ما امروز قصد داریم شما را با مطالبی درباره چاکرا و باز شدن آن آشنا کنیم. انرژی های حیاتی انسان از طریق چاکرا فعال یا باز می شود و به همین دلیل می تواند بسیار آسان وارد بدن شود. بعد از وارد شدن آن به بدن، انسان می تواند به منبعی عظیم از انرژی درونی دست پیدا کند. چاکراها در بدن افراد در مرکز ستون فقرات بدن قرار گرفته اند. چاکراها از طریق مجراهایی باریک در همه بخش های دیگر بدن در حال چرخش می باشند و جریان پیدا می کنند. برای اطلاعات بیش تر درباره این مطلب می توانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چاکرا چیست؟

درباره کلمه چاکرا معنای مختلفی وجود دارد. چاکرا به معنای چرخ می باشد که بر اساس آیین هندو مراکز انرژی هستند. انسان ها دارای منبع انرژی بسیاری هستند که این منابع انرژی دارای مرکزی می باشند. افراد باید با چنین مراکزی آشنا شوند تا بتوانند آن را در خود باز کنند و از منابع عظیم انرژی آن استفاده نمایند. چاکرا مراکز، منابع و جریان های انرژی حیاتی بدن به شمار می روند. البته باید بگوییم این چاکراها که از آن صحبت می کنیم تنها مربوط به انسان ها نمی باشند و مختص حیوانات نیز هستند و حیوانات نیز مانند انسان ها از انرژی بسیار بالایی برخوردارند.

تمامی موجودات زنده دارای چنین انرژی هایی می باشند تنها تفاوت آن ها در استفاده این چاکراها می باشد. هر موجود زنده ای چنین انرژی هایی را دارد تنها تفاوت آن این است که انسان به صورت آگاهانه از آن استفاده می کند. در اطراف کالبد فیزیکی هر نوعی از موجودات زنده، انرژی حیات و همچنین پراناها وجود دارد. انرژی های حیاتی انسان از طریق چاکرا فعال یا باز می شود و به همین دلیل می تواند بسیار آسان وارد بدن شود. بعد از وارد شدن آن به بدن، انسان می تواند به منبعی عظیم از انرژی درونی دست پیدا کند. چاکراها در بدن افراد در مرکز ستون فقرات بدن قرار گرفته اند. چاکراها از طریق مجراهایی باریک در همه بخش های دیگر بدن در حال چرخش می باشند و جریان پیدا می کنند.

چاکرا چیست؟

انواع چاکرا کدام است؟

چاکراها در بدن انسان به دو دسته تقسیم می شوند. تقسیم بندی چاکراها را در این قسمت در اختیار مشا قرار داده ایم که عبارتند از:

  • چاکراهای اصلی
  • چاکراهای فرعی

در بدن هر انسان بیش از هفت هزار نوع از چاکراهای فرعی وجود دارند. بحث درباره چاکراهای فرعی بحثی بسیار گسترده می باشد. چاکرا اصلی بدن هر انسان و موجود زنده ای 7 تا می باشد. در ادامه مقاله درباره چاکراهای اصلی بیش تر توضیح داده ایم پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

معرفی هفت چاکرا اصلی

همانطور که ذکر شد در بدن انسان به طور کلی هفت چاکرا اصلی وجود دارد. این مسئله را نیز با شما در میان گذاشتیم که این چاکراها منابع و مراکز انرژی بدن می باشند که قطری به اندازه سه الی چهار اینچ دارند. این قسمت ها جزء نیروهای اصلی انرژی بدن و روح انسان به شمار می روند. در این قسمت باید بدانید این چاکراها کدام اند و باید به خوبی آن ها را بشناسید و با آن ها آشنا شوید و همچنین باید بدانید وظایف این چاکراها چیست؟ در این قسمت چاکراهای اصلی بدن انسان را در اختیار شما قرار داده ایم که عبارتند از:

  • چاکرا ریشه از اولین چاکراهای بدن افراد می باشد که همواره با رنگ قرمز نشان داده می شود. این چاکرا در پایین ستون فقرات افراد وجود دارد. که اولین مورد از چاکراهای بدن می باشد که با رنگ قرمز نشان داده می شود و در قسمت پایین ستون فقرات بدن قرار دارد.
  • چاکرا دوم، خاجی می باشد که این چاکرا با رنگ نارنجی نشان داده می شود و محل قرار گیری آن پشت بدن و در قسمت پنج سانتی متر پایین تر ناف قرار دارد.
  • چاکرا سوم خورشیدی می باشد که با رنگ زرد نشان داده می شود. به این چاکرا گوهر ناف نیز می گویند و دقیقا چهار انگشت بالاتر از قسمت ناف انسان قرار دارد.
  • چاکرا چهارم چاکرا قلب است و به چاکرا قلب معروف است که با رنگ سبز نشان داده می شود. این چاکرا در مرکز سینه و در امتداد قلب انسان قرار دارد و دلیل نامگذاری آن به چاکرا قلب نیز همین است و اهمیت بسیاری دارد.
  • چاکرا پنجم معروف به چاکرا گلو است که این چاکرا با رنگ آبی نشان داده می شود و در امتداد ناحیه گلو قرار دارد.
  • چاکرا ششم چشم سوم نام دارد. چاکرا چشم سوم با رنگ نیلی نشان داده می شود و محل قرار گیری آن در بین دو ابرو می باشد.
  • چاکرا هفتم به چاکرا فرق سر معروف است که با رنگ بنفش نشان داده می شود در قسمت بالای سر قرار دارد.
معرفی هفت چاکرا اصلی

وظایف چاکراها چیست؟

در این قمت وظایف چاکراها را در اختیار شما قرار داده ایم، افراد باید بدانند این چاکراها در بدن چه می کنند و وظایف آن ها چیست؟ چاکراها در بدن انسان به صورت مداوم و به صورت مستمر در حال چرخش و گردش هستند و در این چرخش خود انرژی های مثبت و منفی را از بدن خارج و به آن وارد می کنند. این انرژی های منفی و مثبتی که وارد بدن افراد می شود به فعالیت بدن و افکاری که انسان دارد بستگی دارد. چاکرا با توجه به افکار انسان و فعالیت بدن تعیین می کند که چه انرژی های از بدن خارج و چه انرژی هایی وارد بدن شوند.

چاکرا در بدن همه موجودات زنده به خودی خود پاک و نورانی است. چاکراهای اصلی در بدن انسان دارای هدف مشخصی است و تنها هدف آن ها در بدن انسان ایجاد یکپارچگی، همبستگی و شادابی و سلامتی می باشد. وظایف این چاکراهای اصلی کنترل و مدیریت اعضای حیاتی و بسیار مهم بدن انسان می باشد و این چاکراها به انسان انرژی می دهند. چاکراهای فرعی نیز دارای وظایفی هستند و از وطایف آن ها می توان به نفوذ داخل کالبد و گردش و فعالیت اطراف آن ها اشاره کرد. البته چنین چاکراهایی با ارگان های حیاتی کاری ندارند.

چاکراهای فرعی بسیار کوچک هستند و زیاد نیز می باشند که همانطور که گفته شد با ارگان های حیاتی کاری ندارد و بیش تر به سایر ارگان های بدن انرژی می دهند و آن ها را  کنترل می کنند. چاکراهای فرعی در صورتی که مجرای چاکراهای بدن بسته شود و یا مجراها از توازن خارج شوند می توانند مشکلات جسمی و ذهنی و روحی بسیار زیادی را برای بدن انسان ایجاد کنند و سبب آسیب های بسیار بزرگ و جبران ناپذیری به انسان شوند.

دلایل بسته شدن چاکراهای بدن

در این قسمت دلایل بسته شدن چاکراهای بدن را در اختیار شما قرار داده ایم. دلایل متفاوتی وجود دارند که سبب بسته شدن چاکراهای بدن می شوند و یا آن ها را از حالت توازن خارج می کنند. در این قسمت برخی از این دلایل را در اختیار شما قرار داده ایم. از مهم ترین دلایلی که می تواند در این امر موثر باشد عبارتند از:

  • یکی از دلایلی که می تواند سبب بسته شدن این چاکراها باشد می توان به حسادت اشاره کرد. حسادت می تواند یکی از مهم ترین عوامل بسته شدن چاکرا در بدن انسان باشد.
  • از دیگر عوامل می توان به خودخوری کردن اشاره کرد که از دیگر عوامل بسته شدن چاکراها می باشد.
  • رنج و غم از مهم ترین عواملی هستند که چاکراهای بدن انسان را می بندند.
  • از دیگر عوامل می توان به خشم و عصبانیت اشاره کرد که جزء عوامل بسیار مهم در انسداد چاکراها باشد.
  • سرکوب کردن احساسات نیز می تواند سبب انسداد چاکراها شود.
  • انواع لطمه های روحی و همچنین شوک های عصبی در بسته شدن چاکراها نقش بسیار مهمی دارند.

مسئولیت های چاکراهای بدن

در این قسمت برخی مسئولیت های مهم چاکراها را در اختیار شما قرار داده ایم. چاکراها در بدن افراد دارای مسئولیت ها و وظایف مهمی هستند که در این قسمت ما برخی از این وظایف و مسئولیت ها را در اختیار شما قرار داده ایم. برخی از این مسئولیت ها و وظایفی که چاکراها در بدن انسان دارند شامل مواردی مانند گوارش، آسایش روان، استعدادهای درونی، فعالیت های غدد درون ریز، انرژی های بیرونی هاله بدن، انرژی های هاله تندرستی بدن، دفع کردن تمامی انواع انرژی های مضر، جذب کردن تمامی انواع انرژی های مفید بدن و توزیع متعادل انرژی های حیاتی در بدن انسان برای بهبود عملکرد بدن می باشند. تمامی مواردی که ذکر شد از مهم ترین مسئولیت های چاکراها می باشند.

چاکرا چگونه باز می شود؟

در این قسمت چگونگی باز شدن چاکراها را در اختیار شما قرار داده ایم پس با دقت این مطالب را مطالعه کنید. در بدو تولد تمامی چاکراهای بدن انسان باز می باشند ولی افراد از باز بودن این چاکراها بی خبرند. معمولا در باز نگهداری آن ها و یا نگه داشتن آن ها در حالت توازن باز می مانند. به همین دلیل بدن انسان چاکراها را کم کم می بندد. چنین چاکراهایی می توانند با دستور های علمی و به صورت آگاهانه توسط انسان در طول دوران زندگی باز شوند و به فعالیت های خود ادامه دهند. باز کردن این چاکراها به هیچ عنوان ساده و آسان نیست. برای باز کردن هر کدام از این چاکراها باید تمرین های مخصوصی انجام دهید. برای باز کردن چاکراها افراد به برخی تمرینات توصیه شده در این زمینه نیاز دارند که باید آن ها را به طور مداوم انجام دهند.

چاکرای ریشه

همانطور که گفتیم چاکرا ریشه در زیر ستون فقرات قرار گرفته است و به رنگ قرمز نشان داده می شود. چاکرا ریشه انرژی حیات را به وجود می آورد و شخص را محکم و استوار روی زمین نگه می دارد. به وسیله این چاکرا افراد می توانند احساس انرژی و شادابی داشته باشند. چاکرا ریشه بر حس بویایی و بخش های محکم بدن انسان مثل ناخن ها، دندان ها و استخوان ها نظارت کاملی دارد و همچنین این چاکرا بسیار پرکار است و سبب سلطه جو شدن افراد می شود. کم کار بودن این چاکرا سبب به وجود آمدن حس نا امنی، خستگی، افسردگی و اضطراب می شود. علائم فیزیکی مانند کمر درد، درد مفاصل، یبوست، ضعف در سیستم ایمنی بدن و چاقی ممکن است نشان دهنده عدم توازن چاکرا ریشه باشد.

کلام آخر

چاکرا مراکز، منابع و جریان های انرژی حیاتی بدن به شمار می روند. البته باید بگوییم این چاکراها که از آن صحبت می کنیم تنها مربوط به انسان ها نمی باشند و مختص حیوانات نیز هستند و حیوانات نیز مانند انسان ها از انرژی بسیار بالایی برخوردارند. تمامی موجودات زنده دارای چنین انرژی هایی می باشند تنها تفاوت آن ها در استفاده این چاکراها می باشد. هر موجود زنده ای چنین انرژی هایی را دارد تنها تفاوت آن این است که انسان به صورت آگاهانه از آن استفاده می کند. در اطراف کالبد فیزیکی هر نوعی از موجودات زنده، انرژی حیات و همچنین پراناها وجود دارد.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با مطالبی درباره چاکرا و باز شدن آن آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck