ما امروز قصد داریم شما را با 0 تا 100 روش های جلوگیری از ریزش مو آشنا کنیم. ریزش مو یکی از مشکلات آزار دهنده برای آقایان و بانوان می باشد. در طول روز ریزش موها بین 50 تا 100 تار مو امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد ولی در صورتی که این ریزش مو از 100 تار مو بیش تر شود افراد باید به بهترین متخصص جهت درمان مراجعه کنند. ریزش مو دارای دلایل بسیاری است که از دلایل آن می توان به ژنتیک، استفاده از وسایل حرارتی، بیماری ها، استفاده از مکمل ها و … اشاره کرد. برای درمان این بیماری به بهترین متخصص مراجعه کنید. ما در این مقاله 0 تا 100 روش های جلوگیری از ریزش مو را در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.



ریزش مو

20 درصد از آقایان در دهه سوم زندگی خود دچار ریزش مو می شوند. در چنین سنینی دلیل ریزش مو مردان ژنتیک می باشد. البته دلایل دیگر نیز وجود دارند که برای جلوگیری از ریزش مو باید آن ها را کنترل کرد. اگر در سنین پایین دچار ریزش موی سر شده اید باید عامل اصلی آن را پیدا کنید. برای پیدا کردن دلیل این بیماری به بهترین دکتر ریزش مو در تهران مراجعه کنید. دلایل ریزش مو بسیار زیاد می باشند. با افزایش سن، ریزش مو در بانوان و آقایان بیش تر می ‌شود.

مشکلات کمبود عناصر یا سلول‌ های خونی جزء دلایل ریزش مو می باشند که می توانند شدت آن را بیش تر کنند. برای درمان ریزش مو و اطمینان از سلامت خود سعی کنید در آغاز یک چکاپ انجام دهید. استرس و فشارهای منفی در زندگی نی عللی برای ریزش مو به شمار می روند. ریزش موی سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد را مورد ازار و اذیت قرار می دهد. ریزش مو در طول روز بین 50 تا 100 تار مو طبیعی است ولی در صورتی که بیش تر از این تعداد ریزش مو داشتید به بهترین متخصص مراجعه کنید.

ریزش مو

روش های جلوگیری از ریزش مو

استفاده از محصولات شیمیایی را کاهش دهید: بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی که برای مو به کار می روند دچار ریزش موهای افراد می شوند به دلیل این که این محصولات دارای مواد شیمیایی می باشند که برای مو بسیار ضرر دارند و اگر افراد بیش از حد از آن استفاده کنند ممکن است دچار ضعیفی و ریزش موهای آن ها شود. بعد از رنگ کردن مداوم مو با رنگ موهای شیمیایی مدتی به تارهای موی خود استراحت بدهید و اجازه دهید رنگ طبیعی خود را نشان دهند. سعی کنید از محصولات گیاهی استفاده کنید تا موهایتان دچار آسیب و ریزش نشوند. برای درمان نیز به بهترین و با تجربه ترین متخصص مراجعه کنید.

مواد غذایی مناسب مصرف نمایید: مصرف غذاهای ناسالم نیز می توانند سبب ریزش مو شوند پس سعی کنید از غذاهای مناسب استفاده کنید. همه افراد برای حفظ سلامتی بدن و مغز روزانه باید غذا و میوه‌ هایی با مواد مغذی استفاده کنند. خوراکی‌ هایی که دارای ویتامین و مواد معدنی کافی باشند، سبب جلوگیری از ریزش مو می شوند. برای جلوگیری از ریزش مو سعی کنید از مواد غذایی و خوراکی هایی استفاده کنید که دارای پروتئین، اسید چرب امگا 3، عنصر روی، آهن، ویتامین ب 12، ویتامین آ و سی، منیزیم و سلنیوم غنی باشد. سبزیجات برگی، مغزهای خشکبار، لوبیا و ماهی را در سبد غذایی خود قرار دهید.

صبر کنید تا موها به طور طبیعی خشک شوند: در صورت خیس شدن موها بعد از حمام کردن باید اجازه دهید تا موها به طور طبیعی خشک شوند. مو پروتئین خالص است و حرارت بالا به پروتئین مو آسیب می‌ رساند. زمانی که از سشوار و دستگاه‌ های خشک ‌کن استفاده می‌ کنید، در حال آسیب زدن به موها می باشید. بعد از دوش گرفتن و شستشوی مو، بگذارید موها به طور طبیعی خشک شوند تا پروتئین و همچنین تارهای مو استحکام بیش تری پیدا کنند. حرارت بالا سبب خرد شدن و شکستن تارهای مو می ‌شود. پس از وسایلی مانند اتو مو، سشوار و وسایلی که دارای حرارت هستند سعی کنید کم تر استفاده کنید. اگر قصد دارید موهای خود را حالت دهید، آن ها را صاف و یا فر کنید، از دستگاه‌ های مطمئن استفاده کنید.

هر چند وقت موهای خود را کوتاه کنید: یکی از ساده‌ ترین روش‌ها برای مبارزه با موخوره، کوتاه کردن موها می باشد. با کوتاه کردن موهای خود هر چند وقت یک بار می توانید به موهای پرپشتی دست یابید. اگر نمی‌ خواهید هزینه زیادی را صرف آرایشگاه و اصلاح کنید، یک قیچی دست بگیرید و فقط تارهای دارای موخوره را کوتاه کنید کوتاهی مو سبب رشد مجدد مو می شود.

مدل موهای آزاردهنده را انتخاب نکنید: برخی از مدل ‌های مو مانند موی دم اسبی، انواع مدل بافت مانند بافت‌ های آفریقایی یا هر مدل دیگری که موجب کشیده شدن تارهای موی شما می ‌شود، سبب افزایش ریزش مو نیز می شود. سعی کنید فشار به موهای خود وارد نکنید. فشار و کششی که در اثر مدل موهای عجیب به تارها وارد می شود، سبب جدا شدن موها از ریشه می ‌شود. سعی کنید موهای خود را آرام تر ببندید تا فشاری به موها وارد نشود.

موها را برس بزنید: شانه کردن مو سبب حفظ نظم و مرتب بودن ظاهر موها می شود و همچنین به بهداشت فردی هم کمک می ‌کند. سعی کنید به هیچ عنوان موهای خود را در حالت خیس شانه نزنید. از شانه هایی استفاده کنید که دندانه‌ های بزرگ و پهن داشته باشند. سعی کنید در طول روز چند بار این کار را انجام دهید.

علائم ریزش مو

ریزش مو دارای علائمی است که در این قسمت برخی از علائم آن را در اختیار شما قرار داده ایم تا آگاهی پیدا کنید. ریزش می ‌تواند به صورت ناگهانی و یا به تدریج بر روی سر و یا کل بدن رخ دهد. برخی از انواع ریزش مو موقتی و برخی دیگر دائمی هستند. برخی از علائم ریزش مو عبارتند از:

کاهش تدریجی موی جلو سر: یکی از شایع‌ ترین نوع ریزش مو، کاهش تدریجی موی جلو سر افراد می باشد که در مردان و زنان با افزایش سن دیده‌ می‌ شود. در آقایان ریزش مو از ناحیه جلوی سر آغاز می شود و خطوطی شبیه حرف M در جلوی سر ایجاد می ‌شود و به مرور ریزش مو شدید رخ می ‌دهد. در بانوان خطوط مو در ناحیه جلوی سر حفظ شده اما حجم کل مو کم می ‌شود.

ریزش موی منطقه ای: این نوع ریزش مو به صورت تکه ‌تکه رخ می دهد و منطقه کوچکی از سر را در بر می‌ گیرد. این الگوی ریزش در سر دیده می شود ولی ممکن است ریش و ابروها را نیز درگیر کند. در برخی افراد قبل از ریزش مو ممکن است درد و خارش در پوست ایجاد شود.

ریزش موی ناگهانی: ریزش موی ناگهانی ممکن است به دلیل برخی بیماری‌ ها و استرس‌ های شدید ایجاد شود. در این حالت به دنبال شانه ‌کردن، شستن مو یا کشیدن ملایم مو مقدار زیادی مو ریخته ‌می ‌شود.

ریزش مو شدید در کل بدن: در اثر برخی بیماری ‌ها و اقداماتی مانند شیمی ‌درمانی برای سرطان ممکن است ریزش مو در تمام قسمت های بدن رخ دهد. کاهش حجم موها در این موارد موقتی هستند و بعد از گذشت مدتی باز می گردند.

ریزش موی تکه ‌ای که در کل سر پخش می شود: این الگوی ریزش علامتی از عفونت قارچی می باشد که ممکن است همراه با شکنندگی موها، قرمزی، تورم و حتی ترشح همراه باشد.

علائم ریزش مو

علت ریزش مو

در طول روز ریزش مو بین 50 تا 100 تار مو امری طبیعی می باشد و جای نگرانی ندارد. این میزان موجب کاهش قابل ‌توجه موی سر نشده، زیرا با رشد موهای جدید جایگزین می ‌شود.  در این قسمت برخی از دلایل ریزش مو را در اختیار شما قرار داده ایم، ریزش مو می ‌تواند به سبب هر کدام از دلایل زیر ایجاد شود:

سابقه خانوادگی: یکی از شایع ترین علل ریزش مو در آقایان و خانم‌ ها سابقه خانوادگی می باشد که با افزایش سن دیده‌ می ‌شود.

تغییرات هورمونی و بیماری ‌ها: از دیگر دلایل ریزش مو می توان به تغییرات هورمونی و بیماری ها اشاره کرد. تغییرات هورمون‌ های بدن در بارداری، زایمان و یائسگی ممکن است از علل ریزش مو باشد. همچنین برخی بیماری ‌ها مانند مشکلات تیروئیدی، کم خونی، لوپوس، عفونت‌ های قارچی و … نیز می ‌تواند سبب ریزش مو شود.

تریکوتیلومانیا: تریکوتیلومانیا یک بیماری روانی است که فرد مدام موهای خود را می ‌کند و این امر سبب ریزش موها می شود.

مصرف داروها و مکمل‌ها: برخی داروها و مکمل ها سبب ریزش موها می وشند. داروهایی که برای درمان سرطان، بیماری‌ های قلبی، روماتیسم مفصلی و فشار خون بالا مورد استفاده قرار می‌ گیرند، ممکن است سبب ریزش مو شوند.

آسیب مستقیم به موها: مدل‌ دادن و فرم ‌دادن به مو در مدت‌ های طولانی می ‌تواند یکی از دلایل ریزش موها باشد و موجب کاهش رشد مو شود. برای مثال کشش زیاد مو، بافت‌ های محکم مو، استفاده از فرکننده‌ ها، لخت ‌کردن مو، مواد شیمیایی و قرار دادن ژل حالت دهنده مو روی سر به مدت طولانی، گرمای زیاد و … ممکن است موجب ریزش می ‌شوند. درمان مو با روغن ‌های گرم به صورت دائم نیز می ‌تواند موجب التهاب فولیکول‌ های مو شود.

علت ریزش مو

راه های درمان ریزش مو

لیزر تراپی برای درمان ریزش مو

لیزر تراپی یکی از روش های درمان ریزش مو می باشد. در این روش درجات پایین لیزر درمانی ممکن است به بهبود تراکم مو کمک کرده و برای افرادی که دچار ریزش موی ژنتیکی هستند یا به دلیل شیمی درمانی موهای خود را از دست داده ‌اند، موثر باشد. لیزر تراپی سبب تحریک سلول‎‏ های بنیادی اپیدرمی می شود. در روش لیزر تراپی از تابش پرتو متمرکز به پوست سر استفاده می ‌شود و این امر سبب جلوگیری از ریزش مو می شود.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به پوست سر، سبب تحریک رشد مو در مناطقی که دچار ریزش مو شده است می شود. این روش در درمان ریزش مو موثر است. در این روش خون از طریق یک سانتریفیوژ جریان می ‌یابد تا پلاکت‌ ها جدا شوند و سپس به پوست سر تزریق می‌ شود.

مزوتراپی برای درمان ریزش مو

یکی از روش های درمان ریزش مو استفاده از مزوتراپی می باشد. در مزوتراپی مو، ترکیبی از مواد مختلف تقویتی به درون پوست تزریق می ‌شود. این ترکیبات که سبب تقویت مو می شوند می‌ توانند شامل ویتامین ‌ها، عصاره‌ های گیاهی، آمینو اسیدها، آنزیم‌ ها، هورمون ‌ها و داروها باشند. ترکیباتی که در مزوتراپی مورد استفاده قرار می ‌گیرند، با استفاده از سرنگ به لایه درم (میانی) پوست تزریق می ‌شوند.

فیلر مو

یکی از روش های درمان ریزش مو استفاده از فیلر می باشد. فیلر مو یا هیر فیلر، تزریق ژل به پوست سر می باشد که دارای مواد مغذی و مفید برای پوست سر می باشد. این فیلر ها دارای انواع ویتامین ها، مواد معدنی، هیالورونیک اسید و آنزیم ها است که سبب تقویت ریشه موی سر می شود.

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ نیز از دیگر راه های درمان ریزش مو است. مزونیدلینگ روشی شبیه روش مزوتراپی مو است که سبب درمان و بهبود علائم ریزش مو می شود. در این روش مواد معدنی و مفید برای استحکام فولیکول‌ های مو تزریق می ‌شود که این مواد منجر به بهبود جریان خونرسانی پوست سر می ‌شود.

کاشت مو

کاشت مو یکی از روش های پرطرفدار می باشد که افراد بسیاری از آن استفاده می کنند. این روش کاملا  تهاجمی می باشد که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، پزشک فولیکول ‌های مو را از بانک موی مشخص شده فرد بر می دارد و در ناحیه مورد نظر قرار می دهد.

کلام آخر

دلایل ریزش مو بسیار زیاد می باشند. با افزایش سن، ریزش مو در بانوان و آقایان بیش تر می ‌شود. مشکلات کمبود عناصر یا سلول‌ های خونی جزء دلایل ریزش مو می باشند که می توانند شدت آن را بیش تر کنند. برای درمان ریزش مو و اطمینان از سلامت خود سعی کنید در آغاز یک چکاپ انجام دهید. استرس و فشارهای منفی در زندگی نی عللی برای ریزش مو به شمار می روند. ریزش موی سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با 0 تا 100 روش های جلوگیری از ریزش مو آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد می توانید به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck.ir