ما امروز قصد داریم شما را با خطرات احتمالی مزونیدلینگ آشنا کنیم. مزونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی پوست می باشد که دارای فواید بسیاری است. این روش برای مو نیز به کار می رود. در روش مزونیدلینگ کوکتل‌ های مزوتراپی با استفاده از سوزن‌ های میکرونیدلینگ وارد پوست می ‌شوند و سبب ترمیم بافت ‌های آسیب‌ دیده می شوند. برای انجام این روش سعی کنید به بهترین و با تجربه ترین پزشکان و معتبرترین و بهترین کلینیک ها مراجعه کنید تا به نتایج خوبی برسید. ما در این مقاله خطرات احتمالی مزونیدلینگ را در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

مزونیدلینگ چیست؟

به ترکیب دو شیوه درمانی مزوتراپی و میکرونیدلینگ مزونیدلینگ می گویند. از روش مزونیدلینگ هم برای پوست و هم برای مو استفاده می ‌شود و دارای فواید بسیاری می باشد. در این روش درمانی، کوکتل‌ های مزوتراپی با استفاده از سوزن‌ های میکرونیدلینگ وارد پوست می ‌شوند و سبب ترمیم بافت ‌های آسیب‌ دیده می شوند. دستگاه مزونیدلینگ، سبب تحریک پوست به ساخت کلاژن می شود و ای امر سبب رفع چین و چروک‌ ها، لکه‌ ها و جوانسازی پوست می شود. برای انجام این روش باید به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه نمایید. با انجام مزونیدلینگ پوست شما دیرتر به سمت پیری می رود.

مزونیدلینگ چگونه انجام می‌شود؟

در این روش مواد لازم از طریق سوزن‌ ها به بافت پوست تزریق می‌ شوند. متخصص قبل از هر کاری با استفاده از ماده بی‌ حس کننده صورت یا سر بی حسی را انجام می دهد تا فرد در حین عمل دردی احساس نکند. دردی که در این روش وجود دارد زیاد نمی باشد. داروهای مورد نیاز پوست از طریق سوزن‌ ها به پوست تزریق می شود و سبب تحریک کلاژن و رفع اثرات پیری می شود. در مزونیدلینگ مو نیز داروهای تزریق شده وارد فولیکول‌ های مو می شوند و سبب تحریک فولیکول ها می شوند. عمق نفوذ سوزن ‌ها به پوست بستگی به میزان آسیب ‌دیدگی پوست بیمار و شرایط کلی او دارد و توسط پزشک تعیین می ‌شود.

زمانی که برای مشاوره نزد متخصص می روید پزشک نوع مزونیدلینگ و تعداد جلسات مورد نیاز را بر اساس سن و نوع پوست و میزان آسیب دیدگی یا پیری شما تعیین می ‌کند. 6 تا 8 جلسه به طور میانگین برای انجام مزونیدلینگ تعیین می شود که در مدت زمان یک تا دو ماه طول می کشد. البته ممکن است این جلسات کم تر یا بیش تر نیز شوند.

مزونیدلینگ چیست؟

مراقبت‌ های قبل و بعد از مزونیدلینگ

قبل و بعد از انجام مزونیدلینگ باید مراقبت هایی را انجام دهید که در این قسمت از مقاله این مراقبت ها را در اختیار شما قرار داده ایم، آمادگی‌ ها و مراقبت‌ های لازم می ‌توانند تاثیر مزونیدلینگ را بالا ببرند سبب بهبودی سریع تر شما می شوند. برخی از این اقدامات عبارتند از:

مراقبت‌ های قبل از مزونیدلینگ

  • یک هفته قبل از انجام مزونیدلینگ، سعی کنید از خوردن داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید زیرا این داروها سبب افزایش خونریزی در حین یا بعد از این روش می شوند.
  • قبل از انجام مزونیدلینگ از آفتاب گرفتن یا سولاریوم خودداری کنید و سعی کنید زیر نور آفتاب به مدت طولانی نباشید.
  • قبل از این روش، با پزشک مشورت کنید و اگر از دارویی استفاده می کنید یا بیماری دارید ایشان را در جریان کامل وضعیت سلامت خود بگذارید.
  • اگر قبلا از ژل یا بوتاکس استفاده کرده اید، باید حداقل دو هفته از تزیرق این روش ها بگذرد و بعد اقدام به استفاده از مزونیدلینگ کنید.
  • قبل از انجام عمل، پوست صورت خود را به طور کامل تمیز کنید و هیچ موادی نباید روی پوست شما وجود داشته باشد.
  • اگر قصد مزونیدلینگ مو دارید، یک روز قبل از انجام آن استحمام کنید.

مراقبت‌ بعد از مزونیدلینگ

  • تا دو هفته بعد از انجام مزونیدلینگ نباید از داروهای رقیق کننده خون استفاده کنید زیرا این داروها سبب افزایش خونریزی می شوند.
  • اگر پزشک دارویی برای مشا تجویز نمود سعی کنید به طور مرتب از آن استفاده کنید. دستورات و تجویزهای پزشک را به طور منظم انجام دهید.
  • سه تا پنج روز نباید از فعالیت‌های سنگین استفاده کنید.
  • سعی کنید مدتی از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید تا وقتی که پوست به طور کامل بهبود یابد.
  • ناحیه درمان را به هیچ عنوان دستکاری نکنید و فشاری به آن وارد نکنید.
  • در صورت خروج از منزل، باید از ضد آفتاب استفاده کنید و همچنین از محیط های آلوده پرهیز نمایید و تا دو روز از مواد آرایشی استفاده نکنید.

مزایای استفاده از مزونیدلینگ

مزونیدلینگ دارای مزایای بسیاری می باشد. این روش سبب جوانسازی پوست می شود که افراد باید از این روش نزد متخصص مجربی استفاده کنند. مزونیدلینگ سبب از بین بردن فرو رفتگی ‌ها، برجستگی‌ ها و چین و چروک ‌ها می شود و پوست افراد با انجام این روش جوان تر می شود. این روش سبب برطرف کردن جای جوش و اسکار قدیمی می شود و افراد می توانند جای جوش خود را با انجام این روش از بین ببرند. مزونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی پوست می باشد که می تواند زخم های قدیمی را ترمیم کند. تولید کلاژن و جمع شدن و افزایش الاستیسیته پوست از دیگر مزایای این روش می باشد.

مزونیدلینگ می تواند ریزش موهای افراد را رفع کند و خونرسانی به پوست را افزایش دهد. از دیگر مزایای این روش می توان به افزایش نفوذ کرم‌ ها و ویتامینه ‌ها در پوست، رفع ترک ‌های ناشی از بارداری و لاغری ‌های سریع، برطرف کردن سوختگی‌ های قبلی و … اشاره کرد. همانطور که مشاهده کردید مزونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی پوست است که دارای مزایای بسیاری برای پوست می باشد. با مراجعه به بهترین متخصص می توانید از این روش استفاده کنید.

مزایای استفاده از مزونیدلینگ

کاندیدای مناسب مزونیدلینگ

استفاده از مزونیدلینگ پوست و مو برای تمامی افراد با انواع پوست که از مشکلاتی مانند اسکار، آکنه و لک‌ های پوستی رنج می ‌برند، مانعی ندارد ولی ما در این قسمت مشکلاتی را در اختیار شما قرار داده ایم که اگر این مشکلات را داشته باشید باید قبل از انجام این عمل، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید:

  • در صورتی که شما به یکی از انواع عفونت‌ های پوستی فعال مانند تب ‌خال مبتلا هستید باید حتما پزشک خود را قبل از انجام این روش در جریان قرار دهید.
  • اگر به داروهایی که در مزوتراپی مورد استفاده قرار می ‌گیرند، حساسیت دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر به بیماری هایی مانند دیابت که سیستم ایمنی قوی نداشته مبتلا هستید و زخم ‌هایتان دیرتر از حد معمول، درمان می‌ شوند به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در صورتی که از داروهایی که منجر به رقیق شدن خون می ‌شوند، استفاده می ‌کنید حتما پزشک خود را قبل از استفاده از روش مزونیدلینگ در جریان قرار دهید.

عوارض جانبی مزونیدلینگ

مزونیدلینگ روشی است که در جهت بهبود و ترمیم پوست به کار می رود ولی با این حال گاهی ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد که ما در این قسمت برخی از عوارض آن را در اختیار شما قرار داده ایم که عبارتند از:

  • ممکن است بعد از استفاده از این روش دچار عفونت پوست با باکتری شوید که بسیار نادر است.
  • ترشح و تورم در مرحله بهبودی یکی از عوارض این روش می باشد.
  • میلیا (که به راحتی قابل حذف است) از دیگر عوارض مزونیدلینگ می باشد که جای نگرانی ندارد.
  • پخش شدن آکنه از دیگر عوارض مزونیدلینگ است که معمولاً خفیف است.
  • از دیگر عوارض می توان به عفونت با ویروس هرپس سیمپلکس (تبخال) اشاره کرد.

بروز این عوارض تا حد بسیاری به مراقبت‌ های بعد از انجام مزونیدلینگ بستگی دارد، پس باید سعی کنید مراقبت ها را به خوبی انجام دهید تا دچار این عوارض نشوید. رعایت بهداشت، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض انواع دودها و آلودگی‌ ها، جلوگیری از شستشوی مداوم و یا استفاده از کرم ‌ها و لوسیون های نامناسب و … می توانند بروز این عوارض را تا حد زیادی کاهش دهند. در صورت دچار شدن به این عوارض به پزشک مراجعه نمایید.

عوارض جانبی مزونیدلینگ

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ تا حدی شبیه به یکدیگر می باشند. این دور روش دارای تفاوت هایی هستنتد که در این قسمت تفاوت های آن ها را در اختیار شما قرار داده ایم، میکرونیدلینگ یک درمان بسیار خوب برای پوست می باشد که پوست را سفت، تقویت و صاف می‌ کند. مزونیدلینگ نیز فواید میکرونیدلینگ را دارد. در حالی که هر دو روش درمانی از یک دستگاه استفاده می‌ کنند، ولی از نظر روش مورد استفاده و در محصول اعمال ‌شده متفاوت هستند. در روش میکرونیدلینگ از حرکات کنترل شده جلو و عقب با دستگاه سوزن برای نفوذ یکنواخت به پوست استفاده می ‌شود. در این روش اسید هیالورونیک برای ایجاد لغزش مورد نیاز برای اجرای یکنواخت دستگاه سوزن بر روی پوست استفاده می ‌شود.

با انجام سوزن زدن سوراخ‌ های کوچکی در پوست ایجاد می شود که یک پاسخ درمانی طبیعی را تحریک می ‌کند و سبب جوانسازی کلی پوست می شود. تفاوت اصلی مزونیدلینگ استفاده از مزوسرم های فرموله ‌شده می باشد. این سرم‌ ها جایگزینی برای اسید هیالورونیک استاندارد هستند و دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به دیگر روش ها دارند. با توجه به نیاز پوست خود از بین سه سرم مختلف می توانید انتخاب کنید: احیا کننده، اسکار یا پیگمانتاسیون. برای ارائه سرم هدفمند شما، مزونیدلینگ از همان دستگاه سوزن ‌زنی پیشرفته به عنوان درمان استاندارد میکرونیدلینگ استفاده می ‌کند.

ویژگی های بهترین دکتر مزونیدلینگ

برای انجام این روش افراد باید سعی کنند از بهترین و با تجربه ترین پزشک و معتبرترین کلینیک استفاده کنند. ما در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین پزشک را در اختیار شما قرار داده ایم که عبارتند از:

  • اولین و مهم ترین ویژگی بهترین دکتر مزونیدلینگ داشتن مدرک و تخصص می باشد. باید به پزشکی مراجعه نمایید که در رابطه با فعالیتی که انجام می دهد مدرک و تخصص داشته باشد. پس سعی کنید به این ویژگی توجه بسیاری داشته باشید.
  • از دیگر ویژگی ها تجربه و مهارت پزشک می باشد. به پزشکی مراجعه نمایید که جزء با تجربه ترین پزشکان به شمار می رود و دارای مهارت بسیاری در زمینه فعالیت خود می باشد.
  • بهترین دکتر مزونیدلینگ دارای رفتار و برخوردی بسیار محترمانه و خوب با مراجعین خود می باشد و تمام سعی خود را می کند تا با صبر و حوصله بسیاری به تمامی سوالات آنان پاسخ دهد.
  • بهترین دکتر در کلینیکی مشغول فعالیت است که دارای تجهیزاتی بسیار پیشرفته و مناسب برای ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات به افراد باشد. به پزشکی مراجعه کنید که در کلینیک معبر و مجهزی مشغول فعالیت است.
  • بهترین پزشک در کلینیکی مشغول فعالیت است که در موقعیت مکانی بسیار مناسبی قرار گرفته است و تمامی افراد مراجعه کننده می توانند به راحتی به آن مکان مراجعه کنند و مورد درمان قرار گیرند. به تمامی ویژگی های ذکر شده توجه داشته باشید تا به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه کنید و به نتایج بسیار خوبی دست یابید.

کلام آخر

به ترکیب دو شیوه درمانی مزوتراپی و میکرونیدلینگ مزونیدلینگ می گویند. از روش مزونیدلینگ هم برای پوست و هم برای مو استفاده می ‌شود و دارای فواید بسیاری می باشد. در این روش درمانی، کوکتل‌ های مزوتراپی با استفاده از سوزن‌ های میکرونیدلینگ وارد پوست می ‌شوند و سبب ترمیم بافت ‌های آسیب‌ دیده می شوند. دستگاه مزونیدلینگ، سبب تحریک پوست به ساخت کلاژن می شود و ای امر سبب رفع چین و چروک‌ ها، لکه‌ ها و جوانسازی پوست می شود.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با خطرات احتمالی مزونیدلینگ آشنا کند، امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 – (1 امتیاز)

نوشته خطرات احتمالی مزونیدلینگ【سال1403】⭐ اولین بار در جراحتو ❤️ | جامع ترین رسانه زیبایی، پزشکی در ایران. پدیدار شد.

source

توسط blogcheck