در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین درمانگاه در کرج آشنا کنیم؛ قبل از آن بهتر است با مفهوم درمانگاه و ویژگی هایی که باید داشته باشد، آشنا شوید تا با درک بهتری بتوانید بهترین درمانگاه در کرج را انتخاب کنید. اهمیت وجود درمانگاه ها و کلینیک ها بر کسی پوشیده نیست؛ این مراکز، در ارائه ی خدمات درمانی و توسعه ی سلامت در جامعه نقش مهم و جایگاه ویژه ای دارند. بیمارستان ها در خط مقدم بهداشت و درمان در هر کشوری قرار دارند؛ در کنار این بنیاد خدمات درمانی، درمانگاه ها قرار می گیرند؛ رسیدگی به وضعیت بیماران سرپایی از وظایف درمانگاه است؛ اما، امکان بستری بیماران را ندارند و جهت بستری، بیمار را به بیمارستان معرفی می کنند. از آن جایی که بیماران و خانواده های آن ها، دریافت کننده خدمات درمانگاه ها هستند، برآورده کردن نیازهای آنان در اولویت بهترین درمانگاه در کرج است.



درمانگاه چیست؟

مؤسسه ای که بیماران سرپایی و افراد نیازمند به کمک های ویژه و فوریت های پزشکی را به صورت شبانه روزی برای درمان می پذیرد و تا حداکثر بیست و چهار ساعت بعد، در صورتی که در وضعیت فرد، بهبودی حاصل نشود، جهت ارائه ی خدمات ویژه با انجام هماهنگی های لازم، وی را به بیمارستان اعزام می کند، درمانگاه گفته می شود. برخی درمانگاه ها تحت نام “کلینیک” فعالیت می کنند. جراحی های سرپایی و محدود نیز در این مراکز انجام می شود؛ اما اگر نیاز به بیهوشی وجود داشته باشد، بیمار به بیمارستان اعزام خواهد شد. هیچ بیمارستانی بدون درمانگاه وجود ندارد؛ در هر بیمارستانی بخشی به عنوان درمانگاه جهت رسیدگی به بیماران سرپایی طراحی و در نظر گرفته می شود، تا از ازدحام و رفت و آمد بیماران سرپایی در بیمارستان جلوگیری شود. با توجه به نوع بیمارستان، تخصص های موجود در درمانگاه نیز متفاوت خواهد بود.

درمانگاه یا کلینیک، با دی کلینیک ها و پلی کلینیک ها، تفاوت دارند. دی کلینیک ها هم از نظر وسعت و هم از نظر امکانات از درمانگاه ها بزرگ تر هستند. در واقع، دی کلینیک ها بیمارستانی در ابعاد کوچک تر می باشند. در این مراکز برخلاف درمانگاه، امکان بستری در موارد اورژانسی حداکثر به مدت بیست و چهار ساعت وجود دارد و انجام برخی جراحی های محدود نیز در آن ها ممکن است. پلی کلینیک ها یا ساختمان پزشکان، مجتمعی است که در آن به انواع بیماری ها و آسیب به صورت سرپایی خدمات ارائه می شود و در یک زمان واحد، بیماران در بخش های مختلف پذیرش می شوند؛ برای مثال قلب، گوارش، چشم و … . همچنین، مانند درمانگاه امکان بستری بیمار در پلی کلینیک ها وجود ندارد.

تعریف درمانگاه

یک درمانگاه باید برای جلب رضایت بیماران مراجعه کننده، خدمات مناسب و با کیفیتی ارائه کند و قبل از هر چیز، دارای مجوز بهداشت و پروانه ی تخصصی برای خدماتی که ارائه می دهد، باشد. درمانگاه ها بر حسب نوع فعالیت به درمانگاه های عمومی و درمانگاه های تخصصی تقسیم می شوند. در درمانگاه های تخصصی معمولا در یک زمینه ی مشخص و تخصصی پزشکی به مراجعین، خدمات درمانی-تشخیصی ارائه می شود؛ برای مثال درمانگاه تخصصی قلب و عروق یا درمانگاه تخصصی پوست و مو، دندانپزشکی و …؛ و در برخی دیگر از درمانگاه های تخصصی، تشخیص و درمان یک بیماری خاص یا چند بیماری مشخص صورت می گیرد؛ برای مثال درمانگاه تخصصی دیابت و … .

از نظر نوع مالکیت، درمانگاه در سه دسته ی خصوصی، دولتی (یا خیریه) قرار می گیرد. همه درمانگاه ها در هر شیفت فعال، به جز فردی که درمانگاه را تأسیس کرده است، به حضور یک مسئول فنی پزشک، نیاز دارند. درمانگاه یا کلینیک می تواند به عنوان یک واحد مستقل، جهت پذیرش بیماران با سازمان های مختلف بیمه گر و ادارات مختلف، قرارداد همکاری امضا کند و از واحد پذیرش و صندوق برای هر بخش در کنار سر نسخه و سربرگ برخوردار شود. به طور کلی، درمانگاه ها، چه عمومی و چه تخصصی، خصوصی یا خیریه، باید با توجه به خدماتی که ارائه می دهند از معماری، امکانات، تجهیزات و پرسنل مورد نیاز برخوردار باشند. بهره گیری از دانش و تخصص پزشکان و پرستاران حرفه ای در کنار استفاده از تجهیزات پیشرفته پزشکی در مکانی که تهویه، سیستم حرارتی-برودتی و ظرفیت پذیرش مراجعین متعدد را داشته باشد، از فاکتورهای مهم در تأسیس یک درمانگاه است.

انتخاب بهترین درمانگاه در کرج

امروزه با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت، علاوه بر بیمارستان ها، تأسیس مراکز پزشکی-درمانی متنوعی مانند مطب ها، درمانگاه ها، ساختمان پزشکان و … را سبب شده است. بی شک، برای فردی که قصد مراجعه به این مراکز را دارد، انتخاب امری چالش برانگیز خواهد بود. اغلب ما، در زندگی روزمره با شرایطی مواجه می شویم که نیاز به درمان فوری و البته سرپایی (بدون بستری) داریم. در این موقعیت، با توجه به سرعت بیشتر و هزینه ی کمتر، مراجعه به درمانگاه تصمیم عاقلانه ای است. اما آیا هر درمانگاهی می تواند به طور صحیح ما را در مسیر درمان هدایت کند؟! قطعا، خیر. بهترین درمانگاه در کرج باید ویژگی ها و فاکتورهای لازم را داشته باشد: از مجوز رسمی دریافت شده از وزارت بهداشت و درمان جهت فعالیت، تا بهره گیری از بهترین پزشکان، متخصصان و پرستاران؛ از ارائه ی خدمات متنوع درمانی با بالاترین سطح کیفی، تا برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا و … . ما در ادامه فهرستی از بهترین درمانگاه در کرج را به شما عزیزان ارائه می دهیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید. همچنین، خواندن مقاله ی بهترین درمانگاه در تهران را به عزیزان ساکن در تهران پیشنهاد می دهیم.

بخش های یک درمانگاه عمومی

بهترین درمانگاه در کرج دارای بخش های متنوعی است تا بتواند نیازهای متفاوت درمانی مراجعین خود را به بهترین نحو پاسخ دهد. برخی از مهم ترین بخش ها که بهترین درمانگاه در کرج را از سایر مراکز متمایز می کند، عبارتند از:

  • اطفال
  • مامایی
  • اورژانس
  • داروخانه
  • آزمایشگاه
  • اتاق معاینه
  • دندانپزشکی
  • گفتار درمانی
  • پزشک عمومی
  • پزشک متخصص
  • رادیولوژی و سونوگرافی
  • نوار قلب، اکو و تست ورزش
  • اتاق احیا (CPR)، در ابتدای ورودی درمانگاه
  • تزریقات و پانسمان (تفکیک شده برای خانم ها و آقایان)
  • اتاق استریلیزاسیون مرکزی (CSR) و ارتباط مناسب آن اتاق عمل سرپایی
  • برخورداری از امکان سرم تراپی یا بستر موقتی (تفکیک شده برای خانم ها و آقایان)
  • اتاق جراحی سرپایی (انجام عمل های نیازمند به بیهوشی، در درمانگاه ممنوع است)
بخش های متنوع یک درمانگاه عمومی

ویژگی های یک درمانگاه استاندارد

بهترین درمانگاه در کرج ویژگی های منحصر به فردی دارد که وجود این خصوصیات در کنار هم، رضایت در مراجعین را به ارمغان می آورد. برخی از بارزترین خصوصیات بهترین درمانگاه در کرج شامل موارد زیر است:

  • پذیرش و نوبت دهی منظم

بهترین درمانگاه در کرج برای وقت مراجعین خود ارزش قائل است و با برنامه ریزی و زمان بندی های منظم، پذیرش بیماران را انجام می دهد.

  • دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان جهت تأسیس

درمانگاه های فاقد مجوز رسمی و پروانه های تخصصی صلاحیت ارائه ی خدمات به مراجعین را ندارند. از این رو، بهترین درمانگاه در کرج مجوز فعالیت خود را از وزارت بهداشت و درمان دریافت کرده است.

  • تنوع خدمات تخصصی و عمومی ارائه شده

بهترین درمانگاه در کرج، با ارائه ی خدمات درمانی متنوع، مراجعین زیادی را تحت پوشش قرار می دهد؛ از این رو، در هزینه و زمان مراجعین صرفه جویی می شود.

  • طراحی داخلی و زیبایی محیطی

بهترین درمانگاه در کرج به فاکتورهای زیبایی محیطی مانند: دکوراسیون، رنگ آمیزی، نور، فضای سبز، دلنشین بودن سالن انتظار و … توجه داشته تا با کاهش میزان استرس و نگرانی های مراجعین، آرامش خاطر را در آن ها افزایش دهد.

  • دانش تخصصی و تجربه ی پزشکان، پرستاران و پرسنل

بهترین درمانگاه در کرج، از وجود کادری متخصص و مجهز به دانش روز دنیا برخوردار است؛ نیروهای آموزش دیده و پزشکانی با سابقه ی درخشان که از بهترین روش های درمانی و مراقبتی در جهت رضایت بیماران و سلامت آن ها تلاش می کنند، از نکات مثبت یک درمانگاه استاندارد است.

  • رعایت اصول بهداشت فردی و محیطی

بهترین درمانگاه در کرج، به رعایت پروتکل های بهداشتی اهمیت می دهد به خصوص در ایام کرونا؛ لزوم برخورداری از سرویس های بهداشتی نیز از مهم ترین اصول بهداشت محیطی و فردی است که در بهترین درمانگاه در کرج مورد توجه قرار گرفته است.

  • رعایت اخلاق حرفه ای توسط پرسنل و پزشکان

مشتری مداری و برخورد مناسب پرسنل در بهترین درمانگاه در کرج از مهم ترین ویژگی هایی است که آن را از سایر درمانگاه ها متمایز می کند و موجب جلب اعتماد و افزایش رضایت در مراجعین خواهد شد.

  • استفاده از تجهیزات پیشرفته و مطابق با استانداردهای روز دنیا

در بهترین درمانگاه در کرج در کنار ارائه درمان در زمینه های مختلف پزشکی، از بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی استفاده می شود؛ بهره مندی از تکنولوژی روز در رسیدن به درمان نتیجه بخش مؤثر خواهد بود.

  • مدیریت حرفه ای

بهترین درمانگاه در کرج از وجود یک مدیر حرفه ای و با تجربه برخوردار است؛ فردی که علاوه بر اداره ی امور درمانگاه، برخورد مناسبی با پرسنل داشته و انگیزه فعالیت را در آن ها را افزایش دهد. ایجاد فضایی پویا و پر انرژی، روحیه کل مجموعه را بالا برده و کیفیت ارائه ی خدمات را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

  • معماری اصولی و مورد تأیید وزارت بهداشت

معماری ساختمان در بهترین درمانگاه در کرج منطبق بر استانداردهای روز دنیا می باشد، مانند دسترسی آسان به پارکینگ، ویلچرها، آمبولانس ها، آسانسورها، داروخانه، آزمایشگاه و … طراحی مناسب فضای بستری و سالن انتظار، خروجی اضطراری، فضای اداری مجزا، اتاق های درمانگاه با فضای کافی جهت قرار گرفتن چند پرستار و پزشک در کنار بیمار، استفاده از سیستم های برودتی و حرارتی مناسب و …

کلام آخر

درمانگاه ها از اجزای مهم در سیستم خدماتی-درمانی می باشند و روزانه با تعداد زیادی از مراجعین و متقاضیان دریافت خدمات پزشکی، در تعامل هستند. اما این موضوع که آیا همه ی مراجعین از خدماتی که دریافت کرده اند، راضی هستند یا خیر، به انتخاب آن ها بستگی دارد. بنابراین، لازم است تا با آگاهی از خصوصیات بهترین درمانگاه در کرج، رضایت و سلامت خود را هنگام مراجعه به این مراکز درمانی، تضمین کنید. سایت جراحتو سعی بر آن داشته تا شما را با بهترین درمانگاه در کرج آشنا کند؛ از شما سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید. در صورت داشتن سؤال و تمایل به دریافت مشاوره می توانید با شماره تلفن های مذکور تماس حاصل فرمایید.

source

توسط blogcheck.ir