ما امروز قصد داریم شما را با بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت آشنا کنیم. بیماری های چشم جزء بیماری هایی هستند که افراد به سرعت متوجه آن می شوند. یکی از مهم ترین حس های افراد بینایی می باشد و زمانی که بینایی دچار اختلال شود اولین شخصی که آن را احساس می کند خود ما هستیم. در صورتی که افراد متوجه مشکلاتی در چشم خود شدند باید هرچه سریع تر به بهترین متخصص چشم پزشک جهت رفع مشکلات و همچنین درمان بیماری ها مراجعه کنند. ما در این مقاله لیستی از بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

چشم پزشکی چیست؟

چشم پزشکی یا افتالمولوژی یکی از شاخه های پزشکی می باشد که مربوط به آناتومی و فیزیولوژی چشم است و بیماری های چشم را شامل می ‌شود. افتالمولوژی تخصصی است که هم جراحی را شامل می شود و هم در ارتباط با درمان های دارویی و طب است. چشم پزشکان می توانند در کلینیک های دولتی و خصوصی، بیمارستان ها و همچنین مطب های خصوصی فعالیت کنند. آشنایی با ابزار و تکنیک ها در رشته چشم پزشکی از مهم ترین نکات درباره چشم پزشکی می باشد. چشم عضوی بسیار حساس در بدن محسوب می شود.

چشم پزشک باید دارای دقت و مهارت بسیار بالایی باشد. چشم پزشکان در تمامی کشورها از جایگاه اجتماعی مناسب و همچنین درآمد خوبی برخوردارند. تخصص چشم پزشکی نسبت به تخصص های دیگر دشوارتر است. هر دانشجوی پزشکی عمومی نمی تواند کاندیدای مناسبی برای تخصص چشم پزشکی باشد. این رشته حوصله و دقت بالایی می ‌خواهد که هر شخصی از عهده آن بر نمی ‌آید. کسانی که در تخصص چشم پزشکی پذیرفته می ‌شوند باید چهار سال تحصیل کنند و سپس وارد حیطه کاری شوند.

این دوره تخصص تنها به درس خواندن محدود نمی ‌شود. در این دوره دانشجویان تخصص چشم پزشکی بیماران بسیاری را درمان و جراحی می کنند و به مشکلات آن ها رسیدگی می ‌کنند. برای درمان مشکلات چشم سعی کنید به بهترین متخصص چشم پزشکی در تهران مراجعه کنید.

چشم پزشک کیست؟

افتالمولوژیست یا چشم پزشک پزشکی است که در حیطه چشم و بینایی تخصص خود را دریافت کرده است. متخصص چشم با بینایی سنج و عینک ساز دارای تفاوت بسیاری است. این تفاوت هم در رابطه با کار و فعالیت آن ها است و هم به سال های آموزش آنان مربوط می شود. تماامی این افراد برای حفظ سلامت چشم تلاش می کنند و هر کدام دارای نقش مهمی هستند. نمی ‌توان گفت که چشم پزشک از اپتومتریست مهم تر است یا جایگاه اپتومتریست از عینک ساز بالاتر است. همه افراد با هم همکاری می کنند تا بینایی بیماران بهبود یابد.

شخصی که دارای تخصص چشم پزشکی است علاوه بر سال هایی که برای گرفتن مدرک عمومی خود صرف کرده چهار سال برای تخصص تحصیل کرده است. افتالمولوژی یا چشم پزشکی یک تخصص محسوب می شود. تخصص چشم پزشکی از تخصص های دشوار در دانش پزشکی می باشد و پذیرفته شدن در رشته چشم پزشکی کار ساده‌ ای نیست. چشم پزشک و افتالمولوژیست 12 تا 13 سال تحصیل می ‌کند و برای درمان بیماری‌ های چشم دارو تجویز می ‌کند و یا جراحی انجام می دهد. برای انجام جراحی و درمان بیماری های چشم سعی کنید به بهترین چشم پزشک مراجعه کنید.

چشم پزشکی چیست؟

ویژگی های بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت

به دلیل حساس بودن چشم افراد باید سعی کنند به بهترین متخصص چشم پزشکی مراجعه نمایند. در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید بهترین پزشک را انتخاب کنید. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • یکی از مهم ترین ویژگی ‌های بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت مدرک و تخصص ایشان می باشد. افراد باید سعی کنند به پزشکی مراجعه کنند که دارای مدرک معتبر از دانشگاهی معتبر است.
  • از دیگر ویژگی هایی که بسیار حائز اهمیت است تجربه کافی و همچنین مهارت بالای پزشک می باشد. چشم عضو بسیار حساسی در بدن می باشد که نیاز به مهارت بسیاری دارد پس به متخصصی مراجعه کنید که دارای مهارت بسیاری است.
  • یکی از ویژگی های بسیار مهم بهترین متخصص چشم پزشکی برخورد مناسب ایشان می باشد. سعی کنید به پزشکی مراجعه کنید که دارای برخوردی بسیار مناسب با بیماران خود باشد و تمام تلاش خود را بکند به تمامی سوالات بیماران به خوبی پاسخ دهد.
  • اولویت قرار دادن سلامت بیماران جزء مهم ترین ویژگی های بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت به شمار می رود. پس به پزشکی مراجعه کنید که اولویت قرار دادن سلامت بیماران جزء ویژگی‌ های ایشان باشد.

 10 تا از بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت را بشناسید!

دکتر میر سیامک ریاضی

دکتر میر سیامک ریاضی

دکتر میر سیامک ریاضی جراح و متخصص چشم هستند. ایشان یکی از بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت به شمار می روند. دکتر میر سیامک ریاضی بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی توانستند وارد دوره تخصص شوند. ایشان موفق به کسب بورد تخصصی در حیطه فعالیت خود می باشند. دکتر میر سیامک ریاضی جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می‌ روند. افراد می توانند برای درمان بیماری ها و مشکلات چشم به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر میر سیامک ریاضی:

  • جراحی زیبایی پلک
  • جراحی آب مروارید
  • درمان بیماری های چشم
  • پیوند قرنیه و لیزیک

آدرس: رشت، چهارراه گلسار، ساختمان بوسار، طبقه دوم ،واحد 4

 شماره تماس: 01332110619

دکتر رضا قنبرپور مقدم

دکتر رضا قنبرپور مقدم

دکتر رضا قنبرپور مقدم جراح و متخصص چشم و لیزر هستند. ایشان یکی از بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت به شمار می روند. دکتر رضا قنبرپور مقدم عضو آکادمی جراحان چشم آمریکا می باشند. ایشان یکی از بهترین و با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند. دکتر قنبرپور مقدم بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت پشت سر بگذارند. افراد می توانند برای انجام لیزر به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر رضا قنبرپور مقدم:

  • درمان بیماری های چشم
  • معاینه و تعیین نمره عینک

آدرس: رشت، پیچ سعدی، جنب کلینیک پاستور، بن بست یاس، ساختمان فارابی، طبقه دوم

شماره تماس: 01332125051

دکتر مژگان نیکدل

دکتر مژگان نیکدل

دکتر مژگان نیکدل جراح و متخصص چشم می باشند. ایشان دارای فلوشیپ چشم کودکان هستند. دکتر مژگان نیکدل جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند. ایشان یکی از بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت هستند. افراد می توانند برای انجام جراحی و درمان بیماری های چشم به دکتر مژگان نیکدل مراجعه کنند. ایشان دوره پزشکی عمومی خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند و توانستند دوره تخصص را نیز به اتمام برسانند و همچنین موفق به کسب بورد تخصصی شدند.

خدمات دکتر مژگان نیکدل:

  • درمان تنبلی چشم

آدرس: رشت، بلوار نماز، بعد از صابرین، ساختمان پزشکان آتیه، طبقه نهم، واحد ششم

 شماره تماس: 01332135111

دکتر اسدالله کاکایی

دکتر اسدالله کاکایی

دکتر اسدالله کاکایی جراح و متخصص چشم می باشند. ایشان در سال 1383 از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در رشته تخصصی جراحی چشم فارغ التحصیل شدند. دکتر کاکایی بعد از گذراندن دوره تخصص افتخار همکاری با مراکز دولتی و خصوصی از جمله کلینیک تخصصی جراحی فارابی رشت، بیمارستان قائم رشت و … را داشته اند. دکتر کاکایی سابقه شرکت در کنگره جامعه جراحان متخصص چشم اروپا را داشته اند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند. دکتر اسدالله کاکایی یکی از بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت هستند که افراد می توانند برای درمان بیماری های چشم به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر اسدالله کاکایی:

  • جراحی آب مروارید
  • اصلاح عیوب انکساری چشم
  • جراحی زیبایی پلک

آدرس: رشت، چهارراه گلسار، پل بوسار، ساختمان زکریا، طبقه سوم

 شماره تماس: 01332113697

دکتر محمد وشاق

دکتر محمد وشاق

دکتر محمد وشاق جراح و متخصص چشم و یکی از بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت به شمار می ‌روند. ایشان جزء باتجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. دکتر محمد وشاق بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی توانستند دوره تخصص خود را نیز به اتمام برسانند. ایشان دارای فلوشیپ ویتره و رتین می باشند. افراد می ‌توانند برای درمان بیماری های چشم به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر محمد وشاق:

  • درمان بیماری های چشم
  • معاینه و تعیین عینک
  • درمان خشکی چشم

آدرس: رشت، بلوار نماز، ساختمان پزشکان آتیه، طبقه هفتم، واحد 4

شماره تماس: 01332130800

دکتر بهارک گلستانه

دکتر بهارک گلستانه

دکتر بهارک گلستانه متخصص چشم پزشک و همچنین جراح هستند. ایشان یکی از بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت می باشند. دکتر بهارک گلستانه موفق به کسب بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شدند. ایشان در انجمن چشم پزشکی اروپا دارای عضویت می باشند و جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می‌ روند. افراد می‌ توانند برای درمان بیماری های چشم و همچنین انجام جراحی زیبایی بلفاروپلاستی به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر بهارک گلستانه:

  • جراحی آب مروارید
  • درمان تنبلی چشم کودکان

آدرس: رشت، چهارراه گلسار، خیابان نواب صفوی، نبش کوچه آبان، ساختمان پزشکی شفا

 شماره تماس: 01332113716

دکتر آزاده کنعانی

دکتر آزاده کنعانی

دکتر آزاده کنعانی جراح و متخصص چشم می باشند. ایشان یکی از بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت به شمار می‌ روند. دکتر آزاده کنعانی بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی در دانشگاه تهران توانستند تخصص چشم پزشکی خود را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کنند. ایشان موفق به کسب بورد تخصصی در حیطه فعالیت خود می باشند. افراد می توانند برای انجام جراحی چشم و همچنین از بین بردن مشکلات چشم به دکتر آزاده کنعانی مراجعه کنند.

خدمات دکتر آزاده کنعانی:

  • جراحی آب مروارید
  • عمل مجرای اشکی

آدرس: رشت، گلباغ نماز، جنب شیرینی الف، بالای فروشگاه سناتور، ساختمان جرجانی، طبقه پنجم، مطب چشم پزشکی دکتر آزاده کنعانی

شماره تماس: 01333731864

دکتر سیده زهرا پور سید

دکتر سیده زهرا پور سید

دکتر سیده زهرا پور سید جراح و متخصص چشم و یکی از بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت به شمار می‌ روند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. دکتر سیده زهرا پور سید بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی توانستند دوره تخصص خود را پشت سر بگذارند. افراد می توانند برای درمان بیماری های مربوط به چشم به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر سیده زهرا پور سید:

  • درمان بیماری های چشم
  • درمان افتادگی پلک

آدرس: رشت، بلوار نماز، ساختمان پزشکان آتیه، طبقه هفتم، واحد 4

شماره تماس: 01332130800

دکتر امیررضا کهر کبودی

دکتر امیررضا کهر کبودی

دکتر امیررضا کهر کبودی متخصص چشم پزشک هستند ایشان یکی از بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت به شمار می روند. ایشان دارای فلوشیپ ویتره و رتین هستند. دکتر امیررضا کهر کبودی جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند. افراد می توانند برای درمان بیماری های چشم به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر امیررضا کهر کبودی:

  • درمان بیماری های چشم

آدرس: رشت، چهار راه گلسار، اول سعدی، جنب پل بوسار، ساختمان دانا، طبقه ششم، واحد 61

شماره تماس: 01333125329

دکتر محمد سعید سعیدپور ماسوله

دکتر محمد سعید سعیدپور ماسوله

دکتر محمد سعید سعیدپور ماسوله متخصص چشم و یکی از بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت به شمار می روند. ایشان دارای فلوشیپ شبکیه هستند. دکتر محمد سعید سعیدپور ماسوله جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می‌ روند  افراد می ‌توانند برای انجام جراحی چشم و درمان بیماری های چشم به دکتر محمد سعید سعیدپور ماسوله مراجعه کنند.

خدمات دکتر محمد سعید سعیدپور ماسوله:

  • درمان بیماری های چشم

آدرس: رشت، گلسار، اول بلوار نماز، ساختمان ایرانمهر، طبقه سوم

 شماره تماس: 01332124770

بیماری های چشم

عیوب انکساری: عیوب انکساری یکی از شایع ترین بیماری ها و مشکلات چشم به شمار می رود. انکسار در چشم زمانی اتفاق می افتد که نور از قرنیه و عدسی عبور کند. خطا ها می توانند در نتیجه طول کره چشم، تغییر شکل قرنیه یا پیری طبیعی عدسی رخ دهند. عیوب انکساری شامل دوربینی، آستیگماتیسم، پیر چشمی و همچنین نزدیک بینی می باشد که بین 40 تا 50 سالگی رخ می دهد. بیش تر این مشکلات با عینک، لنز تماسی یا در برخی موارد جراحی می توانند اصلاح شوند.

نزدیک بینی: در نزدیک بینی توانایی دیدن اجسام نزدیک بیش تر از اجسام دور می باشند. افراد نمی توانند اشیاء دور را ببینند ولی اشیای نزدیک را می توانند به خوبی مشاهده کنند علت نزدیک بینی انحنای بیش از حد قرنیه و بزرگ تر بودن طول کره چشم نسبت به حالت عادی می باشد که نقطه کانونی عدسی روی شبکه قرار نمی گیرد و در جلوی آن تشکیل می شود. نزدیک بینی بسیار شایع است و می تواند با عینک، لنز تماسی یا عمل لیزیک اصلاح شود.

دوربینی چشم: دوربینی مشکل در تمرکز بر روی اشیاء نزدیک می باشد. دوربینی بسیار شایع است و افراد با افزایش سن می توانند دچار دوربینی شوند. علت دوربینی قرنیه غیرطبیعی تخت یا کوچک تر بودن کره چشم نسبت به حالت عادی می باشد که نقطه کانونی عدسی روی شبکه قرار نمی گیرد و در پشت آن تشکیل می شود. سردرد شدید، تاری دید به خصوص در شب یا تاریکی و چشم درد مداوم و خستگی چشم یکی از رایج ترین علائم دوربینی می باشد. برای اصلاح دوربینی ممکن است از عینک، لنز و جراحی استفاده شود.

آستیگماتیسم: از دیگر علل شایع مشکلات بینایی آستیگماتیسم می باشد به دلیل نامنظم بودن قرنیه یا عدم یکنواختی عدسی تصاویر در آستیگماتیسم تار می شوند در نهایت بیشتر افراد را به عنوان بخشی از روند پیری تحت تاثیر قرار می دهد آستیگماتیسم یا کجی بینی با عینک لنزهای تماسی و جراحی لیزیک لازک و یا دیگر عمل های چشم قابل درمان است.

پیرچشمی: از دست دادن توانایی دیدن واضح اجسام نزدیک یا چاپ ریز پیرچشمی می باشد. پیرچشمی بخشی از روند طبیعی پیری چشم است و بعد از 50 سالگی یا بیش تر ممکن است افراد مجبور شوند کتاب یا سایر مطالب خواندنی را دورتر از چشم نگه دارند تا خواندن آن ها آسان تر شود. پیرچشمی بیش تر با دوربینی اشتباه گرفته می ‌شود. پیرچشمی زمانی اتفاق می افتد که عدسی طبیعی در چشم انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و با از دست رفتن تدریجی خاصیت ارتجاعی عدسی چشم قدرت تطابق کم می شود.

 آب مروارید: به کدر شدن عدسی چشم آب مروارید می گویند. آب مروارید علت اصلی نابینایی در سراسر جهان و علت اصلی از دست دادن بینایی در ایالات متحده می باشد. آب مروارید ممکن است در هر سنی رخ دهد و حتی می تواند از بدو تولد وجود داشته باشد. به تیره و تار شدن عدسی چشم آب مروارید یا کاتاراکت می گویند. یکی از مهم ترین عوامل ایجاد آب مروارید بالا رفتن سن می باشد و همچنین از دیگر عوامل آب مروارید ضربه و آسیب به چشم و در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفتن نیز می باشد.

 آب سیاه: مقدار فشار داخل چشم همواره طبیعی و بی خطر است. فشار داخل چشم بسیار بالا می ‌تواند به عصب بینایی افراد آسیب برساند. گلوکوم یا آب سیاه نام گروهی از بیماری هایی است که سبب این عارضه می شوند و زمانی اتفاق می افتند که فشار مایع طبیعی داخل چشم به آرامی افزایش می یابد که سبب از بین رفتن بافت عصب بینایی و در نتیجه منجر به از بین رفتن بینایی و کوری می شود. شکل رایج آب سیاه گلوکوم اولیه زاویه باز است. بیش تر مبتلایان علائم اولیه یا درد ندارند. گلوکوم را می توان با جراحی لیزر یا قطره چشم درمان کرد.

کوررنگی: زمانی که افراد نمی توانند رنگ های خاصی را ببینند و تفاوت بین آن ها را تشخیص دهند ممکن است کور رنگی داشته باشند. کور رنگی زمانی اتفاق می افتد که سلول های رنگی در چشم افراد وجود نداشته باشند یا کار نکنند. کوررنگی در شدید ترین حالت سبب دیدن سایه‌ های خاکستری می شود ولی این اتفاق نادر است. کوررنگی ارثی است که اکثر افراد که به آن مبتلا هستند کور رنگ متولد می شوند ولی می توانید در زندگی از طریق برخی داروها و بیماری ها به آن مبتلا شوید. کور رنگی در مردان بیش تر از زنان می باشد.

بیماری های چشم

 تفاوت چشم پزشکی و بینایی

بینایی سنج و چشم پزشک تفاوت بسیاری دارند. در درمان بیماری ‌های چشمی و بهبود و اصلاح دید بیمار وجود چشم پزشک و بینایی سنج ضروری است و هر کدام بخشی از فرآیند درمان را هدایت می کنند ولی این دو با هم تفاوت دارند. افتالمولوژیست پزشکی است که دوره تخصص 4 ساله اش را در زمینه چشم گذرانده سا ل هایی که چشم پزشک به تحصیل و تمرین پرداخته بسیار بیش تر از یک اپتومتریست یا بینایی سنج می باشد. این در حالی است که بینایی سنج 2 تا 4 سال دوره کاردانی یا کارشناسی می گذراند و می ‌تواند تا دکترا تحصیلات خود را ادامه دهد. چشم پزشک می ‌تواند برای درمان اختلالات بینایی دارو تجویز کند و عمل جراحی انجام دهد ولی بینایی سنج نمی ‌تواند جراحی انجام دهد و هر دارویی را تجویز کند.

آیا چشم پزشک کودکان با بزرگسالان متفاوت است؟

در بیش تر رشته های پزشکی و شاخه های آن یک تخصص و یا فوق تخصص اطفال نیز وجود دارد. این مسئله در افتالمولوژی نیز صادق است. چشم پزشکی اطفال از فوق تخصص های رشته افتالمولوژی می باشد. علت وجود این فوق تخصص این است که رفتار میان تکامل بدن کودکان تفاوت بسیاری با بزرگسالان دارد. در کودکان بیماری هایی دیده می ‌شود که در بزرگسالان این بیماری ها وجود ندارد و از طرفی نحوه معاینه کردن و انجام فرایند های تشخیصی و درمانی در کودکان و بزرگسالان بسیار متفاوت است.

سنجش فشار داخل چشمی نوزادان و بزرگسالان بسیار متفاوت است. از طرفی برخی از بیماری‌ ها مانند نزدیک ‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم در نوزادان شایع است و مشکلی ندارد ولی در بزرگسالان بسیار کم تر دیده می شود و اگر افراد دچار آن شوند باید برای درمان اقدام کنند پس چشم پزشک کودکان و بزرگسالان تفاوت بسیاری با هم دارند.

کلام آخر

چشم پزشکی یا افتالمولوژی یکی از شاخه های پزشکی می باشد که به آناتومی و فیزیولوژی چشم مربوط است و بیماری های چشم را شامل می شود. چشم پزشک کسی است که در حیطه چشم و بینایی تخصص خود را دریافت کرده است. برای درمان بیماری ‌های چشمی سعی کنید به متخصص چشم پزشکی مراجعه کنید. چشم دارای بیماری هایی است که برخی از بیماری های چشم عبارتند از نزدیک‌ بینی، دوربینی، آستیگماتیسم، پیرچشمی، آب مروارید و … در صورت مشاهده هر کدام از این بیماری‌ ها هرچه  سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با بهترین متخصص چشم پزشکی در رشت آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck