ما در این مقاله قیمت لمینت دندان طرح لبخند را در اختیار شما عزیزان قرار داده ‌ایم. لمینت دندان از روش‌هایی است که دندانپزشک برای درمان و زیبایی از آن استفاده می ‌کند. لمینت دندان با ایجاد سطحی بسیار درخشان و سفید روی دندان ‌ها عیب ‌های دندان را از بین می ‌برد. لمینت دندان می‌ تواند عیب‌ هایی مانند زرد بودن، کدر بودن، سیاه شدن دندان ‌ها، وجود فاصله و ترک، شکستگی و … را بپوشاند. برای انجام لمینت دندان افراد باید سعی کنند به معتبرترین کلینیک دندانپزشکی و بهترین متخصص لمینت مراجعه نمایند. ما در این مقاله قیمت لمینت دندان طرح لبخند را در اختیار شما قرار داده ‌ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یک روکش نازک است که همرنگ دندان می ‌باشد و افراد برای بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی از آن استفاده می‌ کنند. زمانی که لمینت روی دندان ‌ها قرار می ‌گیرد سبب تغییر شکل، رنگ، اندازه یا طول دندان ‌ها می ‌شود. لمینت دندان دارای مزایای بسیاری است که در ادامه مقاله به مزایای آن می ‌پردازیم. لمینت ‌های ساخته شده با لایه‌ های مینای دندان طبیعی جایگزین می ‌شوند. برای انجام لمینت دندان می ‌توانید به بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران مراجعه کنید.

لمینت طرح لبخند برای کدام دندان‌ها انجام می‌ شود؟

لمینت طرح لبخند برای همه دندان‌ ها انجام نمی‌ شود. متخصص، لمینت های جلویی صورت و همان محدوده ‌ای که در لبخند قابل مشاهده است قالب ‌گیری می‌ کند و از لمینت استفاده می ‌کند. دندان‌ های انتهایی در لبخند و صحبت کردن افراد قابل مشاهده نیستند و ایجاد تغییر رنگ یا اندازه آن ها تاثیری در ظاهر فرد ندارد به همین دلیل برای دندان ‌های پشتی و انتهای دهان از لمینت طرح لبخند استفاده نمی ‌شود. در زمان لبخند برای اکثر افراد دندان‌ های فک بالا مشاهده می‌ شوند ولی برای برخی خط لبخند بزرگ تر است و هنگام لبخند زدن مقداری از دندان‌ های فک پایین نیز مشاهده می ‌شود. متخصص لمینت بعد از انجام معاینه و بررسی وضعیت طرح لبخند فرد اگر نیاز باشد لمینت فک پایین را نیز تجویز می ‌کند و فرایند قالب ‌گیری و آماده سازی لمینت را انجام می‌ دهد.

لمینت دندان چیست؟

کاندیدای نامناسب لمینت

برخی از افراد برای انجام لمینت ممکن است مناسب نباشند. افرادی که دارای دندان ‌های پوسیده هستند نمی ‌توانند از این روش استفاده کنند. زمانی که بین دندان‌ های افراد فاصله بسیار زیادی افتاده افراد نمی ‌توانند از این روش استفاده کنند. در مواقعی که افراد دارای دندان‌ های بسیار کج و بیش از حد بیرون زده هستند نمی ‌توانند از این روش استفاده کنند. کسانی که دارای بیماری لثه هستند و یا مستعد ابتلا به آن می ‌باشند و افرادی که دارای دیابت کنترل نشده هستند نباید از این روش استفاده کنند. اگر از سیگار استفاده می‌ کنید یا به دخانیات دیگری تمایل بسیاری دارید و متعهد به رعایت بهداشت دهان و دندان نیستید نباید از این روش استفاده کنید. افرادی که دمدمی مزاج هستند و ممکن است از انجام لمینت دندان پشیمان شوند نباید از این روش استفاده کنند.

مزایای لمینت دندان

زیبایی: لمینت دندان به قسمت‌ های جلوی دندان وصل می‌ شود و لبخند بسیار زیبایی را به افراد هدیه می ‌دهد. لمینت دندان برای جذاب کردن مراجعین ساخته شده است . لمینت به رنگ دندان می ‌باشند و همچنین مانند دندان ‌های طبیعی نور را منعکس می ‌کند. برای انجام لمینت دندان می ‌توانید به بهترین دکتر لمینت در تهران مراجعه کنید.

ظاهر طبیعی: یکی از ویژگی ‌های لمینت دندان ظاهر طبیعی آن می ‌باشد. ترمیم دندان با روش لمینت کمی وقت گیر است ولی دارای نتیجه بسیار طبیعی می ‌باشد. دندانپزشک نمونه ‌ای از جنس دندان افراد به آزمایشگاه ارسال می‌ کند و همچنین آزمایشگاه روکش‌ هایی می ‌سازد که با رنگ مینای دندان مطابقت دارد.

لمینت یک روش کم تر تهاجمی است: از دیگر مزایای لمینت می ‌توان به کم تهاجمی بودن آن اشاره کرد. لمینت دندان نسبت به روش ‌های دیگر دارای تهاجم بسیار کمی می ‌باشد دندانپزشک ممکن است مجبور شود تا تنظیمات کوچکی را در اندازه یا رنگ روکش‌ ها انجام دهد. بیمار در این روش نیاز به بی ‌حسی کمی دارد. مراجعین می ‌توانند بعد از انجام لمینت نتایج را مشاهده کنند.

لمینت برای تمامی افراد مناسب است: لمینت برای افرادی که رضایتی از ظاهر دندان‌ های خود ندارند روشی بسیار مناسب است.

روکش‌ها دائمی و با دوام هستند: روکش‌ های لمینت دائمی هستند و مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی و تغییر رنگ دندان دارند. لمینت ‌ها در برابر لکه و حفره ‌ها از دندان های طبیعی افراد بهتر مقاومت می ‌کنند. عمر لمینت دندان بین 10 تا 15 سال می ‌باشد البته اگر افراد نگهداری مناسبی داشته باشند می ‌تواند بین 10 تا 15 سال ماندگاری داشته باشد.

نگهداری آسان: از دیگر مزایای لمینت دندان می ‌توان به نگهداری آسان آن اشاره کرد. برای مراقبت از لمینت لازم نیست کاری انجام دهید نگهداری لمینت دندان مانند مراقبت از دندان ‌های معمولی افراد می‌ باشد. افراد باید دو بار در روز مسواک بزنند و یک بار نخ دندان بکشند و همچنین برای حفظ درخشش و سفیدی طبیعی دندان ‌ها سعی کنید به طور دوره‌ ای توسط دندانپزشک معاینه شوید.

سفیدی دائمی: برخی از افراد برای سفید کردن دندان ‌های خود به دندانپزشک مراجعه می ‌کنند ولی دیگر افراد از یک روکش دندانی استفاده می‌ کنند. روکش ‌ها در برابر رنگ ناشی از نوشیدن قهوه، چای یا سیگار مقاومت می ‌کنند. لمینت‌ ها بسیار انعطاف پذیرند و در مقایسه با دندان‌ های طبیعی مقاومت بسیاری در برابر لکه دارند. لازم نیست افراد به طور مرتب دندان ‌ها را سفید کنند، لمینت برای افرادی که ترجیح می‌ دهند دندان‌ های خود را یک بار در سال سفید کنند روش مناسبی است.

روشی مناسب برای درمان مینای دندان: مینای دندان طبیعی دارای جنس قوی و محکمی می ‌باشد ولی ممکن است توسط غذاهای بسیار اسیدی خراب شود. اگر مینای دندان خراب شود بازگشت ندارد ولی لمینت ‌ها بسیار با دوام اند و برای مینای دندان جایگزین بسیار مناسبی هستند.

مزایای لمینت دندان

معایب لمینت دندان

در این قسمت از مقاله به برخی معایب لمینت دندان اشاره کرده‌ ایم، برخی از این معایب عبارتند از:

  • در این روش مینای دندان برداشته می ‌شود و به همین دلیل ممکن است دندان افراد نسبت به غذا و نوشیدنی ‌های سرد و گرم حساس شود.
  • ممکن است لمینت‌ ها با رنگ دندان افراد کاملاً مطابقت نداشته باشد. رنگ روکش بعد از قرار گرفتن در جای خود قابل تغییر نمی‌ باشد اگر افراد قصد دارند دندان‌ های خود را سفید کنند باید قبل از روکش گرفتن این کار را انجام دهند.
  • روکش‌ ها ممکن است از جای خود جدا شوند و بیفتند البته احتمال آن بسیار کم است. برای به حداقل رساندن این اتفاق سعی کنید ناخن‌ های خود، یخ، مداد و دیگر اجسام سفت و سخت را نجوید و فشاری به دندان‌ های خود وارد نکنید.
  • هزینه‌ های لمینت دندان از کامپوزیت بیش تر می ‌باشد زیرا لمینت دندان نسبت به کامپوزیت دارای دوام و استحکام بیش تری می باشد و همچنین لمینت‌ ها در صورت خراش یا ترک خوردگی قابل تعمیر نمی ‌باشند.
  • لمینت‌ ها برای افرادی که دارای دندان ‌های ناسالم هستند و یا افرادی که به اندازه کافی دندان ندارند و دندان‌ های آن ها ضعیف است انتخاب خوبی نیست.
  • فشار دادن دندان‌ ها به هم ممکن است سبب ترک خوردگی یا شکستگی لمینت شود پس افرادی که دندان ‌های خود را به هم فشار می ‌دهند کاندیدای مناسبی برای انجام این کار نیستند.

مراحل انجام لمینت دندان

برای انجام لمینت دندان افراد باید ابتدا به بهترین دکتر لمینت مراجعه کنند، پزشک وضعیت را بررسی می ‌کند اگر کاندیدای مناسبی برای انجام این روش باشید می ‌توانید از این روش استفاده کنید. قبل از انجام لمینت دندانپزشک پوسیدگی دندان و عفونت لثه را درمان می ‌کند تا دچار مشکلی بعد از انجام لمینت نشوید. نخست رنگ لمینت را باید انتخاب کنید که بهتر است رنگ آن متناسب با رنگ پوست، مو و دندان‌ های کناری انتخاب شود تا ظاهر طبیعی به خود بگیرد. سعی کنید رنگ لمینت را با توصیه دندانپزشک انتخاب کنید.

در مرحله بعد دندانپزشک با خمیر مخصوص از دندان‌ ها قالب‌ گیری می‌ کند تا مدل ساخت لمینت را درآورد. اگر کلینیک دندانپزشکی از تکنولوژی دوربین داخل دهانی برخوردار باشد با استفاده از دوربین دیجیتال مخصوص می ‌توان از دهان تصویر سه بعدی تهیه کرد و احتیاجی به گرفتن قالب نمی ‌باشد. 1 تا دو هفته زمان می ‌برد تا لمینت ساخته شود. افراد باید بار دوم به پزشک مراجعه کنند تا لمینت به دندان ‌های آن ها بچسبد. برای نصب لمینت روی دندان پزشک لمینت را روی دندان به طور موقت قرار می ‌دهد تا از مناسب بودن رنگ و شکل و اندازه اطمینان حاصل کند و در آخر اگر لمینت مناسب دهان و دندان افراد باشد دندان تمیز می‌ شود و لمینت روی دندان افراد قرار می ‌گیرد. برای انجام این کار باید بهترین و با تجربه ‌ترین پزشک را انتخاب کنید تا به نتیجه مطلوبی دست یابید.

مراحل انجام لمینت دندان

توصیه ‌های مراقبتی لمینت دندان

برای ماندگاری لمینت دندان باید مواردی را رعایت کنید که در این قسمت از مقاله این موارد را در اختیار شما عزیزان قرار داده ‌ایم. برخی از این توصیه‌ ها عبارتند از:

  • به دلیل این که لمینت قابل ترمیم نیست افراد باید مراقبت‌ هایی را انجام دهند زیرا اگر روکش دندان شما آسیب ببیند باید آن را به طور کلی تعویض کنید.
  • بعد از انجام لمینت دندان اگر احساس کردید دندان ‌های شما تیز یا بلند است نگران نباشید زیرا بعد از گذشت مدتی با خوردن غذا و مسواک زدن از بین خواهد رفت.
  • باید سعی کنید بعد از انجام لمینت دندان خمیر دندانی که مورد توصیه دندانپزشک است را تهیه کنید و از آن استفاده کنید.
  • بعد از انجام لمینت باید اصول مراقبتی آن را رعایت کنید. مراقبت از لمینت کار دشواری نیست برای رعایت آن بهداشت روزانه دهان و دندان را باید رعایت کنید که این امر سبب افزایش ماندگاری و طول عمر لمینت ‌ها می ‌شود.
  • بعد از انجام لمینت دندان باید از مصرف نوشیدنی‌ های اسیدی و الکلی مانند نوشابه و قهوه تا جایی که می ‌توانید خودداری کنید. بهتر است از مصرف مواد غذایی شیرین و سخت تا حد امکان دوری کنید و برای باز کردن آجیل از دندان‌ های خود استفاده نکنید زیرا ممکن است سبب شکستگی دندان شود.
  • اگر عادت به انجام دندان قروچه دارید باید برای جلوگیری از آن از محافظ شبانه استفاده کنید زیرا این امر می ‌تواند به روکش دندان آسیب بزند.
  • افراد باید سعی کنند از مصرف دخانیات و سیگار پرهیز کنند زیرا این امر سبب تغییر رنگ لمینت می ‌شود و همچنین باید سعی کنید مسواک بزنید و روزانه دو مرتبه این کار را انجام دهید.
  • بعد از انجام لمینت دندان ممکن است دندان به نوشیدنی ‌های گرم و سرد حساسیت نشان دهد که این امر موقت است و بعد از گذشت مدت کوتاهی از بین خواهد رفت.

کلام آخر

لمینت دندان یک روکش نازک است که همرنگ دندان می ‌باشد و افراد برای بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی از آن استفاده می‌ کنند. زمانی که لمینت روی دندان ‌ها قرار می ‌گیرد سبب تغییر شکل، رنگ، اندازه یا طول دندان ‌ها می ‌شود. لمینت دندان دارای مزایای بسیاری می باشد که مهم ترین آن ها دوام و ماندگاری بالای آن است. لمینت ‌های ساخته شده با لایه‌ های مینای دندان طبیعی جایگزین می ‌شوند.

از شما بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با قیمت لمینت دندان طرح لبخند آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck