ما امروز قصد داریم شما را با بهترین دکتر اورولوژی در رشت آشنا کنیم. اورولوژیست پزشکی است که در بیماری های دستگاه ادراری مردان، زنان، کودکان و مشکلات دستگاه تولید مثل تخصص دارد. اورولوژیست بیماری های اندام های تولید مثل و غدد آدرنال را نیز درمان می کند. زمانی که به بیماری های کلیه و مجاری ادراری مبتلا شدید و مشکلاتی در کلیه و مجاری ادراری شما به وجود آمد باید سعی کنید به بهترین دکتر اورولوژی مراجعه کنید. ما در این مقاله لیستی از بهترین دکتر اورولوژی در رشت را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

اورولوژی چیست؟

اورولوژی تخصصی در جراحی است که وظیفه آن درمان بیماری های مربوط به دستگاه ادرار خانم ها و آقایان و اندام تناسلی آقایان می باشد. کسانی که در رشته اورولوژی تخصص کسب می کنند اورولوژیست هستند یعنی متخصصان درمانی که در زمینه تشخیص، تعیین و درمان این دسته از اختلال و بیماری ها تعلیم دیده اند. اختلالاتی که اورولوژیست به درمان آن می پردازد مشکلات مربوط به کلیه، لوله هایی که کلیه را به مثانه متصل می کنند، مثانه و مجرای ادرار، غدد آدرنال می باشد. اورولوژیست مشکلاتی که مربوط به بیضه، لوله منی، کیسه منی، پروستات و آلت در مردان می باشد را معالجه می کند.

رشته اورولوژی شامل کنترل وضعیت هایی مانند بزرگ شدن غده پروستات، عفونت مجرای ادرار با قرص و کنترل وضعیت هایی مانند سرطان مثانه، سرطان پروستات، بی اختیاری و سنگ کلیه را به وسیله جراحی درمان می کند. اورولوژیست در موارد خاص مانند سرطان مجرای ادرار با آنکولوژیست یا رادیوتراپیست همکاری می‌ کند. همچنین ممکن است از نفرولوژیست که متخصص امراض کلیه است کمک بگیرد. متخصص زنان که بیماری های مربوط به اندام تناسلی زنان را درمان می کند و متخصص غدد که درمان مشکلات مربوط به سیستم اندوکرین و اختلالات غدد را بر عهده دارد.

اگر نیاز باشد اورولوژی از متخصصان جراحی کودک و جراحی کولورکتال هم کمک می گیرد. اورولوژیست بعد از فارغ التحصیلی پنج سال تعلیم می‌ بیند که شامل دوازده ماه آموزش در حوزه جراحی عمومی و 36 ماه در اورولوژی بالینی می شود. اگر دارای مشکلاتی در کلیه و مجاری ادراری هستید سعی کنید به بهترین دکتر اورولوژی در تهران مراجعه کنید. متخصصان اورولوژی در محیط های مختلفی مانند درمانگاه های خصوصی و مراکز اورولوژی و همچنین بیمارستان ها فعالیت می کند. مجاری ادراری سیستمی است که ادرار را در بدن ایجاد، ذخیره و از آن خارج می کند.

متخصص اورولوژی می تواند هر بخشی از این سیستم را درمان کند. کلیه ضایعات را از خون بیرون برده و ادرار تولید می کند. حالب لوله هایی هستند که ادرار به واسطه آن از کلیه ها خارج شده و به سمت مثانه می رود. مثانه کیسه توخالی است که ادرار را ذخیره می کند. مجرای ادرار از مثانه حرکت کرده و از بدن خارج می شود. غدد آدرنال غده هایی هستند که در بالای هر کلیه قرار دارند و سبب آزاد شدن هورمون ها می شوند. اورولوژی می تواند مشکلاتی که در این عضو ها به وجود آمده را تشخیص دهد و درمان کند. اورولوژی تمام قسمت های سیستم تولید مثل مردان را نیز درمان می کند.

آلت تناسلی مردان ارگانی است که ادرار را آزاد کرده و اسپرم را از بدن خارج می کند. پروستات، غده زیر مثانه است که مایعات را به اسپرم اضافه می‌ کند تا منی تولید کند و همچنین بیضه ها دو عضو بیضی شکل موجود در داخل کیسه بیضه هستند که هورمون تستوسترون را تولید کرده و اسپرم تولید می کند. اورولوژیست می تواند تمامی این قسمت ها را که دچار بیماری و مشکلات شده اند درمان کند.

اورولوژی چیست؟

ویژگی های بهترین دکتر اورولوژی در رشت

برای درمان مشکلات و بیماری های کلیه و مجاری ادراری افراد باید سعی کنند به بهترین دکتر کلیه در تهران مراجعه کنند. برای مراجعه به بهترین دکتر اورولوژی باید ویژگی‌ های بهترین دکتر را به خوبی بشناسید. ما در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین دکتر اورولوژی در رشت در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا بتوانید به بهترین پزشک مراجعه کنید. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • بهترین دکتر اورولوژی در رشت دارای تخصص و مدرک در حیطه فعالیت خود می باشد. بهترین پزشک دارای مدرک بسیار معتبر از دانشگاهی معتبر است. سعی کنید قبل از مراجعه به پزشکی جهت درمان اطمینان حاصل کنید که پزشک شما دارای تخصص و مدرک در حیطه فعالیت خود می باشد.
  • بهترین دکتر اورولوژی در رشت دارای تجربه کافی و سابقه کاری می باشد. اگر افراد به پزشک با تجربه و با سابقه ای مراجعه کنند درمان و تشخیص بیماری های آن ها به خوبی انجام می شود و هیچ مشکلی در درمان به وجود نمی آید.
  • بهترین دکتر همواره سلامت بیماران خود را اولویت قرار می‌ دهد پس به پزشکی مراجعه کنید که اولویت قرار دادن سلامت بیماران جزء ویژگی‌ های ایشان باشد.
  • بهترین دکتر اورولوژی دارای برخورد بسیار مناسب با بیماران خود می باشد و تمام تلاش خود را می‌ کند تا نکات مورد نیاز را برای بیماران بیان کند و به تمامی سوالات بیماران با صبر و حوصله بسیار پاسخ دهد.
  • بهترین دکتر اورولوژی در رشت دارای علم و دانش بسیاری در حیطه فعالیت خود می باشد و تمام تلاش خود را می‌ کند تا بهترین روش ها را برای درمان بیماران انجام دهد.

10 تا از بهترین دکتر اورولوژی در رشت را بشناسید!

دکتر هادی قاسمی شاهی سرائی

دکتر هادی قاسمی شاهی سرائی

دکتر هادی قاسمی شاهی سرائی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و یکی از بهترین دکتر اورولوژی در رشت به شمار می‌ روند. ایشان بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی توانستند دوره تخصص خود را به اتمام برسانند و بورد تخصصی خود را کسب کنند. ایشان جزء باتجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می‌ روند. دکتر هادی قاسمی شاهی سرائی دارای فلوشیپ جراحی درون بین کلیه و مجاری ادراری هستند. افراد می توانند برای درمان بیماری های کلیه و مجاری ادراری به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر هادی قاسمی شاهی سرائی:

  • درمان پروستات
  • درمان سنگ کلیه
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • درمان بیماری های مربوط به کلیه

آدرس: رشت، چهار راه گلسار، خیابان نواب، پشت داروخانه شبانه روزی، ساختمان مهر، طبقه سوم

شماره تماس: 01332123980

دکتر محمود شعبانی پور

دکتر محمود شعبانی پور

دکتر محمود شعبانی پور متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری می باشند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در رشت به شمار می روند. دکتر محمود شعبانی پور دوره پزشکی عمومی خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند و توانستند دوره تخصص خود را نیز با موفقیت به پایان برسانند و موفق به کسب بورد تخصصی در حیطه فعالیت خود می باشند. دکتر محمود شعبانی پور یکی از باتجربه ترین پزشکان هستند که می‌ توانید به ایشان جهت درمان بیماری های کلیه و مجاری ادرار مراجعه کنند.

خدمات دکتر محمود شعبانی پور:

  • درمان بیماری های کلیه
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • درمان ناباروری
  • درمان سنگ کلیه

آدرس: رشت، بلوار شهید قلی پور، جنب بیمارستان پارس، ساختمان پارس طب، طبقه چهارم، واحد 43

شماره تماس: 01332134553

دکتر محمدرضا بزلی

دکتر محمدرضا بزلی

دکتر محمدرضا بزلی یکی از بهترین دکتر اورولوژی در رشت به شمار می روند. ایشان متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی هستند. دکتر محمدرضا بزلی با موفقیت دوره پزشکی عمومی خود را پشت سر گذاشتند و توانستند دوره تخصص خود را نیز به پایان برسانند. ایشان موفق به کسب بورد تخصصی در حیطه فعالیت خود می باشند. دکتر محمدرضا بزلی یکی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند.

خدمات دکتر محمدرضا بزلی:

  • درمان بیماری های کلیه
  • درمان سنگ کلیه
  • درمان پروستات
  • درمان بی اختیاری ادرار

آدرس: رشت، میدان شهید قلی پور، بلوار برادران شهید محبی، نرسیده به کوی مرادیان، پلاک 150، ساختمان جم، طبقه اول، واحد 1

شماره تماس: 01332131851

دکتر سید علاءالدین عسگری

دکتر سید علاءالدین عسگری

دکتر سید علاءالدین عسگری متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در رشت به شمار می روند. دکتر سید علاءالدین عسگری به عنوان استادیار فعالیت علمی آموزشی انجام داده اند و دارای فلوشیپ جراحی کلیه و مجاری ادراری و نازایی هستند. ایشان از باتجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند. ایشان موفق به کسب درجه دانشیاری در سال 1385 شده اند.

خدمات دکتر سید علاءالدین عسگری:

  • جراحی ناتوانی جنسی
  • جراحی پروستات و سنگ های ادراری
  • درمان سرطان های سیستم ادراری
  • درمان ناهنجاری های مادرزادی سیستم ادراری
  • درمان بی اختیاری ادراری مردان و زنان

آدرس: رشت، چهار راه گلسار، خیابان نواب، جنب داروخانه آریافر، ساختمان سنا

شماره تماس: 01332113793

دکتر پگاه آقاجان زاده

دکتر پگاه آقاجان زاده

دکتر پگاه آقاجان زاده فوق تخصص بیماری های داخلی کلیه و فشار خون هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در رشت به شمار می روند. دکتر پگاه آقاجان زاده جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. ایشان بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی توانستند دوره تخصص خود را پشت سر بگذارند. ایشان موفق به کسب بورد تخصصی در حیطه فعالیت خود هستند. دکتر پگاه آقاجان زاده درمان فشار خون و بیماری های کلیه را با روش های مطلوب انجام می دهند.

خدمات دکتر پگاه آقاجان زاده:

  • درمان بیماری های کلیه
  • کنترل فشارخون
  • درمان سنگ کلیه

آدرس: رشت، بلوار نماز، نبش دبیرستان دخترانه شاهد، کوی استاد معین، ساختمان پزشکان اندیشه، طبقه سوم

شماره تماس: 01333753884

دکتر ابوالفضل گل محمدی

دکتر ابوالفضل گل محمدی

دکتر ابوالفضل گل محمدی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و یکی از بهترین دکتر اورولوژی در رشت هستند. ایشان دارای فلوشیپ جراحی کلیه و مجاری ادراری و تناسلی می باشند. دکتر ابوالفضل گل محمدی تجربه بسیاری در حیطه فعالیت خود دارند و جزء باتجربه ترین پزشکان و با سابقه ترین پزشکان در زمینه جراحی کلیه و مجاری ادراری هستند. ایشان بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی دوره تخصص خود را نیز با موفقیت به پایان رساندند و توانستند مدرک تخصصی خود را دریافت کنند.

خدمات دکتر ابوالفضل گل محمدی:

  • درمان بیماری های کلیه
  • درمان پروستات
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • درمان سنگ کلیه

آدرس: رشت، چهار راه گلسار، خیابان نواب، جنب آزمایشگاه دانش، ساختمان سپید، طبقه سوم

شماره تماس: 01332112739

دکتر محمدرضا رضایی

دکتر محمد رضا رضایی

دکتر محمدرضا رضایی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی هستند. ایشان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشند و یکی از بهترین دکتر اورولوژی در رشت به شمار می‌ روند. دکتر محمدرضا رضایی دارای گواهینامه دوره تکمیلی لاپاراسکوپی پیشرفته از دانشگاه علوم پزشکی تهران و گواهینامه دوره تکمیلی RIRS دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند. ایشان همچنین گواهینامه دوره تکمیلی واریکوسلکتومی به روش میکروسرجری از دانشگاه علوم پزشکی ایران را دارند. دکتر محمدرضا رضایی جزء با سابقه ترین و با تجربه ترین پزشکان در زمینه فعالیت خود هستند.

خدمات دکتر محمدرضا رضایی:

  • درمان بیماری های کلیه و مجاری ادراری
  • درمان زگیل تناسلی
  • درمان سنگ کلیه
  • درمان پروستات
  • درمان بی اختیاری ادراری

آدرس: رشت، چهار راه گلسار، نرسیده به پل بوسار، ساختمان پزشکان دانا، طبقه هشتم، واحد 84

شماره تماس: 01332117444

دکتر مانی محیطی

دکتر مانی محیطی

دکتر مانی محیطی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در رشت به شمار می روند. دکتر مانی محیطی بعد از گذراندن دوره عمومی موفق به گذراندن دوره تخصص شدند و توانستند بورد تخصصی خود را دریافت کنند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند.

خدمات دکتر مانی محیطی:

  • درمان بیماری های کلیه
  • درمان سنگ کلیه
  • درمان عفونت های ادراری
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • درمان پروستات

آدرس: رشت، چهار راه گلسار، ابتدای تختی، جنب شهرداری منطقه 3، کوچه بنفشه، ساختمان فاطیما، واحد هفتم، طبقه چهارم

شماره تماس: 01332114922

دکتر علی فتح الهی

دکتر علی فتح الهی

دکتر علی فتح الهی یکی از بهترین دکتر اورولوژی در رشت هستند. ایشان جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و ناباروری می باشند. دکتر علی فتح الهی دارای فلوشیپ لاپاراسکوپی و اندویورولوژی از آمریکا و فلوشیپ ترمیم لگنی و اختلالات ادراری از آمریکا می باشند. ایشان در انجمن اورولوژی آمریکا، انجمن اندویورولوژی آمریکا عضویت دارند. دکتر علی فتح الهی یکی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می‌ روند. افراد می توانند برای درمان بیماری های مربوط به کلیه و مجاری ادراری و همچنین برای درمان ناباروری به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر علی فتح الهی:

  • درمان و جراحی بیماری های کلیه و مثانه، پروستات و بیضه
  • جراحی سنگ های ادراری به صورت کم تهاجمی
  • درمان اختلالات جنسی در مردان
  • درمان ناباروری مردان
  • درمان اختلالات ادراری و بی اختیاری ادراری در خانم ها و آقایان

آدرس: رشت، چهار راه گلسار، نرسیده به پل بوسار، ساختمان دانا، طبقه پنجم، واحد 56

شماره تماس: 01332132689

دکتر مهدی سبطی

دکتر مهدی سبطی

دکتر مهدی سبطی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در رشت به شمار می روند. دکتر مهدی سبطی جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. ایشان جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری می باشند و موفق به کسب بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و تناسلی هستند. دکتر مهدی سبطی عضو انجمن جراحان کلیه و مجاری ادرار آمریکا و عضو انجمن جراحان کلیه و مجاری ادرار اروپا و همچنین انجمن بین المللی اورولوژی می باشند. ایشان متخصص جراحی و روش های اندویوورولوژی و لیزری آندوسکوپی و غیر تهاجمی هستند. افراد می توانند برای درمان مشکلات کلیه و مجاری ادراری به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر مهدی سبطی:

  • جراحی و درمان سرطان های سیستم ادراری و تناسلی
  • درمان اختلالات نعوظ
  • درمان ناباروری و مشکلات جنسی
  • درمان عفونت های ادراری
  • جراحی اختلالات مادرزادی مجرای ادراری
  • درمان عفونت‌ های ادراری
  • درمان زگیل تناسلی

آدرس: رشت، چهارراه گلسار، خیابان نواب، کوچه آبان، ساختمان آرشان، طبقه 4

شماره تماس: 01332135417

شایع ترین بیماری های اورولوژی

بی اختیاری ادرار: زمانی که فرد کنترل خود را روی مثانه از دست بدهد بی اختیاری ادرار رخ می دهد. ادرار به صورت ناخواسته از بدن خارج می شود، این وضعیت می ‌تواند خجالت آور و ناراحت کننده باشد ولی بسیار شایع است. بیش از 15 میلیون نفر در ایالات متحده دچار بی اختیاری ادراری هستند. عوامل مختلفی وجود دارند که سبب ایجاد بی اختیاری ادراری می شوند. شایع‌ ترین عوامل دیابت بارداری یا زایمان، بیش فعالی مثانه، بزرگ شدن پروستات، ضعف عضلات مثانه، عفونت مجرای ادرار، یبوست شدید و … می باشند. در برخی از موارد تغییراتی در سبک زندگی می تواند این مشکل را برطرف کند. به عنوان مثال تغییرات در سبک زندگی مانند کنترل مصرف مایعات می تواند برای حل این مشکل کافی باشد. اگر این روش موثر نبود سعی کنید به بهترین دکتر اورولوژی در رشت مراجعه کنید.

عفونت مجرای ادرار: عفونت مجرای ادرار در نتیجه حمله ویروس و باکتری بیماری زا به مجرای ادرار رخ می دهد. مردان نیز دچار این وضعیت می شوند ولی در خانم ها این مشکل بیش تر است. تقریباً 40 درصد از بانوان و 12 درصد از آقایان در یک مقطع زندگی دچار این نوع عفونت می شوند که دارای علائم مختلفی است. یکی از علائم عفونت مجرای ادرار احساس سوزش هنگام ادرار است. تکرر ادرار و احساس عدم تخلیه مثانه بعد از دستشویی از دیگر علائم آن است.

سنگ کلیه: زمانی که در ادرار کریستال وجود داشته باشد و ذرات ریز دور این کریستال ها جمع و انباشته شوند سنگ کلیه تشکیل می شود. سنگ اورترال از کلیه به سمت اورتر حرکت می کند. این سنگ ها مانع از جریان ادرار می شوند و دارای درصد قابل توجهی هستند. بسیاری از افراد بدون دریافت کمک پزشکی سنگ های کوچک را از بدن دفع می کنند ولی سنگ های بزرگ تر سبب انسداد می شوند که مشکل ساز است. برای برداشتن سنگ های بزرگ در برخی از موارد عمل جراحی نیاز است. یکی از شایع ترین روش ها لیتوتریپسی خارج از بدن از طریق امواج نوجوانی است. در این روش از امواج صدا برای تجزیه سنگ به قطعات کوچک تر استفاده می شود و راحت تر از بدن خارج شود.

هایپرپلازی خوش خیم پروستات: به وضعیت بزرگ شدن پروستات هایپرپلازی خوش خیم پروستات گفته می شود. در این حالت اندازه غده پروستات افزایش می یابد. این وضعیت در مردان شایع تر است و مستقیم منجر به سرطان پروستات نمی شود. کسانی که به این بیماری مبتلا هستند بعد از ادرار احساس می‌ کنند مثانه کاملاً تخلیه نشده پزشک می تواند تصمیم بگیرد که تنهایی وضعیت را تحت کنترل و نظارت داشته باشد یا داروهایی مانند مسدود کننده های آلفا برای درمان تجویز کند.

شایع ترین بیماری های اورولوژی

متخصصان اورولوژی چه بیماری هایی را درمان می کنند؟

بیماری ها و مشکلات اورولوژیک، گستره ی وسیعی را شامل می شوند؛ اما برخی از این بیماری ها میزان شیوع بالاتری دارند. به همین دلیل انجمن اورولوژی آمریکا، زیر مجموعه ای را برای شایع ترین بیماری های ارولوژیک در نظر گرفته است که شامل بزرگی پروستات یا هایپرپلازی خوش خیم پروستات، بی اختیاری ادراری، عفونت ادراری، سنگ کلیه و مجاری ادراری می شود. بهترین دکتر اورولوژی در سه گروه مردان، زنان و کودکان خدمات تشخیصی و درمانی خود را ارائه می دهد:

درمان انواع بیماری های اورولوژیک در آقایان

سنگ کلیه، ناباروری و ناتوانی جنسی، انواع بیماری های کلیوی، اختلال در نعوظ، خون در ادرار، بزرگی پروستات، التهاب پروستات، سندرم مثانه دردناک، انواع سرطان های پروستات، مثانه، غدد فوق کلیوی، بیضه ها و آلت تناسلی، درمان عفونت مجاری ادراری، واریکوسل، هیدروسل، مشکلات آلت تناسلی، بیماری های مقاربتی و …

درمان انواع بیماری های اورولوژیک در خانم ها

مثانه بیش فعال، عفونت مجاری ادراری، بی اختیاری ادراری، انواع سرطان های مثانه، کلیه ها و غدد آدرنال (فوق کلیوی)، سیستیت بینابینی ،سنگ کلیه، تکرر ادرار، ریزش محتویات داخل مثانه به واژن (پرولاپس مثانه)، افتادگی مثانه و …

درمان انوع بیماری های اورولوژیک در کودکان

شب ادراری، بی اختیاری ادراری، اختلالات دفع ادرار، بیضه های نزول نیافته، بیضه های غیر متعادل، هایپوسپادیاس، پشت و رو شدن مثانه، اپیسپادیس و کلیه ی مشکلات و انسدادهای مربوط به آناتومی دستگاه ادراری و …

کلام آخر

اورولوژی تخصصی در جراحی است که وظیفه آن درمان بیماری های مربوط به دستگاه ادرار خانم ها و آقایان و اندام تناسلی آقایان می باشد. کسانی که در رشته اورولوژی تخصص کسب می کنند اورولوژیست هستند یعنی متخصصان درمانی که در زمینه تشخیص، تعیین و درمان این دسته از اختلال و بیماری ها تعلیم دیده اند. اختلالاتی که اورولوژیست به درمان آن می پردازد مشکلات مربوط به کلیه، لوله هایی که کلیه را به مثانه متصل می کنند، مثانه و مجرای ادرار، غدد آدرنال می باشد. برای درمان بیماری های کلیه به بهترین دکتر اورولوژی مراجعه کنید.

از شما بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با بهترین دکتر اورولوژی در رشت آشنا کند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن هرگونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck