ماجرای تردد خودروی شیائومی در تهران چیست؟
به تازگی تصاویری از خودروی شیائومی در تهران منتشر شده و بسیاری از رسانه ها احتمال تولید آن را دادند. اما واقعیت چیست و SU7 برای چه به ایران آمده؟
شیائومی یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید لوازم الکترونیکی است که به تازگی در صنعت خودروسازی نیز ورود کرده و اولین محصول خود با نام SU7 را هم در چین به فروش رسانده است. از این رو شیائومی را هم باید به عنوان یک خودروساز جهانی بشناسیم و خودرو تمام برقی را نیز به سبد محصولات الکتریکی آن اضافه کنیم.
حال اما موضوع اصلی در مورد SU7 سبز رنگی است که شاهد تردد آن در خیابان های ایران و به خصوص تهران هستیم. بسیار از صفحات فضای مجازی خودرویی و سایت های مرتبط، در این باره با جدیت اعلام کرده اند که این خودروی تمام برقی در حال گذراندن تست های جاده ای در ایران است تا به زودی تولیدش آغاز شود. اما واقعیت امر با شایعاتی که در مورد سدان شیائومی درست شده است کاملاً فرق دارد و احتمال تولید SU7 در ایران صفر درصد است.
ماجرای تردد شیائومی SU7 در تهران چیست؟
واقعیت ماجرا اما مربوط به توریست کنجکاوی می شود که با SU7 خود که از بازار چین خریداری کرده تصمیم گرفته تا به کشورهای مختلفی سفر کند و از رانندگی در جاده های مختلف تجربه بدست بیاورد. این شخص در راستای جهان گردی خود تصمیم گرفته تا از ایران نیز عبور کند و با سفر به شهرهای مختلف آن از جمله تهران، با یکی از کشورهای خاورمیانه آشنا شود.
در این حین عکس هایی نیز از حضور این خودرو در ایران منتشر شده تا سواستفاده گران بهانه کافی برای انتشار فیک نیوز را داشته باشند و بی جهت خبر تولید شیائومی SU7 را در بسترهای اطلاع رسانی خود منتشر کنند. لازم به ذکر است که در اطراف این خودرو کاورهایی مربوط به جهان گردی نصب شده و از همه مهم تر این که SU7 سبزی که در ایران تردد می کند پلاک چین بر روی آن نصب شده. در نتیجه می توان گفت کاملاً مشخص است که این خودرو برای تست نیست و فقط صاحب آن قصد گذر از ایران را داشته.
توجه داشته باشید تمامی خودروهایی که قرار است مورد تست های جاده ای برای تولید، مونتاژ و یا حتا واردات قرار گیرند، پلاک گذر موقت اخذ می کنند و هیچ گاه هیچ خودرویی با پلاک یک کشور دیگر حتا چین در ایران تست نشده است.
مشخصات فنی شیائومی SU7
قوای فنی شیائومی SU7 دو گزینه دارد. نسخه محور عقب با موتور ۲۲۰ کیلووات (۲۹۵ اسب بخار) و نسخه چهار چرخ محرک با حداکثر توان ۴۹۵ کیلووات (۲۲۰ کیلووات برابر با ۲۹۵ اسب بخار + ۲۷۵ کیلووات برابر با ۶۶۳ اسب بخار). بسته باتری LFP از BYD برای تریم ارزانتر و NMC سه تایی از CATL برای گزینه گرانتر ارائه میشود.
وزن خودرو ۱۹۸۰ کیلوگرم است و حداکثر سرعت برای تریم پایین به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. وزن خالص برای چهار چرخ ۲۲۰۵ کیلوگرم و حداکثر سرعت آن ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت است.
شیائومی شیائومی SU7
source