ایران دوچرخ 10E؛ موتورسیکلت برقی ایرانی

موتور E10
موتور E10

موتورسیکلت تمام برقی ایران دوچرخ در ششمین نمایشگاه خودرو تهران برای اولین بار به نمایش درآمد.


تیگو 8


تیگو 8

موتورسیکلت برقی ایران دوچرخ 10E، یکی از جدیدترین دستاوردهای صنعت موتورسیکلت کشور، در ششمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران که در سال ۱۴۰۳ برگزار شد، رونمایی شد. این موتورسیکلت با طراحی مدرن و ویژگی‌های فنی منحصر به فرد خود، توجه بسیاری از بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به دنیای موتورسیکلت را به خود جلب کرد. ایران دوچرخ 10E به‌عنوان یک گزینه سبز و کارآمد، به‌ویژه برای استفاده در شهرهای پرجمعیت و پر ترافیک، به بازار معرفی شده است.

چند سالی است که محصولات برقی در صنعت حمل‌ونقل به‌طور فزاینده‌ای در حال جایگزینی با پیشرانه‌های بنزینی هستند. این روند نه‌تنها در خودروها، بلکه در سایر وسایل نقلیه مانند موتورسیکلت‌ها نیز به وضوح مشهود است. با افزایش آگاهی عمومی درباره تغییرات اقلیمی و ضرورت کاهش آلودگی‌های محیطی، برندهای مختلف به سرعت وارد این بازار رقابتی شده و محصولات متنوعی را به بازار عرضه می‌کنند. این روند به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه و پیشرفته به‌عنوان یک راهکار پایدار برای بهبود کیفیت هوا و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی در نظر گرفته می‌شود.

بازار موتورسیکلت در جهان و به‌ویژه ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. در سال‌های اخیر، برخی شرکت‌ها با هدف پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان و بهره‌برداری از مزایای محصولات برقی، اقدام به عرضه موتورسیکلت‌های برقی کرده‌اند. این موتورسیکلت‌ها نه‌تنها از نظر عملکرد و کارایی بهبود یافته‌اند، بلکه به‌دلیل کاهش هزینه‌های سوخت و نگهداری، جذابیت بیشتری برای برخی از کاربران دارند. به‌علاوه، با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت‌ها در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، انتظار می‌رود این روند در آینده بیشتر گسترش یابد و بازار موتورسیکلت‌های برقی در سال‌های آینده رونق بیشتری پیدا کند. در این مقاله قصد داریم یکی از محصولات برند ایران دوچرخ، یعنی موتورسیکلت برقی 10E را بیشتر معرفی کنیم.

طراحی ایران دوچرخ 10E

موتورسیکلت برقی ایران دوچرخ 10E دارای طراحی در کلاس نیکد است که به‌ویژه برای مصارف شهری بهینه‌سازی شده است. این طراحی کارآمد، به کاربران این امکان را می‌دهد که در ترافیک شهری به راحتی حرکت کنند و از تجربه‌ای لذت‌بخش بهره‌مند شوند.

مهم‌ترین نکته در طراحی این موتورسیکلت برقی، چراغ جلو آن است که به محض مشاهده، توجه را به خود جلب می‌کند. طراحی این چراغ جلو به‌گونه‌ای است که شباهت‌های قابل‌توجهی با کاسه چراغ جلو موتورسیکلت باجاج NS200 دارد. این موضوع باعث می‌شود سوالاتی درباره منبع الهام این طراحی مطرح شود؛ آیا این مدل به‌طور مستقیم از باجاج NS200 استفاده کرده، یا اینکه طراحی آن از این مدل الهام گرفته است؟ این ویژگی به‌عنوان یک نقطه قوت، زیبایی و جذابیت خاصی به موتورسیکلت ایران دوچرخ 10E بخشیده و آن را در میان رقبایش متمایز می‌کند.

مدل ایران دوچرخ 10E در نمای کلی خود طراحی شلوغی ندارد و به‌جای آن از یک طراحی ساده و مینیمالیستی برخوردار است. این رویکرد به کاربر این امکان را می‌دهد که با یک موتورسیکلت زیبا و کارآمد روبه‌رو شود که به‌خوبی با سبک زندگی شهری همخوانی دارد.

چرخ‌های این مدل از رینگ‌های ۵ پره اسپرت مشکی بهره می‌برند که جلوه‌ای جذاب و مدرن به موتورسیکلت می‌بخشند. در سیستم ترمز این مدل، در قسمت جلو از ترمز دیسکی و در قسمت عقب از ترمز کاسه‌ای استفاده شده است.

در بخش جلو، موتورسیکلت از کمک‌فنر تلسکوپی بهره می‌برد، در حالی که در بخش عقب از سیستم تعلیق روغنی و فنری استفاده شده است که راحتی بیشتری را در سفرهای طولانی فراهم می‌کند. همچنین، سایز لاستیک‌ها به ترتیب ۲.۵۰۱۷ برای جلو و ۳.۰۰۱۷ برای عقب است که این ویژگی‌ها به تعادل و پایداری موتورسیکلت در مسیرهای مختلف کمک می‌کند.

این مدل همچنین به یک کیلومترشمار دیجیتال مجهز شده است که اطلاعات حیاتی را به‌صورت واضح و قابل‌فهم نمایش می‌دهد. این اطلاعات شامل سرعت، ساعت، دمای باتری‌ها و کیلومتر طی شده است. طراحی کاربرپسند این کیلومترشمار به موتورسواران امکان می‌دهد تا به‌راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را در حین رانندگی پیگیری کنند و از عملکرد موتورسیکلت خود آگاه باشند.

مشخصات فنی ایران دوچرخ 10E

موتورسیکلت برقی ایران دوچرخ 10E از یک پیشرانه الکتریکی ۳۰۰۰ کیلوواتی با سیستم خنک‌کننده هوا بهره می‌برد. طبق کاتالوگ رسمی شرکت سازنده، حداکثر سرعت این مدل به ۴۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

با یک بار شارژ، ایران دوچرخ 10E قادر است مسافتی در حدود ۶۰ کیلومتر را طی کند. این میزان برد نسبت به مدل‌های موجود در بازارهای جهانی، به‌ویژه در گروه موتورسیکلت‌های برقی، نسبتاً پایین به نظر می‌رسد. این موضوع می‌تواند چالشی برای کاربرانی باشد که به دنبال سفرهای طولانی‌تر و عملکرد بهتر در استفاده روزمره هستند. برای اینکه موتورسیکلت برقی ایران دوچرخ 10E به‌طور کامل شارژ شود، زمانی در حدود ۵ تا ۶ ساعت نیاز است. این زمان با استفاده از برق شهری به‌دست می‌آید و برای کاربرانی که به دنبال شارژ سریع هستند، ممکن است کمی طولانی به نظر برسد.

علاوه بر این، این مدل قابلیت حمل حداکثر وزنی معادل ۲۵۵ کیلوگرم را دارد که شامل سرنشینان و بارهای اضافی می‌شود. این ویژگی، ایران دوچرخ 10E را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده‌های روزمره و حمل‌ونقل در شهر تبدیل می‌کند، به‌ویژه برای کاربرانی که به دنبال یک موتورسیکلت با ظرفیت بار مناسب هستند.

source

توسط blogcheck.ir