در این مقاله 30 ایده جذاب و متمایز برای خرید هدیه روز پدر را به شما معرفی خواهیم کرد. 5 بهمن ماه امسال مصادف با 13 رجب و همزمان با ولادت امیرالمومنین علی (ع) به عنوان روز پدر و تکریم از مقام پدر است. با نزدیک شدن به این روز بازار خرید هدیه داغ تر شده و اعضای خانواده در تکاپو برای انتخاب بهترین ها برای پدر خود هستند. به همین مناسبت در این مطلب پیشنهادات متنوع و جذابی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.



راهنمای خرید هدیه برای روز پدر

هدیه دادن فرهنگی زیبا بوده و افرادی که به مناسبت های مختلف به اعضای خانواده و دوستان خود هدیه می دهند نقش مهمی در ثبت خاطرات به یاد ماندنی در ذهن دیگران دارند. سالروز تولید حضرت علی (ع) و روز پدر یکی از مناسبت هایی است که تک به تک اعضای خانواده دوست دارند در آن خاطره سازی کنند آن هم با خرید هدیه ای که هم ارزش مادی و هم معنوی داشته باشد. دانستن برخی از نکات راهنمای خوبی برای خرید هدیه روز پدر خواهد. در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم نمود.

  • با شناخت فرد و علایق او هدیه بخرید.
  • در نظر گرفتن مناسبتی که در آن قرار دارید
  • ماندگاری طولانی مدت داشته باشد.
  • چیزی را انتخاب کنید که مورد نیاز طرف مقابل باشد.
  • خرید را از جای معتبر انجام دهید.

نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که توجه به سلیقه طرف مقابل بسیار مهم است چرا که اگر بدون توجه به آنچه که او دوست دارد کادویی تهیه کنید ممکن است ناراحت شده یا کارایی لازم برای او را نداشته باشد. از طرفی هدیه ای را انتخاب نمایید که بتواند برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کند و یکبار مصرف نباشد.

خرید وسیله ای که مورد نیاز پدر بوده و هدیه دادن به او در روزی که به نامش است هم برای خود شما و هم عزیزتان خوشحال کننده خواهد بود و او در هر بار استفاده نام و یاد شما در ذهنش تداعی خواهد شد. با ما همراه باشید تا ایده های جذاب و متمایز برای خرید هدیه روز پدر را برایتان معرفی کنیم.

راهنمای خرید هدیه برای روز پدر

30 ایده جذاب و متمایز برای خرید هدیه روز پدر

بسیای از افراد به هنگام انتخاب و خرید هدیه روز پدر به دنبال ایده های جدید هستند. از طرفی هرچه سن و سال پدر بیشتر باشد انتخاب برای او سخت تر خواهد شد. همین باعث می شود تا مدت ها ذهن درگیر این موضوع باشد که چه چیزی مناسب پدر است. در این قسمت ما 30 ایده جذاب و البته متمایز برای خرید هدیه روز پدر را به شما معرفی می کنیم تا راحت تر بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید.

1.صندل طبی

اگر پدر شما هم جزء آن دسته از افرادی بوده که دچار کمردرد یا زانو درد است انتخاب یک کفش مناسب یا صندل های طبی تابستانه و خرید آن ایده ای جذاب و انتخابی مناسب برای هدیه دادن خواهد بود. صندل های طبی تنوع طرح و رنگ بالایی داشته و شما می توانید با توجه به سلیقه پدرتان یکی را انتخاب کنید.

صندل طبی

2.لباس ورزشی

با توجه به اینکه روز پدر امسال در زمستان واقع شده خرید لباس ورزشی گرم و نرم ایده جالبی به نظر می رسد. شما می توانید یک ست کامل لباس ورزشی را برای پدرتان تهیه کنید. این لباس ها دارای سایزبندی بوده و به راحتی امکان انتخاب مدل، رنگ و اندازه برای پدرتان را خواهید داشت.

3.بالش طبی

برای پدرانی که دوران سالمندی را می گذارند هدیه دادن بالش طبی ایده آل است زیرا با بالا رفتن سن به دلیل ساییدگی استخوان مفاصل معمولا درد در ناحیه شانه و پشت گردن بیشتر شده و این موضوع موقع خوابیدن بیشتر خود را بروز می دهد. بالش های طبی به دلیل طراحی خاص درد را به حداقل ممکن کاهش می دهند و لذا هدیه دادن آن به پدر می تواند خوابی آرام و راحت را برای او رقم بزند.

بالش طبی

4.کاشت موی طبیعی

بسیاری از مردان به مرور زمان دچار ریزش مو و طاسی سر شده و این امر برای بسیاری از آن ها ناخوشایند است. یکی از ایده های جذاب و متمایز می تواند روزو وقت یک کلینیک معتبر برای کاشت مو و ارائه آن به عنوان هدیه روز پدر باشد. در هر کجای کشور که زندگی می کنید می توانید با مراجعه به بهترین دکتر کاشت مو در ایران یک وقت مناسب را رزرو کنید.

5.اسپری، عطر و ادکلن

اگر پدر شما هم از آن دست مردانی است که به خوشبو بودن تاکید زیادی دارد خرید عطر یا اسپری و حتی ادکلن به عنوان هدیه روز پدر انتخابی کاملا هوشمندانه خواهد بود. شما می توانید با توجه به اینکه پدرتان بیشتر از چه نوع عطرهایی استفاده می کنید مثل یا مشابه آن را برایش خریداری و در روز پدر به او پیشکش کنید.

اسپری، عطر و ادکلن

6.ماشین ریش تراش

یکی از وسایل شخصی و مورد نیاز همه آقایان برای اصلاح صورت ماشین اصلاح یا همان ریش تراش است. اگر مدل ماشین اصلاح پدرتان قدیمی شده یا هر روز خراب می شود بهترین وقت است که با خرید یک مدل جدید و به روز ریش تراش و هدیه دادن آن در روز پدر او را خوشحال کنید.

7.دستگاه فشارسنج (سنجش فشارخون)

گاهی پدر خانواده به دلایل مختلف دچار بیماری فشارخون بالا شده و نیاز است به صورت منظم و روزانه فشار خود را بررسی کند. اگر پدر شما هم این مشکل را دارد می توانید با انتخاب انواع فشارسنج هایی که در بازار موجود است آن را به عنوان هدیه سلامتی به پدرتان پیشکش کنید.

دستگاه فشارسنج (سنجش فشارخون)

8.دستگاه تست قند خون

با بالا رفتن سن خطر ابتلا به بیماری دیابت در افراد سالمند بیشتر می شود. اگر پدر شما هم دچار دیابت شده و از قرص قند یا انسولین برای تنظیم قند خون خود استفاده می کند، نیاز است تا یک دستگاه تست برای خود داشته باشد تا حداقل دو بار در روز با تست زدن به کنترل بیماری خود کمک کند. شما می توانید یک دستگاه به روز و دقیق تست قند را خریداری و در روز پدر به او هدیه بدهید.

9.تلفن همراه

اگر تلفن همراه پدرتان دچار کندی یا خرابی شده و مدام باید آن را به تعمیرات ببرد، هدیه گرفتن یک تلفن جدید در روزی که به نام خودش مزین شده می تواند او را بسیار خوشحال و حتی ذوق زده کند. حتی می توانید با کمک اعضای خانواده یک گوشی هوشمند برای او تهیه کنید تا در صورتی که به فضای مجازی علاقه مند است راحت تر بتواند در این فضا حضور داشته باشد.

10.ست چرم مردانه

یکی از ایده های متمایز و البته ماندگار انتخاب ست چرم مردانه است چرا که در گذر ایام شکل ظاهری خود را به خوبی حفظ می کند و ماندگاری طولانی مدت هم دارند. برای مردان و پدرانی که به شیک پوشی اهمیت خاصی می دهند خرید ست چرم مانند پالتو و کفش چرم طبیعی یا ست کیف و کمربند انتخابی ایده آل و البته ماندگار خواهد بود.

ست چرم مردانه

11.عینک آفتابی

به مرور زمان و بالا رفتن سن همه افراد دچار پیر چشمی شده و حتی ممکن است بیماری های مختلف چشمی به سراغشان بیاید. اگر پدر شما هم دچار مشکلات چشمی شده یا نور آفتاب چشمانش را اذیت می کند می توانید یک عینک آفتابی مناسب و باکیفیت برای او خریداری و در روز پدر به او هدیه بدهید.

12.ساعت

یکی دیگر از وسایلی که می توانید برای پدر خود به عنوان هدیه در نظر بگیرید ساعت است. ساعت ها انواع و اقسام مختلفی دارند و هدیه ای ارزشمند تلقی می شوند. برای پدرانی که در دوران سالمندی هستند ساعت های عقربه ای مناسب تر و برای آن ها که جوان تر هستند ساعت های هوشمند بهترین گزینه جهت هدیه روز پدر خواهد بود.

13.کلاه و شال گردن

روز پدر امسال در بهمن ماه واقع شده است و پوشیدن لباس گرم، کلاه و شال گردن به خصوص در مناطق سردسیری از واجبات است. همین بهانه کافیست تا شما با خرید یک کلاه پشمی و شال گردن گرم و هدیه دادن آن در روز پدر ضمن تبریک به او نشان دهید که برای سلامتیش ارزش زیادی قائل هستید.

کلاه و شال گردن

14.انگشتر عقیق

پدران بسیاری از ما به هدایایی که جنبه معنوی داشته باشند اهمیت زیادی می دهند. اگر پدر شما هم جزء این دسته از پدران است خرید انگشتر عقیق و اهدای آن در روز پدر بهترین کار است. به غیر از سنگ عقیق می توانید به سلقه پدرتان انواع انگشتر با سنگ های فیروزه، زبرجد، شرف الشمس و در سفید نجف را هم انتخاب نمایید.

15.لوازم باغبانی

انتخاب لوازم مورد نیاز برای باغبانی و خرید آنها برای آن دسته از پدرانی که سروکار آن ها با گل و گیاه بوده و روزانه به انواع گل و درختان رسیدگی می کنند ایده خوبی به نظر می رسد. شما می توانید انواع قیچی باغبانی، بیلچه، چنگگ دستی و علف کن و هدیه دادن آن او را خوشحال کنید.

لوازم باغبانی

16.جعبه آچار

اگر در خانواده شما هم پدر همیشه آچار به دست است خرید جعبه آچار به طور قطع او را خوشحال خواهد کرد. جعبه ابزارها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به نیاز پدر خود و اینکه بیشتر از چه نوع آچارهایی استفاده می کند یک مدل مناسب را خریداری کنید.

17.پیراهن

اگر پدر شما هم با هر بار بیرون رفتن از خانه دوست دارد یک مدل پیراهن بپوشد می توانید برای هدیه دادن یک پیراهن زیبا که طرح و رنگ جذابی داشته و به سن و سال پدرتان نیز می آید انتخاب و خریداری کنید.

18.کیف اداری

معمولا پدرانی که مشغله کاری زیادی دارند و یا در یک اداره یا شرکت مشغول به کارند کمتر فرصت می کنند برای خرید یک کیف مناسب به بازار برود. این بهترین فرصت است که برای قدردانی از زحماتش یک کیف اداری جادار و شکیل که بتواند همه وسایلش را در آن جای دهد برایش هدیه بگیرید.

19.دوربین عکاسی

برای کسانی که عاشق عکاسی هستند داشتن یک دوربین با لنز خوب می توان جذاب باشد. اگر پدر شما هم زمانی که به طبیعت یا مسافرت می روید دست به دوربین می شود کافیست یک دوربین باکیفیت خوب برایش بخرید و در روز پدر تقدیمش کنید.

دوربین عکاسی

20.دوچرخه

احتمالا در گوشه و کنار شهر دیده اید که پدرها به خصوص کسانی که دوره میانسالی را می گذرانند سوار بر دوچرخه و رکاب زنان در حرکت اند. اگر پدر شما هم دوچرخه ای قدیمی دارد که با آن رفت و آمد می کند می توانید یک دوچرخه خوب و متناسب را انتخاب و به او هدیه کنید.

21.بلیط سفر

فرقی نمی کند پدر شما بیشتر علاقه مند سفرهای سیاحتی است یا زیارتی، گرفتن یک بلیط سفر به عنوان هدیه در روزی که به او تعلق دارد بسیار هیجان انگیز خواهد بود و قطعا او را خوشحال می کند.

22.کتاب

هدیه های فرهنگی چون کتاب برای کسانی که علاقه مند کتابخوانی هستند می تواند بهترین انتخاب باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن سلیقه پدر خود و اینکه به چه موضوعاتی علاقه مند یک یا چند کتاب تهیه و به او هدیه بدهید.

کتاب

23.گلدان گل طبیعی

کمتر کسی است که به گل و گیاه علاقه نداشته باشد و پدرها نیز از این امر مستثنا نیستند. اگر می دانید که پدرتان به چه گل هایی علاقه بیشتری نشان می دهید می توانید با خرید یک گلدان پر از گل های طبیعی خوشحالش کنید.

24.پختن یک غذا یا دسر مورد علاقه

اگر پدر شما همیشه از دستپختتان تعریف می کند و چیزهایی را که درست می کنید با اشتیاق می خورد می تواند در روز پدر با پختن غذایی که همیشه دوست دارد یا یک کیک و دسر خوشمزه او را در این روز خوشحال کنید.

25.کرم دست و صورت

آقایان کمتر از خانم ها به سلامتی پوست اهمیت می دهند به همین دلیل به مرور زمان پوست آن ها دچار خشکی و ترک می شود. شما می توانید با خرید یک کرم مرطوب کننده دست و صورت از برندهای معتبر آن را به پدر خود هدیه کنید و به او یادآور شوید که چقدر برایش اهمیت دارید.

کرم دست و صورت

26.وسایل خوشنویسی

پدرانی که دست خط خوبی دارند و یا شغل آن ها خوشنویسی است همیشه نیاز به قلم مناسب و دوات دارند. با بررسی نوشت افزار او می توانید بهترین قلم و مرکب را برایش بخرید و در روز پدر پیشکش کنید.

 27.وسایل تزئینی خودرو

اگر وسایل تزئینی داخل خودروی پدرتان فرسوده یا پاره شد بهترین موقعیت است که شما می توانید با خرید وسایلی مانند روکش صندلی، روکش فرمان و روکش دنده در روز پدر او را خوشحال کنید.

وسایل تزئینی خودرو

28.گرم نگهدارنده ظرف غذا

اگر پدر شما هم زمانی که سرکار حضور دارد ناهار یا شام خود را میل می کند خرید گرم نگهدارنده ظرف غذا هدیه مناسبی است که شما می توانید برای روز پدر آن را تهیه کنید.

29.کت و شلوار

اگر مراسم خاصی در پیش دارید و پدر شما به دنبال خرید یک دست کت و شلوار مناسب است بهترین موقعیت است که شما با پیش دستی کردن و انتخاب یک کت و شلوار شیک و شکیل و هدیه دادن آن در روز پدر او را خوشحال کنید.

کت و شلوار

30.ابزاربرقی

شغل شریف عده ای از پدرها برق کشی است و برای انجام کارهای خود نیاز به ابزارهای خاصی دارند. شما می توانید با کمی جستجو و پرسش از میان ابزارهای برقی آن دسته از ابزاری که بیشتر با کار پدرتان مرتبط بوده را انتخاب و روز پدر به او هدیه بدهید.

آداب مهمی که هنگام دادن هدیه روز پدر باید رعایت کنید

ایده جذاب و متمایز برای خرید هدیه روز پدر را برای شما بیان کردیم. حال زمانی که کادوی مورد نظر را انتخاب و خریداری کردید نوبت به تقدیم کردن آن به پدر می رسد. اگر بهترین و گران قیمت ترین کادو را هم برای او گرفته باشید اما آداب مناسب هنگام هدیه دادن را رعایت نکنید هم ارزش هدیه خود را پایین آورده و هم ممکن است موجب ناراحتی پدرتان شوید.

حتما هدیه ای که تهیه کرده اید را کادو کنید. فراموش نکنید کاغذ کادویی که انتخاب می کنید باید با مناسبتی که در پیش دارید هماهنگی و تناسب لازم را داشته باشد. برای روز پدر استفاده از ورق های کادو که ظاهر شکیل و آراسته دارند این حس را به طرف مقابل منتقل می کند که شما ارزش زیادی برای او و وجود نازنینش قائل هستید.

یادتان باشد که موقعی که هدیه روز پدر را به او تقدیم می کنید با تمام وجود لبخند بزنید. زیبایی لبخند علاوه بر انتقال حس قدردانی این حس را هم در پدرتان به وجود می آورد که شما با همه وجود برای او این هدیه را تهیه کرده اید.

بر روی هدیه ای که می خرید حتما یک کارت پستال کوچک قرار داده و بر روی آن جملات محبت آمیزی چون دوستت دارم پدر مهربانم و تو بهترین پدر دنیایی بنویسید و سپس هدیه خود را به او تقدیم کنید.

پدرها قداست و غرور مردانه دارند. این را به یاد داشته باشید و هدیه را دو دستی و با تمام احترام به او تقدیم کنید. هنگام هدیه دادن در چشمان او نگاه کنید و به او بفهمانید که قدردان زحماتش هستید.

آداب مهمی که هنگام دادن هدیه روز پدر باید رعایت کنید

کلام آخر

در این مقاله ما تلاش کردیم تا 30 ایده جذاب و متمایز برای خرید هدیه روز پدر را به شما معرفی کنیم. مطمئنا گزینه های دیگری هم وجود دارند که با توجه به شناختی که از پدر خود دارید می توانید آن ها را تهیه کنید اما اگر انتخاب برایتان سخت است این ایده ها می تواند کمک کننده باشد. روز پدر و جشن گرفتن و هدیه دادن در این روز تنها بهانه ای برای پاسداشت مقام تمام پدرانی است که وجود ما مرهون تلاش های خالصانه آنها بوده و این هدایا شاید جبرانی باشد برای تمام زحماتی که برای ما می کشند.

از اینکه تا انتها با ما همراه بودید صمیمانه از شما تشکر می کنیم. امیدواریم 30 ایده جذاب و متمایز برای خرید هدیه روز پدر را که برایتان عنوان کردیم مفید فایده باشد. شما می توانید از طریق سایت جراحتو نظرات و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck.ir