شیرآلات ساختمانی
مدیر عامل Searchmetrics، با تمرکز بر اینکه چگونه داده‌های جستجو می‌توانند به شرکت‌ها در درک و بهینه‌سازی تقاضای دیجیتال و باز کردن پتانسیل کسب‌وکار کمک کنند.

gettySearch و social هر دو پتانسیل بازاریابی دیجیتال قابل توجهی را ارائه می دهند. اما کدام یک از آنها باید اولویت بیشتری برای سرمایه گذاری دیجیتال تیم بازاریابی شما باشد؟ آیا بیشتر بر روی سئو تمرکز می کنید تا در مواردی مانند گوگل دیده شوید؟ یا روی فرصت‌های تبلیغاتی با هزینه‌ای که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیس‌بوک ارائه می‌شوند تمرکز می‌کنید؟
واضح است که چندین گزینه بازاریابی دیجیتال در ترکیب وجود دارد، بنابراین این فقط یک تصمیم ساده بین این دو نیست. با این حال، همراه با جستجوی پولی، اینها احتمالاً مهمترین عناصر بودجه بازاریابی دیجیتال شما هستند، بنابراین بررسی تفاوت بین آنها تمرین مفیدی برای اطلاع از نحوه و مکان تخصیص هزینه بازاریابی است.
مخاطبان فعال در مقابل منفعل
یکی از نکات اصلی که باید در مورد جستجو تشخیص داد این است که مخاطبان فعال را هدف قرار می دهد. خواه آنها فقط در تلاش برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع باشند یا روی خرید متمرکز باشند، افراد با قصد و نیت مشخص جستجو می کنند. و سئو یکی از معدود ابزارهای دیجیتالی است که به شما این قدرت را می دهد تا با ارائه محتوایی که ارتباط نزدیکی با آنچه که به دنبال آن هستند، هدف دیگران را “در لحظه” هدف قرار دهید.
عبارات جستجویی که مردم استفاده می‌کنند همچنین نشان می‌دهند که در سفر خرید کجا هستند. معمولاً، هرچه عبارت جستجو، مانند «کفش‌های دویدن مشکی نایک» یا «بهترین تخفیف‌ها در دستگاه قهوه ساز نسپرسو» مشخص‌تر باشد، فرد به خرید نزدیک‌تر است.
اطلاعات بیشتر از بهترین شرکت‌های بیمه مسافرتی توسط ADVISORByAmy DaniseEditor بهترین برنامه‌های بیمه مسافرتی Covid-19ByAmy DaniseEditor مشاهده تبلیغات اجتماعی معمولاً یک تجربه غیرفعال است. شما مشتریانی را با محتوای تبلیغاتی هدف قرار می‌دهید که احتمالاً به کاری که در آن زمان فعالانه انجام می‌دهند بی‌ربط است (معمولاً فیدهای اجتماعی آنها را مرور می‌کنید، محتوا را به اشتراک می‌گذارید یا به دنبال‌کنندگان یا مخاطبین آنها پاسخ می‌دهید). درست مانند تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردی، شما سعی می کنید کاری را که آنها با تبلیغات شما انجام می دهند برای ایجاد هدف قطع کنید.
هدف گذاری گرانول پیشنهادات اجتماعی
با این حال، جایی که پلت‌فرم‌های اجتماعی برتر هستند، این است که به شما امکان می‌دهد افراد را از طریق طیف گسترده‌ای از عوامل جمعیت‌شناختی هدف قرار دهید. اکثر پلتفرم‌ها گزینه‌های زیادی را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد مخاطبان خود را بر اساس معیارهایی مانند سن، مکان و علایق، و همچنین محتوایی که روی آن کلیک کرده‌اند یا صفحاتی که هنگام ورود به سیستم بازدید کرده‌اند، تقسیم‌بندی کنید. و البته، شما می‌توانید شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنید که مشتریان شما در آن‌ها بیشتر با هم ارتباط برقرار می‌کنند، چه فیسبوک، اینستاگرام یا یک پلتفرم تجاری مانند لینکدین.
بنابراین، اگر درک عمیقی از مشتری هدف خود داشته باشید، شبکه اجتماعی این پتانسیل را فراهم می‌کند که تبلیغات خود را روی آنها متمرکز کنید. می‌توانید افرادی را که می‌شناسید از قبل به شرکت و محصولات آن علاقه‌مند هستند، هدف قرار دهید یا دوباره هدف‌گیری کنید، یا از ابزارهایی برای ایجاد کمپین‌هایی با هدف مخاطبان «شبیه» با ویژگی‌های مشابه مشتریان فعلی استفاده کنید. علاوه بر این، تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام به طور خاص برای هدف قرار دادن مجدد افرادی که محصولات را در سایت شما مشاهده کرده اند یا آنها را در سبد خرید رها شده خود رها کرده اند، وجود دارد.
سوال زمان بندی
اینکه چقدر سریع می‌خواهید کمپین‌هایتان شروع به ارائه کنند، می‌تواند بر نحوه تخصیص بودجه شما نیز تأثیر بگذارد. با تبلیغات اجتماعی، امکان برنامه ریزی و کنترل زمان تبلیغات شما وجود دارد. دقیقاً مانند چرخاندن شیر آب، می‌توانید فوراً فعالیت خود را بر اساس آنچه در بازار اتفاق می‌افتد، افزایش یا کاهش دهید. اما ایجاد نتایج مداوم از شبکه های اجتماعی به سرمایه گذاری مستمر شما در هزینه های رسانه ای بستگی دارد. وقتی پول خشک شد، همین. اما یکی از مزایای واضح این است که می توانید به سرعت حرکت کنید و از فرصت های کوتاه مدت استفاده کنید.
در مقابل، سئو به شما اجازه نمی دهد که فورا واکنش نشان دهید. شما نمی‌توانید زمان‌بندی را کنترل کنید، زیرا ممکن است کمی طول بکشد تا محتوایی که ایجاد کرده‌اید تا رتبه‌بندی جستجو افزایش یابد. اما این مزایا طولانی‌تر است زیرا محتوای با کارایی بالا در موتورهای جستجو می‌تواند سال‌ها پس از ایجاد آن به افزایش ترافیک – و فروش – ادامه دهد. کلید این امر این است که اطمینان حاصل شود که محتوا بهینه، به روز و مرتبط در طول زمان نگهداری می شود.
تفاوت در هزینه
سئو گاهی اوقات به اشتباه به عنوان رایگان تلقی می شود. این نیست. هیچ هزینه رسانه ای برای ظاهر شدن در جستجوهای ارگانیک وجود ندارد، اما باید روی تولید محتوا، بهینه سازی سایت و فناوری و منابع سرمایه گذاری کنید تا به طور مداوم بر عملکرد نظارت کنید. رقابت مداوم بین شرکت‌ها برای تضمین بهترین ترافیک وجود دارد و، مگر اینکه برای اطمینان از رقابتی بودن خود سرمایه‌گذاری کنید، در مقابل کسانی که زمان و تلاش بیشتری را در کانال سرمایه‌گذاری می‌کنند شکست خواهید خورد.
در شبکه اجتماعی، هزینه اصلی هزینه رسانه است که به راحتی می توان آن را افزایش و کاهش داد و معمولاً با استفاده از معیارهایی مانند هزینه هر سرنخ اندازه گیری می شود. اما در کنار رسانه ها، باید روی تبلیغات خلاقانه نیز سرمایه گذاری کنید، چه با استخدام یک تیم داخلی یا با استفاده از یک آژانس خارجی.
بنابراین، هر دو کانال هزینه‌هایی دارند، اما برای شبکه‌های اجتماعی، معادل هزینه اضافی وجود دارد که باید به شبکه‌های اجتماعی برای رانندگی در جاده‌های آن‌ها پرداخت کنید. با ترافیک جستجو، هنگامی که محتوای خود را ایجاد می کنید، هزینه های رسانه ای صفر است و محتوای شما این شانس را دارد که در طول زمان ارزشمندتر شود.
برقراری تعادل مناسب بین جستجو و اجتماعی
پاسخ ساده ای وجود ندارد که آیا جستجو یا شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما بهتر است. بهترین استراتژی بازاریابی دیجیتال هم شامل جستجوی پولی و هم برای بهینه‌سازی عملکرد کلی می‌شود. ترکیب صحیح به اهداف سازمان، مجموعه محصول و گروه های مشتریان هدف بستگی دارد. نگاهی به تصویر بزرگتر از آنچه که هر کانال می تواند برای شما انجام دهد و نحوه همکاری آنها به عنوان بخشی از یک استراتژی ارتباطی هماهنگ بیندازید. در نهایت، ایجاد تعادل درست در بررسی داده‌ها و ردیابی تأثیر کانال‌هایی که استفاده می‌کنید بر ترافیک، تبدیل‌ها، آگاهی و سایر اهداف بازاریابی است.
شورای فناوری فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران ارشد فناوری، مدیران ارشد فناوری و مدیران فناوری در سطح جهانی است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Matt ColebourneSearchmetrics، مدیر عامل شرکت، تمرکز خود را بر این داشت که چگونه داده‌های جستجو می‌توانند به شرکت‌ها در درک و بهینه‌سازی تقاضای دیجیتال و باز کردن پتانسیل کسب‌وکار کمک کنند. مشخصات اجرایی کامل مت کولبورن را اینجا بخوانید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط blogcheck