هر فردی در طول روز نیاز به استفاده از کرم ضدآفتاب دارد، از این رو قصد داریم 10 تا از بهترین انواع کرم ضدآفتاب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی کرم مورد نظر و مناسب پوست خود را بیابید؛ کرم ضدآفتاب باعث حفاظت از پوست در برابر بسیاری از رادیکال های آزاد و اشعه های مضر می شود؛ با انتخاب ضدآفتاب مناسب پوست خود، می توانید از پیری زودرس و بروز لکه های پوستی جلوگیری کنید؛ اگر شما نیز به دنبال بهترین انواع کرم ضدآفتاب هستید، می توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

کرم ضدآفتاب چیست؟

همان طور که می دانید، نور خورشید دارای اشعه های مختلف و مضر می باشد که این اشعه ها آسیب بسیار زیادی به پوست می رسانند و سبب پیری زودرس و بروز سرطان می شوند؛ شما با استفاده از بهترین انواع کرم ضدآفتاب می توانید از بروز این مشکلات تا حد امکان جلوگیری کنید؛ نکته بسیار مهم این است که هر فردی می تواند از کرم ضدآفتاب استفاده کند اما کسانی که بیش از بقیه در معرض نور خورشید قرار می گیرند، باید از کرم ضدآفتاب بیشتر استفاده کنند.

ممکن است شما در منزل نیز نیاز به استفاده از کرم ضدآفتاب داشته باشید زیرا در برخی مواقع، نور بسیار زیاد لامپ و مهتابی می تواند به پوست شما نیز آسیب وارد کند؛ بهتر است افراد در اوج گرما در طول روز یعنی 10 صبح تا 3 ظهر به خارج از منزل نروند اما در صورت ضرورت، حتما از ضدآفتاب استفاده کنند.کرم ضدآفتاب چیست؟

مواد سازنده کرم ضدآفتاب

کرم ضدآفتاب از دو نوع مواد سازنده شیمیایی و فیزیکی ساخته شده است که در ادامه آن ها را برای شما نام خواهیم برد :

  • ترکیبات فیزیکی (معدنی) ضد آفتاب از جمله مواد معدنی دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی می باشد.
  • ترکیبات شیمیایی ضد آفتاب از جمله اکسی بنزون، آووبنزون، اکتوکریلن و هموسالات است.

ضدآفتاب شیمیایی و فیزیکی تفاوات های بسیار زیادی دارند که ابتدا مربوط به ترکیبات ذکر شده شان می باشد؛ مواد سازنده کرم ضدآفتاب فیزیکی طوری هستند که بر روی پوست قرار می گیرند و از پوست انسان در برابر اشعه های خطرناک خورشید محافظت می کنند اما ضدآفتاب شیمیایی قدرت نفوذ به لایه های عمیق پوستی دارند تا نسبت به اشعه های فرابنفش واکنش نشان دهد.

برخی از پرشکان بر این باورند که کرم های ضدآفتاب شیمیایی دارای مواد سازنده ای هستند که سبب جذب اشعه های مضر خورشید به مقدار بیشتر می شود و آسیب های بسیار زیادی به پوست وارد می کند.

این دو نوع کرم ضدآفتاب تفاوت های دیگری نیز دارند که عمده ترین تفاوت آن، ظاهر کرم  بر روی پوست صورت است؛ زیرا کرم ضدآفتاب شیمیایی می تواند به خوبی به عمق پوست افراد نفوذ کند و از این رو کمتر بر روی پوست باقی می مانند و در نهایت بهتر است به عنوان زیرساز آرایش مورد استفاده قرار گیرند.

بهترین زمان تمدید کرم ضدآفتاب

در صورت استفاده از کرم ضدآفتاب باید به این نکته توجه کنید که 15 دقیقه پیش از خروج از منزل باید کرم ضدآفتاب را بر روی پوست خود بزنید؛ طبق گفته بهترین دکتر پوست در تهران، شما باید هر 2 ساعت یک بار، کرم ضدآفتاب خود را تجدید کنید و زمانی که قصد شنا کردن دارید باید این کرم را زودتر تجدید کنید.

نکته مهم دیگر این است که باید اس پی اف کرم ضدآفتاب را در نظر بگیرید زیرا اگر میزان اس پی اف کرم کمتر باشد، باید سریع تر اقدام به تجدید آن کنید، از این رو بهتر است از کرم ضدآفتابی که اس پی اف آن بالاتر است استفاده نمایید یا مقدار بیشتری کرم ضدآفتاب بر روی پوست خود بمالید.

ویژگی های بهترین انواع کرم ضدآفتاب

بهترین انواع کرم ضدآفتاب باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد و برای استفاده افراد مناسب باشد؛ در ادامه برخی از این ویژگی ها را برای شما ذکر خواهیم کرد :

  • ضد آفتاب باید طیف گسترده ای داشته باشد و در مقابل اشعه های مضر ماورای بنفش UVA و UVB از پوست شما به خوبی مراقبت کند.
  • از بهترین انوع کرم ضدآفتاب استفاده کنید که SPF آن دست کم 30 باشد.
  • باید کرم ضد آفتابی برای خود انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد.
  • یک ضدآفتاب مناسب باید دارای مواد فیزیکی و شیمیایی باشد.

10 تا از بهترین انواع کرم ضدآفتاب را بشناسید!

کرم ضدآفتاب سینرهکرم ضدآفتاب سینره

کرم ضدآفتاب سینره یکی از بهترین انواع کرم ضدآفتاب در بازار است که بسیاری از افراد می توانند در طول روز از آن به خوبی استفاده کنند؛ این کرم برای افرادی که پوست چرب و جوش دار دارند مناسب است و در ضمن می تواند از پوست در برابر پرتوهای مضر UVB و UVA محافظت کند.

کرم ضدآفتاب سینره از بروز پیری زودرس و لکه های پوستی پیشگیری می کند؛ این نوع کرم ضدآفتاب می تواند جلوه ای مات بر روی پوست ایجاد کند؛ کرم ضدآفتاب سینره فاقد چربی است و ساختاری کاملا سبک دارد و جذب آن بسیار سریع و آسان است؛ این کرم بدون انجام تست حیوانی یا کرولتی فری است؛ شما باید پیش از نیم ساعت از قرار گرفتن در برابر نور خورشید، از این کرم استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب لافاررکرم ضدآفتاب لافارر

کرم ضدآفتاب لافارر یکی از بهترین انواع کرم ضدآفتاب می باشد که برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مناسب است؛ می توان از این نوع کرم جهت جلوگیری کردن از به وجود آمدن آکنه نقش موثری دارد؛ کرم ضدآفتاب لافارر قدرت بسیار زیادی حفاظتی در همه طول موج های پرتو ماوراء بنفش دارد؛ در ضمن این کرم کاملا فاقد چربی است و در برابر عوامل ایجاد کننده آکنه نقش بسیار خوبی ایفا می کند.

این کرم ضدآفتاب فرمولاسیون فوق سبک دارد و پوشش دهی بسیار کامل و یکنواخت نیز دارد؛ با استفاده از این کرم  ضدآفتاب می توان به پیشگیری و رفع لک های پوستی، مهار کردن ترشح سبوم، مات کردن پوست کمک کرد؛ در ضمن این کرم ضد حساسیت و غیر کومدون زا می باشد و از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند؛ کرم ضدآفتاب لافارر تاثیر بسیار زیادی در کند شدن روند پیری پوست، خنثی کردن رادیکال های آزاد دارد.

کرم ضدآفتاب هیدرودرمکرم ضدآفتاب هیدرودرم

کرم ضدآفتاب هیدرودرم یکی از بهترین انواع کرم ضدآفتاب است که انواع مختلفی دراد، یکی از انواع آن رنگی Physical بژ روشن است؛ این ضدآفتاب در کشور ایران ساخته می شود که دارای SPF 50 می باشد و حجم آن برابر با 50 میلی لیتر است؛ شما باید نیم ساعت پیش از بیرون رفتن از این ضدآفتاب به پوست خود بمالید و آن را هر دو ساعت یک بار تجدید کنید.

این کرم ضدآفتاب ویتامین های بسیار زیادی از جمله ویتامین C و E را در خود گنجانده است که به دلیل داشتن ویتامین E  می تواند آثار مخرب به وجود آمده به وسیله راديكال های آزاد را از بین ببرند از بروز پيری زودرس پوست جلوگیری کند؛ در ضمن وجود ويتامين C در کرم ضدآفتاب هیدرودرم، نه تنها نقش یک آنتی اكسيدان بسیار قوی را ایفا می کند، بلکه جاذب راديكال های آزاد است و نقش بسیار تاثیر گذاری در سنتز كلاژن و در نهایت افزايش یافتن الاستيسيته پوست دارد.

کرم ضدآفتاب هیدرودرم گزینه  بسیار مناسبی برای پوست های حساس و خشک می باشد که هیچ گونه جاذب شیمیایی ندارد؛ این کرم در مقابل تعريق و شستشو بسیار مناسب است و در صورت ورزش کردن و تعریق، از بین نمی رود.

کرم ضدآفتاب سی گلکرم ضدآفتاب سی گل

کرم ضدآفتاب سی گل یکی از بهترین انواع کرم ضدآفتاب است که طرفداران بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد برای استفاده روزانه خود از این کرم استفاده می کنند؛ این کرم ضدآفتاب دارای انواع ویتامین‌ها و تقویت کننده است و در ضمن فرمولاسیون بسیار قوی دارد که سبب شده پوست فرد مصرف کننده تا مدت زمان طولانی پس از مصرف، در برابر نور خورشید مقاوم بماند؛ ضمنا به دلیل وجود ویتامین، سبب تازگی پوست و در نهایت جلوگیری کردن از پیری زودرس پوست می شود.

کرم ضد آفتاب سی گل دارای خاصیت مرطوب کنندگی پوست است که پس از استفاده کردن، حس خشک شدگی پوست از بین خواهد رفت؛ این موضوع سبب می‌شود که در طول روز احساس خوشایندی به فرد دست دهد؛ این کرم ضدآفتاب برای انواع پوست از جمله پوست‌های خشک و معمولی گزینه بسیار مناسبی است که آنتی اکسیدان و ماندگاری بسیار بالایی دارد.

کرم ضدآفتاب لایسلکرم ضدآفتاب لایسل

کرم ضدآفتاب لایسل دارای SPF 50 است که جزء بهترین انواع کرم ضدآفتاب می باشد؛ این کرم شهرت بسیار زیادی بین بسیاری از افراد از جمله خانم ها دارد که دلیل آن جنس بسیار مرغوب آن است؛ این کرم ضدآفتاب برای انواع پوست از جمله پوست خشک و نرمال مناسب می باشد؛ این محصول از پوست صورت شما در برابر اشعه های UVA ،UVB مادون قرمز و نور مرئی به خوبی می تواند محافظت کند.

در مواد سازنده این کرم ترکیبات بسیار مفیدی وجود دارد که سبب محافظت از پوست محافظت می شوند و به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از بروز پیری زودرس و تیرگی پوست جلوگیری می کند؛ فرمولاسیون ضد آفتاب لایسل کاملا سبک و ملایم می باشد و مقاومت بسیار زیادی در برابر شستشو و تعریق بسیار زیاد دارد؛ کرم های ضد آفتاب‌ لایسل در دو نوع رنگی و بی رنگ اند که هر دو ضد حساسیت و مرطوب کننده می باشند.

کرم ضدآفتاب بایودرماکرم ضدآفتاب بایودرما

کرم ضد آفتاب بایودرما دارای SPF 100 است که مدل های مختلف از جمله مدل Photoderm MAX دارد که برای پوست های معمولی تا خشک مناسب می باشد؛ این کرم ضدآفتاب می تواند به خوبی از پوست فرد در برابر نور خورشید و اشعه های مضر محافظت کند؛ در صورتی که شما نگران آفتاب سوختگی یا بروز پیری زودرس در پوست خود هستید، می توانید از این کرم ضدآفتاب استفاده کنید و دیگر نگران نباشید؛ شما با استفاده از ضد آفتاب بایودرما می‌توانید به گرم‌ترین نقاط بدون هر گونه نگرانی و استرس بروید.

کرم ضدآفتاب بایودرما پارابن و اسانس ندارد و در ضمن مدت زمان ماندگاری آن در برابر آب بسیار زیاد است؛ این کرم حاوی رنگدانه است که جهت پوشاندن لک‌های پوست بسیار مناسب می باشد؛ این کرم یکی از بهترین گزینه های انتخابی خانم ها برای پوشاندن عیوب پوستی شان است و در ضمن جزء بهترین انواع کرم ضدآفتاب می باشد.

کرم ضدآفتاب دکتر ژیلاکرم ضدآفتاب دکتر ژیلا

کرم ضدآفتاب دکتر ژیلا یکی از بهترین انواع کرم ضدآفتاب است که چند مدل دارد و یکی از آن ها بدون چربی می باشد؛ این نوع کرم ضدآفتاب 65 میلی متر است و ویتامین های بسیاری زیادی در بر دارد که شامل ویتامین E ،C است؛ کرم ضدآفتاب دکتر ژیلا در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید ( (UVA,UVBتا حد 95 درصد می تواند محافظت کند؛ در ضمن این کرم برای پوست‌های مختلط نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

کرم ضدآفتاب دکتر ژیلا خاصیت ضدچروک دارد و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و همچنین فاقد مواد حساسیت‌زا می باشد؛ این کرم ضدآفتب در سه رنگ کاربردی، بیرنگ،رنگی و بژ در بازار وجود دارد که شما باید متناسب با رنگ پوست خود، آن را انتخاب نمایید.

کرم ضدآفتاب ایزدینکرم ضدآفتاب ایزدین

کرم ضدآفتاب ایزدین کیفیت بسیار بالایی دارد که برای انواع پوست گزینه بسیار مناسبی می باشد؛ این کرم  ضدآفتاب حالت مات دارد که به راجتی جذب پوست افراد می شود؛ کرم ضدآفتاب ایزدین یکی از بهترین انواع کرم ضدآفتاب می باشد که ویتامین E و اسید هیالورونیک را در خود گنجانده است و می تواند از پوست در برابر اشعه های مختلف محافظت کند؛ این کرم ضدآفتاب دارای آنتی اکسیدان است که سبب جلوگیری از بروز چروک و پیری پوست می شود.

می توان از این کرم ضدآفتاب برای دور چشم هم استفاده کرد؛ حتی این کرم در برابر آب نیز مقاومت بسیار زیادی دارد و از بین نمی رود؛ در صورت استفاده از این کرم ضدآفتاب دیگر چشم فرد نمی سوزد و اثر منفی نمی گذارد.

کرم ضدآفتاب سین بیونیمکرم ضدآفتاب سین بیونیم

کرم ضدآفتاب سین بیونیم یکی از بهترین انواع کرم ضدآفتاب است که کیفیت بسیار بالایی دارد و برای پوست های چرب و انواع پوست گزینه بسیار مناسبی می باشد؛ این کرم ضدآفتاب دارای SPF 50 می باشد که پوست‌های حساس و مستعد قرمزی می توانند به راحتی از آن در مقابل اشعه‌های مضر، جلوگیری از آفتاب سوختگی و پیری زودرس استفاده کنند.

کرم ضدآفتاب سین بیونیم دارای کاور مات است برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب می باشد؛ این کرم ضدآفتاب در کشور فرانسه ساخته شده است که دارای هالونیک اسید می‌باشد و از پیری پوست به خوبی جلوگیری می‌کند؛ این کرم ضدآفتاب شهرت بسیار زیادی بین مردم دارد و افراد بسیاری برای داشتن پوستی سالم از آن استفاده می کنند.

کرم ضدآفتاب درموبایکرم ضدآفتاب درموبای

کرم ضدآفتاب درموی بای یکی از بهترین انواع کرم ضدآفتاب است که اگر شما تمایل به داشتن پوست سالم دارید، می توانید از این ضدآفتاب استفاده نمایید؛ این کرم ضدآفتاب برای کسانی که پوست چرب دارند نیز گزینه بسیار مناسبی می باشد؛ این کرم ضدآفتاب ویژگی های بارز بسیار زیادی دارد که شامل سبک بودن، ضدتعریق، ماندگاری بالا، مات بودن و کنترل ترشح غدد چربی می باشد.

این کرم ضدآفتاب به دلیل رنگ طبیعی که دارد سبب پوشیده شدن لکه های صورت می‌گردد و دیگر نیازی به استفاده کردن از پن‌کیک وکرم پودر نیست؛ بسیار از افراد از جمله خانم ها از این کرم ضدآفتاب برای محیط های مختلف استفاده می کنند و رضایت کافی از این محصول دارند.

انواع کرم ضدآفتاب متناسب با پوست

کرم ضدآفتاب باید متناسب با پوست فرد انتخاب شود؛ در ادامه کرم ضدآفتابی که متناسب با پوست افراد است شامل گزینه های زیر می باشد :

کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب : کسانی که پوست چرب و براق دارند، باید از کرم ضدآفتابی استفاده کنند که SPF شان مبتنی بر آب است؛ این نوع کرم ضدآفتاب موجب به وجود آمدن حالت خشکی بر روی پوست می شود و به دلیل فرمولاسیون خاصی که دارد، سبب خنک شدن پوست می شود؛ زمانی که پوست دچار التهاب شود، با استفاده کردن از این نوع کرم ضدآفتاب، می توان کمک بزرگی به خنک کردن و آرام کردن پوست کرد.

کرم ضد آفتاب برای پوست های خشک : کسانی که پوست خشک دارند، به دلیل سطح پایین چربی که دارند، پوست شان حساس و سفت می گردد؛ کسانی که پوست شان این گونه است، باید از کرم ضد آفتابی استفاده کنند که دارای مرطوب کننده های مختلف مثل سیلیکون،لانولین و روغن است؛ زمان خرید کردن کرم ضدآفتاب های مخصوص پوست چرب، باید به SPF30 بالاتر فکر نمایید و حتما در آن از مرطوب کننده هایی که ذکر شده، استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب برای انواع پوست و آکنه : کسانی که پوستی مختلط دارند، یعنی در بخشی از پوست صورتشان، خشکی و در بخش دیگر مثل بینی یا گونه ها، پوست چرب دارند، بهتر است از کرم ضد آفتاب هایی که برای پوست مختلط یا فاقد چربی مناسب است، استفاده کنند.

از این جهت که پوست خشک ملتهب و حساس نشود، بهتر است از کرم مرطوب کننده ای در آن بخش استفاده کنید و سپس کرم ضد آفتاب مخصوص پوست مختلط را استفاده کنید؛ زمانی که پوست شما حساس یا دارای آکنه می باشد، باید از ضد آفتاب هایی استفاده نمایید که فیلتر UVB دارند، که این نوع فیلتر در مقایسه با UVA، سبک تر است و در ضمن باید چربی نداشته باشد.انواع کرم ضدآفتاب متناسب با پوست

روش درست استفاده کردن از کرم ضدآفتاب

برای استفاده صحیح از کرم ضدآفتاب باید به نکات مختلفی توجه نمایید که در ادامه مقاله برخی از آن ها را برای شما ذکر خواهیم کرد :

  • به طور کلی قبل از بیرون رفتن از خانه باید از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید زیرا 30 دقیقه زمان می برد تا کرم جذب پوست شما شود و از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری کند.
  • باید تقریبا 1 ساعت پیش از خارج شدن از منزل خود از کرم های ضد آفتابی که دارای اسید آمینوبنزوئیک، لیسادیمات، پادیمات و روکسادیمات هستند، استفاده نمایید؛ اما ضد آفتاب‌های دیگر را باید نیم ساعت قبل از بیرون رفتن استفاده کنید.
  • ابتدا باید از کرم های مراقبتی دیگر از جمله کرم مرطوب کننده یا آبرسان بر روی پوست خود استفاده نمایید و پس از آن اقدام به زدن کرم ضدآفتاب کنید.
  • باید یک لایه از کرم ضدآفتاب را بر روی همه نواحی پوست خود پخش کنید.
  • کرم ضدآفتابی که به پوست زده اید را ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شما شود.
  • در ادامه باید لایه ای نازک دیگر از کرم ضد آفتاب به آن ناحیه اضافه کنید.
  • در صورتی که بخشی از بدن یا صورت شما خیس شده یا زمانی که بیرون از خانه در برابر نور مستقیم خورشید قرار می گیرید، باید هر ۸۰ دقیقه کرم ضد آفتاب تان را تجدید کنید.
  • باید به این نکته توجه کنید که حتی الامکان زیر سقف نیز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

SPF کرم ضدآفتاب چیست؟

زمانی که خانم ها اقدام به خرید بهترین انواع کرم ضدآفتاب می کنند، به SPF آن توجه می کنند زیرا این مورد تاثیر بسزایی در محافظت از پوست در برابر نور خورشید دارد؛ هر چه عدد این فاکتور در کرم ضدآفتاب شما بالاتر باشد، بدین معناست که این کرم قدرت بیشتری در محافظت از پوست شما در برابر نور آفتاب دارد؛ در این بخش شرح خواهیم داد که هر SPF با یه عدد خاص به چه معناست :

  • SPF 15 به این معناست که از رسیدن 93 درصد از اشعه های خطرناک نور خورشید به پوست شما جلوگیری می کند.
  • SPF 30 به این معناست که از رسیدن 97 درصد از اشعه های مضر UVB به پوست شما جلوگیری می نماید.
  • SPF 50 به معنای جلوگیری کردن از برخورد 98 درصد از اشعه‌های مضر UVB به پوست می باشد.

SPF کرم ضدآفتاب چیست؟

کلام آخر

کرم ضدآقتاب تاثیر بسزایی در سلامت پوست و جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست می شود؛ باید با انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب پوست، از پیری زودرس و بروز لک و آکنه در پوست جلوگیری کرد؛ از این رو در این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با کرم ضدآفتاب در اختیار شما قرار دادیم و در ضمن سایت جراحتو 10 تا از بهترین انواع کرم ضدآفتاب را به شما معرفی کرد تا بتوانید به راحتی کرم مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و متشکر هستیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با بهترین انواع کرم ضدآفتاب دارید، می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck.ir