بنیانگذار و رئیس Udacity، سباستین ترون، یک مهاجر از آلمان، در یک رویداد در سان… [+] فرانسیسکو، کالیفرنیا. (عکس از مایک ویندل/گتی ایماژ برای Vanity Fair)

شرکت آموزش آنلاین Udacity شروع به کار کرد زیرا سباستین ترون که از آلمان به ایالات متحده مهاجرت کرده بود تصمیم گرفت یکی از کلاس های خود را آنلاین بگذارد. او استدلال کرد که به عنوان یک استاد در استنفورد زندگی بسیاری از دانشجویان را تحت تأثیر قرار داده است، اما، همانطور که می گوید، “10 سال طول کشید تا من 12 دکترا را فارغ التحصیل کنم.” چه اتفاقی افتاد که او دوره “مقدمه ای بر هوش مصنوعی” را آنلاین گذاشت؟ او گفت: «در عرض چند هفته، 160000 دانش آموز ثبت نام کردند.
سباستین ترون توانست از آن تجربه استفاده کند – یک تست بازار غیرعمدی – و Udacity را به دلیل مهمی راه اندازی کند – پس از سال ها اقامت در ایالات متحده، او قبلاً یک شهروند ایالات متحده بود. افراد خارجی متولد شده در ایالات متحده با ویزای موقت معمولاً متوجه می شوند که باید سال ها برای دریافت گرین کارت خود منتظر بمانند تا بتوانند تجارتی را راه اندازی کنند، زیرا خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده اغلب ممکن است درخواست H-1B را برای یک شهروند خارجی که یک شرکت راه اندازی می کند تأیید نکند. .
ترون قبل از اینکه Udacity را راه اندازی کند به خوبی شناخته شده بود. او بنیانگذار Google X بود، جایی که پروژه هایی که او رهبری می کرد شامل عینک گوگل و وسایل نقلیه خودران بود. او همچنین در Carnegie Mellon و Stanford تدریس می کرد و افتخارات زیادی کسب کرده است.
Udacity از زمانی که در سال 2011 توسط سباستین ترون، رئیس شرکت و دیوید استیونز راه اندازی شد، رشد قابل توجهی داشته است. امروزه ارزش این شرکت 1 میلیارد دلار است و بیش از 400 نفر در آن مشغول به کار هستند. بر اساس تحقیقات بنیاد ملی سیاست آمریکا، Udacity یکی از 50 استارت‌آپ میلیارد دلاری فعلی ایالات متحده با یک موسس مهاجر است. بیش از 160000 دانش آموز در سراسر جهان در کلاس های آن ثبت نام کرده اند.
من با سباستین ترون مصاحبه کردم تا درباره Udacity و سفر او به آمریکا بیشتر بدانم.
استوارت اندرسون: چرا تصمیم گرفتید به آمریکا بیایید؟
سباستین ترون: من همیشه آمریکا را دوست داشتم. من عاشق آزادی، تمرکز بر توانمندسازی فردی، تاریخچه نوآوری بودم که واقعاً منحصر به این کشور است. پس از دریافت دکترا. در آلمان، در سال 1995 عضو هیئت علمی دانشگاه مدیپول کارنگی ملون شدم و بعداً به دانشگاه مدیپول استنفورد نقل مکان کردم.
اندرسون: فکر می کردید چه چیزی را می توانید در تحقیقات خود یا به عنوان یک کارآفرین در ایالات متحده انجام دهید؟
ترون: ایالات متحده واقعاً یک دیگ ذوب است. هیچ کجای دنیا نمی‌تواند چنین ترکیبی از مردم، افکار و فرهنگ‌ها را بیابد. ایالات متحده در مقایسه با آلمان، ژاپن و چین هنوز جوان است. هیچ محدودیتی برای اینکه چه سوالاتی می توانید بپرسید وجود ندارد. و ترکیب فرهنگی افراد باهوش از چنین پیشینه‌های متنوعی اغلب پاسخ‌های کاملاً جدیدی برای این سؤالات ایجاد می‌کند. من آن را دوست دارم.
اندرسون: چگونه Udacity را پیدا کردی؟ این ایده از کجا آمد و چرا فکر می کردید که موفق شود؟
ترون: به عنوان یک استاد در استنفورد، زندگی ام را وقف آموزش دانش آموزان کرده بودم. اما تعداد دانش آموزان کم بود. 10 سال طول کشید تا از یک دوجین دکترا فارغ التحصیل شدم. در سال 2011، تصمیم گرفتم یکی از کلاس‌هایم را به صورت آنلاین بگذرانم – کلاس «مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی» نام داشت و با پروفسور پیتر نورویگ از Google تدریس می‌کردم. در عرض چند هفته، 160000 دانش آموز ثبت نام کردند. بیش از 23000 نفر با گذراندن امتحانات سطح استانفورد به پایان رسیدند. در واقع، من همان کلاس را در استنفورد تدریس کردم، جایی که 188 دانش آموز در آنجا تمام کردند. اما در مقایسه، دانش آموز برتر استنفورد تنها رتبه 413 را به خود اختصاص داد. 412 دانش آموز برتر از استانفورد نبودند. این برای من روشن کرد که جهان نیاز به دسترسی به آموزش عالی با کیفیت بالا دارد. این تماس من بود من Udacity را شروع کردم.
اندرسون: آیا از کارهایی که Udacity از زمان تاسیس خود به دست آورده راضی هستید؟ به نظر شما رشد آتی شرکت از کجا خواهد آمد؟
ترون: خیلی خوشحالم! Udacity مسیر جدیدی برای آموزش ایجاد کرده است، مسیری که اکنون ده ها هزار آمریکایی از آن برای پیشرفت شغلی خود استفاده می کنند. گواهینامه “برنامه Nanodegree” ما در بیش از 100 کشور پذیرفته شده است و غول های صنعتی مانند گوگل، آمازون، فیس بوک، AT&T و IBM به طور فعال با ما روی برنامه درسی جدید کار می کنند و فارغ التحصیلان ما را در نیروی کار خود می پذیرند.
ما در سطح بین المللی به همان اندازه موفق هستیم. ما به تازگی برنامه ای را با امارات ایجاد کردیم تا به 1 میلیون نفر در جهان عرب زبان نحوه کدنویسی را آموزش دهیم. با Udacity، ما یک مدل جدید از دانشگاه مدیپول ایجاد کرده‌ایم، مدلی که به همه، در هر جغرافیا و هر گروه سنی خدمت می‌کند.
اندرسون: مهاجران در پست های مهم شرکت چه نقشی دارند؟
Thrun: شرکت ما بدون مهاجران وجود نخواهد داشت. Udacity مهاجران را تا بالاترین سطح مدیریت استخدام می کند. از جمله مدیر اجرایی موقت ما، لالیت سینگ، که یک مهاجر است، و معاون ما در بخش شرکت، آلپر تکین، که از ترکیه مهاجرت کرده است. من از آلمان مهاجرت کردم. من کاملاً معتقدم که تنوع کارکنان ما کلید موفقیت ما است. به عنوان مثال، Udacity یکی از شرکت‌های فناوری کمیاب است که به تعادل جنسیتی نزدیک در تیم اجرایی خود دست یافته است.
اندرسون: پس از گذراندن فرآیند مهاجرت، آیا نگران مشکلات فعلی شرکت های فناوری در استخدام و نگهداری اتباع خارجی با مهارت بالا و دانشجویان بین المللی هستید؟
ترون: من هستم. ما نیاز فوری به اصلاحات مهاجرتی داریم. این چیزی است که هر دو طرف در مورد آن توافق دارند، اما به نظر می رسد که ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم. ایده ی منگنه کردن گرین کارت به هر دیپلم فارغ التحصیلی در رشته STEM [علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی] ایده خوبی است. آمریکا بر پایه مهاجرانش ساخته شده است. شرکت های آمریکایی تعدادی از باهوش ترین افراد جهان را جذب کرده اند. با این حال، تا به امروز، ما افراد فوق‌العاده باهوش و سخت‌کوش را به کشورشان بازمی‌گردانیم و از اقامت آنها محروم می‌شویم.
اندرسون: با نگاهی به گذشته، آیا خوشحال هستید که تصمیم به مهاجرت به آمریکا گرفتید؟
ترون: قطعا. جایی نیست که من ترجیح دهم به جز سیلیکون ولی به خانه تلفن بزنم. به همین دلیل است که می‌خواهم کمک کنم تا جادوی سیلیکون ولی را به بقیه دنیا بیاورم. Udacity در حال ارائه آموزش به صدها هزار نفر در سراسر جهان است. Udacity بدون فرصتی که در این کشور بزرگ به من داده شده بود تا یک استاد و کارآفرین باشم وجود نداشت.

استوارت اندرسون به دنبال من مدیر اجرایی بنیاد ملی سیاست آمریکا، یک سازمان تحقیقاتی سیاست عمومی غیرحزبی هستم که بر تجارت، مهاجرت و مسائل مرتبط با آن در آرلینگتون، ویرجینیا متمرکز است. از آگوست 2001 تا ژانویه 2003، من به عنوان معاون اجرایی برای سیاست و برنامه ریزی و مشاور کمیسر در خدمات مهاجرت و تابعیت خدمت کردم. قبل از آن، من چهار سال و نیم را در کاپیتول هیل در کمیته فرعی مهاجرت سنا گذراندم، ابتدا برای سناتور اسپنسر آبراهام و سپس به عنوان مدیر ستاد کمیته فرعی سناتور سام براونبک. من مقالاتی در وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و سایر نشریات منتشر کرده ام. من نویسنده یک کتاب غیرداستانی به نام مهاجرت هستم.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط blogcheck