ما امروز قصد داریم شما را با بهترین دکتر درمان ریشه در تهران آشنا کنیم. زمانی که دندان های افراد دچار عفونت همراه با پوسیدگی می شود باید از روش درمان ریشه استفاده کنند. برای انجام درمان ریشه باید به بهترین و با تجربه ترین پزشک و معتبرترین کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. پزشک برای انجام درمان ریشه بافت خراب را از ریشه دندان خارج می کند و بعد از آن کانال ریشه را تمیز می کند و حفره هایی که در اثر پوسیدگی رخ داده اند را با مواد مخصوصی پر می کند. برای انجام این کار به بهترین و مجرب ترین دندانپزشک مراجعه کنید. ما در این مقاله لیستی از بهترین دکتر درمان ریشه در تهران را در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

درمان ریشه دندان چیست؟

در بافت نرمی اعصاب و عروق اصلی دندان قرار گرفته اند که محل آن ها، کانال های ریشه دندان می باشد. این بافت نرم در اصطلاح پالپ نامیده می شود و زمانی که دچار مشکلاتی مانند عفونت شود، باید سعی کنید به بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران مراجعه کنید. در این مواقع احتمالا پزشک درمان ریشه را توصیه می کند. هنگامی که دندان فرد دچار عفونت همراه با پوسیدگی می شود، باید درمان ریشه انجام شود. در این روش پزشک اقدام به خارج کردن بافت خراب از ریشه دندان می کند. بعد از آن باید کانال های ریشه دندان تمیز شوند و حفره هایی که به وجود آمده توسط مواد ویژه پر شوند. عفونت ایجاد شده در پالپ دندان معمولا ناشی از مواردی مانند آسیب دیدگی، ترک و شکستگی و پوسیدگی های عمیق می باشد.

درمان ریشه دندان چیست؟

آیا درمان ریشه دندان درد دارد؟

اکثر افراد فکر می کنند درمان ریشه دارای درد بسیاری است. برای درمان ریشه دندان از بی حسی موضعی استفاده می شود. به همین دلیل افراد در حین درمان چیزی حس نمی کنند. در بسیاری از موارد بعد پایان درمان ریشه و از بین رفتن اثر بی حسی ناحیه مورد درمان چندین روز دردناک می شود. به دلیل حجم کار انجام شده، خروج ذرات ریز بافت دندانی به داخل بافت استخوانی، التهاب در بافت نگهدارنده اطراف دندان و مشکلاتی از این قبیل درد به وجود می آید که این درد ها با مسکن هایی که پزشک تجویز می کند قابل درمان است.

ویژگی های بهترین دکتر درمان ریشه در تهران

برای انجام درمان ریشه باید افراد بهترین و با تجربه ترین پزشک را انتخاب کنند. در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین دکتر درمان ریشه در تهران را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید بهترین و مجرب ترین پزشک را انتخاب کنید. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

مدرک و تخصص دندانپزشک: مدرک و تخصص دندانپزشک از مهم ترین ویژگی های بهترین دکتر درمان ریشه در تهران می باشد. افراد باید سعی کنند به دندانپزشکی مراجعه کنند که دارای تخصص و مدرک از معتبرترین دانشگاه ها باشد.

تجربه کافی: از دیگر ویژگی های بهترین دکتر درمان ریشه در تهران تجربه و مهارت پزشک می باشد. اگر پزشکی که به ایشان مراجعه می کنید دارای تجربه و مهارت باشد خدماتی که انجام می دهید دارای نتایج بسیار مطلوبی خواهند بود.

برخورد مناسب: از مهم ترین ویژگی های بهترین پزشک برخورد مناسب و محترمانه ایشان می باشد. بهترین پزشک تمامی تلاش خود را می کند تا با صبر و حوصله به سوالات مراجعه کنندگان پاسخ دهد.

اولویت قرار دادن سلامت بیماران: از دیگر ویژگی های بهترین دکتر درمان ریشه در تهران اولویت قرار دادن سلامت بیماران می باشد پس به پزشکی مراجعه کنید که اولویت قرار دادن سلامت بیماران از ویژگی های ایشان باشد.

ویژگی دکتر درمان ریشه دندان که باید بدانید:

✅ افتخارات و جوایز پزشک در حین تحقیقات خود به دنبال جوایز کسب شده توسط دکتر درمان ریشه دندان انتخابی خود باشید. چرا که جوایز معتبر میتوانند دلیلی بر مناسب بودن آن پزشک باشد.
⭐ تمایل به یادگیری و آموزش از ویژگی های دکتر درمان ریشه دندان که به توانایی های خود اطمینان دارد، این است که مایل به آموزش و همچنین یادگیری است.
✅سابقه درمانی پزشک سعی کنید برای انتخاب دکتر درمان ریشه دندان برای خود بررسی های لازم را جهت تجربه و روش کار او به درستی انجام دهید.
⭐ بروز بودن دندانپزشک علم دندانپزشکی همه روزه در حال پیشرفت است؛ پس اگر احساس کردید پزشک شما همچنان از متدهای قدیمی برای درمان استفاده میکند، به فکر عوض کردن او با بهترین دکتر دندانپزشک باشید

10 تا از بهترین دکتر لثه در تهران بشناسید!

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی، جراح و دندانپزشک و یکی از بهترین دکتر درمان ریشه در تهران می باشند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند. دکتر سمیعی از دانشگاه مالمو (سوئد) فارغ التحصیل شدند. ایشان بعد از گذراندن دوره عمومی و اخذ مدرک توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت پشت سر بگذارند و موفق به کسب بورد تخصص خود شدند. ایشان عضو جامعه دندانپزشکان سوئد هستند. ایشان 30 سال سابقه در حیطه فعالیت خود دارند.

خدمات دکتر مهدی سمیعی:

آدرس: اندرزگو، بلوار کاوه، بالاتر از دولت ابتدای بهار جنوبی، پلاک 2، واحد 1

شماره تماس: 02122648678

دکتر مهدی کریمی

دکتر مهدی کریمی

دکتر مهدی کریمی جراح دندانپزشک و یکی از بهترین دکتر درمان ریشه در تهران می باشند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در زمینه فعالیت خود هستند. دکتر کریمی دوره های زیبایی و ایمپلنت دندانی بسیاری را گذرانده اند. ایشان بعد از گذراندن دوره عمومی و اخذ مدرک توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت پشت سر بگذارند و بورد تخصصی خود را دریافت نمایند. دکتر کریمی موفق به کسب مدرک فلوشیپ زیبایی از دانشگاه Genova ایتالیا می باشند.

خدمات دکتر مهدی کریمی:

  • ایمپلنت دندان
  • درمان زیبایی لثه
  • روکش های تمام سرامیک
  • ترمیم های سرامیکی ساخته شده با تکنولوژی
  • ترمیم های کامپوزیتی
  • دندانپزشکی پیشگیرانه

آدرس: سعادت آباد، خ سرو غربی،خ بخشایش، پایین تر از بیمارستان عرفان ،ساختمان افتخار،پ56، ط4، واحد 402

شماره تماس: 02122080090

دکتر سید حمید طالبی

دکتر سید حمید طالبی

دکتر سید حمید طالبی، جراح و دندانپزشک و یکی از بهترین دکتر درمان ریشه در تهران هستند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در زمینه فعالیت خود به شمار می روند. دکتر طالبی بعد از گذراندن دوره عمومی و اخذ مدرک عمومی توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت پشت سر بگذارند و بورد تخصص خود را دریافت نمایند. دکتر طالبی از بهترین و به روز ترین امکانات و تجهیزات دندانپزشکی استفاده می کنند. ایشان جزء پزشکان بسیار با مهارت در زمینه فعالیت خود می باشند.

خدمات دکتر سید حمید طالبی:

  • کامپوزیت ونیر
  • لمینت سرامیکی

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، داخل خیابان 34 ام، ساختمان پزشکان حضرت ولیعصر، طبقه اول، واحد 2

شماره تماس: 02186085259

دکتر امیر خداداد

دکتر امیر خداداد

دکتر امیر خداداد، جراح و دندانپزشک و یکی از بهترین دکتر درمان ریشه در تهران می باشند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در زمینه فعالیت خود به شمار می روند. دکتر خداداد دکتر خداداد عضو آکادمی دندانپزشکان آمریکا می باشند. ایشان موفق به کسب فلوشیپ و ایمپلنت از نوبل بایکر آمریکا می باشند. دکتر امیر خداداد مدرک فلوشیپ لمینت و کامپوزیت ونیر را از شهر جنوا کشور ایتالیا دریافت کردند.

خدمات دکتر امیر خداداد:

  • جراح دندانپزشک

آدرس: تهران، فلکه اول تهرانپارس، نرسیده به چهار راه تیرانداز، نبش کوچه 156 شرقی، ساختمان پارس، پلاک 106، طبقه 5، واحد 30

شماره تماس: 02177707215

دکتر پدرام عبداله زاده

دکتر پدرام طالبیان

دکتر پدرام عبداله زاده، دندانپزشکی حرفه ‌ای خود را در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سپری کرده اند. ایشان یکی از بهترین دکتر درمان ریشه در تهران می باشند. دکتر عبداله زاده بعد از گذراندن دوره عمومی و اخذ مدر توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت سپری کنند و بورد تخصص خود را دریافت نمایند. افراد می توانند برای انجام خدمات دندان به ایشان مراجعه نمایند.

خدمات دکتر پدرام عبداله زاده:

آدرس: تهران، نارمک، خیابان ثانی شرقی، نرسیده به میدان شقایق، نبش خیابان کیاشمشکی، بالای پلیس +10

شماره تماس: 02177912699

دکتر انسیه سادات عسگری

دکتر انسیه سادات عسگری

دکتر انسیه سادات عسگری، بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی و اخذ مدرک توانستند دوره تخصص خود را نیز با موفقیت به اتمام برسانند و موفق به کسب بورد تخصصی شدند. ایشان یکی از بهترین دکتر درمان ریشه در تهران به شمار می روند. دکتر عسگری درمان های دندانپزشکی را با مهارت بسیار بالایی انجام می دهند. افراد می توانند برای انجام درمان های دندانپزشکی به ایشان مراجعه نمایند.

خدمات دکتر انسیه سادات عسگری:

آدرس: تهران، فرمانیه غربی، کوچه جباریان، بن بست مسجدی، پلاک 20، واحد 1

شماره تماس: 09198907990

دکتر عباس گشاده رو

دکتر عباس گشاده رو

دکتر عباس گشاده رو، یکی از بهترین دکتر درمان ریشه در تهران می باشند. ایشان بعد از گذراندن دوره عمومی و دریافت مدرک عمومی توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت پشت سر بگذارند و موفق به کسب بورد تخصصی شدند. دکتر گشاده رو بعد از 10 سال طبابت و سابقه بیش از پنج هزار جراحی و درمان موفق ایمپلنت و کاشت دندان، به دلیل علاقه بسیار زیاد مسیر خود را از طبابت به سوی دانشگاه تغییر دادند و توانستند در سال 1395 در رشته تخصصی جراحی لثه و ایمپلنت پذیرفته شوند. دکتر گشاده رو از پزشکان بسیار مجرب در زمینه فعالیت خود می باشند.

خدمات دکتر عباس گشاده رو:

آدرس: تهران، زعفرانیه، خیابان اعجازی، جنب بانک ملی شعبه آصف، پلاک 49، طبقه 3، واحد 6

شماره تماس: 02126706197

دکتر فاطمه نعمتی

دکتر فاطمه نعمتی

دکتر فاطمه نعمتی، یکی از بهترین دکتر درمان ریشه در تهران می باشند. ایشان یکی از پزشکان بسیار با تجربه در زمینه فعالیت خود به شمار می روند. دکتر نعمتی دکترای حرفه ‌ای دندانپزشکی را در شهر شیراز گذراندند. ایشان بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی و اخذ مدرک توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت پشت سر بگذارند و بورد تخصص خود را کسب نمایند.

خدمات دکتر فاطمه نعمتی:

آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان رامشی، توحید چهارم، پلاک 62، طبقه اول

شماره تماس: 02188577857

دکتر فرشید رفیعی

دکتر فرشید رفیعی

دکتر فرشید رفیعی، یکی از بهترین دکتر درمان ریشه در تهران می باشند. ایشان دکترای حرفه ای دندانپزشکی خود را از دانشگاه تهران دریافت نمودند و توانستند مدرک دوره زیبایی را دریافت نمایند. دکتر رفیعی بعد از گذراندن دوره عمومی و اخذ مدرک عمومی توانستند دوره تخصص خود را به اتمام برسانند و موفق به کسب بورد تخصصی خود شدند. دکتر رفیعی از پزشکان بسیار مجرب در زمینه فعالیت خود به شمار می روند. دکتر فرشید رفیعی عضو آکادمی دندانپزشکان زیبایی آمریکا می باشند. دکتر رفیعی مدرک فلوشیپ و مسترشیپ اندو پیشرفته از آمریکا را دریافت نمودند.

خدمات دکتر فرشید رفیعی:

  • ونیر کامپوزیت
  • ترمیم و پر کردن دندان ها
  • عصب کشی تمام دیجیتال دندان ها

آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، ابتدای بن بست سالاری، جنب مسکن دانش، پلاک 12، واحد 2

شماره تماس: 02122677257

دکتر سمیرا فرنیا

دکتر سمیرا فرنیا

دکتر سمیرا فرنیا جراح و دندانپزشک و یکی از بهترین دکتر درمان ریشه در تهران می باشند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در زمینه فعالیت خود به شمار می روند. دکتر فرنیا در سال 1390 فارغ التحصیل شدند. ایشان بعد از گذراندن دوره عمومی و اخذ مدرک عمومی توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت پشت سر بگذارند و موفق به کسب بورد تخصصی خود شدند. دکتر فرنیا دارای 11 سال سابقه و تجربه در زمینه فعالیت خود هستند.

خدمات دکتر سمیرا فرنیا:

  • بلیچینگ دندان
  • جرم گیری و بروساژ

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، خیابان سرو غربی، بعد از کوچه مروارید، ساختمان نگین سرو، پلاک 35، طبقه پنجم، واحد 24

شماره تماس: 09015754948

درمان ریشه چگونه انجام می شود؟

عکسبرداری و رادیوگرافی از دندان

در اولین مرحله برای تشخیص میزان و سطح آسیب و همچنین تعیین روش مناسب جهت درمان ریشه دندان، متخصص عکسبرداری و رادیوگرافی را انجام خواهد داد.

انجام بی حسی و برداشتن تاج دندان

بعد از معاینه هایی که توسط دندانپزشک انجام می شود، ایشان با انجام بی حسی موضعی در فک افراد، اقدام به برداشتن قسمت کمی از تاج دندان می کند و قسمتی که دچار پوسیدگی شده برداشته می شود.

تخلیه پالپ عفونی شده

با طاهر شدن ریشه دندان دندانپزشک می تواند به پالپ عفونی شده دسترسی داشته باشد و آن را به طور کامل تخلیه کند. عروق عصبی پالپ باید به طور کامل قطع شوند، تا در آینده سبب مشکل و درد برای فرد نشوند.

تمیز کردن کانال ریشه

هنگامی که پالپ توسط پزشک خارج شد، باید کانال های ریشه به طور کامل تمیز شوند و برای پر کردن آماده شوند. برای این که کانال کاملا تمیز شود با محلول های ویژه، آن را شستشو می دهند. این محلول عفونت های باقی مانده را از بین می برد و عاملی برای مقابله با میکروب می باشد.

پرکردن ریشه دندان

زمانی که کانال های ریشه به طور کامل پاکسازی شده اند، دندانپزشک از ماده گوتاپرکا استفاده می کند و اقدام به پر کردن ریشه دندان می کند. در آخر یک پانسمان موقت روی دندان قرار می دهد.

درمان ریشه چگونه انجام می شود؟

مراقبت های بعد از درمان ریشه

مراقبت هایی بعد از درمان ریشه وجود دارند که افراد باید سعی کنند آن را به خوبی انجام دهند تا هر چه سریع تر بهبود یابند. برخی از این اقدامات عبارتند از:

  • بعد از انجام درمان ریشه از خوردن غذاها و میوه های سفت تا زمانی که دندان را به طور کامل پر نکرده اید خودداری کنید.
  • سعی کنید داروهایی را که پزشک تجویز کرده به طور منظم مصرف نمایید.
  • استفاده از مسکن های تجویز شده توسط دکتر برای برطرف کردن درد ریشه دندان بعد از درمان بسیار ضروری می باشد.
  • بعد از درمان ریشه مسواک زدن امکان پذیر است ولی سعی کنید از نخ دندان استفاده نکنید.

علائم به عصب رسیدن دندان

  • ایجاد تورم و آبسه در لثه
  • درد ممتد و همیشگی در دندان خاص
  • احساس درد در دندان در زمان خوردن غذا
  • حساسیت دندان به نوشیدنی های خنک و داغ
  • شکستگی در قسمتی از دندان یا به اصطلاح لب پر شدن
  • تیره و کدر شدن دندان که ناشی از عفونت است.
  • خارج شدن ترشحات چرکی از کناره ‌های دندان و لثه

کلام آخر

در بافت نرمی اعصاب و عروق اصلی دندان قرار گرفته اند که محل آن ها، کانال های ریشه دندان می باشد. این بافت نرم در اصطلاح پالپ نامیده می شود و زمانی که دچار مشکلاتی مانند عفونت شود، باید سعی کنید به بهترین کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. در این مواقع احتمالا پزشک درمان ریشه را توصیه می کند.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با بهترین دکتر درمان ریشه در تهران آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد می توانید به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck