ما امروز قصد داریم شما را با هزینه پیکرتراشی کل بدن در سال 1402 و 1403 آشنا کنیم. افرادی که قصد دارند چربی های بدن خود را از بین ببرند و به فرمی ایده آل برسند می توانند به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه کنند و از این جراحی استفاده کنند. این روش دارای انواع مختلفی است که در ادامه در اختیار شما قرار داده ایم. پیکرتراشی هم با جراحی و هم با دستگاه برای افراد انجام می شود. ما در این مقاله هزینه پیکرتراشی کل بدن در سال 1402 و 1403 را در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

عمل پیکر‌تراشی چیست؟

پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن یکی از روش های جراحی می باشد که دارای هدفی است. هدف پیکرتراشی تغییر شکل بدن می باشد. پیکرتراشی دارای انواع مختلفی است که در این مقاله انواع آن را در اختیار شما قرار داده ایم. این جراحی پوست اضافی افراد را از بین خواهد برد. پیکرتراشی چربی‌ های اضافی بدن را حذف می کند و همچنین شکل ناحیه ‌های مختلف بدن را تغییر می دهد.

افراد با انجام پیکرتراشی وزن زیادی کم نمی کنند. با این روش فرم بدن تغییر می کند. در پیکرتراشی، افراد می ‌توانند فرم نواحی مختلفی از بدن مانند دست، کمر، شکم و پهلو، باسن، گردن و چانه و ران را تغییر دهند. افرادی که با ورزش و رژیم غذایی نمی توانند به بدن خود فرم دهند و کاهش وزن کمی داشته باشند می توانند از این روش استفاده کنند. برای استفاده از این روش باید به بهترین جراح پیکرتراشی در تهران مراجعه کنید. سعی کنید بهترین پزشک را انتخاب کنید تا هیچ مشکلی برای شما بعد از انجام این روش ایجاد نشود.

عمل پیکر‌تراشی چیست؟

ویژگی های بهترین دکتر پیکرتراشی

همان گونه که ذکر شد باید به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه نمایید تا به نتایج بسیار خوبی دست یابید. ما در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین دکتر پیکرتراشی را در اختیار شما قرار داده ایم که عبارتند از:

  • اولین و مهم ترین ویژگی بهترین دکتر پیکرتراشی داشتن مدرک و تخصص می باشد. به پزشکی مراجعه کنید که دارای مدارکی معتبر از بهترین دانشگاه باشند.
  • از دیگر ویژگی ها می توان به مجرب بودن و با سابقه بودن پزشک اشاره کرد. بهترین پزشک باید دارای تجربه و سابقه در زمینه فعالیت خود باشد.
  • بهترین دکتر پیکرتراشی تمامی نکات مورد نیاز را برای افراد بیان می کند و دارای برخوردی بسیار مناسب و خوب می باشد.
  • یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین دکتر پیکرتراشی اولویت قرار دادن سلامت بیماران می باشد. بهترین پزشک سلامت مراجعین را اولویت قرار می دهد.

چه روش‌ هایی برای پیکرتراشی وجود دارد؟

پیکرتراشی دارای انواع مختلفی می باشد که انواع آن را در اختیار شما قرار داده ایم. پیکرتراشی هم از طریق جراحی انجام می شود و هم از طریق دستگاه هایی که به صورت غیرتهاجمی هستند انجام خواهد شد. در ادامه مقاله درباره انواع رایج روش ‌های پیکرتراشی بیش تر صحبت کرده ایم. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. روش های مختلف پیکرتراشی شامل موارد زیر می باشند:

لیپوساکشن

لیپوساکشن یکی از محبوب ‌ترین روش ‌های پیکرتراشی می باشد که در داخل ایران و خارج آن به عنوان بهترین روش پیکرتراشی به شمار می رود. در روش لیپوساکشن، پزشک نخست قسمتی از ناحیه مورد نظر افراد را برش می‌ دهد و با استفاده از یک لوله، چربی‌ های اضافی آن ناحیه را استخراج می ‌کند. از این روش در نواحی مختلفی مانند ران، شکم، پهلو، بازو یا غبغب استفاده می شود.

افرادی که دارای چربی هایی در قسمت های ران، شکم، پهلو، بازو و غبغب دارند می توانند با مراجعه به بهترین دکتر پیکرتراشی از این روش استفاده کنند. این جراحی دارای دوره نقاهت 6 الی 8 هفته ‌ای‌ می باشد. روش لیپوساکشن مانند روش های دیگر دارای عوارضی است که از عوارض آن می توان به کبودی، درد، تورم و قرمزی در ناحیه‌ انجام شده اشاره کرد.

لیپوماتیک

لیپوساکشن و لیپوماتیک دو روش مشابه هستند که دارای تفاوت های کمی می باشند. در روش لیپوماتیک، نیازی به بریدن بخشی از ناحیه مورد نظر وجود ندارد. در واقع، پزشکان در لیپوماتیک لوله‌ هایی را به داخل ناحیه بدن افراد وارد می ‌کنند تا چربی ‌های اضافی را حذف کنند. در روش لیپوماتیک چربی های استخراج شده هیچ صدمه ای نمی بینند و می توان از آن ها در نواحی دیگر استفاده کرد.

چه روش‌ هایی برای پیکرتراشی وجود دارد؟

برای انجام این عمل جراحی، افرادی که از سیگار استفاده می کنند باید دو هفته سیگار و مشروبات الکلی را کنار بگذارند. لیپوماتیک روشی است که دوره نقاهت آن بسیار کم است و عمل کوتاه‌ تری می باشد، دوره نقاهت ‌لیپوماتیک کم ‌تر از 6 هفته می باشد و روشی ماندگار تر می باشد.

لیپولیزر

افرادی که از جراحی ترس دارند و قصد دارند جراحی را با روش های دیگر انجام دهند می توانند از روش لیپولیزر استفاده کنند. در روش لیپولیزر، ناحیه مورد نظر با دستگاهی حرارت می ‌یابد و با این کار چربی ‌های اضافه در آن ناحیه، حذف می شود. افرادی که قصد جراحی را ندارند می توانند با این روش چربی ها را حذف کنند. در این روش کلاژن‌ سازی را از طریق حرارت اضافی که به آن ناحیه می ‌دهد، بیش ‌تر می ‌کند و به این شکل، چربی ‌سوزی بسیار سریع تر و بیش ‌تر انجام می ‌شود.

این روش نیز مانند روش های دیگر دارای عوارضی است. ممکن است بعد از انجام لیپولیزر، درد زیادی داشته باشید یا تورم زیادی در ناحیه مورد نظر احساس کنید. عوارض بعد از انجام چنین روش هایی بستگی به پزشک شما دارد. اگر به بهترین و با تجربه رتین پزشک مراجعه کنید دچار عوارض خطرناکی نخواهید شد.

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی که به آن تامی تاک نیز می گویند چربی ‌های اضافه از نواحی مورد نظر مانند شکم را خارج می کند و علاوه بر آن پوست آویزان را نیز بر می دارد و لیفت می کند. در پیکرتراشی شکم با روش ابدومینوپلاستی، شکم کاملا صاف و تخت می ‌شود و چربی یا پوست افتاده و آویزانی در شکم نمی ماند. برای انجام این روش سعی کنید به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه کنید.

دیگر‌ روش ‌‌ها

پیکرتراشی علاوه بر روش های ذکر شده دارای روش های دیگری نیز می باشد که د راین قسمت در اختیار شما قرار داده ایم. برخی از این روش ها عبارتند از:

کرایولیپولیز: در روش کرایولیپولیز که یکی از روش های پیکرتراشی است، ناحیه مورد نظر با یک دستگاه یخ می ‌زند تا سلول‌ های چربی حذف شوند.

لیپولیز تزریقی: در این روش، دی ‌اکسی کولیک اسید به بدن افراد تزریق می ‌شود و با تزریق آن سلول ‌های چربی حذف می شود.

لیفت: روش لیفت یک عمل جراحی می باشد که در این روش پوست و چربی اضافی برش داده می شود و حذف می ‌شود.

هزینه پیکرتراشی چقدر است؟

هزینه پیکرتراشی کل بدن در سال 1402 و 1403 دارای عوامل متعددی می باشد. هزینه های پیکرتراشی به روش های مختلف پیکرتراشی بستگی دارد. هر روش دارای هزینه متفاوتی است. پس باید اول بدانید قصد انجام کدام روش را دارید. همچنین علاوه بر روش مورد نیاز باید بدانید کدام نواحی مد نظر شما می باشد. هر نواحی با دیگر نواحی تفاوت دارد. این هزینه به تخصص و تجربه پزشک نیز بستگی دارد.

هزینه پیکرتراشی چقدر است؟

ممکن است پیکرتراشی نزد بهترین و با تجربه ترین پزشک دارای هزینه بیش تری باشد. هزینه پیکرتراشی در کلینیک های مختلف و توسط پزشکان مختلف دارای هزینه متفاوتی است. سعی کنید برای انجام این جراحی به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه کنید تا به بهترین نتایج برسید و دچار عوارض خطرناک نشوید.

عوارض پیکرتراشی

تجمع مایعات در زیر پوست (سروما)

یکی از عوارض پیکرتراشی جمع شدن مایعات زیر پوست یا همان سروما می باشد. لوله های تخلیه بعد از جراحی در جای خود می توانند به کاهش خطر مایعات اضافی کمک کنند. ممکن است پزشک با استفاده از سوزن و سرنگ مایعات را خارج کند.

بهبود دیر هنگام زخم

از دیگر عوارض می توان به دیر بهبود یافتن زخم ها اشاره کرد. در برخی از مواقع نواحی بدن در امتداد خط برش بسیار اندک ترمیم می شوند یا شروع به جدا شدن می کنند. برای جلوگیری از عفونت پزشک شما آنتی بیوتیک برایتان تجویز می کند که باید سعی کنید از آن استفاده کنید تا دچار عفونت نشوید. جای زخم و شکاف ممکن است در برخی از مواقع دائمی باشد، اما در امتداد خط بیکینی که به راحتی پنهان می شود قرار می گیرد. برای کاهش عوارض سعی کنید به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه کنید.

آسیب بافتی

از دیگر عوارض می توان به آسیب بافتی اشاره کرد. ممکن است در مواقعی بافت چربی در اعماق پوست افراد در ناحیه شکم آسیب ببیند یا بمیرد. افرادی که از سیگار استفاده می کنند بیش تر دچار این عارضه خواهند شد. بسته به اندازه ناحیه، ممکن است بافت بهبود یابد یا به یک روش جراحی ترمیمی نیاز داشته باشد.

تغییر در احساس پوست

جابجایی مجدد بافت های شکمی ممکن است تاثیر بسیاری بر روی اعصاب ناحیه شکم و در ران های فوقانی داشته باشد. ممکن است در این مواقع کاهش احساس یا بی حسی برای شما رخ دهد. این اتفاق در ماه های بعد از عمل کاهش می یابد. مانند دیگر جراحی ها جمع شدن شکم خطر خونریزی، عفونت و واکنش نامطلوب به بیهوشی را به دنبال دارد. برای انجام این روش به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه کنید.

توصیه های مراقبتی بعد از پیکرتراشی

برای بهبودی سریع تر و همچنین گرفتن نتایج بهتر باید نکاتی را رعایت کنید که در این قسمت در اختیار شما قرار داده ایم. برخی از این نکات شامل موارد زیر می شوند:

  • بعد از انجام پیکرتراشی داروهایی را پزشک تجویز می کند که باید آن ها را سر وقت مصرف کنید.
  • در روز های اولیه بعد از پیکرتراشی سعی کنید از غذاهای نرم استفاده کنید.
  • سعی کنید تا دو روز بعد از انجام این روش استحمام نکنید و زمان استحمام را از پزشک خود بپرسید.
  • اگر از مشروبات الکی و دخانیات استفاده می کنید سعی کنید حداقل تا یک ماه بعد از جراحی از چنین مواردی استفاده نکنید.
  • به هیچ عنوان تا یک ماه بعد از انجام پیکرتراشی به استخر، سونا و جکوزی نروید.
  • اگر پزشک شما برایتان گن تجویز نمودند سعی کنید از این گن ها استفاده کنید.
  • در صورتی که پیکر تراشی در قسمت شکم، پهلو و یا ران انجام شده در صورت اذیت شدن، می توانید از توالت فرنگی استفاده کنید. سعی کنید تمامی نکات ذکر شده را به خوبی رعایت کنید تا به نتایج خوبی برسید و دچار هیچ مشکلی نشوید.
توصیه های مراقبتی بعد از پیکرتراشی

کلام آخر

پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن یکی از روش های جراحی می باشد که دارای هدفی است. هدف پیکرتراشی تغییر شکل بدن می باشد. پیکرتراشی دارای انواع مختلفی است. این جراحی پوست اضافی افراد را از بین خواهد برد. پیکرتراشی چربی‌ های اضافی بدن را حذف می کند و همچنین شکل ناحیه ‌های مختلف بدن را تغییر می دهد. افراد با انجام پیکرتراشی وزن زیادی کم نمی کنند. با این روش فرم بدن تغییر می کند. در پیکرتراشی، افراد می ‌توانند فرم نواحی مختلفی از بدن مانند دست، کمر، شکم و پهلو، باسن، گردن و چانه و ران را تغییر دهند.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با هزینه پیکرتراشی کل بدن در سال 1402 و 1403 آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck