ما امروز قصد داریم شما را با بهترین دکتر روانشناس در رشت آشنا کنیم. امروزه افراد با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. افراد با مشکلاتی مانند مشکلات تحصیلی، اختلالات جنسی، اختلاف بین زوجین، نداشتن اعتماد به نفس و … رو به رو می شوند که در صورت رو به رو شدن با چنین مشکلاتی باید هر چه سریع تر به بهترین روانشناس جهت برطرف کردن این مشکلات مراجعه کنند. برای رفع بسیاری از مشکلات راه حل های مختلفی توسط روانشناس ارائه داده می شود. روانشناس می تواند کمک بسیاری به افراد بکند. ما در این مقاله لیستی از بهترین دکتر روانشناس در رشت را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.



روانشناس کیست؟

روانشناسی ممکن است در شاخه‌ های مختلفی قرار بگیرد. آنچه امروزه افراد به عنوان روانشناس می شناسند روانشناس بالینی می باشد که به پیشگیری و درمان اختلالات روانشناختی می‌ پردازد و بیماران را روان درمانی می کند. برخی از روانشناسان درباره موضوعات مختلف حوزه روانشناسی تحقیق و پژوهش می کنند و دسته دیگر جنبه درمانی و کاربردی این علم را دوست دارند و در آن فعالیت می‌ کنند. روانشناس به کسی گفته می شود که در این زمینه تحصیلات لازم را داشته باشد و کارهای پژوهشی یا کاربردی انجام دهد.

روانپزشکان اجازه تجویز دارو را دارند ولی روانشناسان برخلاف روانپزشکان نمی توانند دارو تجویز کنند و فقط با روان درمانی مشکلات افراد را درمان می‌ کنند. تجویز دارو نیاز به تحصیلات در حوزه پزشکی دارد. روانشناسان مدرک روانشناسی خود را کسب می کنند و مهارت‌ های مختلفی مانند مهارت برقراری ارتباط، مهارت های کلامی و مهارت هایی که موجب اعتماد به نفس افراد می‌ شود را نیز کسب می‌ کنند. افرادی که دچار بحران های عمیق زندگی هستند یا دارای بیماری‌ های روانی هستند می توانند به بهترین دکتر روانشناس در تهران مراجعه نمایند و مشکلات خود را برطرف کنند.

روانشناس کیست؟

ویژگی های بهترین دکتر روانشناس در رشت

برای درمان مشکلات باید سعی کنید به بهترین دکتر روانشناس مراجعه نمایید. ما در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین دکتر روانشناس در رشت را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا بتوانید به بهترین دکتر مراجعه نمایید. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • بهترین دکتر روانشناس در رشت دارای مدرک معتبری می باشد سعی کنید به پزشکی مراجعه نمایید که دارای مدرک معتبر از دانشگاهی معتبر باشد.
  • بهترین دکتر روانشناس دارای تجربه کافی و سابقه و همچنین مهارت در حیطه فعالیت خود می باشد. اگر دکتر شما دارای تجربه باشد می تواند مشکلات شما را به راحتی درمان کند و راه حل های بسیار مناسبی به شما ارائه دهد.
  • بهترین دکتر روانشناس در رشت دارای برخورد بسیار مناسبی با مراجعین می باشد و همواره سعی می کند به سوالات افراد مراجعه کننده با صبر و حوصله بسیاری پاسخ دهد.
  • بهترین دکتر روانشناس دارای مهارت کلامی می باشد و سعی می کند اعتماد افراد مراجعه کننده را به دست آورد تا بتواند مشکلات آنان را متوجه شود و به آن ها کمک کند.

10 تا از بهترین دکتر روانشناس در رشت را بشناسید!

دکترآسیه نجف نژاد

دکترآسیه نجف نژاد

دکتر آسیه نجف نژاد مدیر وموسس مرکز مشاوره حال خوب و کارشناسی وکارشناس ارشد روانشناس بالینی ، پژوهشگر و دارای مقالات و نویسنده کتاب مدرس و مشاوره در دانشگاه میباشند. ایشان یکی از بهترین دکتر روانشناس در رشت به شمار می روند. از با تجربه ترین روانشناسان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند.

خدمات دکتر آسیه نجف نژاد:

  • روانشناس بالینی
  • زوج درمانگر
  • درمان وسواس
  • اختلالات خلقی
  • درمان افسردگی
  • اختلات شخصیت

 آدرس: گلسار _خیابان نواب کوچه میخک ساختمان پزشکان پارسا طبقه سوم مرکز مشاوره حال خوب

 شماره تماس:

۰۱۳۳۲۱۲۶۴۴۴

۰۹۱۱۹۳۵۹۸۸۲

اینستاگرام: Clinical_psycologistpn

دکتر محمد مظلومی راد

دکتر محمد مظلومی راد

دکتر محمد مظلومی راد کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و یکی از بهترین دکتر روانشناس در رشت هستند. ایشان دارای پروانه اشتغال تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران می باشند. دکتر مظلومی راد موسس و صاحب امتیاز مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره گیلان می باشند. ایشان دارای سابقه کار به عنوان دبیر پژوهشی سازمان بهزیستی شهرستان رشت و همچنین به عنوان روانشناس بالینی در اداره دادگستری گیلان، سازمان زندان ها و … هستند. دکتر محمد مظلومی راد عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، عضو انجمن روانشناسی ایران و همچنین عضو انجمن بین المللی  طرحواره درمانی هستند.

خدمات دکتر محمد مظلومی راد:

  • مشاوره نوجوان
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره تحصیلی و کسب و کار
  • رویکرد درمانی

آدرس: رشت، خیابان امام خمینی، چهارراه میکائیل، جنب ساختمان آزمایشگاه رازی، خیابان اصلی، ساختمان میلاد، طبقه 4، مرکز مشاوره گیلان

 شماره تماس: 01332329757

 دکتر زهرا نشاط

دکتر زهرا نشاط

دکتر زهرا نشاط یکی از بهترین دکتر روانشناس در رشت می باشند. ایشان کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و کارشناس روانشناسی هستند. دکتر زهرا نشاط برگزار کننده کارگاه های فرزند پروری می باشند. ایشان در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و انجمن روانشناسی ایران دارای عضویت هستند. افراد می توانند برای برطرف کردن مشکلات خود به دکتر زهرا نشاط مراجعه نمایند.

 خدمات دکتر زهرا نشاط:

  • مشاوره نوجوان
  • مشاوره خانواده

آدرس: رشت، پل بوسار، ابتدای سعدی، جنب مدرسه نصرتی راد، مرکز مشاوره طرحواره نو

 شماره تماس: 01332123202

 دکتر ستاره فتحی

دکتر ستاره فتحی

دکتر ستاره فتحی کارشناس ارشد و کارشناس روانشناسی بالینی هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر روانشناس در رشت به شمار می روند. دکتر ستاره فتحی دارای پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی هستند. ایشان دوره‌ های بسیاری را گذرانده اند و عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران می باشند.

 خدمات دکتر ستاره فتحی:

  • درمان شکست عاطفی
  • مشاوره ازدواج
  • زوج درمانی تخصصی

آدرس: لاهیجان، خیابان شهید کریمی، کوچه توکلی، ساختمان پزشکان همت دو، طبقه اول، ندای درون

 شماره تماس: 01342249494

دکتر سینا جانعلی زاده چناری

دکتر سینا جانعلی زاده چناری

دکتر سینا جانعلی زاده چناری کارشناس ارشد مشاوره خانواده و مشاور رسمی آموزش و پرورش می باشند. ایشان همچنین مشاور مدارس دولتی و غیر انتفاعی هستند. دکتر سینا جانعلی زاده چناری آموزش‌ دیده روانشناسی مثبت گرا از دانشگاه پنسیلوانیا می باشند. ایشان یکی از بهترین دکتر روانشناس در رشت به شمار می ‌روند. دکتر سینا جانعلی زاده چناری در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و انجمن روانشناسی آمریکا دارای عضویت هستند.

