ما امروز قصد داریم شما را با هزینه عمل برداشتن غبغب آشنا کنیم. افرادی که دارای غبغب هستند ممکن است به دلیل داشتن چربی های اضافه اعتماد به نفس پایینی داشته باشند. از عوامل اصلی ایجاد غبغب می توان به پیری و همچنین کاهش کلاژن اشاره کرد. برای از بین بردن غبغب باید به بهترین و با تجربه ترین پزشک و جراح مراجعه نمایید. هزینه عمل غبغب به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به این عوامل اشاره کرده ایم. ما در این مقاله هزنیه عمل برداشتن غبغب را در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.



علل ایجاد غبغب چیست؟

عوامل مختلفی وجود دارند که در ایجاد غبغب بسیار موثر هستند. یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد غبغب پیری و کاهش کلاژن پوست می باشد. کلاژن،‌ پروتئینی در عمق پوست می باشد که سبب بهبود زخم ‌ها می شود و باعث طراوت و جوانی پوست می ‌شود. با افزایش سن حجم کلاژن در بدن افراد کاهش می یابد. با کاهش میزان کلاژن، پوست دچار افتادگی می شود و چین و چروک هایی روی پوست ایجاد می شود. با افزایش سن و سنین بالای 70 سال، پوست افراد 80 درصد کلاژن خود را از دست می ‌دهد و ممکن است سبب ایجاد غبغب شود. با افزایش سن، پوست رو به خشکی و نازکی می ‌رود و حفظ فرم آن دشوار می‌ شود. دلایلی وجود دارند که می ‌توانند سبب ایجاد غبغب شوند. این دلایل شامل موارد دزیر می باشند:

  • مصرف بیش از حد الکل
  • کم ‌آبی مزمن یا شدید
  • استرس مزمن یا شدید
  • رژیم ‎های غذایی کم آنتی اکسیدان
  • عدم مصرف چربی‎ های مفید و سایر مواد مغذی ضروری
  • مواد حساسیت ‌زا پوستی، از آلودگی هوا گرفته تا مواد آرایشی
علل ایجاد غبغب چیست؟

روش رفع غبغب

برای رفع غبغب روش های متعددی وجود دارد. انجام ورزش ‌هایی که سبب درگیری عضلات صورت می شود، در درمان غبغب بسیار موثر می باشد. اغلب تمریناتی که برای رفع غبغب توصیه می ‌شوند را افراد باید یکی پس از دیگری انجام دهند. در هر حرکت ورزشی ‌ که انجام می‌ دهید، عضلات صورت باید به مدت 5 تا 20 ثانیه در حالت انقباض باشند. هر تمرین را می ‌توانید 8 تا 12 بار و چند بار در روز تکرار کنید. برخی تمرینات معمول صورت ممکن است به بهبود غبغب کمک بسیاری بکنند که عبارتند از:

  • سعی کنید خمیازه بکشید و دهان خود را تا جای ممکن باز کنید و سپس آن را خیلی آرام ببندید و اجازه ندهید دندان‌ها روی هم قرار بگیرند.
  • انگشتان خود را دو طرف لب قرار دهید و آن را به طرف پایین بکشید. لب را غنچه کنید و چند ثانیه نگه دارید.
  • گونه‌ های خود را با دست و تا جایی که می‌ توانید بالا ببرید.
  • سرتان را به طرف بالا بگیرید و یک آدامس بدون قند بجوید.
  • لبخند بزنید و سرتان را به آرامی بالا و پایین ببرید.
  • لب پایین را روی لب بالا قرار دهید و سرتان را به سمت بالا متمایل کنید.

غبغب عارضه بی ‌خطری است و نیازی به مراقبت پزشکی ندارد ولی افراد به دلیل داشتن غبغب احساس ناراحتی، اضطراب دارند و همچنین غبغب سبب کاهش اعتماد به نفس آنان می شود. در این مواقع افراد می توانند به بهترین جراح پلاستیک در تهران مراجعه نمایندو از جراحی استفاده کنند. جراح پلاستیک بر اساس شدت مشکل روش‌ های درمانی مختلفی مانند لیفت و لیزر یا جراحی را به افراد پیشنهاد می کند. روش‌ های پزشکی برای درمان غبغب عبارتند از:

فیلرها: فیلرها، ترکیباتی هستند که سبب پر شدن نواحی مورد نظر می شوند. فیلر ها به گونه‌ ها تزریق می ‌شوند تا مکان ‎هایی که در آن‌ ها چربی پوست تحلیل رفته را پر کنند. لیفت گونه‌ ها سبب بالا کشیدن و کاهش غبغب می شود. با لیفت گونه پوست اطراف خط فک و گوشه ‎های دهان به طرف بالا کشیده می شود. فیلرها دارای انواع مختلفی هستند که شامل اسید هیالورونیک، اسید پلی-ال-لاکتیک، پلی متیل متاکریلات، هیدروکسیلاپاتیت کلسیم و سیلیکون می شوند. تاثیر فیلرها بر شدت غبغب به فرم و ساختار صورت و همچنین تعداد دفعات تزریق بستگی دارد. فیلرهای صورت بین 2 تا 4 سال ماندگاری دارد و پس از طی شدن این زمان نیاز به تمدید دارد. فیلرها به طور معمول در افراد بین 30 تا 50 سال موثرتر هستند. در افراد بالای 50 سال پزشک ممکن است اقدامات دیگری را در کنار فیلر انجام دهد.

لیفت گردن: در اغلب لیفت ‌های گردن، جراح در کنار صورت و زیر چانه برشی ایجاد می کند و سپس چربی‌ ها و بافت‌ ها را در فک و گونه جا به‌ جا می ‌کند. در این روش ممکن است پزشک مقداری از پوست اضافی را بریده و برخی از عضلات اطراف گردن را سفت کند. لیفت گردن یکی از موثرترین و بهترین روش درمان غبغب به شمار می رود، ولی دوره نقاهت لیفت گردن طولانی تر است و همچنین دارای عوارض مختلفی می باشد. یکی از شایع‌ ترین عارضه جراحی لیفت گردن، ایجاد اسکار و عفونت است. اگر افراد بعد از جراحی به خوبی از نواحی جراحی شده مراقبت نکنند ممکن است دچار عفونت شوند. همچنین این روش در مقایسه با دیگر گزینه‌ های درمان غبغب بسیار پر هزینه است ولی استفاده از فیلرها یکی از روش ‌های کم هزینه و ساده می باشد.

اولتراپی: در این روش از دستگاه برای تحریک تولید طولانی مدت کلاژن در لایه ‌های عمیق پوست استفاده می شود. اولتراپی در یک جلسه انجام می ‌شود و نیازی به بیهوشی و ریکاوری ندارد و افراد می ‌توانند بلافاصله بعد از انجام آن به کار های روزانه خود ادامه دهند. اغلب افرادی که از این روش استفاده کرده اند، چند ماه بعد از درمان متوجه بهبود غبغب و سفت ‌تر شدن پوست خود می شوند.

پرتو درمانی: پرتو درمانی با روشی که در درمان سرطان استفاده می ‌شود متفاوت می باشد. در روش پرتو درمانی از گرمای شدید و تابشی برای تحریک کلاژن و الاستین زیر سطح پوست استفاده می ‌شود. پرتو درمانی و تابش گرما کمک می کند کلاژن بیش تری تولید شود و پوست سفت ‌تر شود. افرادی که این روش درمانی را انتخاب می‌ کنند، برای رسیدن به نتایج مطلوب باید سعی کنند این کار را چندین بار در سال انجام دهند.

سایر درمان ‌ها

گزینه های درمانی دیگری برای رفع غبغب وجود دارد که این روش ها شامل موارد زیر می باشند:  

  • لایه ‎برداری شیمیایی
روش رفع غبغب

روش‌ های خانگی از بین بردن غبغب

به طور کلی هیچ روش خانگی‌ نمی ‌تواند به طور کامل غبغب افراد را از بین ببرد، انجام برخی کارها می ‌تواند از تشکیل و ایجاد غبغب پیشگیری کند و آن را به تاخیر بیندازد. این روش ها در جلوگیری و کاهش شدت غبغب تاثیر بسیاری دارند، که عبارتند از:

  • افراد باید سعی کنند بدن خود را هیدراته نگه دارند و در طول روز حداقل 8 لیوان آب بنوشند.
  • استفاده از کرم‌ های ضد آفتاب با محافظت در برابر UVA و UVB امری بسیار مهم می باشد.
  • افراد باید از کلاه و لباس مناسب در زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید استفاده کنند.
  • سعی کنید از مرطوب کننده‌ های متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.
  • استفاده از کرم ‌ها و لوسیون ‌های سرشار از آنتی اکسیدان که سبب تولید کلاژن می ‎شوند، مانند رتینول (از خانواده ویتامین A)، ویتامین C و ویتامین E امری ضروری می باشد.
  • از عادت هایی که باعث می ‌شوند عضلات فک و گونه رو به پایین باشند، مخصوصا اخم کردن و استفاده طولانی مدت از کامپیوتر و تلفن همراه به شدن خودداری نمایید.
  • سعی کنید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید.
  • به هیچ عنوان سیگار نکشید و همچنین سعی کنید از تمریناتی در صورت که سبب تقویت عضلات این ناحیه می ‌شوند، استفاده کنید.

هزینه عمل غبغب

هزینه عمل برداشتن غبغب به عوامل متعددی بستگی دارد که نمی توان هزینه دقیق آن را ذکر کرد. این هزینه ممکن است به دستمزد جراح و همچنین تجربه وی و مدرک و تخصص ایشان بستگی داشته باشد. قطعا اگر شما به جراح بسیار مجرب و شناخته شده ای مراجعه نمایید باید هزینه بیش تری را بپردازید. بهترین و با تجربه ترین جراح افراد را به نتایج بسیار مطلوبی خواهد رساند. از دیگر عواملی که هزینه به آن بستگی دارد می توان به موقعیت مکانی مناسب کلینیک و تجهیزات بسیار پیشرفته آن، شدت غبغب و … اشاره کرد. برای انجام این جراحی باید سعی کنید بهترین و با تجربه ترین جراح را انتخاب کنید.

ویژگی های بهترین جراح پلاستیک

برای از بین بردن غبغب باید به بهترین جراح پلاستیک در تهران و بهترین جراح غبغب مراجعه کنید. ما در این مقاله برخی از ویژگی های بهترین جراح را در اختیار شما قرار داده ایم، برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • اولین و مهم ترین ویژگی بهترین جراح پلاستیک داشتن مدرک و تخصص می باشد. بهترین جراح دارای مدرکی معتبر از دانشگاهی معتبر می باشد.
  • یکی از ویژگی های بهترین جراح داشتن مجوزهای لازم و مدارک تخصصی می باشد. جراح باید دارای مهارت و تبحر کافی در زمینه جراحی باشد تا بتواند افراد را به نتایج مطلوبی برساند.
  • تجهیزات و امکاناتی که بهترین جراح پلاستیک از آن استفاده می کند باید بسیار به روز و پیشرفته باشد تا روند جراحی به خوبی انجام شود.
  • بهترین جراح باید تمامی فعالیت های خود را طبق اصول بهداشتی انجام دهد و به این صورت از بروز هرگونه مشکلات و عفونت ها جلوگیری کند.
  • بهترین جراح پلاستیک همواره دانش خود را بر اساس تکنولوژی روز دنیا به روز می کند و از پیشرفته ترین و نوین ترین روش ها برای جراحی استفاده می کند.
  • بهترین جراح همواره می کوشد تا سلامتی بیماران خود را اولویت قرار دهد و به مسائل و جنبه های مالی توجهی نداشته باشد.
ویژگی های بهترین جراح پلاستیک

علت ایجاد غبغب

افزایش وزن: یکی از دلایل ایجاد غبغب افزایش وزن می باشد. خوردن غذاهای چرب سبب رسوب چربی در بدن و افزایش وزن می‌ شود. چانه مانند قسمت ‌های دیگر بدن نسبت به این موضوع واکنش نشان می ‌دهد و در نتیجه پوست آن کشیده می شود و سبب ایجاد غبغب می ‌شود.

کاهش وزن: کاهش وزن شدید و فوری سبب تغییر شکل داخلی پوست می ‌شود. این تغییر شکل همراه با افتادگی پوست، مخصوصا در لبه ‌های بدن می باشد و در زیر چانه غبغب ظاهر می ‌شود.

افزایش سن: افراد مسن بیش تر از افراد جوان دچار غبغب می شوند زیرا با افزایش سن، ماهیچه‌ ها شل می شوند و از پوست جدا می ‌شوند و از جایی که پوست دارای چربی‌ های زیر جلدی است، پوست سنگین شده و به سمت پایین آویزان می ‌شود و غبغب ظاهر می‌ شود.

ژنتیک: بدن برخی افراد دارای ژن‌ هایی است که به طور ارثی و بدون دلیل خاصی غبغب در می ‌آورند.

کلام آخر

یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد غبغب پیری و کاهش کلاژن پوست می باشد. کلاژن،‌ پروتئینی در عمق پوست می باشد که سبب بهبود زخم ‌ها می شود و باعث طراوت و جوانی پوست می ‌شود. با افزایش سن حجم کلاژن در بدن افراد کاهش می یابد. با کاهش میزان کلاژن، پوست دچار افتادگی می شود و چین و چروک هایی روی پوست ایجاد می شود. هزینه عمل برداشتن غبغب به عوامل متعددی بستگی دارد که نمی توان هزینه دقیق آن را ذکر کرد. هزینه عمل برداشتن غبغب ممکن است به دستمزد جراح و همچنین تجربه ایشان و مدرک و تخصص ایشان بستگی داشته باشد.

از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو سعی بر این داشته تا شما را با هزینه عمل برداشتن غبغب آشنا کند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشند، در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck.ir