ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران آشنا کنیم و اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با بیماری های مغز و اعصاب در اختیارتان قرار دهیم. مغز انسان شامل مخ، ساقه مغز و مخچه می باشد که به همراه طناب نخاعی؛ دستگاه عصبی مرکزی را تشکیل می دهند. این عضو بدن از 86 میلیارد سلول عصبی ایجاد شده است که وظایف متعددی را برعهده دارد. یکی از وظیفه های مهم مغز انسان ایجاد هماهنگی در فعالیت های بدن به کمک ارتباط دهی بخش های مختلف بدن اعم از: دستگاه گردش خون، دستگاه گوارش و سیستم ایمنی و … می باشد. مغز انسان سیستم حرکتی را نیز تحت فرمان خود قرار می دهد و فعالیت های شناختی همچون حافظه، تصمیم‌گیری و ادراک را نیز تحت پوشش خود قرار می دهد. در ادامه توضیحات کامل تری راجع به مغز و اعصاب ارائه می دهیم، از این رو پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. اگر به دنبال بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران هستید می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.



شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب

بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران در رابطه با مشکلات و اختلالات مغز و اعصاب توضیحات متعددی را ارائه می دهند و خاطر نشان می کنند که به طور میانگین نصف بیماری های افراد ریشه در اعصاب و روان آن ها دارد. بر همین اساس برخی از رایج ترین بیماری های مربوط به مغز و اعصاب را شرح می دهند تا به این طریق شما عزیزان را با انواع بیماری های مغز و اعصاب آشنا کند و در صورت بروز چنین مشکلاتی نزد متخصص مربوطه بروید.

برخی از شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب عبارتند از:

آلزایمر: یکی از شایع ترین و رایج ترین بیماری های مغز و اعصاب، آلزایمر می باشد که نوعی فراموشی محسوب می شود و معمولا از سن 85 سالگی آغاز می شود و مشکلاتی را پدیدار می نماید. در این فرایند سلول های مغزی به مرور کاهش می یابد و در نهایت از بین می رود.

صرع: این بیماری مرتبط با سیستم اعصاب مرکزی می باشد و به دنبال آن فعالیت های غیر عادی مغز همچون بروز تشنج شکل می گیرد و در برخی موارد سبب از بین رفتن هوشیاری دوره ای و بروز رفتارهای غیر عادی می شود.

پارکینسون: یکی از خطرناک ترین بیماری های مغزی پارکینسون است. این بیماری منجر به تغییر و تحولات مختلف در سلول های مغزی می شود. بیماری پارکینسون رفته رفته بر سیستم حرکتی تاثیر می گذارد و آن را دچار اختلال می کند.

تومورهای مغزی: این نوع بیماری ممکن است خطرناک و یا بی خطر باشد، اما در نهایت مشکلات بسیاری را ایجاد می کند و بنابراین جزء دسته بندی بیماری های خطرناک به حساب می آید. احتمال تشکیل تومور مغزی در هر سنی وجود دارد ولی درصد آن در افراد سن بالاتر بیشتر است. تومورهای مغزی انواع متنوعی دارند و روش های درمانی آن نیز متغیر است.

هیدروسفالی: علت اصلی ایجاد بیماری هیدروسفالی هنوز مشخص نشده است. اما علائم و نشانه های بروز آن قابل شناسایی است. این بیماری به دنبال انتقال مقادیر غیر نرمال مایع به مغز ایجاد می شود.

اختلالات روانی: بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران خاطر نشان می کند که در صورت مواجهه شدن با چنین مشکلاتی، بهتر است که نزد بهترین دکتر نورولوژی در ایران بروید و تحت درمان های لازم قرار بگیرید. لازم به ذکر است، این بیماری مغزی دارای انواع گوناگون و مختلفی می باشد.

اوتیسم: افرادی که مبتلا به بیماری اوتیسم هستند در نوع رفتار، واکنش، ارتباط با دیگران و یادگیری بسیار متفاوت می باشند و لازم است که تحت درمان های لازم توسط بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران قرار داشته باشند.

مننژیت: بیماری مننژیت التهابی جزء بیماری های بسیار خطرناکی می باشد که در مرزهای اطراف مغز و بافت مغزی و همچنین نخاع ایجاد می شود. علائم اولیه این نوع بیماری عبارتند از: سردرد، گیجی و منگی، سفتی گردن و تب، حالت تهوع و استفراغ، حساسیت به نور، لرزش و … می باشد.

ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس: این نوع بیماری نیز انواع مختلفی دارد و نسبت ابتلا به آن نیز متغیر می باشد. علائم بروز چنین بیماری ممکن است در هر شخصی متفاوت باشد.

تشنج: در رابطه با بیماری تشنج بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران خاطر نشان می کند که این نوع بیماری به شش دسته تقسیم می شود و ممکن است منجر به بیماری های مختلفی اعم از: سرطان مغز، مشکلات ناشی از ترک الکل، اوردوز ناشی از کافئین و یا استامینوفن، ترومای سر و … شود.

انتخاب بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران

همانطور که می دانید؛ بیماری های مربوط به مغز و اعصاب بسیار حساس و مهم می باشند و نباید آن را پشت گوش انداخت. بیماری هایی که باعث ایجاد مشکلات و اختلالات مغزی می شوند، انواع مختلفی دارند و بسیار پیچیده می باشند. بنابراین پزشکی که چنین مشکلاتی را تحت درمان قرار می دهد باید ویژگی های خاصی را داشته باشد تا با خیالی آسوده خود را به ایشان سپرد.

در این مقاله برخی از ویژگی های مهم بهترین دکتر مغز و اعصاب را شرح می دهیم تا به کمک آن بتوانید بهترین انتخاب را نمایید. از جمله ویژگی های مهم در انتخاب بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران عبارتند از:

  1.  پزشکی را بهترین می دانیم که در زمینه تخصصی خویش ماهر باشد و تجارب متعددی را در این راه کسب نموده باشد.
  2. بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران باید اصول اخلاقی و رفتاری را به طور کامل رعایت نماید و با انواع روش های درمانی آشنا باشد و طبق متد روز دنیا آن ها را به اجرا در آورد.
  3. بهترین دکتر مغز و اعصاب همواره باید دانش خود را به روز نماید و در سمینارها و جلسات علمی بسیاری شرکت نمایند و روش‌های جدیدی را برای درمان انواع بیماری های مغزی بهره جوید.
  4. الزامی است که متخصص مغز و اعصاب در بهترین بیمارستان دولتی در ایران ارائه خدمات دهد تا بیماران به راحتی با مراجعه به چنین بیمارستان هایی از خدمات قابل ارائه ایشان بهره مند شوند.

عواملی که باعث بروز بیماری مغز و اعصاب می شود:

❣التهاب به دلیل وجود تورم در مغز، این امکان وجود دارد که در اثر عفونت، واکنش خود ایمنی یا دلیل نامعلومی به وجود آید؛ با گذر زمان، این امر می‌تواند موجب تحریک شدن و رسیدن آسیب به بافت مغزی شود
✅تومور مغزی وجود تومورها در مغز، می‌توانند تاثیر منفی بر روی بافت‌ها و اعصاب فشار وارد کنند.
❤ژنتیک بعضی از بیماری‌های مغزی مثل بیماری دیستروفی عضلانی و بیماری ویلسون ژنتیکی می باشند و آن ‎ها معمولا به وسیله معاینه بالینی، بررسی سابقه خانوادگی و گاهی اوقات با آزمایش ژنتیک تشخیص داده می‌شوند.
⭐سکته مختل شدن جریان خون به مغز، ممکن است موجب از بین رفتن سلول‌های مغزی فرد شود که این امکان وجود دارد بر روی حرکت و گفتار تأثیر منفی بگذارد.

بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران را بشناسید!

دکتر ساناز معصومی

خانم دكتر ساناز معصومي ، متخصص داخلي مغز و اعصاب و دانشجوي نمونه در دوران تحصيل هستند.

ایشان داراي بورد تخصصي نورولوژي میباشند.

خدمات:

  • انجام و تفسير نوار مغز
  • نوار عصب و عضله
  • سونوگرافي عروق و گردن
  • تزريق درماني و بوتاكس
  • تفسیر نوار چشم vep

آدرس:  تهران ، خيابان شریعتی ، پایین تر از ایستگاه مترو شریعتی ، کوچه شریفی ، پلاک 6 ، طبقه همکف

تلفن تماس:

09129594536

09129594537

021-22223600

021-22223193

021-22223195

دکتر فرامرز ذاکری

دکتر فرامرز ذاکری

دکتر فرامرز ذاکری متخصص اعصاب و روان(روانپزشک ) عضو سازمان نظام پزشکی ایران و عضو انجمن روان پزشکان ایران که با رتبه خوب از دانشگاه های ایران فارغ التحصیل هستند و سابقه طولانی در درمان اختلالات روانپزشکی و روان شناسی دارند و خدمات تخصصی ایشان ،ویزیت ،مشاوره و روانکاوی، ودرمان اختلالات روانپزشکی بدون دارو با دستگاه تحریک مغناطیسی مغز آر تی ام اس، درمان اختلالات روانپزشکی کودک و نوجوان(بیش فعالی و عدم تمرکز، اضطراب…)با دستگاه نوروفیدبک میباشد.

حوزه فعالیت :

  • درمان اختلالات افسردگی(افسردگی پس از زایمان- افسردگی فصلی)
  • درمان اختلالات اضطرابی و استرس(اضطراب منتشر- حمله پانیک- استرس پس از سانحه)
  • درمان اختلالات جنسی( اختلال زود انزالی- اختلال نعوظ- ترانس)
  • درمان اختلالات خواب(بی خوابی- کابوس شبانه)
  • درمان اختلال دو قطبی و افسردگی دوقطبی
  • درمان اختلال وسواس فکری و عملی (وسواس کندن مو- وسواس بد ریختی بدن)
  • درمان اختلالات شخصیت(اختلال شخصیت مرزی- اختلال پارانوئید)
  • درمان اختلالات روانپزشکی کودک و نوجوان
  • درمان اختلال بیش فعالی و عدم تمرکز در کودکان
  • درمان اختلال اضطراب جدایی در کودکان
  • درمان اختلال پرخاشگری در کودکان
  • درمان اختلال تیک و لکنت زبان در کودکان
  • درمان شب ادراری در کودکان
  • درمان اختلال یادگیری در کودکان

زمان حضور در مطب:

از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱صبح تا ۸عصر

پنجشنبه ۱۰صبح تا ۲عصر

آدرس مطب:

تهران ، خیابان شریعتی ، پایین تر از ایستگاه مترو شریعتی ، کوچه فلسفی ، ساختمان پزشکان پرشین ، طبقه 1 ، واحد 1

تلفن تماس:

021-22260067

09128227165

دکتر رضا جاودانی

دکتر رضا جاودانی

دکتر رضا جاودانی جراح مغز، نخاع و ستون فقرات بورد تخصصی جراحی مغز و اعصاب عضو انجمن نورو اسپاین عضو انجمن جراحان ستون فقرات. جراحی تومورهای مغز و نخاع جراحی دیسک کمر و گردن جراحی بدشکلی های ستون فقرات جراحی های اعصاب محیطی جراحی خونریزی های مغزی جراحی شکستگی های…

خدمات:

  • تنگی کانال نخاع
  • آسیب ستون فقرات
  • جراحی انحراف ستون فقرات
  • تومور نخاع 
  • تومور مغزی
  • جراحی دیسک کمر
  • جراحی دیسک گردن

آدرس: سعادت اباد خیابان فرحزادی روبریو اریکه ایرانیان کوچه عباسی اناری پلاک ۵۱ واحد ۱

شماره تماس:

09901554070

دکتر لیلا دشتکی

دکتر لیلا دشتکی

دکتر لیلا دشتکی جزء یکی از بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران می باشند. و متخصص اعصاب و روان می باشند و دارای بورد تخصص می باشند. ایشان دارای دکترای حرفه ای پزشکی می باشند و در مطب شخصی خود خدمات ارائه می دهند. همچنین ایشان تلاش دارند تا اطلاعات علمی خود را بروز کنند تا بتوانند بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه دهند.

خدمات:

  • روانپزشکی بدون دارو
  • وسواس
  • معاینه
  • استرس

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، پایین تر از ایستگاه مترو شریعتی، کوچه فلسفی،ساختمان پزشکان پرشین

شماره تماس: 02122260067

دکتر اکبر فردی

دکتر اکبر فردی

دکتر اکبر فردی جزء یکی از بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران می باشند. ایشان دارای دکترای حرفه‌ ای پزشکی می باشند و دارای تجربه بسیاری در حیطه فعالیت خود هستند و 14 سال سابقه طبابت و همچنین 8 سال سابقه فعالیت در زمینه اعصاب و روان را دارند. همچنین ایشان تلاش دارند تا اطلاعات علمی خود را بروز کنند تا بتوانند بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه دهند.

خدمات:

  • بیش فعالی
  • وسواس
  • معاینه
  • اختلال رفتاری در کودکان

آدرس: تهران، خیابان پیروزی، نبرد شمالی، کوچه ابدی، پلاک 2

شماره تماس: 02177460509

دکتر احمد پارسا

دکتر احمد پارسا

دکتر احمد پارسا جزء یکی از بهترین جراح مغز و اعصای در ایران می باشند. ایشان در سال 1373 مدرک پزشکی عمومی خود را دریافت کردند. ایشان در سال 90 در آزمون فلوشیپ ستون فقرات دانشگاه تهران شرکت کردند و نفر دوم کشور شدند. همچنین ایشان تلاش دارند تا اطلاعات علمی خود را بروز کنند تا بتوانند بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه دهند.

خدمات:

  • درمان مشکلات اعصاب
  • وسواس
  • معاینه
  • درد لگن

آدرس: رشت، چهار راه گلسار، ابتدای نواب، اولین کوچه سمت راست، ساختمان پارسا، طبقه همکف

شماره تماس: 01332128111

دکتر الهه محقق منتظری

دکتر الهه محقق منتظری

دکتر الهه محقق منتظری جزء یکی از بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران می باشند. ایشان عضو انجمن مغز و اعصاب ایران بوده و همواره با آخرین پیشرفت‌ها و تحقیقات در زمینه علوم اعصاب در ارتباط هستند و با تکیه بر دانش علمی و تجربه خود، بهترین راهکارها و روش‌های درمان را پیشنهاد می دهند. همچنین ایشان تلاش دارند تا اطلاعات علمی خود را بروز کنند تا بتوانند بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه دهند.

خدمات:

  • نوار عصب
  • مشکل ستوان فقرات
  • معاینه
  • نوار عضله

آدرس: کرج، بلوار بهشتی، حد فاصل میدان شهدا و طالقانی، برج قائم

شماره تماس: 09055566676

دکتر لیلا حشمی

دکتر لیلا حشمی

دکتر لیلا حشمی جزء یکی از بهترین دکتر مغز و اعصاب در ایران می باشند. ایشان مدرک عمومی و تخصص خود را دریافت کردند و فارغ التحصیل شدند و با تجربه زیاد خود در زمینه مغز و اعصاب به تشخیص و درمان اختلالات مغز و اعصاب از جمله صرع، سکته مغزی، التهاب مغز و اعصاب، آسیب‌ های نخاعی و بیماری‌ های دیگر می‌ پردازند. همچنین ایشان تلاش دارند تا اطلاعات علمی خود را بروز کنند تا بتوانند بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه دهند.

خدمات:

  • درمان سردرد مزمن
  • نوار عصب
  • معاینه
  • نوار عضله

آدرس: کرج، خیابان شهید بهشتی، بین هلال احمر و استانداری، نرسیده به داروخانه هلال احمر، جنب شهر کتاب، ساختمان پزشکان نور، طبقه 4، واحد 14

شماره تماس: 02634491336

دکتر محمدرضا فردوسی

دکتر محمدرضا فردوسی

دکتر محمدرضا فردوسی جزء یکی از بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران می باشند و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان مدرک عمومی و تخصص خود را دریافت کردند و فارغ التحصیل شدند و در تخصص خود بهترین خدمات را ارائه می دهند. همچنین ایشان تلاش دارند تا اطلاعات علمی خود را بروز کنند تا بتوانند بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه دهند.

خدمات:

  • درمان بیماری عصبی مادرزادی
  • وسواس
  • معاینه
  • نوار عضله

آدرس: کرج، فردیس، بین فلکه اول و سه راه حافظیه، کوچه بعد از مسجد(چهارم شهید عطایی)، داخل کوچه مرکز ارتوپدی سپنتا

شماره تماس: 36666675-026

دکتر مهدی رحمانی

دکتر مهدی رحمانی

دکتر مهدی رحمانی جزء یکی از بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران می باشند. ایشان مدرک عمومی و تخصص خود را دریافت کردند و فارغ التحصیل شدند و با تخصص و تجربه خود در رشته مغز و اعصاب به شناسایی و درمان اختلالات مختلف اعصاب می‌ پردازند. همچنین ایشان تلاش دارند تا اطلاعات علمی خود را بروز کنند تا بتوانند بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه دهند.

خدمات:

  • نوار عصب
  • نوار عضله
  • معاینه
  • وسواس

آدرس: کرج، بلوار شهدای فردیس، جنب فروشگاه رفاه، طبقه فوقانی داروخانه سلامت، ساختمان دکتر برزویی، طبقه 1، مطب دکتر مهدی رحمانی

شماره تماس: 36500376-026

روش های درمانی بیماری های مغز و اعصاب

با توجه به به روز رسانی دانش بشر و افزایش تکنولوژی روش های جراحی و غیر جراحی بسیاری برای درمان بیماری ها و اختلالات مغزی ایجاد شده است که هر کدام متناسب با نوع بیماری مورد استفاده واقع می شود. برخی از انواع روش های درمانی بیماری های مرتبط با مغز و اعصاب عبارتند از:

  • کرانیوتومی: نوعی عمل جراحی است که در آن جراح معالج سوراخی را در کنار جمجمه ایجاد می نماید تا به کمک آن مایع مغزی نخاعی را تخلیه نماید.
  •  پرتو درمانی: در صورتی که فرد با بیماری سرطان مواجه شود؛ بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران به کمک پرتو درمانی علائم سرطان و سرعت رشد آن را به نسبت زیاد کاهش می دهد.
  • داروهای ترومبولیتیک: این داروها با تزریق در سیاهرگ ها لخته های خونی را برطرف می سازند و در صورتی که در زمان های اولیه سکته مغزی از داروهای ترومبولیتیک استفاده شود منجر به درمان و یا بهبودی سکته مغزی می گردند.
  • لوودوپا: همان طور که می دانید دوپامین به علائم بیماری پارکینسون کمک شایانی می نماید؛ بنابراین از این دارو استفاده می شود تا مقدار دوپامین موجود در مغز را افزایش دهد و در نهایت علائم بیماری پارکینسون مورد کنترل واقع شود.
  • آنتی بیوتیک ها: داروهای آنتی بیوتیک در از بین بردن باکتری ها و درمان موفق بیماری های عفونی بسیار موثر هستند. در بیماری های مغزی نیز در صورتی که شخص با عفونت مغزی مواجهه شده باشد؛ پزشک معالج آنتی بیوتیک های خاصی را تجویز می نماید.
  • عوامل ضد پلاکت: این عامل ها (داروهایی همچون آسپیرین و کلوپیدوگرل) باعث کاهش احتمال وقوع سکته های مغزی می شوند و از ایجاد لخته های خونی نیز جلوگیری به عمل می آورند.
  • ونتریکولوستومی: فشارهای بالای وارد بر مغز را به طور چشم گیری کنترل می نماید.
  • زهکشی لومبار: این عمل منجر به کاهش فشار وارد بر مغز و نخاع می شود به طوری که لوله زهکش مایع مغزی نخاعی را که در اطراف نخاع تعبیه شده است، تخلیه می کند.
  • جراحی مغز: دارای انواع مختلفی می باشد و برای مقاصد متعددی کاربرد دارد.
  • مهارکننده های کولین استراز: این مهار کننده ها باعث می شوند تا عملکرد بیماری آلزایمر تا حد ممکن کاهش یابد و پیشرفتی نداشته باشد.
روش های درمانی بیماری های مغز و اعصاب

پیشگیری از ایجاد سکته های مغزی و علائم بروز آن ها

با در نظر داشتن به این موضوع که برخی از بیماری ها قابل پیشگیری نیستند و نمی توان سرعت آن ها را مهار کرد، با این وجود برخی از روش های پیشگیری نیز وجود دارد که در رابطه با درمان برخی بیماری ها نتیجه بخش می باشد، این روش های پیشگیری برای درمان بیماری های همچون سکته های مغزی به شرح زیر می باشد:

کنترل دیابت، کاهش کلسترول بالا، کنار گذاشتن سیگار و سایر دخانیات، کاهش وزن و تناسب اندام، کنترل بیماری های قلبی و پیشگیری آن، مدیریت استرس، داشتن فعالیت های بدنی مناسب، کم کردن فشار خون بالا و بسیاری از این قبیل موارد منجر می شود تا حد مناسبی از سکته های مغزی پیشگیری شود.

بهترین دکتر مغز و اعصاب در کرج و ایران در رابطه با علائم و بروز سکته های مغزی چنین بیان می کند که معمولا علائم سکته مغزی به سرعت نمایان می‌شوند و علائم هر سکته مغزی وابسته به قسمتی از مغز است که دچار مشکل شده؛ بنابراین علامت ها متفاوت می باشند. با این وجود برخی از علائم بروز سکته مغزی عبارتند از:

اشکال در بلع، اختلال در تکلم یا در درک کلام، سردرد های مداوم و پی در پی، بی اختیاری ادرار و مدفوع، ضعف در ناحیه صورت و بازوها یا پاها به خصوص در یک بخش از بدن، فلج صورت، بازوها و پاها در همان طرف، از دست دادن حافظه کوتاه مدت و یا طولانی مدت، سرگیجه های بدون دلیل، سوزش در قسمت های مختلف بدن، دوبینی یا تار بینی، اشکال در پیدا کردن کلمات و فهمیدن آن ها و … می باشد.

کلام آخر

از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، سایت جراحتو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران آشنا کند و امیدواریم مطالب گفته شده برای شما سودمند و مفید واقع شده باشد، هم چنین در صورت داشتن سوال و یا مشاوره با شماره های ذکر شده در قسمت بالا تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است، در صورتی که ساکن شهر کرج هستید و در جستجوی بهترین دکتر اعصاب و روان می باشید، پیشنهاد می کنیم به مقاله ما با عنوان بهترین دکتر اعصاب و روان در کرج مراجعه کنید و اطلاعات موردنیاز را کسب نمایید.

شایع ترین عوارض بعد از جراحی تومور مغزی کدام است؟

فراموشی بعد از عمل تومور مغزی، سردردهای بعد از عمل تومور مغزی، ورم سر بعد از عمل تومور مغزی

علت اغلب سردردها چیست؟

سردردها علل مختلفی دارند که باید آن ها را جدی گرفت و نزد متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد.

آیا جراحی تومور مغزی می تواند سبب تشنج شود؟

بسیاری از تومورهای مغزی خود را با تشنج نشان می دهند و در اکثریت آن ها داروهای ضد تشنج می تواند از تکرار آن جلوگیری کند. اما به عنوان یک اصل، هر بیماری که دچار ضایعه مغزی باشد، چه تومور و چه خونریزی و… صورت گیرد، بهتر است با توصیه و صلاحدید پزشک داروی ضد تشنج دریافت نماید.

source

توسط blogcheck.ir