عمل بینی یکی از جراحی ‌های بسیار رایج بین افراد می ‌باشد. امروزه داشتن بینی بی‌ نقص یکی از دغدغه‌ های اصلی افراد است. فرم و ظاهر بینی در چهره افراد تاثیر بسیاری دارد. برخی افراد به دلیل بزرگ بودن بینی و یا داشتن نواقص اعتماد به نفس خود را از دست می ‌دهند. یکی از سوالاتی که همواره در ذهن افراد ایجاد می ‌شود این است که نتیجه عمل بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی. ما در این مقاله درباره این موضوع صحبت کرده ‌ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

بینی گوشتی و استخوانی

امروزه تمامی افراد به دنبال زیبایی بیش تر می ‌باشند. بینی گوشتی به بینی گفته می ‌شود که پوستی با ضخامت بسیار بالا دارد و همچنین دارای چربی و غدد بسیاری می ‌باشد. بینی گوشتی غضروف ضعیفی دارد و همچنین مقاومت زیادی ندارد. در بینی ‌های گوشتی منافذ پوست باز است و پره‌ های بینی دارای ضخامت و همچنین قطر زیادی می‌ باشد. نوک بینی در این بینی ‌ها حالت افتاده دارد. اگر دارای بینی‌ های گوشتی هستید می‌ توانید با مراجعه به بهترین جراح بینی در تهران از روش جراحی بینی استفاده کنید. همچنین جراحی بینی استخوانی به نوعی از جراحی بینی گفته می‌ شود که ایرادات بینی مانند بلند بودن بینی، قوز، بد فرمی را اصلاح می کند.

در بینی استخوانی اسکلت استخوانی بیش تر است و پوست و چربی برجسته است و همچنین غضروف بزرگ تر و قوی ‌تر می ‌باشد. پوست بینی استخوانی نازک است و همچنین دارای غدد چربی کم تری می ‌باشد. اگر دارای بینی استخوانی هستید می ‌توانید به بهترین جراح بینی مراجعه نمایید و از روش جراحی بینی استفاده کنید. بینی گوشتی دارای غضروف ضعیفی است، پوست بینی گوشتی به دو دسته بینی با پوست معمولی و بینی با پوست ضخیم تقسیم می ‌شود. جراحی بینی گوشتی به دلیل جنس پوست بینی کمی دشوارتر از جراحی استخوانی است. پوست بینی استخوانی ضخیم تر می ‌باشد و دارای چربی می. باشد. نوک بینی گوشتی پهن است و پره‌ های بینی بلند، پهن و ضخیم می ‌باشند. غضروف و استخوان بینی گوشتی ضعیف است.

بینی گوشتی و استخوانی

آیا بینی گوشتی به شکل قبل از عمل برمی ‌گردد؟

افرادی که دارای بینی‌ های گوشتی هستند بسیار نگران این مسئله می ‌باشند که آیا بینی گوشتی به شکل قبل از عمل برمی‌گردد؟ در گذشته به دلیل سنتی بودن عمل بینی شکل بینی بعد از عمل تغییر می‌ کرد ولی امروزه روش‌ های بسیار جدیدی وجود دارد و ریسک آن به کم ترین حد ممکن رسیده است. اگر جراح برای نازک ‌تر شدن فرم سر بینی چربی زیر بینی را بیش از اندازه بردارد ممکن است بینی بد شکل شود و در صورتی که بیش از اندازه بر دارد می ‌تواند سبب اختلال در خونرسانی نوک بینی شود و عوارض خطرناک و بدی را برای بیمار به دنبال داشته باشد. بینی‌ های گوشتی، غضروف و استخوان بندی ضعیفی دارند و در جراحی بینی بیش ترین قسمت پوست و پره های بینی تحت تاثیر قرار می ‌گیرند به همین دلیل امکان این که بعد از گذشت مدتی از جراحی سر بینی به سمت پایین متمایل شود وجود دارد ولی بعد از گذشت 6 ماه دیگر تغییری در بینی رخ نمی ‌دهد. جراح برای پیشگیری از چنین مشکلاتی به طور صحیح غضروف ‌ها و پیوند گراف غضروفی را به تیغه بینی و ستون بینی بخیه می‌ زند و سبب تقویت غضروف ‌های ضعیف می ‌شود.

روش انجام جراحی بینی استخوانی

نتایج جراحی زیبایی بینی استخوانی زیباتر و ایده‌آل‌ تر می ‌باشد. بینی استخوانی بینی قوزدار و عقابی است و دارای اسکلت غضروفی می ‌باشد که استخوانی محکم و قوی دارد و همچنین دارای پوستی ظریف می‌ باشد و همین ویژگی بینی‌ های استخوانی سبب ظرافت استخوان بینی حین عمل می ‌شود. بینی استخوانی دارای قوز است و جنس پوست آن نازک با انعطاف پذیری بالایی می ‌باشد. استخوان چنین بینی‌هایی باریک است و بافت غضروفی آن محکم است. لایه‌ های چربی بینی های استخوانی نازک است و پره‌ های بینی کوچک و باریک می ‌باشد. جراحی بینی استخوانی شامل برش و تغییرات استئوتومی برای رفع ایرادات بینی می ‌باشد.

روش جراحی بینی های استخوانی در افراد متفاوت است. پزشک افراد را معاینه فیزیکی می ‌کند و از بینی بیمار تصویر برداری می‌ کند. در عمل بینی استخوانی جراح غضروف و استخوان بینی را برمی ‌دارد و برش داخلی یا خارجی را ایجاد می‌ کند و پوست بینی را بلند می‌ کند تا با از بین بردن استخوان ‌های نامناسب برآمدگی را از بین ببرد. در جراحی بینی استخوانی حجم استخوان کاهش می‌ یابد و بافت ‌های اضافی توسط پزشک برداشته می ‌شود، روی پوست بینی اقدامی انجام نمی‌ شود زیرا پوست به وسیله خاصیت ارتجاعی خود تغییر می ‌کند.

درصد برگشت پذیری بینی استخوانی

برگشت برآمدگی و قوز بینی در بینی‌ های استخوانی بسیار کم است و بینی شکل خود را تا حد زیادی حفظ می‌ کند. در عمل بینی‌ های استخوانی مراقبت ‌های بعد از جراحی تاثیر بسیاری دارند. مراقبت ‌های بعد از جراحی مانند نخوردن ضربه به بینی در دوره بهبودی، چسب زدن به بینی، نخوابیدن به پهلو و … باید توسط افراد رعایت شود.

نتایج عمل بینی استخوانی بهتر است یا گوشتی؟

تفاوت نتیجه عمل بینی استخوانی و گوشتی در ساختار بینی ‌ها می‌ باشد. افرادی که دارای بینی‌ های استخوانی هستند تغییرات بیش تری را نسبت به افرادی که دارای بینی‌ های گوشتی هستند احساس می ‌کنند. افرادی که بینی گوشتی دارند نباید انتظار بینی فانتزی داشته باشند به این دلیل که بیش تر ساختار بینی آن ها را غضروف‌ های نازک و ضعیف تشکیل داده و بیش تر نتیجه جراحی بینی گوشتی یک بینی طبیعی است. با توجه به ظهور روش ‌های جدید عمل زیبایی بینی تفاوت بسیاری در نتیجه عمل بینی وجود ندارد ولی بینی گوشتی می ‌تواند به شکل یک بینی طبیعی درآید در صورتی که بینی استخوانی می ‌تواند فانتزی، نیمه فانتزی و یا طبیعی باشد.

نتایج عمل بینی استخوانی بهتر است یا گوشتی؟

ویژگی‌ های بهترین جراح بینی

برای انجام جراحی بینی گوشتی و یا استخوانی باید سعی کنید بهترین و با تجربه ‌ترین جراح بینی را انتخاب کنید. ما در این قسمت برخی از ویژگی‌ های بهترین جراح بینی در ایران را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ ایم تا بتوانید به بهترین و با تجربه‌ ترین جراح مراجعه کنید. برخی از این ویژگی‌ ها شامل موارد زیر می ‌باشند:

  • اولین و مهم‌ ترین ویژگی بهترین جراح بینی علم و تخصص کافی در جراحی بینی می ‌باشد. باید به پزشکی مراجعه نمایید که دارای تخصص و علم در حیطه فعالیت خود باشد.
  • از دیگر ویژگی ‌ها می ‌توان به داشتن مهارت و تجربه در جراحی بینی اشاره کرد. باید به جراحی مراجعه نمایید که دارای تجربه کافی و همچنین مهارت بسیاری در انجام جراحی باشد.
  • بهترین جراح بینی نمونه کارهای موفق بسیاری دارد و افراد باید قبل از مراجعه برای جراحی نمونه کارهای جراح را به خوبی مشاهده کنند.
  • از دیگر ویژگی‌ های بهترین جراح می‌ توان به پایبند بودن به اخلاق حرفه ‌ای و همچنین برخورد مناسب با بیمار و پاسخگویی به سوالات بیماران اشاره کرد. به پزشکی مراجعه کنید که به تمامی سوالات بیماران با صبر و حوصله بسیاری پاسخ دهد.
  • بهترین جراح بینی با اصول زیبایی شناختی مدرن آشنایی بسیاری دارد و همچنین دارای آشنایی کامل به تکنیک‌ های به روز در جراحی بینی می ‌باشد.

انواع مدل‌ های بینی

بینی طبیعی: مدل بینی طبیعی یکی از علمی ‌ترین مدل در جراحی بینی می ‌باشد که با تیغه صاف زاویه 90 تا 120 درجه نوک بینی با لب‌ ها، اندازه طبیعی سوراخ‌ های بینی، ضخامت مناسب تیغه بینی و تنفس خوب شناخته می ‌شود. مدل بینی طبیعی دارای مزایای بسیاری است و به دلیل مزایای زیادی که دارد مورد تایید جراحان قرار دارد. بینی طبیعی هم برای بانوان و هم آقایان قابل انجام است.

بینی فانتزی: بینی فانتزی در گذشته طرفداران بسیار زیادی داشت ولی به دلیل اختلالات تنفسی و بویایی مورد تایید انجام جراحان پلاستیک و زیبایی قرار ندارد. از ویژگی‌ های بینی فانتزی می ‌توان به زاویه بسیار زیاد نوک بینی با لب‌ ها، تیغه ظریف و نازک، کوچک بودن بیش از حد بینی و سوراخ ها و قوس زیاد تیغه بینی اشاره کرد. بینی فانتزی برای آقایان و کسانی که دارای پوست ضخیم و بینی‌ های گوشتی هستند توصیه نمی ‌شود.

بینی نیمه فانتزی: بینی نیمه فانتزی ویژگی‌های بینی طبیعی و فانتزی را دارد. این مدل با قوس کم تیغه، نوک نسبتاً سر بالا، کوچک بودن منطقی بینی و سوراخ‌ ها و تیغه نسبتاً ظریف شناخته می ‌شود. بینی نیمه فانتزی برای بینی ‌های استخوانی و بانوان مناسب است.

انواع مدل‌ های بینی

مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی

  • افراد باید سعی کنند دو هفته قبل از انجام جراحی بینی از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده نکنند و همچنین دو هفته قبل از این جراحی از مصرف دخانیات و الکل دوری کنید.
  • دو هفته قبل از انجام جراحی بینی رژیم غذایی پروتئینی را دنبال کنید و 8 ساعت قبل از جراحی خوردن و آشامیدن را متوقف کنید زیرا باید در روز جراحی ناشتا باشید.
  • شب قبل از انجام جراحی استحمام کنید و لاک ناخن را پاک کنید و اگر دارای ناخن ‌های مصنوعی هستید آن ها را جدا کنید. در روز جراحی نباید هیچ گونه زیورآلات و آرایشی داشته باشید.
  • بعد از انجام جراحی بینی باید سعی کنید از غذا های نرم و آبکی همانند سوپ استفاده کنید. همچنین از آبمیوه‌های طبیعی به خصوص آب آناناس و آب کرفس استفاده کنید زیرا سبب کاهش تورم و کبودی می ‌شوند.
  • بینی‌های گوشتی بعد از عمل تورم بسیاری دارند افراد می‌ توانند برای کاهش تورم بینی بعد از عمل جراحی بینی از کمپرس یخ استفاده کنند.
  • داروهایی که توسط پزشک برای شما تجویز شده سر وقت استفاده کنید و از هیچ دارویی خودسرانه استفاده نکنید.
  • تا 48 ساعت بعد از انجام جراحی بینی کمپرس یخ را روی قسمت ‌های کبود بگذارید و هیچ فشاری به گچ بینی خود وارد نکنید و برای کاهش تورم بعد از جراحی هنگام خواب و استراحت باید سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید.

کلام آخر

بینی گوشتی به بینی گفته می ‌شود که پوستی با ضخامت بسیار بالا دارد و همچنین دارای چربی و غدد بسیاری می ‌باشد. بینی گوشتی غضروف ضعیفی دارد و همچنین مقاومت زیادی ندارد. در بینی ‌های گوشتی منافذ پوست باز است و پره‌ های بینی دارای ضخامت و همچنین قطر زیادی می‌ باشد. نوک بینی در این بینی ‌ها حالت افتاده دارد. همچنین جراحی بینی استخوانی به نوعی از جراحی بینی گفته می‌ شود که ایرادات بینی مانند بلند بودن بینی، قوز، بد فرمی را اصلاح می کند. در بینی استخوانی اسکلت استخوانی بیش تر است و پوست و چربی برجسته است و همچنین غضروف بزرگ تر و قوی ‌تر می ‌باشد.

از شما بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آیا نتیجه عمل بینی گوشتی رضایت‌بخش است؟

واقعیت این است که نتیجه‌ گرفتن از عمل بینی گوشتی خیلی سخت‌ تر از بینی استخوانی است. به هر حال هیچوقت یک بینی گوشتی مانند یک بینی استخوانی نتیجه نمی‌ دهد، ولی اگر بینی گوشتی خوب عمل شود، چهره فرد عمل‌ شده را بهتر می‌ کند و اصطلاحاً می‌ توان گفت که به عمل کردن آن می‌ ارزد.

ورم بعد از جراحی بینی گوشتی بیشتر است یا جراحی بینی استخوانی؟

بعد از هر دو عمل ورم وجود دارد، اما بسته به توان و تجربه‌ ای که جراح بینی دارد، میزان تورم در جراحی بینی گوشتی بیش تر از جراحی بینی استخوانی است. هرچند تورم در هر دو حالت به‌ مرور زمان برطرف می‌ شود.

استفاده از تامپون بینی در اعمال جراحی پلاستیک بینی ضروری است؟

تامپون بینی یک تکه گاز (مش) آغشته به پماد آنتی‌بیوتیک است که در پایان عمل در داخل بینی گذاشته می‌شود. اما امروزه ثابت شده ارزش چندانی در جلوگیری از خونریزی بعد از عمل ندارد و مانع تنفس فرد از بینی و موجب تنفس دهانی و در نتیجه خشکی دهان می‌شود. بهتر است از پماد تتراسیکیلین یا آزیترومایسین در داخل بینی (بدون مش) استفاده شود.

source

توسط blogcheck