پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی برای چند مدل از گوشی‌های ردمی و پوکو  به پایان رسید. 

به‌گزارش تکراتو به نقل از xiaomitime، شیائومی رسما فهرست پایان پشتیبانی (EOS) خود را به‌روزرسانی و اعلام کرده که دیگر برای برخی از گوشی‌های پرفروش ردمی و پوکو به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر نخواهد کرد.

راهنمای خرید تکراتو

پایان پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی به چه معناست؟

به این معناست که گوشی‌های زیر از این ماه دیگر به‌روزرسانی‌های HyperOS، اندروید و همچنین بسته‌های امنیتی دریافت نخواهند کرد:

  • ردمی نوت 11 SE
  • ردمی نوت 11S 5G
  • ردمی نوت 11S
  • ردمی نوت 11
  • ردمی نوت 11 5G
  • پوکو M4 پرو
  • پوکو X4 پرو 5G
  • ردمی 10C
  • ردمی 10 2022

با اضافه شدن این دستگاه‌ها به فهرست پایان بروزرسانی نرم‌افزاری شیائومی ، کاربران دیگر به‌روزرسانی‌های مهم اندروید، نسخه‌های جدید MIUI یا HyperOS و همچنین بسته‌های امنیتی رسمی و اصلاحیه‌های نرم‌افزاری را دریافت نخواهند کرد.

این موضوع باعث ایجاد مشکلات امنیتی در بلندمدت می‌شود، چرا که آسیب‌پذیری‌های امنیتی جدید دیگر از سوی شیائومی اصلاح نخواهند شد. البته، کاربران همچنان می‌توانند از رام‌های سفارشی مانند LineageOS و Pixel Experience برای به‌روزرسانی غیررسمی گوشی‌های خود استفاده کنند.

چرا شیائومی پشتیبانی از این دستگاه‌ها را متوقف کرده است؟

شیائومی معمولا 2 تا 3 سال به‌روزرسانی اصلی اندروید و 3 تا 4 سال به‌روزرسانی امنیتی برای دستگاه‌های خود ارائه می‌دهد. سری ردمی نوت 11 و پوکو X4 پرو 5G که در سال 2022 عرضه شدند، دوره پشتیبانی خود را طی کرده‌اند. در همین حال، شیائومی ترجیح می‌دهد منابع نرم‌افزاری خود را بر روی مدل‌های جدیدتر متمرکز کند تا امکانات و امنیت بهتری را به کاربران ارائه دهد.

source

توسط blogcheck.ir