اینفلوئنسر
getty یکی از بزرگترین روندهایی که از پیش‌بینی‌های اخیر من در سال 2025 پدیدار شد، این بود که موفقیت یک برند در سال آینده با نحوه ایجاد و حفظ اعتماد با مشتریان مشخص می‌شود.
بی اعتمادی مصرف کنندگان نسبت به برندها ناشی از نگرانی آنها در مورد داده ها، حریم خصوصی و امنیت است. در حالی که این نگرانی ها جدید نیستند، به نظر می رسد ظهور هوش مصنوعی مولد در چند سال اخیر آنها را تشدید و تشدید کرده است و اکنون شامل استفاده شفاف و اخلاقی از هوش مصنوعی (AI) می شود.
این توسط تحقیقات موسسه Qualtrics XM پشتیبانی می‌شود که نشان می‌دهد سطح اعتماد بین مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها در ایالات متحده به پایین‌ترین سطح خود از سال 2016 کاهش یافته است و همچنین اکنون با سطح اعتماد در سال 2012 برابری می‌کند.
با این حال، آن تحقیق همچنین نشان داد که بی اعتمادی به برندها در میان مصرف کنندگان جوان بالاتر است. به عنوان مثال، میانگین رتبه اعتماد در بین صنایع برای مصرف کنندگان 65 سال و بالاتر 57 درصد بود، اما برای گروه سنی 18 تا 24 سال به 28 درصد کاهش یافت.
نتیجه این است که بسیاری از مصرف کنندگان، به ویژه مصرف کنندگان جوان تر، به سادگی به برندها اعتماد ندارند تا بهترین منافع خود را در دل داشته باشند و به آنچه در مورد خود می گویند اعتماد ندارند.
همانطور که گفته شد، مشتریان همچنان به دنبال محصولات، خدمات و تجربیات عالی هستند.
اطلاعات بیشتر برای شماSamsung Galaxy S25 Ultra تاریخ انتشار LeaksUFC 2024: 27 تصویری که تبلیغ را در سال گذشته تعریف می کند. طفره ها گروه را با هم نگه می دارند و تئوسکار هرناندز را دوباره امضا می کنند اما با توجه به کمبود اعتمادی که اکنون بین آنها و برندهایی وجود دارد که به طور فزاینده ای به دنبال آن هستند. روی آوردن به منابع مختلف اطلاعات قابل اعتماد و توصیه ها برای کمک به آنها تصمیمات خرید
یکی از این منابع اینفلوئنسرها هستند که به طور فزاینده ای به برندها کمک می کنند تا سطوح بالاتری از اعتماد و ارتباط با مشتریان خود ایجاد کنند و دامنه دسترسی خود را گسترش دهند. این توسط تحقیقات اخیر Adobe تأیید می شود که نشان می دهد 37٪ از Gen Zers گزارش می دهند که چیزی را بر اساس توصیه یک تأثیرگذار خریداری کرده اند و "اینفلوئنسرها در حال تبدیل خریداران (افراد پس از دیدن محتوای اینفلوئنسرها) هستند. بیشتر از رسانه های اجتماعی به طور کلی."
علاوه بر این، طبق گفته Vivek Pandya، مدیر Adobe Digital Insights، جدیدترین داده‌های آن‌ها نشان می‌دهد که «در طول هفته سایبری، شرکت‌های وابسته و شرکا (شامل تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی)، سهم درآمدی ۱۹ درصدی را به خود اختصاص دادند و منجر به رشد ۲۳.۴ درصدی در سال شد. شاهدی بر قدرت روزافزون این کانال.»
در حالی که این اعداد بسیار چشمگیر هستند، کلر لاوسون، مدیر عامل Ogilvy One EMEA را متعجب نمی کند که معتقد است «مصرف کنندگان از ارتباطات و تبلیغات فشاری خسته شده اند. اینفلوئنسرها با جوامع درگیر و شخصیت های مرتبط خود، اعتماد واقعی ایجاد می کنند. آنها تجربیات واقعی را به اشتراک می گذارند و ارتباطات معتبری ایجاد می کنند که وفاداری به برند و تبلیغات دهان به دهان مثبت را افزایش می دهد. این تعامل دو طرفه و مداوم برای CX عالی ضروری است."
لاوسون ادامه می دهد که «اینفلوئنسرها به سرعت به بازیگران کلیدی در شکل دادن به آینده تجربه مشتری (CX) تبدیل می شوند. آنها دیگر فقط در مورد فروش نیستند. آنها نحوه ارتباط برندها و درک مشتریان خود را تغییر می دهند. این یک فرصت بزرگ برای کسب و کارها برای ایجاد یک استراتژی CX معتبرتر و تاثیرگذارتر است.
بنابراین، با توجه به چالش‌های اعتمادی که برندها با آن مواجه هستند، به نظر می‌رسد اینفلوئنسرها می‌توانند نقش کلیدی برای بسیاری از برندها در نحوه ایجاد و حفظ اعتماد با مشتریان خود در سال آینده داشته باشند.
اما، برای موفقیت در این زمینه، دافنه رابرتسون، معاونت تجربه مشتری و عملیات در #paid، توصیه می‌کند که برندها باید «به سازندگان خود اعتماد کنند و به آن‌ها اجازه بدهند محتوای معتبر تولید کنند که با مخاطبانشان طنین‌انداز شود، زیرا آنها مخاطبان خود را به بهترین شکل بشناسند.»
گفتن این کار برای برخی برندها آسان تر از انجام آن است.
اما با توجه به تغییراتی که در محیط جستجو و همچنین افزایش رقابت در کانال‌های دیجیتال مشاهده می‌کنیم، استفاده از اینفلوئنسرها برای ایجاد و حفظ اعتماد و همچنین گسترش دامنه دسترسی آنها مانند یک بازی هوشمندانه به نظر می‌رسد.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Adrian SwinscoeFollowingAdrian Swinscoe در مورد خدمات مشتری، تجربه و تعامل و آنچه برای ارائه نتایجی که هم مشتریان و هم برندها آرزو دارند، می نویسد. او از سال 2013 در فوربس به بررسی این زمینه ها و موضوعات پرداخته است. سوئینسکو که به عنوان یک رهبر تجربی CX و آینده نگر توصیف می شود، علاوه بر مقالات خود در مورد فوربس و پادکست طولانی مدت، چندین کتاب از جمله کتاب پرفروش سال 2016 تالیف کرده است. به نام How To Wow، یک کتاب ژانر 2019 به نام Punk CX، و یک ادامه هیجان انگیز به نام Punk XL در پایان سال 2021. برای ادامه پوشش خدمات مشتری و فضای تجربه مشتری، Swinscoe را دنبال کنید. ">

تولید محتوا تخصصی

توسط blogcheck