ما امروز قصد داریم شما را با تفاوت پاکسازی صورت در خانه و کلینیک آشنا کنیم. در طول روز آلودگی های بسیاری روی پوست افراد می نشیند که در صورت پاک نشدن ممکن است منجر به جوش و آسیب های پوستی شود. برای پاکسازی می توانید به کلینیک های زیبایی مراجعه نمایید که البته پاکسازی در منزل نیز امکان پذیر است. پاکسازی در منزل سطحی انجام می شود ولی در کلینیک ها به طور عمیق انجام می شود. برای انجام این روش به بهترین کلینیک های زیبایی مراجعه نمایید. ما در این مقاله تفاوت پاکسازی صورت در خانه و کلینیک را در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی صورت فرایندی است که منجر به پاک شدن آلودگی، چربی و آرایش از روی صورت می شود. در طول روز آلودگی های بسیاری روی پوست افراد می نشینند که با انجام پاکسازی و فیشیال صورت این آلودگی ها از بین می روند. آلودگی هایی که در طول روز روی پوست ایجاد می شوند ممکن است منجر به جوش و آسیب های پوستی شود که برای جلوگیری از این مشکلات باید از این روش استفاده کنید. پاکسازی صورت می تواند در خانه و یا در کلینیک های زیبایی توسط یک متخصص زیبایی حرفه ای انجام شود.

روش های مختلفی برای پاکسازی صورت وجود دارد. از رایج ترین روش های پاکسازی پوست استفاده از پاک کننده و آب است. پاک کننده ها دارای انواع مختلفی هستند که از انواع آن می توان به کرم، ژل و لوسیون اشاره کرد. برخی از پاک کننده ها برای انواع پوست های خاص مانند پوست های چرب یا خشک طراحی شده اند. برای پاکسازی صورت، پوست را با آب گرم خیس کنید و مقدار کمی پاک کننده بمالید. سعی کنید از پاک کننده های مناسب پوست خود استفاده کنید. برای انجام پاکسازی و فیشیال در کلینیک ها باید به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید.

پاکسازی پوست چیست؟

روش های پاکسازی صورت در خانه

روغن نارگیل: یکی از روش های پاکسازی پوست در خانه استفاده از روغن نارگیل می باشد. روغن نارگیل دارای آنتی اکسیدان بسیاری می باشد که سبب کاهش فعالیت رادیکال های آزاد که از عوامل کدر کننده پوست هستند می شود. روغن نارگیل سبب پاک کردن پوست افراد می شود و همچنین دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری می ‌باشد. استفاده این روش سبب مرطوب شدن و همچنین نرم شدن پوست افراد می شود. برای استفاده از این روش باید روغن نارگیل را در مایکروویو گرم کنید. بعد از گرم کردن از این روغن در صورت، دست ها، گردن و پاهایتان بمالید و بعد از 10 دقیقه ماساژ آن را از روی پوست پاک کنید.

زردچوبه: از دیگر روش ها برای پاکسازی پوست استفاده از زردچوبه می باشد. برای روشن شدن پوست خود و همچنین از بین بردن تمامی آلودگی ها از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه سبب روشن شدن پوست افراد می شود و همچنین یک ضدعفونی کننده عالی برای کاهش زخم ها می باشد. زردچوبه اختلالاتی را که باعث می شوند پوست کدر و بی روح شود را کاهش می دهد. سعی کنید پودر زردچوبه را با آب گوجه فرنگی مخلوط کنید، با مخلوط کردن زردچوبه و آب گوجه فرنگی خمیری درست می شود که می توانید از آن در نواحی مختلف پوست استفاده کنید. بعد از خشک شدن خمیر آن را از روی پوست بشویید. از روش زردچوبه دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

عسل: عسل یک مرطوب کننده بسیار خوب برای پوست افراد می باشد. عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که سبب جلوگیری از عفونت می شود. برای استفاده از این روش عسل خام را به طور مستقیم روی پوست خود بمالید تا زمانی که به طور طبیعی عسل خشک شود صبر کنید. بعد از این که عسل خشک شد آن را از روی پوست پاک کنید و با آب ولرم بشویید. عسل سبب مرطوب شدن پوست به طور عمیق می شود و سبب نرمی و لطیف شدن پوست می شود.

پاپایا: پاپایا خواص سفید کننده طبیعی دارد و سبب کاهش جای زخم می شود. آنزیم پاپئینی که در پاپایا وجود دارد ضد باکتری می باشد و می تواند سبب از بین بردن پوست مرده شود. در مرحله اول یک پاپایا رسیده را به چند قطعه کوچک تقسیم کنید. این میوه را با پودر چوب صندل و عسل ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا یک خمیر به دست آید. حال باید خمیر را در صورت و گردن خود بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را با آب سرد بشویید و پوست خود را خشک کنید. یک بار در هفته می توانید این روش را امتحان کنید.

سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ دارای پروتئین و ویتامین هایی است که می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و پوست را بازسازی کند. سفیده دو تا سه تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید و در یک کاسه بریزید. آن ها را هم بزنید تا زمانی که کف کند. بعد از کف کردن آن را روی صورت بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. این کار را سه یا چهار بار انجام دهید و با خشک شدن لایه قبل لایه بعدی را اضافه کنید. بعد از پایان کار20 دقیقه اجازه دهید روی صورت بماند و بعد از گذشت این مدت با آب گرم صورت خود را بشویید.

ماسک ماست: ماست باری پوست بسیار مفید یم باشد. ماست دارای اسید لاکتیک می باشد که دارای خواص سفید کننده است. با استفاده از ماسک ماست پوست خود را روشن کنید. برای انجام این روش باید یک قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و آن را به خوبی هم بزنید. با استفاده از یک پنبه و یا دست خود آن را روی صورت بمالید. بعد از گذشت 15 دقیقه می توانید آن را بشویید و شاهد شادابی پوست خود باشید.

روغن درخت چای: روغن درخت چای یکی از بهترین داروها برای پاکسازی پوست به شمار می رود. برای انجام این روش باید از روغن معطر صد در صد خالص استفاده کنید. روغن درخت چای نباید رقیق شده باشد و روغنی را که دارای مواد شیمیایی و افزودنی های دیگری است به هیچ عنوان خریداری نکنید. با استفاده از پنبه از روغن درخت چای روی جوش های صورت بمالید. اگر بعد از 24 ساعت پوست شما دچار سوزش نشود می توانید به انجام این روش ادامه دهید. اگر این روغن سبب تحریک پوست شما شد آن را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید.

آب گوجه فرنگی: آب گوجه فرنگی دارای ویتامین های بسیاری است که برای پوست بسیار مفید است. همه مواد معدنی و ویتامین ها دارای چند فایده شناخته شده و به لحاظ علمی اثبات شده روی پوست هستند. برای درمان و پیشگیری از آکنه می توانید از این روش استفاده کنید. آب گوجه فرنگی سبب کاهش منافذ می شود و همچنین و پوست را شفاف و سفید می کند. می توانید گوجه‌ فرنگی و گلاب را با هم مخلوط کنید و آن را به پوست بمالید، بعد از گذشت 10 دقیقه آن را بشویید. از این روش می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

پودر خردل: پودر خردل یکی از روشن کننده های پوست افراد می باشد. پودر دانه خردل، پودر لپه و روغن بادام زمینی را با هم مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن این مواد، خمیری از آن به دست می آید که باید این خمیر را روی پوست خود بمالید و تا خشک شدن آن صبر کنید. بعد از خشک شدن آن را با آب ولرم از روی صورت پاک کنید.

آرد برنج: آرد برنج از دیگر روش های پاکسازی پوست می باشد. آرد برنج دارای موادی است که از آن برای درمان چین و چروک، تیرگی و لک های پوست استفاده می شود. آرد برنج را با ماست مخلوط کنید و از آن روی پوست خود استفاده کنید. برای آماده کردن ماسک می توانید آرد برنج، شیر و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید.

روش های پاکسازی صورت در خانه

پاکسازی پوست صورت در کلینیک زیبایی

  • گوماژ یا اسکراب همراه با بخور سرد یا گرم را پزشک متخصص متناسب با نوع پوست افراد انتخاب می کند و در این مرحله لایه برداری سطحی انجام می شود.
  • بعد از انجام مرحله اول مرحله بعدی دزن می باشد که در این مرحله به وسیله جریان الکتریکی لایه برداری عمقی پوست انجام می شود.
  • بعد از لایه برداری عمیق هیدورمی یا گالوانیک انجام می شود که شامل آبرسانی و همچنین تغذیه رسانی به پوست می شود.
  • مرحله پنجم هایفریکوئنسی نام دارد که در این مرحله با جریان الکتریکی بالا، پوست افراد کاملا ضد عفونی می شود و منافذ باز پوست بسته می شود.
  • در مرحله بعد از ماسک مغذی ژاپنی استفاده می شود. این ماسک دارای خاصیت کلاژن سازی و جوانسازی می باشد که روی پوست استفاده می شود تا مواد مورد نیاز کاملا جذب پوست شود.
  • در مرحله آخر پاکسازی، به مدت بیست دقیقه ماساژ با بهترین صندلی ماساژور انجام می شود. برای پاکسازی سعی کنید به بهترین کلینیک های زیبایی مراجعه کنید.
پاکسازی پوست صورت در کلینیک زیبایی

بهترین روش پاکسازی صورت

به طور کلی پاکسازی پوست به 3 روش خانگی، آرایشگاه و کلینیکی انجام می شود. پاکسازی کلینیکی یکی از بهترین پاکسازی های پوست به شمار می رود، زیرا برای پاکسازی در خانه و آرایشگاه از ابزارهای معمولی و غیر تخصصی و همچنین استریل نشده استفاده می شود و فردی که به پاکسازی می پردازد دارای تخصص در این زمینه نمی باشد ولی در کلینیک های زیبایی پاکسازی صورت با دستگاه و توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود. پاکسازی در کلینیک های زیبایی معتبر، توسط متخصص پوست و با استفاده از ابزارهای بسیار پیشرفته انجام می شود و پزشک متخصص با شیوه‌های مختلف، پاکسازی پوست صورت را انجام می دهد.

تفاوت پاکسازی صورت در خانه و کلینیک زیبایی

  • پاکسازی صورت در خانه هر دو یا سه هفته یک بار انجام می شود ولی فیشیال صورت که در کلینیک های زیبایی انجام می شود نیازی به تکرار مداوم درمان ندارد و در بازه زمانی 1 تا 2 ماهه برای تمدید مجدد می توانید مراجعه کنید.
  • در پاکسازی پوست در منزل تنها از نوعی ماسک مخصوص برای تمیز شدن پوست استفاده می شود و همین موضوع سبب ارزان بودن هزینه های درمان می شود. در روش فیشیال صورت در کلینیک ها علاوه بر پاکسازی پوست، متخصص اقدام به ماساژ پوست به وسیله دست و یا دستگاه های مخصوصی می کند که این امر سبب افزایش هزینه ها می شود.
  • در روش فیشیال صورت به دلیل استفاده از ماساژ صورت خون در رگ ها با سرعت بیش تری جریان می یابد و این امر موجب بهبود گردش خون و سلامت بافت ها می شود.
  • فیشیال در کلینیک ها 2 ساعت زمان می برد ولی پاکسازی در منزل مدت زمان کم تری طول می کشد.
  • در روش پاکسازی پوست در منزل از یک ماسک و به یک روش استفاده می شود ولی در روش فیشیال صورت بر طبق شرایط پوست از روش های مختلفی برای ماساژ پوست استفاده می شود.

کلام آخر

پاکسازی صورت فرایندی است که منجر به پاک شدن آلودگی، چربی و آرایش از روی صورت می شود. در طول روز آلودگی های بسیاری روی پوست افراد می نشینند که با انجام پاکسازی و فیشیال صورت این آلودگی ها از بین می روند. آلودگی هایی که در طول روز روی پوست ایجاد می شوند ممکن است منجر به جوش و اسیب های پوستی شود که برای جلوگیری از این مشکلات باید از این روش استفاده کنید. پاکسازی صورت می تواند در خانه و یا در کلینیک های زیبایی توسط یک متخصص زیبایی حرفه ای انجام شود.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با تفاوت پاکسازی صورت در خانه و کلینیک آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد می توانید به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck