ما امروز قصد داریم شما را با بهترین دکتر دندانپزشک در رشت آشنا کنیم. دکتر دندانپزشک فردی است که در رشته تخصصی دهان و دندان تحصیل می‌ کند و توانایی درمان تمامی بیماری های مربوط به دهان و دندان را دارد و بهترین روش های درمانی را برای آن ها در نظر می گیرد. دندانپزشکی شاخه ای از علوم پزشکی است که به تشخیص و درمان مشکلات دهان و دندان و لثه ها می پردازد. سلامت دندان ها نقش بسیاری در زیبایی چهره دارد. افراد باید سعی کنند به طور مرتب به دندانپزشک جهت معاینه دندان ها مراجعه کنند. ما در این مقاله لیستی از بهترین دکتر دندانپزشک در رشت را در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

خدمات و درمان های دندانپزشکی ترمیمی

معاینات دندانپزشکی: برای پیشگیری از بروز مشکلات مختلف دهان و دندان مخصوصاً در کودکان و خردسالان باید در بازه های زمانی دو ساله حتماً برای معاینات دندان به دندان پزشکی مراجعه شود. زمانی که افراد به دندانپزشک مراجعه می کنند دندانپزشک با پرسیدن سوالات عمومی شرایط دندان ها را بررسی می کند. سپس تمام دندان ها را با ابزار های مخصوصی به نام آینه و پروب بررسی می کند تا مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و بیماری های لثه و … را بررسی کند. برای انجام معاینات سعی کنید به بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران مراجعه کنید.

جرم گیری و تمیز کردن دندان ها: یکی دیگر از انواع خدمات و درمان‌های دندانپزشکی جرم گیری دندان ها می باشد. حذف مواد زائد انباشته شده از دندان ها جرم گیری است. این ضایعات ممکن است شامل ذرات غذا، پلاک های نرم و یا جرم سخت باشند. پلاک و جرم از عوامل اصلی بیماری های لثه هستند و ظاهری ناخوشایند به دندان ها می دهند پس برای جرم گیری و تمیز کردن دندان ها باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

پر کردن سوراخ و شکاف های بین دندان ها: از دیگر انواع خدمات دندانپزشکی پر کردن شکاف ها و درز های بین دندان ها می باشد. فاصله هایی بین دندان ها وجود دارد که با استفاده از متریالی به خصوص پر می شود. این مورد را می توان جزء خدمات ترمیمی دندانپزشکی در نظر گرفت. دندانی که دارای شیار یا شکاف عمیقی باشد قابل درمان است ولی رایج‌ ترین دندان‌هایی که درمان می شوند دندان های آسیاب هستند.

پر کردن دندان: پوسیدگی هایی که به درد دندان ها منجر می شوند سبب ایجاد حفره هایی در دندان می شوند که این امر با پر کردن دندان درمان خواهد شد. پر کردن دندان از رایج‌ ترین خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی است در این روش دندانپزشک از ابزار و مته برای از بین بردن پوسیدگی استفاده می کند، حفره را تمیز و خشک می کند و با مواد پر کننده آن را پر می کند.

عصب کشی دندان ها: عصب کشی دندان یا درمان ریشه از دیگر خدمات و درمان های دندانپزشکی است. پالپ بافت حساسی است که اکسیژن مواد مغذی و حساس را برای دندان فراهم می کند. در مرکز تو خالی دندان این بافت همراه با عروق خونی و اعصاب قرار می گیرد. ضربه یا پوسیدگی گسترده می تواند به پالپ آسیب بزند و امکان عفونی شدن آن وجود دارد. در طول درمان ریشه عصب آسیب دیده از دندان خارج می شود. دندانپزشک با استفاده از مته و فایل های کوچک کانال های ریشه را تمیز می کند و به آن ها شکل می دهد، داخل دندان تمیز و خشک می شود و با مواد پرکننده پر می شود.

باندینگ دندان ها برای ترمیم دندان های آسیب دیده: از دیگر خدمات و درمان های دندانپزشکی برای ترمیم دندان آسیب دیده باندینگ نام دارد. دندان های بریده شده، شکاف خورده، تغییر رنگ یافته یا دارای شکل عجیب را می توان با باندی درمان کرد. یک پرکننده رزینی همرنگ دندان برای دستیابی به ظاهری منظم‌ تر به دندان آسیب دیده اعمال می‌شود. این رزین ممکن است به مرور زمان نیاز به تعویض داشته باشد.

