ما امروز قصد داریم شما را با 5 روش عالی برای از بین بردن تیرگی زانو در خانه آشنا کنیم. ملانین ها عامل ایجاد رنگ پوست و مو در بدن افراد می باشند. زمانی که بیش از حد نرمال بدن در یک ناحیه ملانین تولید کند سبب به وجود آمدن شرایطی می شود که به آن هایپرپیگمانتاسیون می گویند. هایپرپیگمانتاسیون یکی از دلایل اصلی تیرگی و سیاهی پوست زانو در اطراف ناحیه زانو می باشد. در این مقاله برخی از روش های خانگی برای درمان تیرگی زانو را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید تیرگی زانوها را به خوبی رفع کنید. برای مشاهده این روش ها تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.



علت سیاهی زانو چیست؟

ملانین ها عامل ایجاد رنگ پوست و مو در بدن افراد می باشند. زمانی که بیش از حد نرمال بدن در یک ناحیه ملانین تولید کند سبب به وجود آمدن شرایطی می شود که به آن هایپرپیگمانتاسیون می گویند. هایپرپیگمانتاسیون یکی از دلایل اصلی تیرگی و سیاهی پوست زانو در اطراف ناحیه زانو می باشد. تحقیقاتی در مجله بالینی و زیبایی درماتولوژی منتشر شده که نشان دهنده این است که التهاب ناشی از تحریک و آسیب پوست یکی از دلایل اصلی ایجاد هایپرپیگمانتاسیون در همه افراد به خصوص افرادی با پوست تیره می باشد.

البته دلایل دیگری نیز برای تیرگی پوست در این نواحی وجود دارد که این دلایل شامل تجمع سلول های مرده پوست، اصطکاک، قرارگیری در معرض نور خورشید، برخی بیماری های پوستی مثل اگزما، هایپرپیگمانتاسیون بعد از التهاب، قرص های پیشگیری از بارداری، ملاسما (لکه های تیره) به دلیل بارداری اخیر و کک و مک و لکه های پیری می شود. در صورت جدی بودن این مشکل و درمان آن می توانید به بهترین دکتر پوست در تهران مراجعه کنید. در ادامه 5 روش عالی برای از بین بردن تیرگی زانو در خانه را در اختیار شما قرار داده ایم.

علت سیاهی زانو چیست؟

درمان های خانگی برای رفع تیرگی زانو

در این قسمت 5 روش عالی برای از بین بردن تیرگی زانو در خانه را در اختیار شما قرار داده ایم، افراد می توانند از روش های خانگی استفاده کنند و به روشن شدن پوست زانو بپردازند. در این قسمت برخی درمان های خانگی را در اختیار شما قرار داده ایم که عبارتند از:

جوش شیرین

جوش شیرین یکی از موادی است که برای درمان تیرگی زانو موثر می باشد. برای استفاده از این روش سه تا چهار قاشق چایخوری جوش شیرین را با مقدار بسیار کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر سفت درست شود. مخلوط جوش شیرین را روی آرنج، قوزک پا و زانوهایتان بزنید. باید سعی کنید چندین دقیقه آن را روی پوست بمالید و بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. این روش برای درمان تیرگی بسیار مناسب می باشد. از جوش شیرین می توانید به عنوان روشن ‌کننده و لایه ‌بردار پوست استفاده کنید. جوش شیرین سلول‌ های مرده لایه بیرونی پوستتان را از بین می ‌برد با از بین بردن لایه مرده پوست، پوست زیرین که روشن ‌تر است خودش را نشان می دهد.

آبلیمو، شکر و عسل

آبلیمو، شکر و عسل از دیگر روش ها برای روشن سازی پوست زانو می باشد. برای انجام این روش آب یک لیموترش را بگیرید و آن را داخل یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. به خوبی این مواد را مخلوط کنید و بعد به آرامی روی قسمت ‌های تیره پوست بمالید. بعد از گذشت 20 دقیقه می توانید آن را با آب ولرم از روی پوست بشویید.

لیمو، شکر و عسل در کنار هم، یک لایه بردار روشن کننده می باشد که افراد می توانند از آن استفاده کنند. آبلیمو و عسل خواص روشن ‌کنندگی پوست دارند و به عنوان روشن کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرند. شکر دارای خاصیت لایه برداری می باشد و به همین دلیل این درمان برای رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا کاربرد بسیاری دارد.

زردچوبه

از دیگر روش ها برای روشن سازی تیرگی زانو می توان به زردچوبه اشاره کرد. برای انجام این روش چند قطره آبلیمو را به دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه اضافه کنید. این مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یک خمیر سفت درست شود. خمیر زردچوبه را روی زانو و نواحی تیره قرار دهید و بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه زمانی که مواد خشک شد آن را بشویید. زردچوبه یکی از بهترین روش ها برای روشن کردن پوست می باشد که افراد سال ها از آن استفاده کرده اند. کورکومین موجود در زردچوبه از فعالیت ملانین (رنگدانه پوستی) در بدنتان جلوگیری می ‌کند و به همین دلیل سبب از بین رفتن سیاهی زانو، آرنج و قوزک پا می‌ شود.

روغن زیتون و شکر

برای از بین بردن تیرگی زانو می توانید از روغن زیتون و شکر استفاده کنید. برای انجام این روش یک قاشق غذاخوری شکر سفید یا قهوه ‌ای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. از این مخلوط در نواحی تیره بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند. بعد از گذشت زمان مورد نظر آن را با آب بشویید و با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. بعد از اتمام پوست خود را خشک کنید. شکر لایه بردار طبیعی پوست می باشد و همچنین روغن زیتون به دلیل داشتن خواص نرم‌ کنندگی پوست شما را نرم و مرطوب می ‌کند. این دو ماده در کنار هم می توانند تیرگی زانوها را از بین ببرند.

روغن نارگیل

از دیگر مواد برای از بین بردن تیرگی زانو روغن نارگیل می باشد. برای استفاده از این روش یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر یعنی تهیه شده به روش پرس سرد و فاقد الکل را روی پوست و نواحی تیره بمالید. اجازه دهید روغن نارگیل به مدت نیم ساعت باقی بماند. بعد از گذشت 30 دقیقه آن را بشویید. روغن نارگیل یک روغن بسیار مفید است که سبب نرم کنندگی بسیاری می شود و می تواند پوست آرنج، زانو و قوزک پایتان را مرطوب نگه دارد. یکی از دلایل تیرگی پوست نبود رطوبت کافی می باشد که با استفاده از این روغن خشکی پوست شما درمان می شود.

روش های مدرن از بین بردن تیرگی زانو

استفاده از بهترین کرم سفید کننده زانو

اگر از روش های خانگی استفاده کردید و جواب نگرفته اید می توانید از روش های مدرن استفاده کنید. یکی از روش های مدرن استفاده از کرم سفید کننده زانو می باشد. کرم ها و ژل های روشن کننده پوست خیلی سریع سیاهی زانوهای شما را از بین می برند. چنین کرم ها و ژل هایی از عناصری مانند اسید لاکتیک، عصاره شیرین بیان، اسید کوجیک، عصاره آلفا آربوتین، پودر امبلیکا، روغن گل پامچال و عصاره گریپ فروت ساخته می شوند و به همین دلیل برای رفع تیرگی بسیار موثر می باشند.

سعی کنید از چنین محصولاتی به مدت سه هفته نتایج بسیار خوبی برای شا رقم می زند و سبب رفع سیاهی زانو و قوزک پا می شود. قبل از انجام چنین کارهایی سعی کنید به بهترین دکتر پوست در تهران مراجعه کنید تا به شما کمک کند. حتما با پزشک مشورت کنید زیرا استفاده نادرست از این محصولات، ممکن است سبب بروز عوارض ناخوشایندی روی پوست شود. اگر قصد دارید از این کرم های روشن کننده برای رفع تیرگی زانو استفاده کنید حتما به پزشک مراجعه کنید و از ایشان مشورت بگیرید.

میکرودرم ابریژن یکی از سریع ترین روش برای رفع تیرگی زانو

میکرودرم ابریژن یکی از روش های بسیار جدید و مدرن برای رفع تیرگی زانو و دیگر نواحی تیره بدن می باشد. این روش بین افراد دارای محبوبیت بسیاری می باشد. اکثر بانوان از این روش استفاده می کنند. این روش به دلیل این که روی پوست معجزه می کند مورد محبوبیت افراد قرار گرفته است. در این روش درمانی از الماس های طبیعی و ریز استفاده می شود تا یک لایه نازک از سطح پوست را بردارد. این کار سبب رفع سلول های مرده پوست می شود و خیلی سریع تیرگی های پوست از بین می روند. میکرودرم ابریژن در مقایسه با روش های دیگر  یکی از سریع ترین روش ها برای رفع تیرگی پوست می باشد. البته هزینه این روش نیز نسبت به دیگر روش ها بیش تر است.

رفع تیرگی زانو با لیزر

از دیگر روش ها برای از بین بردن تیرگی های نواحی مختلف بدن استفاده از لیزر می باشد. این روش جزء روش های بسیار  مطمئن به شمار می رود. برای رفع سیاهی زانو با لیزر نخست قسمت هایی از پوست زانو که تیرگی بیش تری دارند، تحت امواج لیزر قرار می گیرند. با این کار انرژی امواج لیزر با برخورد به ملانین پوست، لایه رویی پوست که تجمع رنگدانه و سلول های مرده در آن زیاد است، را جدا می کند. این کار باید در چند جلسه صورت بگیرید و به همین ترتیب طی 7 الی 20 روز تمامی تیرگی های زانو رفع می شوند. البته مدت زمان رفع تیرگی ها بستگی به شدت تیرگی نیز دارد. هر چقدر تیرگی سر زانو بیش تر باشد، درمان سیاهی زانو با لیزر باید بیش تر تکرار شود.

روش های مدرن از بین بردن تیرگی زانو

برخی از داروهای OTC برای رفع سیاهی زانو

هیدروکینون

محصولات دارای هیدروکینون تا حد بسیاری سبب روشن ‌شدن رنگدانه‌ های تیره پوست و رفع سیاهی آرنج و زانو می شوند. این محصولات دارای علائمی مانند قرمزی و خشکی در پوست‌ های حساس می باشند.

آب اکسیژنه

آب اکسیژنه یکی از محصولات برای رفع تیرگی زانو است ولی باید دقت کنید مصرف بسیار کم و محدود آن سبب لایه‌ برداری نواحی تیره می ‌شود اگر مصرف آن را بیش از اندازه و خودسرانه انجام دهید سبب التهاب و تاول خواهد شد.

ویتامین C

ویتامین C دارای خواص آنتی ‌اکسیدانی است که یکی از محصولات برای از بین بردن تیرگی زانو است.

ویتامین A

ویتامین A و رتینوئیدها، سبب بازسازی سریع تر پوست می شوند و استفاده از آن ها در بلند مدت سبب کاهش آسیب‌ های ناشی از تابش آفتاب می شود و سبب روشن شدن رنگ پوست می شود. به همین دلیل یک روش موثر برای سفيد كردن آرنج و زانو و قوزک پا محسوب می ‌شوند.

آلفاهیدروکسی ‌اسید

لایه ‌بردارهای آلفاهیدروکسی ‌اسید یکی از محصولات برای از بین بردن تیرگی زانو می باشد. این محصول با از بین ‌بردن سلول‌ های مرده پوست، سبب صاف شدن سطح پوست می شود و همچنین تاثیر بسیاری در رفع سیاهی زانو دارد. در صورتی که از این کرم ها خودسرانه استفاده کنید ممکن است عوارضی مانند لک، التهاب و … را به دنبال داشته باشد.

رفع تیرگی زانو با لیزر

رفع سیاهی زانو، آرنج و قوزک پا با لیزر امکان پذیر است. لیزر یکی از روش های مطمئن برای از بین بردن تیرگی زانو می باشد. درمان تیرگی زانو با لیزر در طی چند جلسه و با در نظر گرفتن شدت تیرگی پوست بیمار انجام می شود. برای انجام این کار باید به بهترین و مجرب ترین پزشک مراجعه کنید.

تعداد جلسات لیزر درمانی: تعداد جلسات لیزر درمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل رنگ پوست بیمار می باشد ولی ممکن است بین 3 تا 5 جلسه متغیر باشد. این جلسات ماهانه می باشند.

لیزر فرکشنال CO2 مونالیزا

هیچ یک از روش های خانگی و همچنین استفاده از کرم ها و ژل ها به اندازه استفاده از لیزر مطمئن نمی باشد. این روش یکی از موثر ترین روش های رفع تیرگی زانوها می باشد. در این روش پرتو های لیزر به پوست تابانده می شود تا با لایه برداری سطح رویی پوست سبب روشن شدن رنگ آن و رفع سریع سیاهی زانو، رفع تیرگی قوزک پا و دیگر نواحی تیره پوست شود. این روش دارای عوارض خطرناکی نمی باشد. در صورت مراجعه به بهترین و با تجربه ترین پزشک ممکن است عوارض بسیار محدودی مانند التهاب، تورم و قرمزی رخ دهد که این عوارض در مدت زمان بسیار کوتاه از بین خواهد رفت.

کلام آخر

ملانین ها عامل ایجاد رنگ پوست و مو در بدن افراد می باشند. زمانی که بیش از حد نرمال بدن در یک ناحیه ملانین تولید کند سبب به وجود آمدن شرایطی می شود که به آن هایپرپیگمانتاسیون می گویند. هایپرپیگمانتاسیون یکی از دلایل اصلی تیرگی و سیاهی پوست زانو در اطراف ناحیه زانو می باشد. التهاب ناشی از تحریک و آسیب پوست یکی از دلایل اصلی ایجاد هایپرپیگمانتاسیون در همه افراد به خصوص افرادی با پوست تیره می باشد. اگر از روش های خانگی استفاده کردید و جواب نگرفته اید می توانید از روش های مدرن استفاده کنید.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با 5 روش عالی برای از بین بردن تیرگی زانو در خانه آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck.ir