به گزارش شهر بورس، مصطفی پرتوافکنان، عضو هیئت مدیره بانک سپه، ضمن پوزش از مشتریان این بانک بابت وقفه در ارائه خدمات، از صبر و همراهی آنها تقدیر و تشکر کرد. وی اظهار داشت: از آغاز جنگ سایبری ۱۲ روزه و حمله به زیرساخت‌های فناوری بانک، ارائه خدمات به مشتریان با مشکلاتی مواجه شد. به نمایندگی از مدیران و کارکنان بانک سپه از تمامی مشتریان عزیز پوزش می‌طلبیم. با این حال، باید اشاره کرد که بیشتر خدمات بانکی در شعب سراسر کشور همچنان برقرار است و سایر خدمات نیز در روزهای آینده فعال خواهند شد.

پرتوافکنان درباره اقدامات بانک سپه در روزهای ابتدایی اختلالات ایجاد شده گفت: در این مدت دو راهکار اساسی در دستور کار قرار گرفت. نخست، با تأمین نقدینگی شعب در سراسر کشور، امکان دریافت وجه مشتریان به‌صورت موقت فراهم شد. دیگر اینکه با هماهنگی با بانک مرکزی، امکان دریافت وجه از دستگاه‌های خودپرداز ایجاد شد.

عضو هیئت مدیره بانک سپه افزود: در شرایط دشوار اختلالات سیستمی، با تلاش شبانه‌روزی همکاران، توانستیم شرایط را تسهیل کرده و حقوق و مزایای تمامی هموطنانی که حقوق خود را از طریق بانک سپه دریافت می‌کنند، واریز کنیم. این اقدام به‌گونه‌ای انجام شد که هیچ وقفه‌ای برای این دسته از مشتریان گرامی ایجاد نشد.

تبلیغ درون‌خطی

پرتوافکنان در ادامه اظهار کرد: به‌طور همزمان سامانه جدیدی برای ادامه خدمات پایدار انتخاب و جایگزین سیستم قبلی شد که طی روزهای اخیر توسط متخصصان و کارکنان بانک مورد آزمایش قرار گرفت.

وی همچنین گفت: در حالی که استقرار و پیاده‌سازی سامانه بانکداری متمرکز جدید در شرایط عادی حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارد، اما با تلاش شبانه‌روزی همکاران، این اقدام طی چند روز انجام شد که خود یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود.

در خصوص راه‌اندازی مجدد خدمات این بانک، پرتوافکنان گفت: امروز به پایداری در ارائه خدمات کارت، ساتنا، پایا، دریافت و پرداخت، تغییر رمز، خرید از دستگاه‌های POS، پرداخت قبوض و خدمات غیرحضوری از طریق درگاه‌های IPG دست یافته‌ایم.

وی همچنین از برقراری مجدد اینترنت بانک و همراه بانک سپه طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا تمامی خدمات غیرحضوری بانک طی این مدت دوباره فعال شود. همچنین خدمات چکاوک و امور مربوط به سامانه‌های تسهیلاتی و اعتباری به‌زودی از سر گرفته خواهد شد و تمام این تغییرات از طریق رسانه‌ها به اطلاع مشتریان خواهد رسید.

پرتوافکنان در پایان گفت: در راستای حمایت از فعالان اقتصادی و تولید داخلی، به‌ویژه در شرایط فعلی، خسارت تأخیر یا وجه التزامی مشتریان اعتباری از ابتدای جنگ سایبری تا پایان تیرماه مشمول بخشودگی قرار خواهد گرفت.

منبع: اقتصادآنلاین

source

توسط blogcheck.ir