دندان مصنوعی: دندان های مصنوعی دندان هایی هستند که جایگزین برخی یا همه دندان های طبیعی افراد می شوند. افراد می‌ توانند آن ها را به دلخواه بردارند و مجدداً جایگذاری کنند. یکی از رایج ترین گزینه ها در انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی که معمولاً افراد مسن دریافت کننده آن هستند دندان مصنوعی می باشد که به آن پروتز دندان نیز می گویند.

خدمات و درمان های دندانپزشکی ترمیمی

ویژگی های بهترین دکتر دندانپزشک در رشت

برای انجام خدمات دندانپزشکی افراد باید سعی کنند به بهترین کلینیک دندانپزشکی و بهترین دکتر دندانپزشک در رشت مراجعه نمایند تا به نتایج مطلوبی دست یابند. در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین دکتر دندانپزشک در رشت را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

  • یکی از مهم ترین ویژگی‌ های بهترین دکتر دندانپزشک در رشت داشتن مدرک معتبر از دانشگاهی معتبر می‌ باشد. افراد باید سعی کنند به پزشکی مراجعه کنند که دارای تخصص در حیطه فعالیت خود می باشد.
  • خدمات دندانپزشکی نیاز به داشتن مهارت و تجربه بسیاری می باشد پس افراد باید تمام تلاش خود را بکنند تا به با تجربه ترین و با مهارت ترین دندانپزشک جهت انجام خدمات دندانپزشکی مراجعه کنند. برای رسیدن به نتایج مطلوب باید این ویژگی را در نظر بگیرید.
  • از دیگر ویژگی های بهترین دکتر دندانپزشک در رشت اولویت قرار دادن سلامت مراجعین و بیماران می باشد. بهترین پزشک همواره سلامت مراجعه کننده را اولویت قرار خواهد داد.
  • بهترین دکتر دندانپزشک در کلینیک و مطبی مشغول فعالیت است که دارای بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات جهت ارائه بهترین خدمات به افراد مراجعه کننده باشد.
  • بهترین دکتر دندانپزشک در رشت تمام تلاش خود را می‌ کند تا به تمامی سوالات افراد پاسخ دهد و همواره برخورد بسیار مناسبی با مراجعین خود دارد و سعی می کند تمامی نکات لازم را برای افراد بیان کند.

10 تا از بهترین دکتر دندانپزشک در رشت را بشناسید!

دکتر زهرا ظهری

دکتر زهرا ظهری

دکتر زهرا ظهری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان یکی از بهترین دکتر دندانپزشک در رشت به شمار می روند. دکتر زهرا ظهری جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. ایشان دارای فلوشیپ لیزر از دانشگاه آخن آلمان می باشند. دکتر ظهری در کنار درمان‌ های عمومی مربوط به رشته جراحی لثه، درمان های ویژه تخصصی مانند کاشت ایمپلنت، اصلاح رنگ لثه و … را انجام می دهند. افراد می توانند برای انجام ایمپلنت، طراحی لبخند و خدمات دیگر به ایشان مراجعه نمایند.

خدمات دکتر زهرا ظهری:

  • کاشت ایمپلنت بدون جراحی
  • درمان بیماری های التهاب لثه با لیزر
  • جراحی زیبایی لبخند

آدرس: رشت، چهارراه گلسار، خیابان نواب، رو به روی داروخانه دکتر آریافر، ساختمان پزشکی پارس، طبقه دوم

شماره تماس: 01332115260

دکتر شیرین مدبرنیا

دکتر شیرین مدبرنیا

دکتر شیرین مدبرنیا دندانپزشک، متخصص پاتولوژی دهان، فک و صورت و یکی از بهترین دکتر دندانپزشک در رشت به شمار می‌ روند. ایشان در انجمن آسیب شناسان دهان، فک و صورت ایران عضویت دارند. دکتر شیرین مدبرنیا یکی از بهترین و با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می‌ روند که افراد می‌ توانند برای انجام خدمات دندان به ایشان مراجعه نمایند.

خدمات دکتر شیرین مدبرنیا:

  • ایمپلنت دندان
  • کامپوزیت دندان
  • پاتولوژی ضایعات دهان، فک و صورت

آدرس: رشت، گلسار، بلوار سمیه، جنب بیمارستان گلسار، خیابان 142، ساختمان پزشکان اکباتان، طبقه ششم، واحد 25

شماره تماس: 09014263514

دکتر طیبه رستم زاده

دکتر طیبه رستم زاده

دکتر طیبه رستم زاده متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی هستند. ایشان انواع ترمیم های دندانی، بلیچینگ و … را انجام می دهند. دکتر طیبه رستم زاده یکی از بهترین دکتر دندانپزشک در رشت به شمار می‌ روند. ایشان دارای تجربه بسیاری در حیطه فعالیت خود هستند. افراد می‌ توانند برای انجام خدمات دندانپزشکی به ایشان مراجعه نمایند. دکتر طیبه رستم زاده بعد از گذراندن دوره عمومی توانستند وارد دوره تخصص شوند و با موفقیت دوره تخصص خود را پشت سر گذاشتند.

خدمات دکتر طیبه رستم زاده:

  • کامپوزیت دندان
  • ایمپلنت دندان
  • بلیچینگ دندان
  • انواع ترمیم های دندانی
  • درمان بیماران دارای سایش دندانی

آدرس: رشت، گلسار، نبش خیابان 86، ساختمان کاوه، بلوک یک، طبقه چهارم، واحد 7

شماره تماس: 01333111102

دکتر مانوشا امیری

دکتر مانوشا امیری

دکتر مانوشا امیری متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می باشند. ایشان از دانشگاه شهید بهشتی تهران فارغ التحصیل شده اند و یکی از بهترین دکتر دندانپزشک در رشت به شمار می‌ روند. دکتر مانوشا امیری مدیر گروه تخصصی دانشکده دندانپزشکی و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه هستند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود می باشند. افراد می‌ توانند برای انجام خدمات دندان به ایشان مراجعه نمایند.

خدمات دکتر مانوشا امیری:

  • کامپوزیت دندان
  • بلیچینگ دندان
  • خدمات زیبایی و ترمیمی

آدرس: رشت، گلسار، نواب، برج نواب، طبقه پنجم واحد 9

 شماره تماس: 01332132644

دکتر حسن روشن طلب حقانی

دکتر حسن روشن طلب

دکتر حسن روشن طلب حقانی دندانپزشک می باشند. ایشان دارای تجربه بسیاری در حیطه فعالیت خود هستند. دکتر حسن روشن طلب حقانی یکی از بهترین دکتر دندانپزشک در رشت به شمار می روند. ایشان دارای مدرک فلوشیپ و مستر شیپ از آمریکا هستند. کلینیک دندانپزشکی پاسارگاد دارای 10 سال سابقه می باشد و با مدیریت جناب دکتر روشن طلب اداره می ‌شود. افراد می ‌توانند برای انجام خدمات دندان به این کلینیک مراجعه کنند.

خدمات دکتر حسن روشن طلب حقانی:

  • ارتودنسی دندان
  • کامپوزیت دندان
  • ایمپلنت دندان

 آدرس: رشت، قلی پور، ابتدای پل رو گذر، نبش کوچه جوادی، دندانپزشکی پاسارگاد

 شماره تماس: 01332123208

دکتر زهرا آلیانی

دکتر زهرا آلیانی

دکتر زهرا آلیانی جراح و دندانپزشک می باشند. ایشان در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی قزوین فارغ التحصیل شدند. دکتر آلیانی سابقه همکاری با کلینیک دندانپزشکی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران را دارند. ایشان همچنین سابقه همکاری به عنوان دندانپزشک اطفال در اولین کلینیک دندانپزشکی اطفال استان گیلان را به مدت 7 سال داشته اند. دکتر زهرا آلیانی یکی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می‌ روند. ایشان جزء بهترین دکتر دندانپزشک در رشت به شمار می روند.

خدمات دکتر زهرا آلیانی:

  • ایمپلنت دندان
  • کامپوزیت دندان

آدرس: رشت، بعد از چهارراه صابرین، ابتدای گلباغ نماز، ساختمان پزشکان آتیه، طبقه هشتم، واحد 7

شماره تماس: 01332130854

دکتر مریم خواجه حسینی

دکتر مریم خواجه حسینی

دکتر مریم خواجه حسینی دندانپزشک، متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فکی هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر دندانپزشک در رشت به شمار می‌ روند. دکتر مریم خواجه حسینی فارغ التحصیل دکترای عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران می باشند. ایشان دارای تجربه بسیاری در حیطه فعالیت خود هستند. دکتر خواجه حسینی بعد از گذراندن دوره عمومی توانستند وارد دوره تخصص شوند و موفق به کسب بورد تخصصی می باشند. افراد می‌ توانند برای انجام خدمات ارتودنسی به ایشان مراجعه نمایند.

خدمات دکتر مریم خواجه حسینی:

  • ارتودنسی دندان
  • درمان ناهنجاری های فک و صورت

آدرس: رشت، میدان صابرین، ساختمان ایرانمهر، واحد 16

شماره تماس: 09058340101

دکتر کیومرث فائز

دکتر کیومرث فائز

دکتر کیومرث فائز جراح، دندانپزشک و یکی از بهترین دکتر دندانپزشک در رشت می باشند. ایشان موسس کلینیک دندانپزشکی دیجیتال باران هستند و خدمات خود را با کیفیت بسیار بالایی در این کلینیک به افراد مراجعه کننده ارائه می دهند. دکتر کیومرث فائز دارای تجربه بسیاری در حیطه فعالیت خود هستند. افراد می‌ توانند برای انجام خدمات دندان به دکتر کیومرث فائز مراجعه نمایند.

خدمات دکتر کیومرث فائز:

  • ایمپلنت دندان

آدرس: رشت، گلسار، ابتدای بلوار نماز، ساختمان رویال، طبقه ششم

شماره تماس: 01332135179

دکتر حسین دادرس جدی پیشخانی

دکتر حسین دادرس جدی پیشخانی

دکتر حسین دادرس جدی پیشخانی جراح و دندانپزشک هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر دندانپزشک در رشت به شمار می روند. دکتر حسین دادرس جدی پیشخانی خدمات خود را با کیفیت بسیار بالایی به افراد مراجعه کننده ارائه می دهند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می‌ روند و افراد می‌ توانند برای انجام خدمات دندان به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر حسین دادرس جدی پیشخانی:

  • ایمپلنت دندان
  • پروتز ثابت و متحرک
  • درمان ریشه دندان
  • کشیدن دندان و جرم گیری

آدرس: رشت، یخسازی، ابتدای بلوار شهدای گمنام، نبش کوچه شهیدان نصرتی راد، ساختمان پرند، طبقه اول، واحد اول، دکتر دادرس

شماره تماس: 01333503160

دکتر یوسف جهاندیده

دکتر یوسف جهاندیده

دکتر یوسف جهاندیده متخصص پروتز ثابت، ایمپلنت و لیزر هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر دندانپزشک در رشت به شمار می روند. دکتر یوسف جهاندیده دارای فلوشیپ ایمپلنت و لیزر می باشند. ایشان در هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عضویت دارند. همچنین دارای فلوشیپ ایمپلنت از آکادمی ایمپلنتولوژی آمریکا، فلوشیپ لیزر از دانشگاه آخن آلمان می باشند. ایشان نفر اول بورد دندانپزشکی در رشته پروتز در ایران هستند. دکتر یوسف جهاندیده دارای بیش از 23 سال سابقه در حیطه فعالیت خود می باشند. ایشان پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستند.

خدمات دکتر یوسف جهاندیده:

  • پروتز ثابت و متحرک

آدرس: رشت، خیابان مطهری، رو به روی مدرسه مژدهی، ساختمان کاسپین، طبقه اول

شماره تماس: 01333233790

خدمات و درمان های دندانپزشکی برای زیبایی دهان و دندان

مینا کاری دندان ها: مینای دندان روکشی طبیعی روی دندان ها برای یکدست و سالم شدن ظاهر دندان ها می باشد. به مرور زمان به دلیل عدم مراقبت از دندان ها و یا مصرف بیش از اندازه ترکیبات اسیدی مینای دندان از بین می رود و ظاهر دندان ها زشت می شود. یکی از انواع درمان های دندانپزشکی مینا کاری دندان است که از آن برای ترمیم ایراد های دندان‌ ها استفاده می‌ شود. مینا کاری با سایر روش های زیبایی دندان مانند باندینگ یا ونیر انجام می شود. به مینا کاری در مواردی شکل دهی زیبایی دندان ها نیز گفته می شود.

سفید کردن دندان ها یا وایتینگ دندان: یکی از انواع درمان های دندانپزشکی وایتینگ دندان و یا سفید کردن دندان می باشد. از این روش برای رفع زردی، لکه دار شدن دندان ها و سیاهی دندان ها استفاده می شود. یکی از روش های سفید کردن دندان بلیچینگ دندان است که سبب سفید شدن دندان ها می شود. در این روش پزشک می تواند دندان های شما را که تغییر رنگ داده اند و یا لکه دار شدند روشن و سفید کند.

درمان ارتودنسی زیبایی: ارتودنسی تنها برای کودکان نیست. در کودکان انواع ارتودنسی به عنوان روش های درمان دندان و ظاهر فک مد نظر قرار می گیرد. در حال حاضر بزرگسالان بیش تر به دنبال درمان از ارتودنتیست ها برای اهداف زیبایی می باشند. افراد برای درمان عیب های دندان ها و بهبود ظاهر آن ها از روش ارتودنسی استفاده می کنند. برای انجام ارتودنسی سعی کنید به بهترین دکتر ارتودنسی در رشت مراجعه کنید.

روکش های زیبایی دندان لمینت دندان یا ونیر: از دیگر روش های زیبای دندان ها استفاده از روکش های زیبایی می باشد. این روکش ها دارای ظاهری یکدست، تمیز، سفید و سالم می باشد و موجب بهبود طرح لبخند نیز می‌ شود. این روکش‌ها تنوع بسیاری دارند و از متریال متفاوتی ساخته شده اند. با توجه به شرایط مراجعه کننده پزشک می ‌تواند از این روش برای افراد استفاده کند. استفاده از این روکش های زیبایی دندان یکی از رایج ترین گزینه ها بین انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی می باشد. به روکش های زیبایی دندان لمینت دندان نیز گفته می شود.

کامپوزیت دندان: از دیگر انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی کامپوزیت دندان می باشد از کامپوزیت دندان برای بازسازی ساختار دندان از دست رفته در اثر ضربه، پوسیدگی و یا سایر بیماری ها استفاده می شود. کامپوزیت ها می توانند به عنوان سیمان برای روکش های سیمانی و … استفاده شوند. در حالی که آمالگام در دندانپزشکی در حال هضم تدریجی از کامپوزیت ها به یکی از پر مصرف ترین مواد ترمیمی و زیبایی تبدیل شده اند.

خدمات و درمان های دندانپزشکی برای زیبایی دهان و دندان

توصیه های بهترین دکتر دندانپزشک در رشت

در سنین پایین تر باید از دندان های کودکان محافظت کنید تا از پرداخت هزینه های بسیار جهت ترمیم آن ها در سنین بزرگسالی جلوگیری کنید. سعی کنید تمامی دندان های خود به خصوص دندان های آسیا را مسواک بزنید و آن ها را قبل از خواب تمیز کنید تا خراب نشوند. اگر از سیگار استفاده می کنید باید بدانید که در معرض زرد شدن و جرم گرفتن دندان ها قرار دارید. در صورت استفاده از سیگار باید از دهان شویه و یا نعنا استفاده کنید تا بوی بد دهان شما نیز از بین برود. قرقره کردن دهانشویه می تواند تمامی باکتری های دهان شما را از بین ببرد و همچنین از ایجاد پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. سعی کنید از خوردن غذاهای خیلی سفت خودداری کنید و غذاها را به میزان مناسب بجوید. رعایت توصیه های پزشک می توانید دندان های سالمی را داشته باشید.

کلام آخر

داشتن دندان های سالم و مرتب تاثیر بسیاری در چهره افراد دارد. افراد باید سعی کنند در صورتی که با مشکل درد دندان و دهان خود مواجه شدند به بهترین دکتر دندانپزشک در رشت مراجعه کنند. دندانپزشکان خدماتی را به افراد مراجعه کننده ارائه می دهند که برخی از این خدمات عصب کشی دندان، کشیدن دندان، کامپوزیت و لمینت دندان، ارتودنسی دندان و … می باشند. جهت انجام خدمات دندانپزشکی سعی کنید بهترین پزشک را انتخاب کنید.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با بهترین دکتر دندانپزشک در رشت آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آیا جرمگیری برای دندان ضرر دارد؟

خیر، جرمگیری به منظور حذف پلاک و رسوبات روی دندان ها و با دستگاه اولتراسونیک انجام میشود و پلاک هایی که موجب التهاب لثه میشوند را از بین میبرد در جرمگیری هیچ تراش و آسیبی به مینای دندان وارد نمیشود و برای دندان نیز ضرر ندارد.

ارتودنسی دندان ها چقدر طول می کشد؟

مدت زمان درمان ارتودنسی به مقدار ناهنجاری دندان ها در هر فک و نیز سن بیمار بستگی دارد، اما میانگین مدت زمان درمان ارتودنسی حدود 2 سال است که فرد باید هر 4 یا 6 هفته توسط دندانپزشک خود معاینه شود.

آیا لیمنت یا کامپوزیت به دندان ها آسیب می زند؟

خیر، کامپوزیت نه تنها به دندان آسیب نمیزند بلکه با مینای دندان باند میشود و در مواقعی که دندان دارای ترک یا ساییدگی است از مینای دندان محافظت میکند. برای لمینت نیز چون دندان ها به تراش کمی نیاز دارند، به مینای دندان آسیبی وارد نمیشود و پوسته نازک لمینت بعد از چسباندن جزئی از دندان میشود.

source

توسط blogcheck