getty در چند سال گذشته، بازاریابان به برخی تغییرات قابل توجه در نحوه رفتار مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری خرید توجه کرده اند. این تغییرات، ناشی از عواملی مانند پیشرفتهای تکنولوژیکی و ارزشهای اجتماعی در حال تکامل، شرکتها را وادار کرده است تا در رویکردهای بازاریابی خود تجدیدنظر کنند تا آنچه را که امروزه مصرفکنندگان میخواهند بهتر ارائه دهند.
از ظهور خرید آگاهانه از محیط زیست گرفته تا اهمیت روزافزون تجربیات شخصیسازی شده، کسبوکارها در حال سازگاری با این انتظارات جدید مصرفکننده هستند. در زیر، اعضای شورای آژانس فوربس به بررسی برخی از بزرگترین تغییرات در رفتار مصرف کننده و نحوه تغییر استراتژی های بازاریابی در صنایع مختلف می پردازند.
1. آنها روی تجربیات سرمایه گذاری می کنند در دنیای واقعی، مردم زمان و پول خود را بر روی تجربیات سرمایه گذاری می کنند. دنیای دیجیتال برای برآورده کردن همین انتظارات باید تکامل یابد. هوش مصنوعی بالاخره شخصیسازی را در مقیاس بزرگ باز کرده است و برندهایی که برای ایجاد این تجربیات لحظهای سرمایهگذاری میکنند، برنده خواهند شد. – سلنا کامرون، SJR
2. آنها محتوای کمتر تولید شده را ترجیح می دهند در مقایسه با مواد بسیار تولید شده، محتوای سبک آیفون اکنون به میزان قابل توجهی تعامل بیشتری ایجاد می کند. اینستاگرام که زمانی به محتوای صیقلی و انتخابشده علاقه داشت، اکنون در سال 2015 در مواردی که «به هم ریخته» یا نامرغوب تلقی میشد، رشد میکند. این محتوای «بهم ریخته» در حال حاضر چیزی است که با موفقیت مشتریان هدف را جذب و تبدیل میکند. – آماندا آریگوتی وایت، کیوریت و شرکت
3. آنها خواهان ارتباط با برندها هستند مصرف کنندگان امروز خواهان ارتباط با برندها هستند، خواه B2B باشند یا B2C، و از طریق صحبت های شرکت ها و بازاریابی صحبت می کنند. در نتیجه، بازاریابان مجبور شدند از کمپینهای محصول و ویژگیمحور دور شوند و به جای آن بر داستانگویی تمرکز کنند. این شامل ترویج ارزشهای اصلی، باورهای برند و افرادی است که در پشت شرکت هستند تا اعتماد ایجاد کنند و یک ارتباط واقعی ایجاد کنند. – لیندزی گروپر، BLASTmedia
اطلاعات بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب های پس انداز پربازده سال 2024ByKevin PayneContributorبهترین حساب های پس انداز سود 5 درصدی 2024ByCassidy HortonContributor4. آنها به دنبال اصالت هستند یکی از بزرگترین تغییرات در رفتار مصرف کننده، تقاضا برای اصالت است. اکنون مصرف کنندگان به دنبال مارک های اصیل و شفاف هستند که ارزش های آنها را منعکس کند. این تغییر باعث شده است که بازاریابان در استراتژی های خود داستان سرایی، مشارکت اجتماعی و تجربیات شخصی را در اولویت قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که پیام های برند در سطح عمیق تر و معتبرتر با مخاطبان خود طنین انداز می شود. – جورج عربیان، NVISION
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
5. آنها کمپینهای تبلیغاتی یکاندازه را نمیخواهند ما کمپینهای تبلیغاتی یکاندازه را کنار میگذاریم. اکنون برندها باید با مشتریان صحبت کنند و نیازهای آنها را پیش بینی کنند. امروز، این در مورد تجربیات شخصی و اصالت است. استراتژی های بازاریابی اکنون باید بر ایجاد ارتباطات واقعی تمرکز کنند. تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی برای درک مصرف کنندگان ضروری است، اما این بر عهده بازاریابان است که کمپین هایی ایجاد کنند که طنین انداز، تعامل و ایجاد حس ارتباط ایجاد کنند. – مونیکا آلوارز-میچل، Pulse Creative، LLC
6. آنها کمتر به برندها و خرده فروشان وفادار هستند در سال های اخیر کاهش قابل توجهی در وفاداری به برند و خرده فروش داشته است. بحران مالی 2008 این امر را تسریع کرد، زیرا مصرف کنندگان الگوهای خرید خود را تغییر دادند و اغلب به دنبال مارک های خصوصی یا کم هزینه بودند. کووید این روند را بیشتر شتاب داد، زیرا بسیاری از آنها با کاهش درآمد مواجه شدند و نمی توانستند به راحتی از خرده فروشان مورد علاقه خود بازدید کنند. تجارت الکترونیک نیز این روند را تسریع کرده است. – تیم جانسون، بازاریابی UPRAISE + روابط عمومی، Inc.
7. آنها رویکرد “صبر کن و ببین” مصرف کنندگان رویکرد “صبر کن و ببین” را بیش از هر زمان دیگری در پیش می گیرند. این شامل زمان صرف شده برای جمعسپاری اطلاعات از تأثیرگذاران و افراد قابل اعتمادی است که در زندگی واقعی میشناسند، بهعلاوه ارتباط با برند در سطح انسان به انسان. – Vix Reitano، آژانس 6B
8. دامنه توجه آنها کوتاهتر است، دامنه توجه مصرفکنندگان در طول سالها کوتاهتر شده است، به این معنی که بازاریابان باید در سه تا پنج ثانیه اول قبل از از دست دادن بینندگان، بهتر بتوانند بینندگان را جذب کنند. بازاریابان همچنین باید کامل تر با محتوا مختصرتر شوند و ویدیوهای خود را در 90 ثانیه یا کمتر ارائه دهند تا بینندگان را درگیر خود نگه دارند و بهترین شانس را برای تماشای محتوا در تمام طول مسیر داشته باشند. – تونی پک، Y Not You Media
9. آنها زندگی شخصی و تجاری خود را یکپارچه می کنند از آنجایی که مصرف کنندگان تصمیم می گیرند زندگی شخصی و تجاری خود را ادغام کنند، برندها به دنبال برقراری ارتباط با آنها در همه کانال هایی هستند که استفاده می کنند – چه شخصی و چه حرفه ای. برای دستیابی به این هدف، آنها دادههای تماس شخصی را به دادههای B2B مرتبط میکنند و در نتیجه نمای کاملتری از نمایههای مشتریان بالقوهشان ایجاد میشود. این باعث افزایش دسترسی و شخصیسازی و کمپینهای دیجیتال مؤثرتر میشود. – پائولا چیوکی، Outward Media، Inc.
10. آنها از تجربیات شخصی سازی شده انتظار بیشتری دارند مصرف کنندگان انتظارات خود را از تجربیات شخصی افزایش داده اند. اکنون برندها باید تلاش های خود را با درک ترجیحات، نیازها و علایق فردی هماهنگ کنند. از طریق بازاریابی مبتنی بر داده و تعامل همهکاناله، تلاشهای داستان سرایی و بازاریابی محتوا بر ارائه محتوای جذاب و مرتبط متمرکز شده است که با مصرفکنندگان منفرد طنینانداز میشود. – ویلیام پولسون، تبلیغات اینترنتی استرالیایی
11. آنها به ارائه دهندگان مراقبت بیشتر از بازیگران صنعت اعتماد دارند. بیماران برای یادگیری از پزشکان خود به رسانه های اجتماعی روی می آورند و اعتماد را به تعامل ارائه دهنده و بیمار تغییر می دهند. این بر استراتژیهای بازاریابی تأثیر میگذارد و بر ارتباطات و ابتکارات معتبر و تحت هدایت پزشک تأکید دارد. – کریستی سایا اوونبی، شرکت MOXY
12. آنها از رسانه های اجتماعی برای خرید استفاده می کنند یک تغییر قابل توجه در رفتار مصرف کننده، استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان یک پلت فرم خرید اولیه است. آنقدر همه جا فراگیر شده است که ما متوقف نمی شویم و به این فکر نمی کنیم که چقدر این برای خرده فروشان و خریداران انقلابی بوده است. این تغییر بازاریابان را مجبور کرده است تا محتوایی ایجاد کنند که اعتماد و علاقه را همراه با کانال های خرید الکترونیکی بسیار انعطاف پذیر، پاسخگو و تعاملی در رسانه های اجتماعی ایجاد کند. – مری آن اوبراین، OBI Creative
13. آنها برای ویدیوهای کوتاه، واضح و جذاب ارزش قائل هستند. با توجه به اینکه Gen-Z به عنوان نسل برتر فناوری و دارای دامنه توجه کمتر است، کمپین های بازاریابی ما – چه ارگانیک و چه پولی – باید در نگاه اول توجه را به خود جلب کنند. با پلتفرم هایی مانند TikTok، Instagram Reels و YouTube Shorts، محتوای ویدیویی ارزش افزوده عمیقاً مخاطبان جوان ما را درگیر خود کرده است. از این رو، تنظیم کمپین های بازاریابی شخصی که کوتاه، واضح و جذاب هستند، ضروری است. – Prashanthi Kolluru، KLOUDPORTAL
14. آنها بهجای محصولات موردنظر، «مارکها» را میخرند، رفتار مصرفکننده تغییر کرده است. شرکتها در حال حاضر به جای خرید محصولات نقطهای، برندها را میخرند. سازمانها مشارکت درازمدت با تامینکنندگان را انتخاب میکنند – تا حدی به این دلیل که اکثر تامینکنندگان محصولاتی را ارائه میکنند که به اندازه کافی خوب هستند، اما عمدتاً به این دلیل که میخواهند با تامینکنندگانی کار کنند که ارزشهایشان را به اشتراک میگذارند، بهویژه در مورد مواردی مانند محیطزیست، اجتماعی و حاکمیت. – مایک مینارد، Napier Partnership Limited
15. آنها رشته های کیف خود را سفت می کنند مصرف کنندگان قطعاً رشته های کیف خود را سفت می کنند. تورم ضرر کرده است. آنها باهوش تر می شوند و کمتر به راحتی تحت تأثیر قرار می گیرند. برای انطباق، بازاریابان باید عمیقتر بگردند تا نقاط درد، ارزشها و خواستههای مخاطب هدف خود را درک کنند. – فردریک باسلر، باسلر و شرکت
16. آنها به مصرف کنندگان دیگر متکی هستند قدرت نظرات مصرف کنندگان و استفاده از محتوای تولید شده توسط مصرف کننده را به عنوان وسیله ای برای فشار دادن نظرات در نظر بگیرید. مردم هوس اصالت دارند، و در نتیجه، کمتر احتمال دارد آنچه را که برندها می گویند به صورت اسمی در نظر بگیرند. در عوض، آنها به بررسیهای مصرفکنندگان دیگر و ویدیوهای زنده در رسانههای اجتماعی از افرادی که از محصولات استفاده میکنند تکیه میکنند. استراتژیها باید برای جذب «اینفلوئنسرها» و ترویج این محتوا تغییر میکردند. – Trey Robinson، Story Amplify
وب سایت من را بررسی کنید. پنل خبره®مدیران موفق روابط عمومی، استراتژی رسانه، خلاق و تبلیغات از شورای آژانس فوربس، روندها و نکاتی را به اشتراک می گذارند”>
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها