دانشگاه مدیپول استانبول
جوایز دانشگاهی و بورسیه های تحصیلی برای زنان برای مردان جنسیت گرا تلقی می شود.
بورسیه‌های تحصیلی زنانه، برنامه‌های رهبری، جوایز و حتی ساعات ورزش توسط دانشگاه‌ها حذف یا لغو می‌شوند، زیرا آنها علیه مردان تبعیض قائل می‌شوند. شکایات در مورد برنامه ها و کمک های مالی برای زنان در دانشگاه های سراسر کشور به وزارت آموزش (DOE) ثبت شده است و وزارت آموزش و پرورش در حال اقدام است. یکی از آخرین اهداف، بورسیه تحصیلی مرلین سی دیویس در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز (UCSC) است.
برای واجد شرایط بودن برای بورسیه دیویس، متقاضی باید مادری باشد که برای تحصیل در علوم در UCSC بازمی گردد. Kursat Pekgoz، دانشجوی سابق USC که اکنون در ترکیه کار می کند، شکایتی را علیه UCSC به وزارت آموزش (DOE) ارائه کرد. او معتقد است که این بورسیه جنسیتی و تبعیض آمیز است زیرا این جایزه برای مردان آزاد نیست. هفته گذشته، او تأییدیه‌ای دریافت کرد که وزارت انرژی در مورد این موضوع تحقیق خواهد کرد، و سخنگوی دانشگاه می‌گوید که آنها از این تحقیقات آگاه هستند و در حال همکاری هستند. بورس تحصیلی UCSC تنها یک نمونه از صدها بورسیه و جوایز زنان است که در حال حاضر به دلیل نقض عنوان IX مورد بررسی قرار می گیرند. پکگز در طرح 21 شکایت مشابه دیگر مشارکت داشته است.
مارک پری، استاد بازنشسته پردیس فلینت دانشگاه میشیگان و عضو ارشد مؤسسه امریکن انترپرایز، 410 شکایت عنوان IX را علیه دانشگاه‌هایی که برنامه‌ها یا جوایزی را برای زنان ارائه می‌دهند، اما نه برای مردان، ثبت کرده است. پری می‌گوید که اولین بار زمانی که دانشگاهش چندین جایزه را برای اعضای هیئت علمی زن ارائه می‌کرد، الهام گرفت که دست به اقدام بزند. او در داخل شکایت کرد و دانشگاه جوایز را تغییر داد تا برای همه اعضای هیئت علمی آزاد باشد. مدت کوتاهی پس از آن، در سال 2016، او شکایتی در مورد یک سالن زنانه در دانشگاه ایالتی میشیگان ارائه کرد و متعاقباً این سالن تغییر کاربری داد. از آن زمان، او صدها شکایت دیگر را ثبت کرده و تبدیل به مرد مورد علاقه دیگرانی شده است که می‌خواهند تخلفات عنوان IX را به صورت ناشناس گزارش کنند. اگرچه او هنوز در انتظار شنیدن پاسخ وزارت آموزش در مورد اکثر شکایات خود است، او قبلاً در تعطیل کردن برنامه ها، بورسیه ها و جوایز برای زنان در دانشگاه های سراسر کشور موفق بوده است.
هم پکگوز و هم پری برای جلب حمایت از تلاش‌های خود به این واقعیت اشاره می‌کنند که مردان هستند و نه زنان که اکنون در دانشگاه‌ها کمتر حضور دارند. زنان در ایالات متحده از اواسط دهه 1980، هر ساله مدرک لیسانس بیشتری نسبت به مردان دریافت کرده اند. در پاییز گذشته، زنان 59.2 درصد از کل افرادی که در یک کالج یا دانشگاه ثبت نام کرده اند و مردان تنها 40.8 درصد را تشکیل می دهند. زنان همچنین با کسب معدل بالاتر در دبیرستان و دانشگاه، حتی در زمینه‌های STEM که مردانه هستند، از همسالان مرد خود بهتر عمل می‌کنند. اکنون پکگوز و پری استدلال می کنند که تلاش برای کمک به زنان در کالج دیگر ضروری نیست و برای مردان ناعادلانه است. هر دو می گویند که عمدتاً بازخورد مثبتی در مورد تلاش های خود دریافت کرده اند.
صرف نظر از اینکه با این ابتکارات موافق هستید یا خیر، ظاهراً آنها تحت عنوان IX غیرقانونی هستند. عنوان نهم از افراد در برابر تبعیض بر اساس جنسیت در برنامه‌های آموزشی یا فعالیت‌هایی که کمک مالی فدرال دریافت می‌کنند محافظت می‌کند، و تقریباً همه کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده را در ژوئن امسال شامل می‌شود، از زمانی که عنوان نهم عمدتاً برای حمایت از زنان و زنان تصویب شد، پنجاه سال می‌گذرد. برنامه ها در دانشگاه ها موارد آزار و اذیت جنسی و تجاوز جنسی در دانشگاه ها تحت عنوان نهم پوشش داده شده است، و قانون نیز با افزایش عظیم مشارکت و بودجه برای ورزش زنان اعتبار دارد. اکنون این قانون توسط مردانی که به دنبال برابری هستند استفاده می شود. به همان دلایلی که دانشگاه ها نمی توانند ورزش را فقط به مردان ارائه دهند، نمی توانند فقط به زنان جوایز ارائه دهند.
بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین شرکت های بیمه مسافرتیByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditor بهترین برنامه های بیمه مسافرتی کووید-19ByAmy DaniseEditor حتی ساعات سالن ورزشی که برای زنان اختصاص داده شده است مورد انتقاد قرار گرفته است. هر دو دانشگاه مینه سوتا و ایالت پورتلند دسترسی انحصاری به بخشی از سالن های ورزشی خود را برای چند ساعت در هفته به زنان ارائه دادند. پس از شکایت پری به وزارت آموزش (DOE)، جلسات فقط زنان در هر دو دانشگاه مجبور به لغو شدند.
حذف یک برنامه، جایزه یا بورس تحصیلی زنان تنها راه حل برای دانشگاهی نیست که با شکایت عنوان IX مواجه است. در عوض، دانشگاه می تواند برنامه مشابهی را برای مردان ارائه دهد. پری توضیح می‌دهد: «در دانشگاه میشیگان شرقی، آنها یک برنامه Divas دیجیتال برای دختران دبیرستانی علاقه‌مند به علوم کامپیوتر داشتند. و بنابراین من آن برنامه را به عنوان نقض عنوان IX به چالش کشیدم و آنها یک برنامه Digital Dudes را شروع کردند. سپس یکی برای پسران و دیگری برای دختران داشتند. جایگزین دیگر برای حفظ کمپ های تابستانی STEM دختران در دانشگاه ها، اجازه دادن به پسران برای شرکت در همان برنامه در کنار دختران است.
در ماه مه گذشته، پری شکایتی با 24 تخلف ادعایی علیه MIT ارائه کرد که بیشترین شکایتی است که او علیه هر دانشگاهی ثبت کرده است. زنان هنوز در MIT کمتر حضور دارند و 47 درصد از دانشجویان کارشناسی و تنها 38 درصد از دانشجویان کارشناسی ارشد را تشکیل می دهند. بورسیه MIT Women’s League Scholarship یک بورسیه فقط برای زنان «برای حمایت از زنان در مقطع لیسانس در MIT»، جایزه Laya Wiesner «به دانشجوی زن مقطع کارشناسی که بیشترین پیشرفت را در زندگی جامعه MIT داشته است» و جایزه Jeanne Guillemin که «به زنان کمک مالی می‌کند. Ph.D. نامزدهایی که در حال تحصیل در امور بین الملل هستند، تنها تعدادی از برنامه هایی است که در شکایت پری ذکر شده است. پری در مورد اینکه آیا آنها قصد دارند در MIT تحقیق کنند، پاسخی از DOE دریافت نکرده است.
یکی دیگر از اهداف پری، بورسیه تحصیلی Clare Boothe Luce برای زنان در STEM است. این بورسیه ها بزرگترین منبع مالی خصوصی کشور در آموزش عالی برای زنان در علوم، ریاضیات و مهندسی هستند. آنها بیش از 217 میلیون دلار برای حمایت از زنان در مقطع کارشناسی، دانشجویان کارشناسی ارشد و اساتید ارائه کرده اند. بنیاد هنری لوس که بر بورسیه ها نظارت می کند یک سازمان خصوصی است و بنابراین مستقیماً مشمول مقررات عنوان IX نیست. با این حال، این بنیاد این بورسیه ها را مستقیماً به دانشجویان دختر ارائه نمی دهد. در عوض، به دانشگاه ها کمک هزینه می دهد که به نوبه خود، بورسیه ها را اداره می کنند. به گفته پری، اینجاست که مشکل Title IX به وجود می آید. او به دریافت کنندگان امسال که بورسیه های تحصیلی را در وب سایت های خود فهرست می کنند، از جمله کالج استون هیل و دانشگاه لیهی توجه کرده است.
در حال حاضر، برنامه های مطالعات زنان دانشگاه ها هنوز امن است. پری می گوید DOE “روشن کرده است که آنها به آموزش دست نخواهند زد.” او می افزاید: “یک دانشجوی پسر می تواند در یک کلاس یا حتی رشته یا فرعی در مطالعات زنان شرکت کند، بنابراین واضح است که آنها [DOE] این موارد را به عنوان تخلف نمی پذیرند.” برنامه‌های رهبری زنان نیز می‌توانند تا زمانی که در وب‌سایت خود گنجانده باشند که مردان از درخواست آن استقبال می‌کنند، به فعالیت خود ادامه دهند.
سال گذشته، بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن آمده بود: «سیاست دولت من این است که برای همه دانش‌آموزان یک محیط آموزشی عاری از تبعیض بر اساس جنسیت تضمین شود.» بعید است که او به حذف بورسیه ها و جوایز برای زنان اشاره داشته باشد، اما به نظر می رسد که این یک اثر ناخواسته اجرای این قوانین باشد.
در واقع، DOE سال گذشته تصریح کرد که ممنوعیت تبعیض جنسیتی در عنوان نهم شامل تبعیض بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسی است. در حالی که دوباره قصد کمک به دانش‌آموزان LGBTQ را دارد، این شفاف‌سازی احتمالاً برنامه‌هایی را که برای کمک به دانش‌آموزان LGBTQ در نظر گرفته شده است نیز هدف قرار می‌دهد.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Kim Elsesser یک متخصص تعصب جنسیتی، Kim Elsesser، Ph.D.، نویسنده Sex and the Office است و او به مدت هشت سال در UCLA کلاس های جنسیت تدریس کرد. او یکی از همکاران ارشد فوربس است و در نیویورک تایمز و لس آنجلس تایمز مطالبی را منتشر کرده است. او یکی از جذاب‌ترین افراد روز سی‌ان‌ان بود و درباره مسائل جنسیتی در برنامه‌های Fox News America Live، NPR’s Talk of the Nation و BBC World News بحث کرده است. علاقه او به جنسیت و کار الهام گرفته از تجربیات او در راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری اختصاصی کمی برای مورگان استنلی بود. او دارای مدرک دکتری است. در روانشناسی از UCLA، مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت و تحقیقات عملیاتی از موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، و مدرک کارشناسی در ریاضیات و علوم کامپیوتر از کالج Vassar. من را در توییتر @kimelsesser”> دنبال کنید

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط blogcheck