 خدمات دکتر سینا جانعلی زاده چناری:

  • مشاوره تحصیلی و تربیتی
  • رویکرد درمانی
  • مشاوره حوزه نوجوانان و جوانان

 آدرس: رشت، چهارراه گلسار، ساختمان پزشکان دانا، طبقه هفتم، واحد 73، کلینیک تخصصی خدمات مشاوره تکامل

 شماره تماس: 01332118185

دکتر فریبا احمدی

دکتر فریبا احمدی

دکتر فریبا احمدی دانشجوی دکتری تخصصی روانشناسی، کارشناس ارشد روانشناسی و یکی از بهترین دکتر روانشناس در رشت هستند. ایشان نویسنده کتاب در حوزه روانشناسی می باشند. دکتر فریبا احمدی مشاور، مدارس و مربی و مدرس مهارت های زندگی هستند. ایشان کتاب والد سمی نباش را تالیف نموده اند و مترجم کتاب درمان شناختی رفتاری برای اضطراب هستند. دکتر فریبا احمدی گواهینامه بین المللی مربیگری مایند فولنس از مرکز مطالعات پیشرفته سلامت روان را دارند. دکتر فریبا احمدی عضو انجمن مطالعات روان درمانی ایران و عضو انجمن EMDR اروپا می باشند.

خدمات دکتر فریبا احمدی:

  • مشاوره نوجوان
  • درمان افسردگی، اضطراب و وسواس
  • رویکرد درمانی
  • درمان اختلالات روان شناختی و رفتاری کودکی و نوجوانی
  • بهبود مهارت های زندگی

آدرس: رشت، پل بوسار، ابتدای سعدی، جنب مدرسه نصرتی راد، مرکز مشاوره طرحواره نو

شماره تماس: 01332131273

دکتر محمود خلیلی نژاد

دکتر محمود خلیلی نژاد

دکتر محمود خلیلی نژاد کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و کارشناس روانشناسی عمومی هستند. ایشان نویسنده کتاب برنامه ریزی به روش مطالعه سه مرحله ای می باشند. دکتر محمود خلیلی نژاد یکی از بهترین دکتر روانشناس در رشت به شمار می‌روند که ایشان در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و انجمن روانشناسی آمریکا عضویت دارند. برای برطرف کردن مشکلات می توانید به دکتر محمود خلیلی نژاد مراجعه نمایید.

خدمات دکتر محمود خلیلی نژاد:

  • مشاوره خانواده
  • مشاوره نوجوان
  • مشاوره تخصصی در حوزه نوجوان و خانواده
  • مشاوره تحصیلی

آدرس: رشت، چهارراه گلسار، پل بوسار، ساختمان پزشکان دانا، طبقه هفتم، واحد 73، کلینیک مشاوره و خدمات روانشناختی تکامل

شماره تماس: 01332118185

دکتر نگین هوشیان

دکتر نگین هوشیان

دکتر نگین هوشیان دانشجوی دکتری روانشناسی و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی می باشند. ایشان یکی از بهترین دکتر روانشناس در رشت و همچنین استاد دانشگاه هستند. دکتر نگین هوشیان عضو سازمان نظام پزشکی ایران، عضو سازمان نظام روانشناسی جمهوری اسلامی ایران، عضو انجمن روانشناسان ایران، عضو انجمن مطالعات روان درمانی ایران و عضو انجمن دانشجویان بین المللی ISIC هستند.

خدمات دکتر نگین هوشیان:

  • آموزش مهارت های زندگی
  • درمان اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس
  • درمان اختلالات خلقی

آدرس: رشت، میدان گاز به سمت توشیبا، بعد از پل، کوچه بهار، رو به روی ساختمان بهار، مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره بهار

شماره تماس: 01333472099

دکتر زهره فاریاب

دکتر زهره فاریاب

دکتر زهره فاریاب کارشناس ارشد روانشناسی عمومی می باشند. ایشان یکی از بهترین دکتر روانشناس در رشت به شمار می روند. دکتر زهره فاریاب دوره ها و کارگاه های متعددی را گذرانده‌ اند. دوره ها و کارگاه هایی که دکتر فاریاب گذرانده‌ اند شامل زوج درمانی، درمانگری اعتیاد، فرزند پروری، کودک درمانی، پذیرش و تعهد و … می باشند. ایشان عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، عضو انجمن مطالعات روان درمانی ایران و عضو انجمن صنفی روانشناسان درمانگر اعتیاد هستند.

خدمات دکتر زهره فاریاب:

  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره شکست عاطفی

آدرس: رشت، چهارراه گلسار، کوچه عسگری، مجتمع پزشکی فاطیما، طبقه پنجم، مرکز مشاوره مهر آرا

شماره تماس: 01332135225

دکتر راضیه سادات طباطبایی

دکتر راضیه سادات طباطبایی

دکتر راضیه سادات طباطبایی کارشناسی ارشد و کارشناس روانشناسی هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر روانشناس در رشت به شمار می‌ روند. ایشان برگزار کننده دوره های تربیتی برای والدین، مربیان در مدارس و مسئول کمیته روانشناسی ورزشی، هیئت پزشکی ورزشی شهرستان نوشهر هستند. دکتر راضیه سادات طباطبایی مدرس روانشناسی اداره ورزش و جوانان نوشهر می باشند. ایشان مربی رسمی فدراسیون ورزش های همگانی مدرسه، روش‌ های حرکت‌ درمانی، برگزار کننده کارگاه های روانشناسی و هنر درمانی و همچنین مدرس دوره های مهارت های زندگی زیر نظر سازمان بهزیستی می باشند. دکتر راضیه سادات طباطبایی عضو انجمن روانشناسی تربیتی هستند.

خدمات دکتر راضیه سادات طباطبایی:

  • رویکردهای درمانی
  • مشاوره تخصصی کودک و نوجوان در مورد اختلالات کودک و نوجوان
  • درمان انحرافات و اختلالات جنسی کودک و نوجوان

آدرس: رشت، چهارراه گلسار، خیابان نواب، ساختمان کیان، طبقه اول، مرکز مشاوره روزنه امید

شماره تماس: 01332112133

انواع حوزه های روانشناسی

روانشناسی دارای حوزه های مختلفی می باشد که در هر حوزه دکتر روانشناس در زمینه خاصی فعالیت می‌ کند و مشکلات افراد را به صورت تخصصی حل می کند:

روانشناس بالینی: از مهم ترین شاخه های روانشناسی روانشناسی بالینی می باشد. روانشناسان در اصطلاح عامه در این دسته قرار دارند. چنین روانشناسانی تمامی اختلالات روانی افراد را از طریق روان درمانی درمان می‌ کنند. این دسته از روانشناسان در بیمارستان ها و مراکز دولتی و مطب شخصی مشغول فعالیت می باشند ولی به دلیل این که پزشک نیستند نمی توانند دارو تجویز کنند. این پزشکان می‌ توانند از روش‌ هایی مانند هیپنوتیزم در درمان بیماری های روانی استفاده کنند.

روانشناس جامعه: روانشناس جامعه در زمینه سلامت روانی جامعه تحقیق و پژوهش می کند. چنین روانشناسانی می کوشند تا جامعه ای سالم از نظر روحی و روانی داشته باشیم. این شاخه از علم روانشناسی تغییرات مثبت در سطح زندگی فردی و اجتماعی در انسان ها را ایجاد می کند.

روانشناس رشد: روانشناس رشد درباره رشد انسان ها در مراحل مختلف تحقیق می کند. انسان در زندگی مراحل مختلفی را از جمله کودکی، نوجوانی و بزرگسالی و پیری می گذراند. هر کدام از این مراحل بحران ها و چالش هایی دارند. روانشناسان رشد می توانند در این حوزه به صورت پژوهشی و هم درمانی فعالیت کنند. روانشناسی رشد به افراد کمک می کند تا روند رشد سالمی داشته باشند.

روانشناس مشاوره: روانشناس مشاوره مانند روانشناس بالینی بسیار مهم و کاربردی می باشد. این روانشناسان مشکلات افراد را حل می کنند و آن ها را راهنمایی می‌کنند. این نوع از روانشناسان با مشکلات خفیف تری نسبت به روانشناسان بالینی سر و کار دارند به این معنا که اختلالات روانی را درمان نمی‌کنند بلکه مشکلات و بحران هایی که ممکن است بیمار در زندگی داشته باشد را درمان می‌کنند. این روانشناسان در زمینه های فردی، ازدواج، طلاق، عزت نفس و اعتماد به نفس و … فعالیت می کنند.

روانشناس شناختی: روانشناسان شناختی در زمینه تفکر و شناخت انسان پژوهش می کند. افرادی که در این حوزه روانشناسی تحصیل می‌ کنند به موضوعاتی مانند یادگیری، توجه به انگیزه ادراک و … می پردازند و آن ها را یاد می گیرند. روانشناسان این حوزه به پژوهش و درمان مسائل بنیادی زندگی علاقه دارند.

روانشناس زیستی: این روانشناسان به روانشناس فیزیولوژیک معروف هستند و به تاثیر مستقیم مغز و سیستم عصبی بر رفتار و ذهن انسان ها می پردازند. این شاخه از روانشناسی با علوم اعصاب و زیست‌ شناسی ارتباط بسیاری دارد و افرادی که در این زمینه مدرک دکتری و کارشناسی ارشد دارند دارای فرصت‌های شغلی بسیاری هستند و فعالیت‌ های روانشناسان را انجام می‌ دهند. بررسی تاثیر داروها روی جسم و ذهن انسان ها می باشد.

وظایف دکتر روانشناس

کسانی که به روانشناس مراجعه می کنند دارای اختلالات و مشکلات مختلفی هستند. دکتر روانشناس باید بتواند این اختلالات را شناسایی کند و آن ها را برطرف کند برخی از وظایف دکتر روانشناس شامل موارد زیر می باشد:

  • دکتر روانشناس به بیماران مشاوره لازم را می دهد و باحوصله آن ها را راهنمایی می کند.
  • روانشناس وظیفه دارد افرادی که به بیماری های روانی مبتلا هستند روان درمانی کند و آن ها را از نظر روانی بهبود ببخشد.
  • فعالیت در بیمارستان ها و بخش های درمانی دولتی و خصوصی از وظایف یک دکتر روانشناس می باشد.

افرادی که به دکتر روانشناس مراجعه می کنند انتظارات بسیاری از روانشناس دارند. دکتر روانشناس وظایف بسیاری دارد. یک روانشناس با شناسایی افراد تمام اختلالات فرد را درمان می کند و سعی می کند مشکلات افراد را برطرف کند. روان درمانی بیمار، بررسی الگوهای رفتاری افراد مختلف، انجام تحقیقات در زمینه روانشناسی، مشاوره دادن، انجام تست ها و آزمایش های روانشناختی و … از وظایف دکتر روانشناس می باشد. بهترین دکتر روانشناس در رشت تمام تلاش خود را می‌ کند تا در هر زمینه‌ ای به مراجعین خود کمک کند. برای برطرف کردن مشکلات خود سعی کنید به بهترین دکتر روانشناس مراجعه کنید.

انواع حوزه های روانشناسی

علت مراجعه به دکتر روانشناس

مشاوره قبل از ازدواج و انتخاب درست همسر: یکی از عللی که افراد به دکتر روانشناس مراجعه می کنند انتخاب همسر و مشاوره قبل از ازدواج می باشد. مهم ترین انتخاب زندگی هر فردی ممکن است انتخاب همسر باشد به همین جهت احتمال دارد طرفین دچار تردید و نگرانی شوند. این افراد می‌ توانند با مراجعه به دکتر روانشناس راهنمایی های لازم را بگیرند.

انتخاب شغل و رشته تحصیلی: یکی از علل دیگر مراجعه افراد به دکتر روانشناس انتخاب رشته تحصیلی و شغل می باشد. افراد ممکن است در رشته تحصیلی و شغل دچار تردید شوند و نتوانند علاقه خود را کشف کنند. دکتر روانشناس با گرفتن تست های شخصیت می‌ تواند استعدادها و علایق افراد را کشف کند و آن ها را راهنمایی کند.

تصمیم به مهاجرت: از عوامل دیگر می‌ توان به تصمیم مهاجرت اشاره کرد. فرد می تواند برای کنار آمدن با مهاجرت به دکتر روانشناس مراجعه کند. مهاجرت به کشور های غریبه و دور شدن از خانواده یکی از سخت ترین تصمیم های زندگی هر فردی می باشد. این تصمیم می تواند بحران ها و چالش های بسیاری را ایجاد کند به همین دلیل افراد می توانند به دکتر روانشناس برای برطرف کردن چالش و بحران ها مراجعه کنند.

بحران های بلوغ و نوجوانی: افرادی که به سن بلوغ و نوجوانی می رسند دچار بحران ها و چالش هایی می شوند. این چالش ها با تغییرات ناگهانی در بدن و هورمون هایشان اتفاق می افتد و فرد باید آمادگی این تغییرات را داشته باشد. این افراد بهتر است به بهترین دکتر روانشناس در رشت مراجعه نمایند تا دچار بحران های خاصی نشوند.

بحران های میانسالی: در سنین میانسالی مانند دوران بلوغ افراد ممکن است دچار بحران های مختلفی شوند این دوران ممکن است احساس پیری داشته باشند و دچار افسردگی شوند به همین دلیل می توانند به بهترین دکتر روانشناس جهت برطرف کردن چنین مشکلی مراجعه کنند.

مرگ خانواده و عزیزان: افراد ممکن است به دلایلی مانند مرگ خانواده و عزیزان و از دست دادن آن ها تا مدت طولانی نتوانند با این موضوع کنار بیایند و دچار بحران های روحی و روانی شوند که در این صورت می توانند به بهترین دکتر روانشناس در رشت مراجعه کنند تا دکتر روانشناس بتواند به آن ها کمک کند.

از بین رفتن روابط صمیمانه: از دیگر بحران های زندگی از بین رفتن روابط صمیمانه و شکست این روابط می باشد. روابط صمیمانه باعث به وجود آمدن وابستگی می شود و شکست خوردن در آن می‌ تواند بحران های مختلفی را برای فرد ایجاد کند با مراجعه به بهترین دکتر روانشناس می توانید چنین مشکلاتی را برطرف نمایید.

کلام آخر

روانشناس ممکن است در شاخه های مختلفی قرار بگیرد. روانشناس بالینی، روانشناسی است که امروزه افراد آن ها را به عنوان روانشناس می شناسند. در صورت داشتن مشکلات و بحران ها در زندگی می توانید به بهترین دکتر روانشناس جهت برطرف کردن مشکلات مراجعه کنید. روانشناسی دارای حوزه های مختلفی است که از حوزه های آن می توان به روانشناسی بالینی، روانشناسی جامعه، روانشناسی رشد، روانشناسی مشاوره، روانشناسی شناختی و روانشناسی زیستی اشاره کرد. در صورت ساکن بودن در شهر های دیگر به مقاله بهترین دکتر روانشناس در ایران مراجعه کنید.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با بهترین دکتر روانشناس در رشت آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هرگونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck