به گزارش بازیگر 360 ، پوپ که به خاطر فیلمبرداری در فیلم‌هایی چون «آقای ترنر»، «شعبده‌باز» و آثار متعدد مایک لی شناخته می‌شد، دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شده بود. انجمن سینماگران بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای درگذشت او را تأیید کرد و از او به عنوان همکار فوق‌العاده‌ای یاد کرد که به هنر سینما عشق می‌ورزید و همواره به دنبال نوآوری بود.

همکاری طولانی با مایک لی

مهم‌ترین همکاری هنری پوپ با کارگردان مایک لی بود که بیش از دو دهه به طول انجامید. آن‌ها از سال ۱۹۹۰ با فیلم «زندگی شیرین است» همکاری خود را آغاز کردند و تا آخرین فیلم لی، «حقایق سخت»، در کنار هم بودند. پوپ به خاطر فیلمبرداری فیلم «آقای ترنر» که زندگی آخرین سال‌های نقاش مشهور جی.ام. دبلیو ترنر را به تصویر می‌کشید، نامزد جایزه اسکار شد.

حضور در هالیوود و کسب جوایز متعدد

پوپ علاوه بر همکاری با مایک لی، با کارگردانان مطرح هالیوودی همچون کریستوفر مک‌کواری، بری لوینسون و ریچارد لینکلیتر نیز همکاری کرد. او همچنین سه بار جایزه قورباغه طلایی جشنواره کمرایمیج لهستان را برای فیلمبرداری در آثار مایک لی دریافت کرد.

آثار ماندگار

پوپ با فیلمبرداری‌های بی‌نظیر خود، به خلق آثار سینمایی ماندگاری کمک کرد. سبک ویژه‌ی او در فیلمبرداری، به ویژه در همکاری با مایک لی، تأثیر قابل توجهی بر سینمای بریتانیا گذاشت.

درگذشت در میان پروژه‌های جدید

درگذشت پوپ در حالی رخ داد که آخرین فیلم او با مایک لی، «حقایق سخت»، به تازگی اکران شده و با تحسین منتقدان روبرو شده بود. این فیلم قرار است در فصل جوایز نیز حضور داشته باشد.

میراثی ماندگار

ریچارد پوپ با پشت سر گذاشتن یک عمر فعالیت هنری، میراثی ارزشمند از خود به جای گذاشت. فیلمبرداری‌های او در تاریخ سینما ماندگار خواهد شد و الهام‌بخش نسل‌های آینده فیلمبرداران خواهد بود.

source

توسط blogcheck.ir