ما امروز قصد داریم شما را با بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت آشنا کنیم. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک ها می باشد. این جراحی روی پلک بالایی و پایینی یا تنها یکی از آن ها انجام می شود. بلفاروپلاستی هم برای زیباسازی نواحی پیرامون چشم و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک استفاده می شود. جراحی پلک به برداشت پوست و چربی های اضافی پلک بالا و یا پایین که در اثر افزایش سن ایجاد شده‌ اند گفته می شود. ما در این مقاله لیستی از بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

بلفاروپلاستی چیست؟

افراد به دلایلی مانند افتادگی و پوست اضافه پلک ها به جراحی بلفاروپلاستی و یا جراحی پلک می پردازند. این جراحی می‌ تواند پوست نواحی پیرامون چشم را سفت و لیفت کند و ظاهری جوان تر و جذاب تر به افراد هدیه دهد. در برخی از مواقع از بلفاروپلاستی برای رفع موانع بینایی ناشی از پلک افتاد استفاده می شود. افرادی که دارای پلک های افتاده هستند ممکن است بینایی آن ها با اختلال مواجه شود که در صورت استفاده از این جراحی این اختلال برطرف می شود. در فرایند درمانی پوست اضافی عضلات و گاهی خود بافت چربی از نواحی پلک بالایی و پایینی برداشته می‌ شوند و گاهی هم تنها پوست اضافی از پلک برداشته می شود.

بلفاروپلاستی پلک بالا که گاهی به آن لیفت پلک یا بالا بردن پلک می ‌گویند نباید با جراحی رفع افتادگی پلک اشتباه گرفته شود. برای انجام بلفاروپلاستی می توانید به بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران مراجعه کنید. بلفاروپلاستی زمانی سبب رفع افتادگی پلک می شود که پوست اضافی باعث سنگین شدن و افتادن پلک شده باشد. این دو جراحی با هم متفاوت اند ولی هر دو می توانند افتادگی پلک را برطرف کنند. بلفاروپلاستی زیبایی به کاربردی از این عمل جراحی اشاره دارد که از نظر پزشکی ضرورتی برای انجام آن نیست ولی می ‌تواند سبب زیبایی صورت افراد شود پلک بالایی و گاهی پلک پایینی افراد در اثر افزایش سن و تجمع چربی پف کرده و متورم می شود و همچنین دچار افتادگی می شود.

این فرآیند پیری گاهی موجب افتادگی و تورم پلک ها هم می شود. با افزایش سن به مرور زمان پوست پلک عضلاتش ضعیف و بالشتک های چربی آن دچار تورم می‌ شود. افراد می ‌توانند در این صورت به بهترین دکتر برای جراحی مراجعه کنند. جراحی بلفاروپلاستی درمانی آن دسته از جراحی های پلک هستند که مشکلاتی را برای افراد به وجود می ‌آورند و انجام این جراحی ها ضروری است. بلفاروپلاستی درمانی در بیش تر موارد در زمانی انجام می شود که پوست اضافی پلک ها به حدی آن ها را سنگین کرده اند که دید فرد دچار اختلال شده باشد. گاهی هم تورم پلک بالا یا پایین، عینک زدن یا قرار دادن لنز های طبی را دشوار می ‌کند در این صورت افراد می ‌توانند با مراجعه به بهترین جراح پلاستیک در تهران از جراحی پلک استفاده کنند و مشکلات خود را درمان کنند.

بلفاروپلاستی چیست؟

ویژگی های بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت

برای انجام جراحی پلک افراد باید تمام تلاش خود را بکنند تا به بهترین جراح جهت انجام بلفاروپلاستی مراجعه کنند. ما در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید بهترین پزشک را انتخاب کنید. برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشند:

  • اولین و مهم ترین ویژگی بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت تخصص و مدرک ایشان می باشد. افراد باید سعی کنند به پزشکی مراجعه کنند که دارای معتبر ترین مدرک از دانشگاه معتبر باشد.
  • بهترین جراح همواره می کوشد رفتاری بسیار مناسب در برخورد با مراجعین داشته باشد و تمام تلاش خود را می ‌کند تا به سوالات مراجعین با صبر و حوصله بسیاری پاسخ دهد و همچنین تمامی نکات لازم را برای افراد مراجعه کننده بیان می کند.
  • یکی از ویژگی های بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت تجربه کافی و مهارت بالای ایشان می باشد. در صورتی که به باتجربه ترین جراح مراجعه کنید به نتایج مطلوبی دست می یابید.
  • بهترین جراح بلفاروپلاستی در کلینیک مجهزی فعالیت می کند. بهترین پزشک در کلینیکی کار می کند که دارای بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات جهت عمل مراجعین باشد.
  • یکی از ویژگی‌ های مهم بهترین جراح بلفاروپلاستی اولویت قرار دادن سلامت بیماران می باشد به پزشکی مراجعه کنید که دارای ویژگی اولویت قرار دادن سلامت بیماران باشد. به تمامی ویژگی‌ های ذکر شده توجه بسیاری داشته باشید تا بعد از جراحی به نتایج مطلوبی دست یابید.

10 تا از بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت را بشناسید!

دکتر میر سیامک ریاضی

دکتر میر سیامک ریاضی

دکتر میر سیامک ریاضی جراح و متخصص چشم هستند. ایشان یکی از بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت به شمار می روند. دکتر میر سیامک ریاضی بعد از گذراندن دوره عمومی توانستند دوره تخصص خود را به پایان برسانند. ایشان دارای فلوشیپ پیوند قرنیه و لیزیک می باشند. دکتر میر سیامک ریاضی جزء باتجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می ‌روند. افراد می ‌توانند برای انجام بلفاروپلاستی به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر میر سیامک ریاضی:

  • جراحی زیبایی پلک
  • جراحی آب مروارید
  • درمان بیماری های چشم

 آدرس: رشت، چهارراه گلسار، ساختمان بوسار، طبقه دوم ،واحد 4

 شماره تماس: 01332110619

دکتر اسدالله کاکایی

دکتر اسدالله کاکایی

دکتر اسدالله کاکایی جراح و متخصص چشم و یکی از بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت می باشند. ایشان در سال 1383 از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در رشته تخصصی جراحی چشم فارغ التحصیل شدند و بعد از گذراندن دوره تخصص افتخار همکاری با مرکز دولتی و خصوصی از جمله بیمارستان حضرت رسول اکرم رشت، بیمارستان گلسار رشت و … را دارند. ایشان دارای سابقه بسیاری در حیطه فعالیت خود هستند. دکتر اسدالله کاکایی سابقه شرکت در کنگره جامعه جراحان متخصص چشم اروپا در سال 2009 به میزبانی کشور اسپانیا را دارا می باشند. ایشان عضو آکادمی چشم پزشکان آمریکا هستند. افراد می ‌توانند برای انجام بلفاروپلاستی به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر اسدالله کاکایی:

  • جراحی زیبایی پلک و بلفاروپلاستی
  • جراحی ری اکتیو
  • اصلاح عیوب انکساری

 آدرس: رشت، چهارراه گلسار، پل بوسار، ساختمان زکریا، طبقه سوم

 شماره تماس: 01332113697

دکتر بهارک گلستانه

دکتر بهارک گلستانه

دکتر بهارک گلستانه متخصص چشم پزشک و یکی از بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت به شمار می‌ روند. ایشان موفق به کسب بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشند. دکتر بهارک گلستانه در انجمن چشم پزشکی اروپا عضویت دارند. ایشان یکی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند. افراد می ‌توانند برای انجام بلفاروپلاستی به دکتر بهارک گلستانه مراجعه کنند.

 خدمات دکتر بهارک گلستانه:

  • درمان تنبلی چشم کودکان
  • جراحی آب مروارید

 آدرس: رشت، چهارراه گلسار، خیابان نواب صفوی، نبش کوچه آبان، ساختمان پزشکی شفا

 شماره تماس: 01332113716

 دکتر مژگان نیکدل

دکتر مژگان نیکدل

دکتر مژگان نیکدل جراح و متخصص چشم و یکی از بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت می باشند. ایشان دارای فلوشیپ فوق تخصصی چشم کودکان و انحراف چشم بزرگسالان هستند. دکتر مژگان نیکدل از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می ‌روند. ایشان بعد از گذراندن دوره عمومی توانستند دوره تخصصی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند و موفق به کسب بورد تخصصی می باشند. افراد می‌ توانند برای انجام عمل بلفاروپلاستی به دکتر مژگان نیکدل مراجعه کنند.

 خدمات دکتر مژگان نیکدل:

  • جراحی آب مروارید
  • درمان انحراف چشم بزرگسالان
  • درمان تنبلی چشم

آدرس: رشت، بلوار نماز، بعد از صابرین، ساختمان پزشکان آتیه، طبقه نهم، واحد ششم

 شماره تماس: 01332135111

 دکتر آریو شهبازی مقدم

دکتر آریو شهبازی مقدم

دکتر آریو شهبازی مقدم یکی از بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت به شمار می ‌روند. ایشان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هستند. دکتر آریو شهبازی مقدم جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می ‌روند. ایشان در انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی آمریکا عضویت دارد و همچنین عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران هستند. برای انجام جراحی بلفاروپلاستی می توانید به دکتر آریو شهبازی مقدم مراجعه کنید.

 خدمات دکتر آریو شهبازی مقدم:

  • جراحی زیبایی گوش
  • ابدومینوپلاستی

 آدرس: گیلان، رشت، چهارراه گلسار، خیابان نواب، ساختمان پزشکان پارس، طبقه دوم

 شماره تماس: 01333112122

دکتر علیرضا سودمند

دکتر علیرضا سودمند

دکتر علیرضا سودمند فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هستند. ایشان یکی از بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت می باشند. دکتر علیرضا سودمند جزء با تجربه ترین پزشکان به شمار می ‌روند. ایشان در هیئت علمی دانشگاه عضویت دارند و همچنین عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران هستند. دکتر علیرضا سودمند استادیار دانشگاه نیز می باشند. افراد می توانند برای انجام جراحی بلفاروپلاستی به ایشان مراجعه کنند.

 خدمات دکتر علیرضا سودمند:

  • ابدومینوپلاستی
  • جراحی زیبایی سینه
  • جراحی زیبایی گوش
  • لیفت ابرو و پیشانی

آدرس: رشت، خیابان انقلاب، نبش کوچه توافق، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بعثت

 شماره تماس: 01333261451

دکتر صاحبه فرضعلی زاده

دکتر صاحبه فرضعلی زاده

دکتر صاحبه فرضعلی زاده متخصص جراحی عمومی، جراحی سینه و زیبایی هستند. ایشان یکی از بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت به شمار می روند. دکتر صاحبه فرضعلی زاده با موفقیت دوره عمومی خود را به اتمام رساندند و وارد دوره تخصص شدند. ایشان توانستند بورده تخصصی خود را دریافت کنند و یکی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند.

 خدمات دکتر صاحبه فرضعلی زاده:

آدرس: رشت، گلسار، بلوار سمیه، جنب بیمارستان گلسار، خیابان 142، مجتمع پزشکان اکباتان، طبقه ششم، واحد 28

 شماره تماس: 01332126576

دکتر سید داوود علوی

دکتر سید داوود علوی

دکتر سید داوود علوی فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک و همچنین یکی از بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت هستند. ایشان دوره پزشکی عمومی خود را در سال 1356 به پایان رساندند و در زمینه جراحی عمومی توانستند تخصص خود را در سال 1362 کسب کنند. دکتر سید داوود علوی در سال 1365 فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک خود را دریافت کردند. ایشان جزء باتجربه ترین پزشکان به شمار می روند.

خدمات دکتر سید داوود علوی:

  • ابدومینوپلاستی

آدرس: رشت، خیابان امام خمینی، چهارراه میکائیل، اول خیابان حافظ، ساختمان سهند، طبقه ششم

 شماره تماس: 01333324634

دکتر محمدرضا مقدم نیا

دکتر محمدرضا مقدم نیا

دکتر محمدرضا مقدم نیا فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هستند. ایشان یکی از بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت به شمار می ‌روند. دکتر محمدرضا مقدم نیا موفق به کسب بورد فوق تخصصی می باشند. ایشان در انجمن جراحان پلاستیک ایران عضویت دارند و جزء باتجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند.

خدمات دکتر محمد رضا مقدم نیا:

  • ابدومینوپلاستی

 آدرس: رشت، گلسار، بلوار نماز، ساختمان رویال، جنب ساختمان آتیه، طبقه چهارم، واحد 8

 شماره تماس: 01332133707

دکتر مهدی هاشمی اسکوئی

دکتر مهدی هاشمی اسکوئی

دکتر مهدی هاشمی اسکوئی یکی از بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت به شمار می‌ روند. ایشان جراح عمومی، زیبایی و پلاستیک هستند. دکتر مهدی هاشمی اسکوئی جزء با تجربه ترین و با سابقه ترین پزشکان در زمینه زیبایی و پلاستیک می باشند. ایشان با موفقیت دوره عمومی و تخصص خود را پشت سر گذاشتند و موفق به کسب بورد تخصصی هستند.

 خدمات دکتر مهدی هاشمی اسکوئی:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، بالای فروشگاه سناتور، ساختمان پزشکان جرجانی، ورودی b، طبقه پنجم

 شماره تماس: 01333752261

کاندیدای مناسب جراحی پلک

کاندیدای مناسب جراحی پلک را نمی توان به طور دقیق معرفی کرد. برای موارد درمانی افراد می توانند با پزشک متخصص چشم و برای موارد زیبایی با پزشکان و کارشناسان کلینیک مشورت کنند. اگر پوست اطراف چشم تان متورم و افتاده به نظر می رسد جراحی پلک گزینه مناسبی برای شما می باشد. پف کردن چشم ها می تواند ناشی از آلرژی باشد به همین دلیل قبل از انجام جراحی حتما مطمئن شوید که افتادگی و تورم ناشی از افزایش سن می باشد اگر همه شرایط برای انجام بلفاروپلاستی مساعد باشد باید انتظارات صحیح از این عمل جراحی داشته باشید. تمام روش های زیبایی و جوانسازی این جراحی می تواند

بهبود های چشمی در زیبایی صورت و چشم های شما ایجاد کند ولی به معنای دستیابی به اکسیر جوانی نیست باید در نظر داشته باشید که تعدادی از بیماری های حاد و مزمن شانس شما را به عنوان یک کاندید برای جراحی پلک کاهش می دهند. خطرات جراحی برای افرادی که دارای مشکلات سیستم ایمنی، بیماری های ویروسی مانند ایدز و هپاتیت، افرادی که دارای اختلالات انعقادی هستند، دیابت و فشار خون کنترل نشده بسیار می باشد به همین دلیل جراحی های زیبایی برای این افراد توصیه نمی شود. البته اگر این افراد بتوانند بیماری را کنترل و درمان کنند مشکلی برای انجام جراحی ندارند.

افرادی که سیگاری هستند یا کسانی که به طور منظم دخانیات مصرف می کنند کاندیدای مناسبی برای این جراحی نیستند. مصرف دخانیات در روند بهبودی اختلال ایجاد می کند به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند حداقل برای چند هفته قبل از جراحی از مصرف دخانیات پرهیز کنید.

کاندیدای مناسب جراحی پلک

مراقبت های قبل و بعد از جراحی

  • افراد باید سعی کنند قبل از انجام جراحی از داروهای رقیق کننده خون، داروهای ضد انعقادی و مسکن هایی مانند ایبوپروفن به مدت یک تا دو هفته قبل از عمل خودداری کنند. این داروها می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند.
  • در روز جراحی افراد نباید هیچ گونه آرایشی روی صورت داشته باشند قبل از مراجعه به کلینیک حتما صورت خود را بشویید و طوری برنامه ریزی کنید که بعد از جراحی شخصی برای بازگرداندن به منزل نزد شما باشد.
  • صبح روز جراحی داروهای ضروری خود را همراه با کمی آب مصرف کنید. داروهایی مانند داروی فشار خون ضروری هستند که افراد می توانند با کمی آب آن را مصرف کنند.
  • در روز اول بعد از انجام بلفاروپلاستی هر یک ساعت یکبار به مدت 10 تا 15 دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید. این کار سبب کاهش تورم و کبودی های ایجاد شده در نواحی جراحی می شود.
  • در روز دوم بعد از بلفاروپلاستی هر چند ساعت یکبار به مدت 10 تا 15 دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید. برای تسریع روند بهبودی بهتر است بعد از 48 ساعت از کمپرس گرم نیز استفاده کنید.
  • افراد باید سعی کنند از فعالیت های سبک مانند راه رفتن استفاده کنند. این فعالیت‌ ها به بهبود زخم کمک می‌ کنند همچنین 7 الی 10 روز بعد از بلفاروپلاستی فرد می تواند به فعالیت روزانه خود بپردازد.

بلافاصله بعد از جراحی باید انتظار ناراحتی خفیفی را داشته باشید. بلفاروپلاستی جراحی کوچکی است ولی یک عمل جراحی محسوب می ‌شود. تمامی ناراحتی ها و عوارض در عرض چند روز بهبود می یابند. در صورتی که هرگونه مشکل بینایی یا درد بسیار شدیدی را تجربه کردید هر چه سریع تر به پزشک خود مراجعه کنید. در چند روز ابتدایی ممکن است پیرامون چشم کبود، متورم و قرمز شوند. این عوارض کاملاً طبیعی هستند و جای نگرانی نیست ممکن است سفیدی چشم شما قرمز شود که این مورد هم جزء عارضه های طبیعی محسوب می‌ شود.

رسیدن به بهبودی کامل چند هفته طول می کشد در این مدت سعی کنید از لوازم آرایش چشم استفاده نکنید برای استفاده از لنزهای طبی باید تا زمان خوابیدن تورم پلک صبر کنید زمانی که لنز بدون اذیت کردن در چشم قرار بگیرد بعد از عمل می توانید از عینک استفاده کنید ولی در گذاشتن عینک باید توجه بسیاری داشته باشید و مراقبت کنید تا نواحی اطراف چشم آسیب نبیند. از بخیه های جذبی برای جراحی پلک استفاده می‌ شود که طی 4 تا 7 روز خود به خود از بین می روند اگر از بخیه غیر جذبی استفاده شود باید یک هفته بعد از جراحی برای کشیدن بخیه ها به کلینیک و پزشک مراجعه کنید.

عوارض بلفاروپلاستی

مهم ترین عارضه بلفاروپلاستی به جای زخم و بخیه آن مربوط می شود. به دلیل منطقه حساس پشت چشم ممکن است بینایی فرد دچار اختلال شود پس افراد باید تمام تلاش خود را بکنند تا به بهترین دکتر بلفاروپلاستی مراجعه نمایند. یکی از عوارض دیگر جراحی بلفاروپلاستی خشکی چشم، خارش ناحیه اطراف چشم، آسیب عضله پلک، ناتوانی در بستن چشم و پلک زدن می باشد. افراد باید سعی کنند در انتخاب جراح خود دقیق باشند، نمونه کارهای قبلی را مشاهده کنید. در صورتی که جراح نتواند عمل شما را به خوبی انجام دهد افتادگی پلک تاری دید و مسدود شدن دامنه دید را بدتر می کند پس در انتخاب بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران توجه کنید.

همچنین اگر این عمل توسط متخصص انجام نشود می ‌تواند عوارضی مانند عفونت، خشکی چشم، خونریزی، غیر طبیعی شدن چشم، ضعف در بینایی و عدم توانایی بستن چشم را به دنبال داشته باشد. اگر این جراحی در مرکزی معتبر و محیطی استریل انجام نشود خطر ابتلا به عفونت را به دنبال دارد. اگر هرگونه علائم و نشانه های متغیر و متفاوتی مشاهده کردید هر چه سریع تر به پزشک خود مراجعه کنید.

 کلام آخر

افراد به دلایل مختلف مانند افتادگی و پوست اضافه پلک ها به بهترین جراح بلفاروپلاستی جهت انجام جراحی مراجعه می‌ کنند. این جراحی می ‌تواند پوست نواحی پیرامون چشم را لیفت کند و ظاهری جوان را به افراد هدیه دهد. افراد باید سعی کنند به با تجربه ترین پزشک و جراح جهت انجام جراحی مراجعه کنند. کسانی که دارای بیماری های زمینه ای هستند می توانند برای جراحی پلک کاندیدای مناسبی باشند. افرادی که دارای مشکلات سیستم ایمنی، بیماری های ویروسی هستند و کسانی که دارای اختلالات انعقادی هستند افراد مناسبی برای انجام جراحی پلک نمی باشند.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با بهترین جراح بلفاروپلاستی در رشت آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آیا می توانم با استفاده از این جراحی، ظاهر چشمانم را بصورت برجسته ای تغییر دهم؟

این یک سوال خیلی سخت است چون پاسخ دادن به آن برآورده کننده انتظارات واقع گرایانه فرد است. تنها یک جراح خوب و صادق می تواند در ملاقت با بیمار او را از توقعات واقع گرایانه یا غیر واقع گرایانه اش مطلع سازد. و این پاسخ در مورد افراد مختلف متفاوت خواهد بود. برای دریافت پاسخ بهتر برای این سوال پیشنهاد می کنیم به افرادیکه این عمل را انجام داده اند، مراجعه کنید.

در صورت داشتن زخم های ناجور قبلی چه کار باید بکنم؟

اگر شما گوشهایتان را قبلا سوراخ کرده اید، به خوبی می توانید نحوه خوب شدن زخم ها و جراحات ناشی از جراحی پلاستیک را درک نمائید. چون یکبار آنرا تجربه کرده اید. زخم های موجود در سایر نواحی بدن نمی توانند الگوی مناسبی برای درک نحوه خوب شدن زخم های جراحی پلاستیک باشند. در زمان مشاوره با پزشکتان حتما محل زخم های قبلی خود را به وی نشان دهید (اثر زخم ها) به این ترتیب پزشک می تواند آگاهی مناسبی از نحوه درمان زخم های جراحی به شما ارائه نماید.

آیا این عمل دردناک است؟

اکثر بیماران بعد از عمل از اینکه درد کمی کشیده اند اظهار تعجب می کنند. بالطبع بعد از هر نوع عمل جراحی باید انتظار کمی ناراحتی را داشته باشیم. به تمام بیماران نسخه ای از داروهای مسکن ارائه می شود. گاها بیماران 5 ـ 4 روز بعد از عمل اقدام به مصرف داروهای مسکن می نمایند. افرادیکه جراحی صورت انجام داده اند تا 48 ساعت هنگام جویدن غذا احساس درد می کنند.

source

توسط blogcheck