ما امروز قصد داریم شما را با علت ورم شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی آشنا کنیم. اضافه وزن و چاقی سبب کاهش اعتماد به نفس افراد می ‌شود. افرادی که پوست اضافی و چربی اطراف شکم دارند می ‌توانند با مراجعه به بهترین جراح پلاستیک از این جراحی استفاده کنند. این جراحی با نام تامی تاک نیز شناخته می‌ شود. یکی از انواع جراحی های زیبایی که در آن جراح برش‌ هایی روی شکم ایجاد می ‌کند و پوست اضافی و چربی را بر می‌ دارد ابدومینوپلاستی نام دارد. ما در این مقاله علت ورم شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ‌ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

ابدومینوپلاستی چیست؟

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی از انواع جراحی ‌ها برای بهبود ظاهر شکم، کاهش چربی و همچنین تقویت عضلات شکم می ‌باشد. افرادی که دارای چربی و پوست اضافه در ناحیه شکم هستند می ‌توانند با مراجعه به بهترین جراح پلاستیک در تهران از این جراحی استفاده کنند. ممکن است پزشک در این جراحی از جراحی دیگری به نام لیپوساکشن استفاده کند تا چاقی شکم کاهش یابد. نام دیگر ابدومینوپلاستی تامی تاک می ‌باشد که با لیپوساکشن تفاوت دارد. در روش لیپوساکشن چربی از بین می ‌رود و تاثیر روی عضلات یا پوست شل شده شکم ندارد.

در این روش ممکن است پوست به درستی جمع نشود و ظاهری نامناسب ایجاد شود ولی در ابدومینوپلاستی ظاهر شکم تغییر می ‌کند. پیچیدگی جراحی ابدومینوپلاستی به میزان چربی و پوست اضافی بستگی دارد. اگر چربی و پوست اضافی زیاد باشد سختی و پیچیدگی بسیاری دارد. در ابدومینوپلاستی چربی ‌های سرسخت و چین ‌های اضافی از بدن حذف می ‌شوند و ظاهری بسیار جوان به شکم داده می ‌شود. برای انجام این جراحی سعی کنید به بهترین جراح مراجعه کنید.

ابدومینوپلاستی چیست؟

هزینه جراحی ابدومینوپلاستی

هزینه جراحی ابدومینوپلاستی هر سال در حال تغییر و افزایش می ‌باشد. هر پزشک و جراح هزینه متفاوتی برای جراحی دارد ولی این هزینه‌ ها تفاوت بسیاری ندارند. می ‌توانید با مراجعه به بهترین جراح از ایشان درباره هزینه کمک بگیرید ولی عوامل مختلفی وجود دارد که هزینه ممکن است به آن ها بستگی داشته باشد. از عواملی که ممکن است هزینه به آن بستگی داشته باشد مهارت و سابقه جراح می‌ باشد. هر قدر سابقه و مهارت جراح بیش تر باشد ممکن است هزینه نیز بیش تر باشد. هزینه جراحی ابدومینوپلاستی به کلینیک جراحی یا بیمارستان، زمان انجام عمل جراحی، میزان چربی‌ ها و پوست اضافی شکم، دستمزد و هزینه دستیاران پزشک، هزینه دارو، هزینه لباس مخصوص عمل و … بستگی دارد. سعی کنید برای انجام این جراحی به بهترین و با تجربه‌ ترین جراح مراجعه نمایید.

علت ورم شکم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

بعد از عمل ابدومینوپلاستی به احتمال زیاد افراد درگیر ورم شکم می ‌شوند. تورم در ناحیه شکم از عوارض قطعی و موقتی روش ابدومینوپلاستی می‌ باشد. علت این ورم زخمی است که در قسمت شکم به وجود آمده است. اگر بعد از این عمل دچار ورم شکم شدید نشان دهنده این است که سیستم ایمنی بدن شما برای بهبود و ترمیم بخش ‌های آسیب دیده وارد عمل شده است. اگر با چنین عارضه ‌ای مواجه شدید اصلاً نگران نباشید زیرا سیستم ایمنی بدن شما کار خود را به خوبی انجام داده است. ورمی که بعد از انجام این جراحی ایجاد می ‌شود بر اساس وسعت محل جراحی و سرعت پاسخ دهی بدن بیمار 1 تا 3 ماه طول می ‌کشد. برای درمان ورم باید اقداماتی را انجام دهید که در این قسمت در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ ایم که عبارتند از:

  • کاهش مصرف محصولات غذایی فرآوری شده
  • پیشگیری از مصرف سیگار و دخانیات در دوره نقاهت
  • استفاده از گن مخصوص
  • نوشیدن آب و مایعات زیاد
  • تمیز کردن محل جراحی شده
  • مصرف به موقع داروهای تجویز شده
  • پیاده ‌روی و قدم زدن 48 ساعت بعد از انجام عمل ابدومینوپلاستی
علت ورم شکم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

چه زمانی به ابدومینوپلاستی نیاز داریم؟

پوست شل شده: در طول بارداری و زمانی که مقدار بسیاری وزن اضافه می ‌کنید پوست شکم کشیده می‌ شود و امری بسیار طبیعی می ‌باشد. پوست شکم سر جای اول خود باز نمی ‌گردد و ظاهر نامناسبی به شکم می ‌دهد. افراد در این مواقع هر چقدر ورزش کنند تاثیر ندارد. بسیاری از بانوان فکر می‌ کنند با انجام عمل لیپوساکشن شکم آن ها تخت می‌ شود. عمل لیپوساکشن نمی ‌تواند مشکلات ظاهر بدنی که به علت شل شدن یا آویزان شدن ایجاد شده را برطرف کند پس در این مواقع باید با مراجعه به بهترین جراح از ابدومینوپلاستی استفاده کنید.

چین شکمی: اگر دارای چین شکمی هستید می ‌توانید با مراجعه به بهترین جراح پلاستیک از عمل ابدومینوپلاستی یا تامی تاک استفاده کنید. چین شکمی یک حالت تاخوردگی روی پوست شکم است که به دلیل پوست اضافی در آن قسمت چین خوردگی ظاهر می ‌شود.

آویزان بودن شکم: زمانی که پوست قسمت شکم به سمت پایین آویزان می ‌شود باید با مراجعه به جراح از این جراحی استفاده کنید. پوست آویزان شده ممکن است قسمت بالای لباس زیر یا شلوار فرد را بپوشاند که این ظاهر ناخوشایند است و سبب کاهش اعتماد به نفس افراد می‌ شود.

چین و چروک پوست شکم: عمل ابدومینوپلاستی برای پوستی که به حالت مچاله شده درآمده و به ظاهر قبلی خود باز نمی ‌گردد بسیار ضروری است.

 دو حبابی شدن یا دو تکه شدن شکم: اگر شکم شما به دو بخش تقسیم شده که معمولاً یک قسمت بالای ناف و دیگری پایین آن است نشانه این است که پوست شما شل شده است. با استفاده از عمل ابدومینوپلاستی می ‌توانید پوست اضافی را از بین ببرید.

عوارض ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی مانند دیگر عمل ‌ها دارای عوارضی می ‌باشد که ممکن است جدی و طولانی مدت و یا موقتی باشند. ما در این قسمت برخی از عوارض ابدومینوپلاستی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ‌ایم که عبارتند از:

ایجاد عفونت یا لخته‌ های خونی: یکی از عوارض ابدومینوپلاستی ایجاد عفونت یا لخته‌ های خونی می ‌باشد. احتمال ایجاد عفونت یا لخته‌ های خونی بسیار نادر است ولی افراد باید توجه بسیاری به این موضوع داشته باشند. عفونت‌ های جراحی در سطوح مختلفی وجود دارند. برخی عفونت ‌ها سطحی و ملایم اند و برخی دیگر پیشرفته هستند. برای جلوگیری از این عفونت‌ ها پزشکان از آنتی بیوتیک ‌ها استفاده می ‌کنند.

آمبولی: بعد از انجام ابدومینوپلاستی ممکن است عوارض نادری به نام آمبولی ریوی، قلبی و سکته مغزی ایجاد شود که به دلیل کم تحرکی و بی‌ تحرکی بعد از انجام عمل‌ های غیر سرپایی ایجاد می ‌شود. آمبولی ریوی به دلیل کم بودن تحرک بعد از عمل ابدومینوپلاستی خطرناک می‌ باشد. 3 هفته بعد از عمل جراحی این عارضه اتفاق می ‌افتد. برای افرادی که سابقه سکته قلبی و مغزی دارند پزشک معالج ممکن است یک رقیق کننده خون تجویز کند.

نکروز پوست: یکی از عوارض ابدومینوپلاستی نکروز پوست می ‌باشد. زمانی که نکروز پوست ایجاد شود جراح باید با عمل جراحی دیگری پوست مرده را خارج و آن را با پیوند پوست جدید جایگزین کنند. نکروز پوست بسیار نادر است ولی در افرادی که از سیگار استفاده می‌ کنند بروز این عارضه بسیار است. اگر از سیگار استفاده می ‌کنید و قصد عمل ابدومینوپلاستی را دارید تا چند هفته قبل و بعد از عمل از کشیدن سیگار پرهیز کنید.

درد و ورم: از دیگر عوارض ابدومینوپلاستی جمع شدن مایعات زیر پوست می ‌باشد. پزشک می‌ تواند با استفاده از یک سرنگ مایعات جمع شده را خارج کند. این جمع شدن مایعات زیر پوست ممکن است یک ماه بعد از عمل مشاهده شود که نباید نگران باشید زیرا این تورم و جمع شدن مایعات زیر پوست تاثیری بر نتیجه نهایی ندارد. از دیگر عوارض ابدومینوپلاستی درد است که چند روز اول بعد از عمل وجود دارد و از بین خواهد رفت. برای کنترل درد پزشک داروهای مسکن تجویز می ‌کند که باید به طور مرتب از آن استفاده کنید.

وارد شدن آسیب عصبی: از دیگر عوارض ابدومینوپلاستی می ‌توان به آسیب عصبی، تورم در پاها و احساس بی‌ حسی در اندام‌ ها اشاره کرد که بسیار نادر است. در عمل ابدومینوپلاستی مقداری از پوست شکم همراه بافت آن خارج می‌ شود و این خطر و احتمال وجود دارد که بخشی از اعصاب این ناحیه در حین عمل جراحی مشکل پیدا کند. از بین رفتن این اعصاب شکمی منجر به سوزن سوزن شدن و بی ‌حسی کامل قسمتی از شکم می ‌شود.

دیر خوب شدن زخم‌ های عمل: زخم‌هایی که به دلیل عمل ابدومینوپلاستی روی پوست شما ایجاد می ‌شوند از نظر ظاهری بزرگ، طولانی و دائمی هستند. هر چقدر میزان پوستی که مورد جراحی قرار گرفته بیش تر باشد زخم نیز بیش تر است. کیفیت جراحی و مهارت جراح تا حدود زیادی در روند بهبود زخم‌ ها تاثیر دارد. زخم‌ هایی که بعد از عمل ابدومینوپلاستی به وجود می ‌آیند توسط لباس پوشانده می‌ شوند ولی برای بهبودی زخم‌ ها و صاف شدن پوست بعد از عمل ابدومینوپلاستی 9 تا 12 ماه زمان نیاز است.

احتمال تنگی ناف: از دیگر عوارض این عمل می‌ توان به احتمال تنگی ناف اشاره کرد. جراح در برخی از مواقع مجبور می ‌شود تا بیش از حد ناف را دستکاری کند. این کشیدگی بیش از حد ناف باعث می‌ شود تا برخی از افراد دچار تنگی شوند. تنگی ناف یک عارضه دیر رس است و ممکن است فرد بعد از گذشت چند ماه متوجه آن شود.

خونریزی: از دیگر عوارض ابدومینوپلاستی که بسیار خطرناک است، خونریزی می ‌باشد. خونریزی ناشی از این عمل ممکن است به صورت زیر پوستی یا خروج خون از قسمت لبه زخم باشد. خونریزی خارجی راحت ‌تر از خونریزی داخلی می ‌باشد. اگر خونریزی داخلی دیر تشخیص داده شود ممکن است سبب تشکیل هماتوم در شکم فرد شود. در صورت مواجه شدن با چنین عارضه ‌ای باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

سروما: از دیگر عوارض ابدومینوپلاستی سروما می ‌باشد که به دلایلی مانند عدم رعایت و مراقبت‌ های بعد از جراحی ایجاد می ‌شود. علت اصلی این عارضه نچسبیدن پوست شکم به عضله‌ های شکم و ایجاد یک فضای خالی در زیر پوست می ‌باشد. افرادی که لیپوساکشن شکم و پهلو را انجام داده ‌اند معمولاً دچار سروما می ‌شوند.

عوارض ابدومینوپلاستی

فواید ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی دارای فوایدی است که ما در این قسمت شما را با برخی از فواید آن آشنا کرده ‌ایم. برخی از فواید ابدومینوپلاستی عبارتند از:

  • چاقی یکی از عواملی است که سبب کاهش اعتماد به نفس افراد می ‌شود. با انجام عمل ابدومینوپلاستی اعتماد به نفس افراد افزایش می ‌یابد و ارتباطات اجتماعی آن ها تقویت می‌ شود.
  • عمل ابدومینوپلاستی وضعیت بدن را بهبود می ‌بخشد. داشتن چربی اضافی در ناحیه شکم تاثیر بسیاری در استایل راه رفتن افراد دارد و سبب ایستادن نامناسب می‌ شود.
  • بعد از عمل جراحی ماهیچه‌ های شکم سفت می‌ شوند و ستون فقرات افراد حمایت بیش تری دریافت می‌ کنند.
  • عمل ابدومینوپلاستی برای بانوان که چندین بار باردار شده‌ اند و دچار افتادگی شکم هستند بسیار خوب است و سبب مطلوب شدن شکل شکم می ‌شود.
  • در این جراحی پزشک عضلات شکم را می ‌کشد و این امر سبب سفت شدن شکم افراد و زیباتر شدن آن می ‌شود.
  • چربی که توسط این عمل از بدن خارج می‌ شود غیر قابل بازگشت می ‌باشد زیرا در افراد با سن بالا چربی‌ ها قدرت تقسیم پذیری خود را از دست می‌ دهند و با کمی رژیم غذایی و ورزش مناسب می ‌توانید برای همیشه از دست چربی ‌ها خلاص شوید.

کلام آخر

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی از انواع جراحی ‌ها برای بهبود ظاهر شکم، کاهش چربی و همچنین تقویت عضلات شکم می ‌باشد. افرادی که دارای چربی و پوست اضافه در ناحیه شکم هستند می ‌توانند با مراجعه به بهترین جراح پلاستیک در تهران از این جراحی استفاده کنند. ممکن است پزشک در این جراحی از جراحی دیگری به نام لیپوساکشن استفاده کند تا چاقی شکم کاهش یابد.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با علت ورم شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck