ما در این مقاله قصد داریم شما را با هزینه عمل چال گونه در تهران آشنا کنیم. چال یک فرورفتگی کوچکی می ‌باشد که روی پوست افراد در بخش‌ های مختلف بدن مانند گونه، چانه یا کمر ایجاد می‌ شود. یکی از جذاب ‌ترین انواع آن چال گونه یا چال خنده می ‌باشد. امروزه افراد بسیاری علاقه دارند که از این روش استفاده کنند. ما در این مقاله هزینه عمل چاله گونه در تهران را در اختیار شما قرار داده‌ ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.



چال گونه چیست؟

چال فرورفتگی کوچکی است که روی پوست افراد ایجاد می ‌شود و این چال می ‌تواند در قسمت ‌های مختلف بدن مانند گونه ‌ها، چانه یا کمر ایجاد شود. چال لپ یا چال خنده جزء جذاب ‌ترین انواع چال می ‌باشد که افراد بسیاری خواهان انجام آن هستند. افراد بسیاری وجود دارند که در دو طرف و هر دو سمت دهان یا در یک طرف دهان چال گونه دارند که این امر به دلیل تفاوت خاصی در عضله و پوست صورت این افراد در ناحیه گونه به وجود می‌آید. چال گونه به دلیل تغییرات در عضله ‌ای در صورت به نام زایگوماتیک ماژور یا زاگوماتیک اصلی ایجاد می‌ شود. این عضله در بیان حالت ‌های چهره نقش بسیار مهمی دارد و از عضلات مسئول برای بالا بردن گوشه‌ های لب هنگام لبخند زدن می‌ باشد.

افرادی که دارای چال لپ نیستند عضله زایگوماتیک ماژور به طور طبیعی از استخوان گونه آغاز شده و امتداد آن به سمت پایین صورت به گوشه لب وصل می ‌شود. افرادی که دارای چال گونه هستند عضله اگرچه از استخوان زایگوماتیک شروع می ‌شود ولی انتهای دیگر آن انشعاب پیدا می ‌کند و به دو عضله تقسیم می ‌شود که عضله ‌ای به گوشه دهان و عضله دیگری زیر گوشه دهان متصل می ‌شود و به پوست بالای آن گره می‌ خورد و به همین دلیل هنگام لبخند زدن عضله اول سبب کشیده شدن دهان و ایجاد لبخند می ‌شود و عضله دیگر سبب کشیدگی پوست و ایجاد چال لپ می ‌شود. چال گونه ممکن است به دلیل نوعی دگرگونی عضله‌ ای در دوران جنینی رخ دهد و به همین دلیل افراد آن را نوعی نقص تولد تلقی می ‌کنند. چال گونه هیچ اثر منفی روی سلامت افراد ندارد و در بسیاری از فرهنگ ‌ها نماد زیبایی است.

جراحی چال گونه

چال گونه یکی از انواع جراحی می ‌باشد که دارای طرفداران بسیاری است. امروزه با ابداع عمل جراحی دیمپل پلاستی افراد می ‌توانند چال گونه داشته باشند. این جراحی به صورت سرپایی انجام می ‌شود و 20 دقیقه زمان می‌ برد. جراحی چال گونه تحت بی‌ حسی موضعی انجام می ‌شود ولی اگر فرد تقاضا کند می ‌توان از متخصص بیهوشی برای انجام بیهوشی کامل بهره ببرد. قبل از این عمل جراح با بیمار ناحیه چال را علامت گذاری می ‌کند و در این عمل با برش دهان و ماهیچه گونه از داخل و برداشتن قسمتی از ماهیچه صورت متناسب با عمق تایید شده از سوی بیمار در جلسات مشاوره و بخیه زدن دوباره قسمت بریده شده و همچنین به داخل کشیدن پوست صورت توسط بخیه‌ های جذبی بدون این که روی صورت افراد علائمی از رد بخیه و برش جراحی باقی بماند، چال لپ روی صورت مراجعه کننده ایجاد می‌ شود. در روزهای نخست و در برخی از مواقع چند هفته نخست این چال به صورت دائمی روی صورت فرد مشاهده می ‌شود و همچنین دارای ظاهری طبیعی می باشد.

چال گونه چیست؟

ویژگی‌های بهترین جراح پلاستیک در تهران

برای انجام جراحی چال گونه افراد باید سعی کنند به بهترین جراح پلاستیک در تهران مراجعه نمایند. برای انتخاب بهترین جراح باید ویژگی های ایشان را به خوبی بدانید. ما در این قسمت برخی از ویژگی‌ های بهترین جراح پلاستیک را در اختیار شما عزیزان قرار داده ‌ایم تا بتوانید به بهترین پزشک و جراح مراجعه کنید. برخی از این ویژگی ‌ها عبارتند از:

  • اولین و مهم‌ ترین ویژگی هر پزشک و جراحی، داشتن تخصص و مدرک می‌ باشد، پس باید به پزشکی مراجعه کنید که دارای مدرکی بسیار معتبر از دانشگاهی معتبر باشد.
  • از دیگر ویژگی‌ های بهترین جراح تجربه کافی و سابقه کاری جراح است. باید سعی کنید به جراحی مراجعه نمایید که دارای تجربه و مهارت بسیاری در حیطه فعالیت خود می ‌باشد. در این صورت می ‌توانید به نتایج بسیار مطلوبی دست یابید.
  • بهترین جراح پلاستیک در تهران همواره می‌ کوشد سلامت بیماران را اولویت قرار دهد پس به جراحی مراجعه نمایید که اولویت قرار دادن سلامت بیماران از ویژگی‌ های بارز ایشان باشد.
  • بهترین جراح در کلینیک و مطبی فعالیت می‌ کند که دارای تجهیزات بسیار مناسب و پیشرفته‌ ای برای ارائه با کیفیت ‌ترین خدمات به مراجعین باشد پس سعی کنید به پزشکی مراجعه نمایید که در معتبرترین کلینیک فعالیت می ‌کند.
  • از دیگر ویژگی‌ های بهترین جراح می ‌توان به برخورد مناسب ایشان با مراجعین اشاره کرد. بهترین جراح همواره می ‌کوشد تا به خوبی با بیماران و مراجعین رفتار کند و به سوالات آن ها به خوبی پاسخ دهد.

اقدامات قبل و بعد از چال گونه

برای رسیدن به نتایج مطلوب باید اقداماتی را قبل و بعد از جراحی انجام دهید. به توصیه‌ ها و نکات مراقبتی قبل و بعد از انجام این جراحی به خوبی توجه کنید تا بتوانید به نتایج مطلوبی دست یابید و دچار هیچ مشکلی نشوید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • افراد باید سعی کنند به مدت یک هفته از داروهایی مانند آسپرین، ادویل، موترین و یا هر دارویی که غیر استروئیدی هستند استفاده نکنند تا به نتایج مطلوبی در پایان دست یابند.
  • کشیدن سیگار و استفاده از مشروبات الکلی سبب تداخل دارویی می ‌شود. بهترین جراح چال گونه توصیه می ‌کند که در یک بازه زمانی از مصرف سیگار و مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • اگر دارای سابقه بیماری هستید و یا داروهای خاصی را استفاده می کنید حتماً باید قبل از انجام جراحی چال گونه جراح خود را در جریان بگذارید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.
  • بهترین جراح مکمل ها و ویتامین‌ هایی را برای شما تجویز می ‌کند و شما باید از این ویتامین‌ ها و مکمل‌ ها استفاده کنید تا بتوانید نتیجه بسیار خوبی بگیرید. زمان مصرف این ویتامین ‌ها و مکمل‌ ها را باید جدی بگیرید و باید از آن ها طبق زمان معین استفاده کنید.
  • بعد از انجام جراحی چال گونه افراد باید سعی کنند از غذاهای آبکی و نرم مانند سوپ استفاده کنند.
  • چند روز بعد از انجام جراحی نباید از فعالیت‌ های سنگین استفاده کنید و باید به خوبی استراحت کنید و از انجام فعالیت‌ های سنگین خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت ‌های احتمالی باید بهداشت دهان خود را با شست و شو و محلول ضدعفونی کننده رعایت کنید.
  • اگر دارای تورم و کبودی هستید می ‌توانید از کمپرس سرد یا کیسه یخ بعد از انجام جراحی چال گونه استفاده کنید تا تورم و کبودی شما کاهش یابند.
اقدامات قبل و بعد از چال گونه

مراحل جراحی چال گونه

جراح چال گونه ابتدا یک بی‌ حس کننده موضعی مانند لیدوکائین در ناحیه مورد نظر پوست استفاده می ‌کند. این بی‌ حسی به افراد کمک می ‌کند تا در طول انجام جراحی درد یا ناراحتی را احساس نکنند. 10 دقیقه زمان می ‌برد تا بی‌ حسی اثر کند و بعد از آن از یک ابزار کوچک نمونه برداری یا بیوپسی برای ایجاد سوراخ در پوست افراد استفاده می ‌شود تا گودی روی گونه افراد ایجاد شود. کمی از ماهیچه و چربی افراد برای ایجاد این چال برداشته می ‌شود و حدود 2 تا 3 میلی‌ متر عمق ناحیه فرو رفته می ‌باشد.

زمانی که جراح فضایی را برای گودی روی گونه افراد ایجاد می ‌کند بخیه جذبی را از یک طرف ماهیچه گونه به طرف دیگر می ‌زند تا این گودی به طور دائمی در جای خود قرار بگیرد. در این مرحله جراحی چال گونه به پایان می ‌رسد. این جراحی نیازی به بستری در بیمارستان ندارد. افراد می ‌توانند بعد از انجام جراحی به فعالیت‌ های روزمره خود ادامه دهند. ممکن است بعد از انجام جراحی کبودی روی صورت ایجاد شود. تورم و کبودی را افراد می ‌توانند با استفاده از کمپرس سرد کاهش دهند و بعد از گذشت چند روز از بین خواهد رفت.

عوارض جراحی چال گونه

جراحی چال گونه همانند دیگر جراحی ‌ها ممکن است عوارضی داشته باشد. عوارض ناشی از این جراحی نادر می‌ باشد ولی ممکن است عوارضی رخ دهد که از این عوارض می ‌توان به عفونت، جای زخم، قرمزی و تورم، خونریزی در محل جراحی، آسیب عصب صورت اشاره کرد. افراد باید سعی کنند بعد از انجام جراحی چال گونه بهداشت دهان و زخم خود را به خوبی رعایت کنند تا دچار عفونت نشوند. ممکن است جای زخم در این روش روی صورت افراد بماند البته با مراجعه به بهترین جراح افراد می‌ توانند برخی از این عوارض را کاهش دهند.

قرمزی و تورم امری طبیعی بعد از جراحی می باشد. اگر خونریزی یا ترشحات بیش از حد در محل جراحی مشاهده کردید هرچه سریع‌ تر به بهترین جراح چال گونه در تهران مراجعه نمایید تا توسط پزشک معاینه شوید. قبل از انجام این جراحی باید بدانید که نتیجه این جراحی دائمی است و بعد این جراحی را انجام دهید.

هزینه جراحی چال گونه

هزینه جراحی چال گونه به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل تجربه و مهارت جراح است. جراحی چال گونه اگر به دست با تجربه ترین و بهترین جراح انجام شود می تواند دارای هزینه بیش تری باشد. از دیگر عواملی که بر هزینه تاثیر دارد می توان به تجهیزات پیشرفته کلینیک اشاره کرد. به پزشکی مراجعه نمایید که در بهترین و معتبر ترین کلینیک فعالیت دارد. همچنین اگر شما به بهترین کلینیک مراجعه نمایید و موقعیت مکانی کلینیک بسیار مناسب باشد ممکن است هزینه بیش تر باشد. برای پرداخت هزینه کم تر به جراح غیر متخصص و کلینیک نامعتبر مراجعه نکنید زیرا ممکن است دچار عوارض خطرناکی شوید. برای انجام جراحی چال گونه باید بهترین و با تجربه ترین پزشک و جراح را انتخاب کنید تا به نتایج مطلوبی دست یابید.

هزینه جراحی چال گونه

کلام آخر

چال فرورفتگی کوچکی است که روی پوست افراد ایجاد می ‌شود و این چال می ‌تواند در قسمت ‌های مختلف بدن مانند گونه ‌ها، چانه یا کمر ایجاد شود. چال لپ یا چال خنده جزء جذاب ‌ترین انواع چال می ‌باشد که افراد بسیاری خواهان انجام آن هستند. افراد بسیاری وجود دارند که در دو طرف و هر دو سمت دهان یا در یک طرف دهان چال گونه دارند که این امر به دلیل تفاوت خاصی در عضله و پوست صورت این افراد در ناحیه گونه به وجود می‌آید. عفونت، جای زخم، قرمزی و تورم، خونریزی در محل جراحی، آسیب عصب صورت از عوارض انجام جراحی چال گونه می باشند.

از شما بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با هزینه عمل چال گونه در تهران آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck