ما امروز قصد داریم شما را با بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز آشنا کنیم. فیزیوتراپی یکی از شاخه های توانبخشی می باشد که به بازتوانی عملکرد صحیح عضلات کمک می‌ کند و بیماری های مرتبط با آن را درمان می کند. افراد باید سعی کنند برای انجام فیزیوتراپی بهترین مرکز فیزیوتراپی را انتخاب کنند. فیزیوتراپی حیطه ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری ها، درمان توانبخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود زندگی افراد می باشد. ما در این مقاله لیستی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز را در اختیار شما قرار داده ایم پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی یکی از علوم اصلی توانبخشی می باشد. هدف اصلی از فیزیوتراپی افزایش دامنه حرکات، افزایش قدرت عضلات، بهبود عملکرد، انعطاف عضلات، تحمل عضلات، بهبود زندگی افراد، بهبود وضعیت راه رفتن و بهبود عملکرد کلی فرد می باشد. هر چیزی که به حرکت انسان ها مربوط می شود به فیزیوتراپی نیز مربوط است و می‌ تواند در آن دخالت داشته باشد. فیزیوتراپیست با استفاده از علم فیزیولوژی، آناتومی، علم شناخت بیماری‌ها و عوارض حرکتی ناشی از آن برای بیماران برنامه درمانی را طراحی می‌ کند که شامل موارد زیر می باشد:

  • تمرین درمانی برای بهبود وضعیت حرکتی بیماران
  • درمان های دستی
  • استفاده از ابزارهای مخصوص
  • دستگاه های الکترو تراپی و سایر تجهیزات مورد نیاز که به بهبود بیماران کمک می کند.

فیزیوتراپیست کسی است که با اشراف بر علم های موجود فیزیولوژی، کینزیولوژی و آناتومی و شناخت بیماری ها و عوارض ناشی از آن ها می تواند در حرکات بدن به عنوان یک متخصص بهترین برنامه درمانی را برای افراد آسیب دیده در نظر بگیرد تا فرد بتواند قدرت عضلانی بیش تر، تحمل عضلانی بیش تر، انعطاف پذیری بیش تر، عملکرد بهتر، سطح بهتری از فعالیت را داشته باشد. برای انجام فیزیوتراپی سعی کنید به بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران مراجعه کنید.

فیزیوتراپی چیست؟

ویژگی های بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز

برای انجام فیزیوتراپی و درمان مشکلات خود سعی کنید با مراجعه به مقاله بهترین مرکز فیزیوتراپی در ایران بهترین مرکز را انتخاب کنید. برخی از ویژگی های بهترین مرکز فیزیوتراپی عبارتند است:

  • اولین و مهم ترین ویژگی بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز مجوز مرکز می باشد. مرکز باید دارای مجوز باشد سعی کنید به مراکز معتبری مراجعه کنید تا نتایج بهتری را بگیرید.
  • افراد و پزشکانی که در بهترین مرکز فیزیوتراپی مشغول فعالیت هستند دارای مدرک و تخصص در حیطه فعالیت خود می باشند. سعی کنید به کلینیکی مراجعه نمایید که افراد دارای تخصص باشند.
  • بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز دارای تجهیزات بسیار پیشرفته جهت درمان افراد می باشد و همچنین بهترین مرکز از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه ها استفاده می کند و برنامه های درمانی بسیار مطلوبی را برای افراد در نظر می‌ گیرد.
  • افرادی که در بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز مشغول فعالیت هستند دارای رفتاری بسیار مناسب در برخورد با مراجعین و بیماران می باشند و سعی می کنند به تمامی سوالات مراجعه به خوبی پاسخ دهند و تمامی نکات مورد نیاز را برای افراد بیان کنند.
  • یکی از ویژگی های بهترین مرکز فیزیوتراپی داشتن محیطی آرام و بهداشتی می باشد. به کلینیکی مراجعه نمایید که دارای تمامی ویژگی های بیان شده باشد تا بتوانید به نتایج بسیار مطلوبی دست یابید.

مزایای فیزیوتراپی:

⭐ کنترل دیابت و بیماری‌های عروقی فیزیوتراپی نقش مهمی را در کنترل سطح قند خون و دیابت ایفا می‌کند به علاوه بیماران دیابتی به لحاظ حس در پاهای خود مشکل دارند.
✅کنترل مشکلات مرتبط با سن  مشکلاتی مانند آرتروز و پوکی استخوان با افزایش سن افزایش پیدا می کند با انجام فیزیوتراپی این مشکلات تا حدودی رفع خواهد شد.
 ❤️کنترل بیماری‌های قلبی و ریوی هنگامی‌ که یک بیمار برنامه توانبخشی پس از سکته قلبی یا عمل جراحی را کامل می‌‌کند باید فیزیوتراپی را به عنوان یک بخش از عملکرد روزانه خود بپذیرد
⭐تسهیل عمل جراحی  در اکثر عمل‌های جراحی تقویت عضلات قبل از عمل ضروری است زیرا باعث می‌‌شود سرعت بهبود بیمار افزایش پیدا کند

10 تا از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز را بشناسید!

مرکز فیزیوتراپی سارا

مرکز فیزیوتراپی سارا

مرکز فیزیوتراپی سارا یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز به شمار می رود. این مرکز دارای کادری مجرب و همچنین مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات برای درمان بیماران می باشد. کلینیک فیزیوتراپی سارا دارای مشاوره و ویزیت رایگان می باشد. تمامی افرادی که در این مطب مشغول فعالیت هستند و تلاش خود را می‌ کنند تا درمان بیماران را با نتایج مطلوبی انجام دهند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی سارا:

  • درمان درد های مزمن و حاد
  • درمان تخصصی و قطعی سیاتیک

آدرس: اهواز، پادادشهر، خیابان جوادالائمه، نبش خیابان 15 غربی، ساختمان گروه یک، طبقه ششم، واحد 11

شماره تماس: 09397605010

مرکز فیزیوتراپی کیانپارس

مرکز فیزیوتراپی کیانپارس

مرکز فیزیوتراپی کیانپارس یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز می باشد. دکتر محمد علی ذاکر مشفق فیزیوتراپیست این مرکز به شمار می رود. ایشان عضو انجمن فیزیوتراپی ایران و کانادا می باشند و دارای تجربه کار در کانادا هستند. در این مرکز درمان منحصر به‌ فرد با جدیدترین تجهیزات و متدهای درمانی روز دنیا انجام می شود. تمامی افرادی که در این مرکز مشغول فعالیت هستند تمام تلاش خود را می‌ کنند تا درمان بیماران به نحو احسن انجام شود.

خدمات مرکز فیزیوتراپی کیانپارس:

  • لیزر پرتوان هیرو 3

آدرس: اهواز، کیانپارس، خیابان مهر شرقی، مجتمع پزشکی مهر

شماره تماس: 06133339890

مرکز فیزیوتراپی باران

مرکز فیزیوتراپی باران

مرکز فیزیوتراپی باران یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز می باشد. دکتر مهری جمشیدی فیزیوتراپیست این مرکز می باشند. ایشان عضو انجمن فیزیوتراپی ایران هستند. مرکز فیزیوتراپی باران مجهز به تجهیزات بسیار پیشرفته و متدهای درمانی و توانبخشی در زمینه های مختلفی است که افراد می توانند برای انجام فیزیوتراپی به مرکز فیزیوتراپی باران واقع در اهواز مراجعه نمایند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی باران:

  • پارافین درمانی
  • شاک ویو درمانی
  • لیزر کم توان و پرتوان

آدرس: اهواز، کیانپارس، خیابان پهلوان شرقی، مجتمع پزشکی جام جم

شماره تماس: 06191010071

مرکز فیزیوتراپی و آب‌ درمانی فاطیما

مرکز فیزیوتراپی و آب‌ درمانی فاطیما

مرکز فیزیوتراپی و آب‌ درمانی فاطیما یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز به شمار می رود. این کلینیک اولین و پیشرفته ترین مرکز آب درمانی منطبق بر نیاز بیمار در استان خوزستان می باشد. مرکز فیزیوتراپی و آب‌ درمانی فاطیما دارای بیش از 20 سال سابقه درخشان در امر توانبخشی می باشد. مسئول فنی کلینیک مرجان مجاهد کارشناس ارشد فیزیوتراپی می باشند که دارای گواهینامه لیزر تراپی، گواهینامه طب سوزنی زیر نظر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران، گواهینامه درمان های دستی و … هستند. ایشان تمام تلاش خود را می‌ کند تا درمان را با نتایج مطلوبی انجام دهند.

خدمات فیزیوتراپی و آب‌ درمانی فاطیما:

  • بیوفیدبک و فیزیوتراپی تخصصی
  • درمان اختلالات جنسی
  • درمان بی اختیاری ادراری

 آدرس: اهواز، پادادشهر، ابتدای خیابان 11 غربی پاداد

شماره تماس: 06135536040

مرکز فیزیوتراپی هارمونی

مرکز فیزیوتراپی هارمونی

مرکز فیزیوتراپی هارمونی یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز به شمار می رود. این مرکز دارای تجهیزات بسیار پیشرفته و مناسب برای درمان بیماران می باشد. دکتر شاهین گوهر پی فیزیوتراپیست این مرکز می باشند. ایشان دارای دکترای تخصصی فیزیوتراپی هستند و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور نیز می باشند. افراد می توانند برای انجام فیزیوتراپی به مرکز فیزیوتراپی هارمونی مراجعه نمایند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی هارمونی:

  • لیزر کم توان و پرتوان
  • درمان سرگیجه و سردرد
  • درمان های دستی
  • اختلالات سیستم اسکلتی عضلانی
  • درمان آسیب های ورزشی
  • درمان بیماری های ارتوپدی

آدرس: اهواز، کیانپارس، بین خیابان 5 و 6 غربی، مجتمع آلا، طبقه سوم، واحد 5

شماره تماس: 06133373177

مرکز فیزیوتراپی و آب‌ درمانی التیام

مرکز فیزیوتراپی و آب‌ درمانی التیام

مرکز فیزیوتراپی و آب‌ درمانی التیام یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز می باشد. دکتر پیام احمدی دکترای تخصصی فیزیوتراپی هستند. ایشان در این مرکز مشغول فعالیت می باشند. مرکز فیزیوتراپی التیام دارای دستگاه ها و تجهیزات بسیار پیشرفته و مناسب برای درمان افراد می باشد.

خدمات مرکز فیزیوتراپی و آب‌ درمانی التیام:

  • فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات، درد های مفاصل و عضلات
  • درمان بیماری های مغز و اعصاب
  • درمان آسیب های ورزشی و بیماری های روماتیسمی

آدرس: اهواز، کیانپارس، فلکه دوم؛ خیابان مرداد شرقی، رو به روی دفتر بیمه آتیه سازان حافظ، پلاک 22

شماره تماس: 06133334500

مرکز فیزیوتراپی یزدانی

مرکز فیزیوتراپی یزدانی

مرکز فیزیوتراپی یزدانی مجهز به پیشرفته‌ ترین تجهیزات روز فیزیوتراپی می باشد. این مرکز با پیشرفته‌ ترین تجهیزات و متدهای درمانی روز فیزیوتراپی فعالیت می‌ کند. مرکز فیزیوتراپی یزدانی یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز به شمار می‌ رود. افراد می‌ توانند برای انجام فیزیوتراپی به این مرکز مراجعه نمایند. این مرکز تمامی پروتکل ‌های بهداشتی را رعایت می ‌کند و مجهز به سیستم تهویه مخصوص می باشد.

خدمات مرکز فیزیوتراپی یزدانی:

  • درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی
  • درمان بیماری‌ های عصبی
  • درمان سرگیجه خوش خیم
  • درمان آرتروز مفاصل و ستون فقرات
  • کاهش سریع درد و اسپاسم عضلانی
  • فیزیوتراپی پس از جراحی

آدرس: اهواز، گلستان، خیابان خرداد، بین دی و آذر

شماره تماس: 06133338268

مرکز فیزیوتراپی آرین

مرکز فیزیوتراپی آرین

مرکز فیزیوتراپی آرین یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز می باشد. مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی آرین بعد از سال ها فعالیت های علمی، کلینیکی و درمان در بیمارستان ها مرکزی بنیان کرده که مطابق با دانش و تجهیزات روز بین المللی می باشد. هدف این مرکز خدمت به افراد با نوین ترین درمان ها و آموزش های روز دنیا و ورزش های کار آمد با هزینه های به صرفه و اقتصادی می باشد. افراد می توانند برای انجام فیزیوتراپی به مرکز فیزیوتراپی آرین مراجعه نمایند. این مرکز یکی از مجهزترین کلینیک های فیزیوتراپی در اهواز می باشد.

خدمات مرکز فیزیوتراپی آرین:

  • مکانوتراپی یا حرکت درمانی
  • اولتراسوند تراپی

آدرس: اهواز، گلستان، خیابان فروردین، نبش خیابان دی، درمانگاه علاج، طبقه دوم

شماره تماس: 09160650915

مرکز فیزیوتراپی تسکین

مرکز فیزیوتراپی تسکین

مرکز فیزیوتراپی تسکین یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز می باشد. در این مرکز با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات مانند مگنت، شاک ویو، لیزر پرتوان، آر اف و … افرادی که در این مرکز مشغول فعالیت هستند تمام تلاش خود را می کنند تا شما بهبود یابید. این مرکز دارای بخش ماساژ است و ماساژور های حرفه ای زیر نظر متخصص و مرکز فیزیوتراپی درمان را انجام می دهند. افراد می توانند برای انجام فیزیوتراپی به مرکز فیزیوتراپی تسکین مراجعه نمایند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی تسکین:

  • درمان بیماری اسکلتی عضلانی

آدرس: اهواز، کیانپارس، خیابان 2 شرقی، مجتمع پزشکی تشریفات، طبقه هشتم، واحد 811

 شماره تماس: 06133920714

مرکز فیزیوتراپی رستا

مرکز فیزیوتراپی رستا

مرکز فیزیوتراپی رستا یکی از مجهزترین و بروز ترین مراکز فیزیوتراپی می باشد. این مرکز یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز به شمار می ‌رود و افراد می توانند برای انجام فیزیوتراپی به مرکز فیزیوتراپی رستا مراجعه نمایند. افرادی که در این مرکز مشغول فعالیت هستند تمام تلاش خود را می‌ کنند تا درمان افراد را با نتایج مطلوبی انجام دهند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی رستا:

  • تحریک الکتریکی
  • درمان غیر جراحی آسیب‌ ها

آدرس: اهواز، زیتون کارمندی، خیابان زاویه، نبش خیابان عباسی، ساختمان دیاموند، طبقه چهارم، واحد 11

شماره تماس: 09169166961

کاربرد فیزیوتراپی در درمان بیماری ها

فیزیوتراپی تمام بیماری هایی که مرتبط با حرکت هستند و تمامی مواردی که برای حرکت نیاز هستند را در نظر می‌ گیرد. فیزیوتراپی شامل چند دسته از بیماری ها می شود که این بیماری ها شامل بیماران ارتوپدی، بیماران نورولوژیک، بیماری های تنفسی و قلبی، بیماری های روماتیسمی و پوستی، مشکلات مرتبط با کف لگن، بیماران نیازمند بستری، فیزیوتراپی در سوختگی و کودکان می شود.

فیزیوتراپی در بیماران ارتوپدی: این دسته از فیزیوتراپی جزء مهم ترین دسته های فیزیوتراپی می باشد و برای تمام بیمارانی که شامل مشکلات ستون فقرات و مشکلات عضلانی و اسکلتی هستند بسیار مفید و پرکاربرد می باشد.

فیزیوتراپی در بیماران نورولوژیک: شامل بیماری در حوزه نورولوژیک هستند و در واقع بیماری هایی که مربوط به سیستم عصبی و حرکت افراد می باشد مانند ام اس، سکته مغزی، ضربه مغزی، ضایعات نخاعی و پارکینسون را در بر می گیرد.

فیزیوتراپی در بیماران تنفسی و قلبی: بیماری قلبی و تنفسی عملکرد فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و علاوه بر عملکرد ظرفیت تنفسی و ظرفیت قلبی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد که فیزیوتراپی می تواند تاثیر بسیاری در این افراد داشته باشد. برخی از فواید و اهداف فیزیوتراپی در بیماران تنفسی و قلبی شامل بهبود ظرفیت ریه، تقویت عضلات تنفسی، بهبود وضعیت تنفسی و توانبخشی قلبی می شود.

فیزیوتراپی در بیماران روماتیسمی و پوستی: فیزیوتراپی می تواند در بیماران روماتیسمی و پوستی موثر باشد. بیماری های روماتیسمی دسته ای از بیماری های خود ایمنی هستند که مفاصل بدن را تحت تأثیر قرار می‌ دهند و می‌ توانند بر دیگر جاهای بدن نیز تاثیر داشته باشند ولی مهم ترین قسمت ها مفاصل هستند که مستقیماً حرکات را تحت تاثیر قرار می دهند. فیزیوتراپی برای برخی از بیماری های پوستی که در واقع حرکت را محدود می کنند می تواند موثر باشد.

فیزیوتراپی کف لگن: فیزیوتراپی می تواند در مشکلات مربوط به کف لگن موثر باشد که شامل مواردی مانند بیماری‌ های زنان، بیماری های مردان، مشکلات جنسی، مشکلات بی اختیاری ادرار و مدفوع و هر مشکلی که مرتبط با کف لگن و اندام های تناسلی می باشد.

فیزیوتراپی در بیماران نیازمند بستری: در مواردی مانند جراحی پس از بارداری و … فیزیوتراپی می تواند تاثیر بسیاری داشته باشد. افرادی که زایمان می کنند و یا یک جراحی را پشت سر می گذارند به فیزیوتراپی نیاز دارند.

فیزیوتراپی در بیماران سوختگی: دیگر بیماری هایی که فیزیوتراپی می تواند تاثیر بسیاری روی آن بگذارد بیماران سوختگی می باشد. بیمارانی که دچار سوختگی شده اند و پوست آن ها آسیب دیده، ممکن است وضعیت بافت نرم به شدت تغییر کند و بافت دچار کوتاهی شود. همچنین گوشت اضافه بافت اسکار که به وجود می آید ممکن است حرکت مفاصل را محدود کند. این بیماران حتماً نیاز به فیزیوتراپی دارند.

فیزیوتراپی کودکان: از دیگر بیمارانی که به فیزیوتراپی نیاز دارند کودکان می باشند. کودکان در مسائلی که مادرزادی هستند و مشکلاتی که کودکان با آن به دنیا می آیند یا مشکلاتی که در دوره نوزادی اتفاق می افتد نیاز به فیزیوتراپی دارند.

کاربرد فیزیوتراپی در درمان بیماری ها

روش ها و تکنیک های درمانی در فیزیوتراپی

تمرین درمانی: اولین و مهم ترین روش تمرین درمانی می باشد. فیزیوتراپیست با توجه به شرایط هر فرد تمریناتی را برای فرد طراحی می کند که این تمرینات برای بهبود حرکت، بهبود دامنه حرکتی، بهبود قدرت عضلات و بهبود وضعیت مفاصل می باشد. فیزیوتراپی آموزش می دهد که این تمرینات چگونه انجام می شوند و این تمرینات به عنوان درمان ارائه می شوند.

منوال تراپی: منوال تراپی از دیگر روش فیزیوتراپی می باشد. در برخی از مواقع علاوه بر این که ممکن است از سایر ابزارها استفاده شود فیزیوتراپیست لازم است از دستان خود و برخی تکنیک های دستی ماساژ و … استفاده کند تا بتواند حرکت قدرت و دامنه حرکتی را بهبود ببخشد.

الکتروتراپی: الکتروتراپی شامل استفاده از دستگاه هایی است که به فرآیند درمان کمک بسیاری می‌کند و بهبود را سریع تر می کند، درد را کم می کند و التهاب را بهبود می بخشد و همچنین ترمیم را بیش تر می‌کند.

سایر تکنیک ها و ابزار ها: برخی ابزار دیگر نیز وجود دارند ابزارهای دستی مانند درایو نیدلینگ، تیپینگ یا تکنیک های دیگری که فیزیوتراپی تصمیم می گیرد با توجه به مشکلات هر فرد از آن استفاده کند. برای انجام فیزیوتراپی سعی کنید به بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز مراجعه کنید.

تعداد جلسات فیزیوتراپی

تعداد جلسات فیزیوتراپی بستگی به مشکل فرد و تشخیص پزشک دارد. به صورت نرمال پزشکان جلسات فیزیوتراپی را به صورت 10 جلسه انجام می دهند و اگر نیاز به درمان باشد و فرد بهبود پیدا نکند تعداد جلسات بیش تر می‌ شود. برخی از پزشکان ممکن است تعداد جلسات را 5 جلسه ذکر کنند. برای فردی که شاک ویو دارد یا مشکل خیلی جدی ندارد 5 جلسه مناسب است. بیش ترین حالتی که شایع است 10 جلسه می باشد.

در برخی از مواقع نیز 15 جلسه، 20 جلسه یا نهایتا 30 جلسه نوشته می شود ولی به طور کلی فیزیوتراپی برای همه بیماران 10 جلسه انجام می‌ شود و اگر نیاز به تمدید باشد با تشخیص پزشک تعداد جلسات بالا می رود. برای مثال در بیمارانی که مشکلات شکستگی دارند تعداد جلسات می تواند به 20 تا 30 جلسه برسد. در حالت کلی تعداد جلسات فیزیوتراپی وابسته به مشکلات بیمار و شدت آن مشکل می باشد. برای انجام فیزیوتراپی سعی کنید به بهترین دکتر فیزیوتراپی در تهران مراجعه کنید.

کلام آخر

هدف اصلی فیزیوتراپی افزایش دامنه حرکات، افزایش قدرت عضلات، بهبود عملکرد به انعطاف عضلات، تعامل عضلات، بهبود زندگی افراد و بهبود وضعیت راه رفتن می باشد. هر چیزی که به حرکت انسان ها مربوط می شود به فیزیوتراپی نیز مرتبط است. برای انجام فیزیوتراپی سعی کنید به بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز مراجعه کنید. فیزیوتراپی می تواند تمام بیماری هایی که مرتبط با حرکت هستند را در بر بگیرد.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

فیزیوتراپی چیست ؟

در حقیقت فیزیوتراپی به معنای اقدامی کاملا غیر تهاجمی برای درمان فیزیکی عضلات است . افرادی که دچار اختلالات اسکلتی ،عضلانی ،درد های مفصلی ،بیماری های قلبی عروقی ومواردی از این قبیل هستند ،می توانند با انجام فیزیوتراپی و تکنیک های دستی در فیزیوتراپی ، عملکرد این عضلات را بهبود ببخشند .

آیا نیاز به انجام متوالی جلسات فیزیوتراپی است ؟

گاهی به دلیل درد بیش از اندازه بیمار ،ممکن است لازم باشد تا فرد ،متوالی و پشت سر هم جلسات فیزیوتراپی را انجام دهد . در صورتی که بیمار درد شدید نداشته باشد ،بیشتر جلسات فیزیوتراپی 3 روز در هفته تجویز می گردد . اگر فیزيوتراپى بدون وقفه انجام شود، بهترین نتیجه حاصل می گردد،گاهی دیده شده است که وقفه طولانی مدت بین جلسات فیزیوتراپی سبب بی تاثیر شدن کل دوره درمان می شود .

دلایل مراجعه به فیزيوتراپيست چیست ؟

برخی از مشکلات رایج که فیزیوتراپیست می تواند به درمان آن ها کمک کند ،شامل : توانبخشی عضلات پس از آسیب، شکستگی و جراحی، درمان مشکلات عصبی مانند سکته مغزی، بیماری پارکینسون یا آسیب های سر، درمان مشکلات فک، درمان صدمات ناشی از تصادفات، درمان آسیب هایی که به دلیل پشت میز نشستن ایجاد می شود و در آخر درمان تمام مشکلاتی که عضلات را درگیر می کند .

source

توسط blogcheck