به گزارش شهر بورس، کف قیمت کارخانه‌ای خودرو بیش از چهارصد میلیون تومان شد تا متقاضیان خودرو حسابی شوکه شوند. بررسی اقتصادنیوز از لیست جدید قیمت محصولات ایران خودرو نشان می‌دهد ارزان‌ترین محصول این خودروساز نزدیک به ۵۹۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

آبی‌های جاده مخصوص در جدیدترین لیست قیمتی که برای محصولات خود منتشر کردند پژو ۲۰۷ با موتور TU3 را با قیمت حدود ۵۹۰ میلیون تومان برای مشتریان فاکتور می‌کنند.

دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال نیز گران‌ترین محصول آبی‌های جاده مخصوص لقب گرفت. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص از این به بعد هر دستگاه دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال را با قیمتی حوالی ۹۴۳ میلیون تومان برای مشتریان فاکتور می‌کند.

بررسی لیست قیمتی منتشر شده توسط خودروسازی سایپا نیز نشان می‌دهد این خودروسازی هر دستگاه کوییک S با استاندارد ۸۵ گانه را به قیمت حول و حوش ۴۰۵ میلیون تومان می‌فروشد. بنابراین ارزان ترین محصول نارنجی‌های جاده مخصوص بعد از افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات خودروسازان، کوییک S با استاندارد ۸۵ گانه خواهد بود.

اما سر لیست قیمتی محصولات تولیدی خودروسازی سایپا در قُرق شاهین پلاس با گیربکس اتوماتیک است. نارنجی‌های جاده مخصوص برای فروش هر دستگاه شاهین پلاس به متقاضیان حدود ۸۶۲ میلیون تومان از آن‌ها دریافت می‌کنند.

قیمت خودروهای ایران خودرو امروز 4 آذرماه 1403 + جدول
با توجه به قیمت‌های اعلام شده برای مصرف کنندگان محصولات ایران خودرو و سایپا مشخص است که ارزان‌ترین خودروی کارخانه‌ای کوییک S با استاندارد ۸۵ گانه است. بنابراین کف قیمت خودرو در مبدا بیش از ۴۰۰ میلیون تومان بالا آمده است که این اتفاق خبر خوبی برای مصرف کنندگان نیست.

پیش‌تر متقاضیانی که دستشان به خودرو با قیمت بازاری نمی‌رسید تلاش می‌کردند تا از مسیر طرح‌های فروشی که شرکت‌های خودروسازی برگزار می‌کردند، شانس خود را برای در اختیار گرفتن خودرو امتحان کنند. حالا با افزایش قیمت اتفاق افتاده بخشی از متقاضیان خودرو که بُنیه مالی ضعیفی دارند به نوعی از طرح‌های فروش آتی ایران خودرو و سایپا اخراج شدند. این افزایش قیمت باعث می‌شود دایره حضور مشتریان خرید خودرو در مبدا نیز تا حدی محدود شود.

ایران خودرو و سایپا در آخرین ساعت‌های روز ۲۷ آبان ۱۴۰۳ در سایت کدال سازمان بورس نسبت به انتشار لیست جدید قیمت محصولاتی خود اقدام کردند.

حال بعد از گذشت حدود پنج روز لیست قیمتی برای مصرف کنندگان محصولات این دو خودروسازی به روزرسانی شده است تا مشتریان دیگر امید به بازگشت قیمت‌های کارخانه‌ای خودرو به قیمت های پیشین نداشته باشند.

افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو علاوه بر مصرف کنندگان واکنش‌هایی نیز در سطح دولت و مجلس به دنبال داشت و وزیر صمت توسط نمایندگان مجلس به بهارستان فراخوانده شد. محمد اتابک در جلسه خود با نمایندگان به تشریح دلایل افزایش قیمت محصولات شرکت های خودروساز پرداخت.

source

توسط blogcheck.ir