دوکاتی مولتی استرادا V2 مدل 2025 ؛ تحولی در طراحی، عملکرد و راحتی

دوکاتی مولتی استرادا V2
دوکاتی مولتی استرادا V2

دوکاتی در نمایشگاه موتور اینترموت در کلن، مدل جدید مولتی استرادا V2 را معرفی کرد؛ یک موتورسیکلت سایز متوسط که برای علاقه‌مندان به موتورهای دو سیلندر طراحی شده و در مدل ۲۰۲۵ به طور قابل‌توجهی در زمینه وزن، ویژگی‌های رانندگی و راحتی رانندگی بهبود یافته است.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

به لطف یک پروژه الهام‌گرفته از جست‌وجوی وزن بهینه و متمرکز بر شاسی مونوکوک و موتور جدید Ducati V2، مولتی استرادا V2 جدید ۱۸ کیلوگرم سبک‌تر از مدل قبلی است. وزن ۱۹۹ کیلوگرم در حالت آماده به حرکت بدون سوخت، کم‌ترین مقدار در این دسته را نشان می‌دهد که به بهبود رفتار رانندگی و مانورپذیری از حالت سکون و در سرعت‌های پایین کمک می‌کند، حتا زمانی که به طور کامل بارگذاری شده باشد. وزن سبک آن، همراه با قدرت گسترده و کامل موتور دو سیلندر با سوپاپ‌های متغیر، یک بسته الکترونیکی پیشگام و توسعه دقیق ارگونومیک و آیرودینامیک، به این معنی است که لذت رانندگی، مصرف سوخت، عملکرد و رفتار رانندگی مولتی‌استرادا V2 جدید هر سفر را به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

طراحی دوکاتی مولتی استرادا V2

طراحی دوکاتی V2 جدید الهام‌گرفته از مفاهیم stylistic است که تاریخچه خانواده مولتی استرادا را شکل داده‌اند؛ حجم‌های متعادل افقی، با دمی سبک و کوتاه، و جلویی که با خطوط اسپرت مشخص شده است.

مانند تمام دوکاتی ها، مولتی استرادا V2 نیز طراحی و عملکرد را ترکیب می‌کند. مرکز طراحی دوکاتی خطوط آن را در همکاری نزدیک با تکنسین‌های تحقیق و توسعه تعیین کرده تا راه‌حل‌های آیرودینامیکی را در طراحی گنجانده است و راحتی حرارتی و محافظت در برابر عوامل محیطی را بهبود بخشد. شیلد جلویی، که بسیار محافظت‌کننده و قابل تنظیم در ارتفاع است، با تحقیق آیرودینامیکی دقیق تعریف شده است.

چراغ‌های جلو و دی لایت ها، الهام‌گرفته از آخرین نسل پانیگاله و مولتی استرادا V4، به تعریف نمای جلو جمع و جور و تهاجمی کمک می‌کنند که به سرعت قابل شناسایی است. راهنماهای موتورسیکلت، که نازک و در طراحی پنل‌های کناری یکپارچه شده‌اند، به طور کامل دوباره طراحی و reposition شده‌اند تا دید بهینه‌ای ارائه دهند و فاصله‌ای بین راهنماها و بدنه ایجاد کنند که اجازه می‌دهد هوای تازه به سمت راننده جریان پیدا کند.

قسمت عقب بسیار باریک و سبک است، به لطف دستگیره عقب کوتاه‌تر که به طور کامل دوباره طراحی شده است تا عملکرد و ارگونومی را تضمین کند.

موتور جدید Ducati V2

مولتی‌استرادا V2 مدل ۲۰۲۵ به یک پیشرانه جدید مجهز شده است؛ یک موتور V-twin، و ۹۰ درجه با حجم ۸۹۰ سی‌سی، که دارای زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی IVT است. این موتور جدید که به شدت جمع و جور و سبک است، با وزن ۵۴.۹ کیلوگرم، به کاهش وزن موتور سیکلت کمک قابل توجهی می‌کند. در این پیکربندی، این موتور ۱۱۵ اسب بخار در ۱۰,۷۵۰ دور در دقیقه و ۹۲ نیوتن‌متر در ۸,۲۵۰ دور در دقیقه قدرت تولید می‌کند.

به لطف زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، موتور V2 عملکرد، قدرت و مصرف سوخت را بهینه می‌کند. قدرت در دورهای بالا با تحویل مداوم گشتاور در دورهای پایین و متوسط ترکیب می‌شود: بیش از ۷۰% از حداکثر گشتاور در ۳,۵۰۰ دور در دقیقه در دسترس است و هرگز در محدوده ۳,۵۰۰ تا ۱۱,۰۰۰ دور در دقیقه زیر ۷۵% نمی‌آید. جعبه‌دنده با سیستم جدید Ducati Quick Shift 2.0 مجهز شده است که حس دقیق‌تری را ارائه می‌دهد و سریع‌تر تعویض دنده می‌کند.

شاسی کاملاً جدید طراحی شده

به لطف طراحی جدید و شاسی مونوکوک، مهندسان دوکاتی موفق به ایجاد یک موتورسیکلت باریک شده‌اند که با طراحی بسیار کم‌عرض، گذاشتن پاها روی زمین را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، سطح تماس زانوها و داخل ران‌ها با سطوح موتور بهبود یافته است، که لذت رانندگی و حس کنترل در سرعت‌های بالا را افزایش می‌دهد. به لطف ارگونومی جدید، مولتی استرادا V2 جدید به نیروی کم‌تری برای کج کردن نیاز دارد و در ورود و انجام دورها رفتار خنثی‌تری دارد.

مولتی استرادا V2 با یک فورک مارزوتی با لوله‌های ۴۵ میلی‌متری و یک شوک‌گیر ساکس، که هر دو کاملاً قابل تنظیم هستند، مجهز شده است. نسخه V2 S با تعلیق نیمه‌فعال با کنترل الکترونیکی Ducati Skyhook Suspension مجهز شده است، که باعث بهبود بیش‌تر راحتی، ایمنی و عملکرد می‌شود.

بسته الکترونیکی استاندارد

مولتی استرادا V2 جدید دارای یک بسته الکترونیکی کامل است که از طریق کنترل‌های جدید روی دسته و صفحه نمایش TFT رنگی ۵ اینچی قابل استفاده است. این صفحه نمایش دارای یک رابط چندزبانه کاملاً جدید است که براساس سه حالت اطلاعات مختلف طراحی شده است.

پنج حالت رانندگی موجود (اسپرت، مسافرتی، شهری، آفرود و بارانی) امکان تنظیم مولتی استرادا V2 را برای هر وضعیت فراهم می‌کند، با تنظیم قدرت موتور و پاسخ آن براساس مقادیر از پیش تنظیم شده و قابل تنظیم، به لطف چهار حالت قدرتی که موتور مجهز به آن است. حالت رانندگی به طور طبیعی ABS Cornering، کنترل کشش دوکاتی (DTC)، کنترل چرخش دوکاتی (DWC) و کنترل ترمز موتور (EBC) را براساس سطوح از پیش تعریف شده تنظیم می‌کند که توسط راننده قابل تغییر است.

با سه حالت اطلاعات (جاده، جاده پرو و رالی) می‌توان به بهترین نحو از قابلیت‌های موتورسیکلت استفاده کرد، به طوری که اطلاعات نمایش داده شده به گونه‌ای تنظیم می‌شود که بهترین تجربه رانندگی را در هر وضعیت برای راننده فراهم کند؛ به عنوان مثال، حالت اطلاعات جاده پرو درصد قدرت و گشتاور مصرف شده را به صورت آنی نمایش می‌دهد.

در نهایت، دوکاتی مولتی استرادا V2 به طور استاندارد با کروز کنترل، یک درگاه USB و سیستم نور ترمز EVO دوکاتی (که باعث چشمک زدن در هنگام ترمز ناگهانی فعال می شود) مجهز شده است. همچنین در نسخه V2 S، سیستم چندرسانه‌ای دوکاتی در دسترس است که امکان فعال‌سازی ناوبری (Turn-by-turn) را فراهم می‌کند. علاوه بر این، ویژگی جدید Coming Home باعث می‌شود که نور پایین در هنگام خاموش شدن سوییچ فعال بماند تا منطقه اطراف موتور را روشن کند و دسترسی به منزل را آسان‌تر کند.

source

توسط blogcheck.ir