ما امروز قصد داریم شما را با هزینه عمل بلفاروپلاستی آشنا کنیم. بلفاروپلاستی روشی است که در آن پوست و بافت پلک تنظیم می ‌شود تا ظاهر پلک ‌ها بهبود یابند. این عمل برای رفع مشکلات پلک یعنی پوست اضافی پلک ‌های پایینی یا بالایی و چشمان خسته انجام می‌ شود. پزشک در این روش پوست اضافی بافت و چربی را کاهش می ‌دهد و آن را به شکل مطلوب بازسازی می‌ کند. افرادی که دارای افتادگی پلک هستند می ‌توانند با مراجعه به بهترین جراح پلک از این روش استفاده کنند. ما در این مقاله هزینه عمل بلفاروپلاستی را در اختیار شما قرار داده‌ ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.



بلفاروپلاستی چیست؟

مشکل بسیاری از افراد این است که پلک ‌های آن ها دچار افتادگی شده و پوست اضافی در دور چشم آن ها ایجاد شده است. افرادی که دارای چنین مشکلاتی هستند می ‌توانند از جراحی بلفاروپلاستی استفاده کنند. این جراحی سبب لیفت شدن پوست دور چشم می ‌شود و پلک‌ ها را بلندتر می ‌کند و همچنین سبب رسیدن افراد به ظاهری جوان ‌تر می ‌شود. البته این جراحی در برخی از مواقع برای رفع مشکل پلک ‌های پایین انجام می ‌شود و سبب بهبود بینایی می ‌شود. در این جراحی جراح پوست اضافی عضلات و حتی گاهی بافت چربی را از مناطق پلک پایین و بالا بر می ‌دارد و برخی مواقع نیز فقط پوست اضافی از پلک برداشته می ‌شود.

بلفاروپلاستی پلک بالا که به آن لیفت پلکی و بالا بردن پلک نیز می‌ گویند متفاوت از دیگر جراحی رفع افتادگی پلک می ‌باشد. زمانی که پوست اضافی سبب سنگین شدن و افتادن پلک می ‌شود افراد می‌ توانند از جراحی بلفاروپلاستی استفاده کنند. در جراحی پلک زمانی که پلک بالا و یا پایین به دلیل افزایش سن، پوست و چربی اضافه دارند پوست و چربی اضافه از بین خواهد رفت. با برداشتن این چربی‌ ها و پوست اضافی، چین و چروک‌ ها از بین می ‌روند و افتادگی پلک نیز از بین خواهد رفت. بلفاروپلاستی دارای مزایا و عوارضی است که در ادامه مقاله به مزایا و عوارض آن می ‌پردازیم. برای انجام بلفاروپلاستی سعی کنید به بهترین جراح زیبایی پلک در ایران مراجعه کنید.

بلفاروپلاستی زیبایی

عملی که از لحاظ پزشکی نیازی به آن نیست ولی برای زیبایی انجام می ‌شود به آن بلفاروپلاستی زیبایی می ‌گویند. با تجمع چربی و بالا رفتن سن پلک بالایی و گاهی پلک پایینی افراد دچار تورم می ‌شود و پف می ‌کند و همچنین دچار افتادگی می ‌شود.  با بالا رفتن سن و با گذشت زمان پوست پلک افراد شل و عضلاتش ضعیف می ‌شود و همچنین بالشتک ‌های چربی مربوط به آن متورم می‌ شود. این موارد می ‌توانند جذابیت چهره و ‌چشم های افراد را کاهش دهند که در این مواقع می ‌توانند با مراجعه به بهترین جراح پلاستیک در ایران از این جراحی استفاده کنند.

بلفاروپلاستی درمانی

این جراحی زمانی انجام می ‌شود که توسط پزشک تایید شده و ضروری باشد. جراحی بلفاروپلاستی درمانی از دیدگاه پزشکی ضروری است. زمانی که پوست اضافی پلک‌ ها به حدی آن ها را سنگین کرده باشد به طوری که دید فرد دچار اختلال شده باشد  جراحی انجام می ‌شود. گاهی نیز تورم پلک بالا یا پایین عینک زدن یا قرار دادن لنزهای طبی را با مشکل مواجه می کند.  بلفاروپلاستی درمانی دارای کاربردهای بسیاری است که از کاربردهای آن می ‌توان به درمان التهابات پوستی ناشی از قرار گرفتن چین ‌های پلک روی هم اشاره کرد. در برخی از مواقع پوست اضافی پلک‌ ها آنقدر سنگین است که فرد برای بالا نگه داشتن پلک مجبور است عضلات پیشانی خود را به کار بیندازد و در این مواقع انجام جراحی ضروری است.

بلفاروپلاستی چیست؟

کاربرد جراحی پلک

جراحی پلک دارای کاربردهای بسیاری است که ما در این قسمت از مقاله برخی از کاربردهای آن را در اختیار شما عزیزان قرار داده ‌ایم. برخی از کاربردهای آن عبارتند از:

  • یکی از کاربردهای جراحی پلک برداشتن پوست اضافی پلک و همچنین از بین بردن چین و چروک ‌های ظریف پلک پایینی می ‌باشد.
  • درمان افتادگی پلک ناشی از سنگینی پوست اضافه که سبب مختل شدن بینایی فرد می ‌شود از دیگر کاربردهای این جراحی است.
  • با انجام جراحی پلک افتادگی پوست یا شلی پوست پلک بالا که سبب به وجود آمدن چین و چروک روی پلک می ‌شوند، درمان می ‌شود.
  • از بین بردن افتادگی پلک پایین که سبب بیش تر دیده شدن نواحی سفید چشم در زیر قرنیه است از دیگر کاربردهای جراحی پلک می‌ باشد.
  • از دیگر کاربردهای جراحی پلک می ‌توان به برطرف کردن پف و تورم پلک ‌ها که در اثر بالا رفتن سن ایجاد شده ‌اند و همچنین رفع پف و تورم زیر چشم اشاره کرد.

مراقبت‌ های قبل و بعد از جراحی پلک

  • قبل از انجام جراحی پلک افراد باید توجه داشته باشند که نباید از داروهای رقیق کننده خون، داروهای ضد انعقادی و مسکن‌ هایی مانند ایبوپروفن تا دو هفته استفاده کنند زیرا این داروها سبب افزایش خونریزی می ‌شوند.
  • داروهایی مانند داروی فشار خون و داروهای ضروری خود را باید همراه خود داشته باشید و در صبح روز جراحی با کمی آب مصرف کنید.
  • در روز جراحی هیچ گونه آرایشی روی صورت نباید داشته باشید و قبل از مراجعه به کلینیک صورت خود را باید کامل بشویید.
  • بعد از جراحی باید شخصی همراه شما باشد تا شما را تا منزل همراهی کند و چند ساعت از شما مراقبت کند.
  • برای جراحی پلک از بخیه‌ های جذبی استفاده می ‌شود که با گذشت 7 روز خود به خود از بین خواهند رفت ولی اگر از بخیه غیر جذبی استفاده شده باشد باید یک هفته بعد از جراحی برای کشیدن بخیه ‌ها به پزشک مراجعه کنید.
  • تا زمانی که پلک شما متورم است از لنزهای طبی نباید استفاده کنید زمانی می ‌توانید از لنز استفاده کنید که چشم شما دچار هیچ‌ گونه اذیتی نشود. می ‌توانید بعد از انجام بلفاروپلاستی از عینک استفاده کنید.
  • در چند روز اول اطراف چشم شما ممکن است کبود، متورم یا قرمز باشد که امری بسیار طبیعی است و بعد از گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی از بین خواهد رفت.
مراقبت‌ های قبل و بعد از جراحی پلک

کاندیدای مناسب جراحی بلفاروپلاستی

بیش تر افرادی که دارای سن بالاتر از 30 سال هستند از این جراحی استفاده می‌ کنند ولی در برخی مواقع مشکلات ارثی، افتادگی پلک یا پف چشم سبب می ‌شود که افراد در سن پایین ‌تر این جراحی را انجام دهند. افرادی که در چشم‌ هایشان شیار پلک بالا به درستی تشکیل نشده و چشمانی شبیه به چشمان چینی‌ها و ژاپنی‌ها دارند کاندیدای مناسبی برای انجام بلفاروپلاستی هستند. همچنین کسانی که مسن هستند برای جوانسازی پلک ‌ها می ‌توانند از این جراحی استفاده کنند. این جراحی برای ترمیم شلی بیش از اندازه پلک بالا و پلک پایین انجام می ‌شود. عملکرد پلک ‌ها در این جراحی اصلاح می ‌شود. می ‌توانید با مراجعه به بهترین جراح بلفاروپلاستی در ایران از این جراحی استفاده کنید.

جراحی بلفاروپلاستی نیاز به بیهوشی دارد؟

جراحی بلفاروپلاستی سرپایی انجام می ‌شود و نیازی به بستری شدن افراد ندارد. این جراحی نیاز به بیهوشی ندارد و با بی ‌حسی موضعی انجام می ‌شود به همین دلیل خطرات و عوارض بیهوشی در این عمل وجود ندارد. افراد باید سعی کنند استرس نداشته باشند و نگران نباشند. در برخی موارد این عمل زیبایی نیاز به دیگر جراحی ‌ها نیز دارد که از این جراحی‌ ها می ‌توان به لیفت ابرو، بوتاکس، پیوند چربی و … اشاره کرد.

هزینه جراحی بلفاروپلاستی

هزینه جراحی بلفاروپلاستی به عوامل متعددی بستگی دارد که از عوامل آن می ‌توان به تخصص و مهارت و تجربه پزشک اشاره کرد. اگر شما به پزشک و جراحی مراجعه نمایید که دارای تخصص در زمینه فعالیت خود باشد و همچنین مهارت و تجربه بسیاری در حیطه فعالیت خود داشته باشد قطعاً به نتایج بسیار مطلوبی خواهید رسید. این هزینه به عواملی مانند موقعیت مکانی مناسب، کلینیک و همچنین تجهیزات پیشرفته کلینیک نیز بستگی دارد. اگر شما به کلینیکی مراجعه نمایید که جزء بهترین ‌ها و معتبرترین ‌ها باشد و همچنین در موقعیت مکانی مناسبی قرار داشته باشد و دارای تجهیزات بسیار مناسبی باشد ممکن است در هزینه تاثیرگذار باشد. از دیگر عوامل می ‌توان به دستمزد پزشک، تعداد جراحی ‌ها و دیگر عوامل اشاره کرد. برای رسیدن به نتایج مطلوب سعی کنید به بهترین و با تجربه ‌ترین پزشک مراجعه نمایید تا بتوانید به نتایج بسیار مطلوبی دست یابید.

هزینه جراحی بلفاروپلاستی

عوارض عمل بلفاروپلاستی

درد و احساس ناراحتی: یکی از عوارض عمل بلفاروپلاستی درد و احساس ناراحتی بعد از انجام این عمل می‌ باشد. ممکن است بعد از انجام این جراحی سوزش داشته باشید که این عارضه در مراحل اولیه بعد از عمل ایجاد می ‌شود و بیمار ممکن است احساس کشیدگی یا فشار روی پلک ‌های خود داشته باشد که ممکن است از عوارض بیهوشی و برش‌ های جراحی باشد.

عفونت: یکی از عوارض جراحی بلفاروپلاستی عفونت می ‌باشد. اگر مراقبت‌ های بعد از عمل را به خوبی انجام ندهید ممکن است عفونت را تجربه کنید. عفونت بعد از عمل دشواری ‌هایی در روند بهبود ایجاد می‌ کند که ممکن است با مصرف آنتی بیوتیک برطرف شود ولی تمام تلاش خود را بکنید تا دچار این عارضه نشوید.

تاری دید یا دوبینی: در طی جراحی بلفاروپلاستی به اعصاب و عضلات چشم فشار وارد می ‌شود و ممکن است به همین دلیل افراد تاری دید یا دوبینی را تجربه کنند. اگر جراحی پلک توسط پزشکی بسیار مجرب انجام شود جای نگرانی نیست و با گذشت زمان این عارضه از بین خواهد رفت ولی اگر به پزشک  بی تجربه ‌ای مراجعه کنید ممکن است دچار عوارض خطرناکی شوید.

جای زخم یا اسکار: جراح در این روش برش‌ هایی روی پلک بالا و پایین می ‌زند و آن ها را با تکنیک‌ های جراحی پلاستیک بخیه می ‌زند. برش‌ ها در چین چشم ‌ها قرار می ‌گیرند و بعد از مدتی حدود 4 ماه درمان می ‌شوند و قابل مشاهده نمی ‌باشند. افراد می ‌توانند از ژل ‌های سیلیکونی و کرم‌ های نرم کننده برای ترمیم آن استفاده کنند ولی گاهی ممکن است به دلایلی مانند عدم تجربه و تبحر جراح جای زخم و بخیه باقی بماند.

سوزش و خارش چشم‌ ها: ممکن است افراد بعد از انجام جراحی بلفاروپلاستی سوزش و خارش چشم را تجربه کنند. افراد در این مواقع نباید چشم‌ های خود را ماساژ دهند و باید از قطره ها و پمادهای چشمی استفاده کنید. ممکن است بعد از عمل، ریزش مژه‌ ها رخ دهد که این عارضه موقتی است و مژه‌ ها مجدد رشد می ‌کنند.

اشک‌ ریزی پیش از حد: یکی از عوارض عمل بلفاروپلاستی اشک ریزی بیش از حد می ‌باشد. ممکن است بیمار ترشح اشک را تجربه کند. این عارضه به مرور زمان برطرف خواهد شد و افراد باید از گازهای استریل برای خشک کردن چشم‌ ها استفاده کنند تا دچار عفونت نشوند.

کلام آخر

مشکل بسیاری از افراد این است که پلک ‌های آن ها دچار افتادگی شده و پوست اضافی در دور چشم آن ها ایجاد شده است. افرادی که دارای چنین مشکلاتی هستند می ‌توانند از جراحی بلفاروپلاستی استفاده کنند. این جراحی سبب لیفت شدن پوست دور چشم می ‌شود و پلک‌ ها را بلندتر می ‌کند و همچنین سبب رسیدن افراد به ظاهری جوان ‌تر می ‌شود. البته این جراحی در برخی از مواقع برای رفع مشکل پلک ‌های پایین انجام می ‌شود و سبب بهبود بینایی می ‌شود. عمل بلفاروپلاستی دارای عوارضی است که افرا با مراجعه به بهترین و با تجربه ترین پزشک می توانند از عوارض آن بکاهند.

از شما بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با هزینه عمل بلفاروپلاستی آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck