10 مدل از قدرتمندترین خودروهای جهان در سال 2024

قدرتمندترین خودروهای جهان 2024
قدرتمندترین خودروهای جهان ۲۰۲۴

ما در یک دوره طلایی زندگی می‌کنیم، جایی که سوپرکارها به‌طور معمول ۱۰۰۰ اسب بخار یا بیش‌تر قدرت تولید می‌کنند. برخی از شاسی‌بلندها و سدان‌های خانوادگی نیز به این عدد نزدیک یا حتا از آن فراتر می‌روند. موتورهای احتراق داخلی اکنون بیش‌تر از هر زمان دیگری قدرت تولید می‌کنند و وسایل نقلیه برقی به مهندسان این امکان را می‌دهند که قدرت و گشتاور بالایی را در خودروی برقی عرضه کنند.


آریزو 8


آریزو 8

ما در این مقاله بر روی خودروهای استاندارد و قانونی در خیابان که به صورت کارخانه‌ای ساخته شده‌اند تمرکز می‌کنیم، نسخه‌های خاص برای پیست و خودروهای تیون‌شده در نظر گرفته نمی‌شوند.


مدیسه


مدیسه

SSC Tuatara

قدرتمندترین خودروهای جهان 2024
قدرتمندترین خودروهای جهان ۲۰۲۴

۱,۳۵۰ اسب بخار / ۱۳۳۴ نیوتن متر

SSC Tuatara رکورد سرعت خود را با رسیدن به سرعت ۴۷۴ کیلومتر بر ساعت در ماه می گذشته شکست. این هایپرکار نادر دارای موتور V-8 تویین توربو با دور موتور ۸,۸۰۰ rpm است که روی سوخت ۹۱ اکتان ۱,۳۵۰ اسب بخار تولید می‌کند، یا حداکثر ۱,۷۵۰ اسب بخار روی ethanol. بهترین بخش این است که به یک گیربکس دستی هفت سرعته متصل شده است.

کونیگزگ CC850

قدرتمندترین خودروهای جهان 2024

۱,۳۸۵ اسب بخار / ۱۳۸۰ نیوتن متر

هرچند ممکن است عجیب به نظر برسد، اما Koenigsegg CC850 یک خودرو نوستالژیک است؛ طراحی شده تا شبیه CC8S، اولین مدلی که Koenigsegg به فروش رساند، به نظر برسد، این خودرو ۱,۳۸۵ اسب بخار قدرت را از موتور V-8 تویین توربو ۵.۰ لیتری تأمین می کند. این به CC850 نسبت قدرت به وزن یک اسب بخار به ازای هر کیلوگرم می‌دهد. حتا شگفت‌انگیزتر، Koenigsegg یکی از تنها دو خودروی موجود در این فهرست است که دارای گیربکس دستی است، گیربکس چند کلاچه نه سرعته می‌تواند به صورت خودکار تعویض کند، یا می‌توانید آن را به حالت دستی تبدیل کنید، جایی که یک اهرم شیفت و پدال کلاچ باعث می‌شود دقیقاً مانند یک گیربکس دستی عمل کند.

بوگاتی توربیون

۱,۷۷۵ اسب بخار

قدرتمندترین خودروهای جهان 2024

در آینده‌ای نزدیک، بوگاتی به یک خودروساز تمام برقی تبدیل خواهد شد، به لطف همکاری اخیر این برند با برند کُروات ریمک در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی. بنابراین، می‌توان توربیون را با سیستم هیبریدی‌اش که بر پایه موتور V-16 ساخته شده است، به عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای این فهرست در نظر گرفت. خود موتور ۹۸۶ اسب بخار تولید می‌کند، با اضافه کردن دو موتور الکتریکی به محور جلو و یکی که چرخ‌های عقب را می‌چرخاند، به ۱,۷۷۵ اسب بخار قدرت می رسد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۲.۰ ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست پیدا کند ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت است.

ریماک نورا

قدرتمندترین خودروهای جهان 2024

۱,۸۱۳ اسب بخار / ۲۳۶۰ نیوتن متر

ریماک به‌وضوح می‌داند چگونه از موتورهای الکتریکی قدرت فوق‌العاده‌ای تولید کند. هایپرکار الکتریکی Nevera دارای مجموع ۱,۸۱۳ اسب بخار قدرت است که رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت کم‌تر از ۱.۸۵ ثانیه زمان لازم دارد. Nevera رکوردهای زیادی را شکسته است، از جمله رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی ساخته‌شده با حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت. اگر می‌خواهید یکی از آن‌ها را داشته باشید، باید بیش از ۲.۲ میلیون دلار پول پرداخت کنید.

Hennessey Venom F5

قدرتمندترین خودروهای جهان 2024

۱,۸۱۷ اسب بخار / ۱۶۲۰ نیوتن متر

تمام خودروهای Venom F5 به فروش رفته اند، اما اگر چند میلیون دلار اضافی دارید، می‌توانید هنوز برای مدل F5 Roadster با سقف جمع‌شو یا F5 Revolution جدید با آیرودینامیک متمرکز بر پیست با پرداخت هزینه اضافی، درخواست ثبت کنید. هر یک از این نسخه‌ها شما را به هایپرکاری با موتور V-8 تویین توربوشارژ ۶.۶ لیتری با ۱,۸۱۷ اسب بخار و ۱۶۲۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند، با حداکثر سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت.

پینین فارینا B95

قدرتمندترین خودروهای جهان 2024

۱,۸۷۷ اسب بخار / ۲۳۶۰ نیوتن متر

هایپرکار ۱,۹۰۰ اسب بخاری Pininfarina Battista نیز در این فهرست قرار دارد، اما خودروساز ایتالیایی یک هایپرکار قدرتمند دیگر نیز در مجموعه خود دارد. از مدل Pininfarina B95 تنها ۱۰ نسخه تولید شده است. کم‌تر از ۲ ثانیه زمان لازم است تا این خودرو به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

پینین فارینا باتیستا

قدرتمندترین خودروهای جهان 2024
قدرتمندترین خودروهای جهان ۲۰۲۴

۱,۹۰۰ اسب بخار / ۲۳۶۰ نیوتن متر

Pininfarina Battista رقیب اصلی Rimac Nevera است. این خودرو همچنین کمی بیش‌تر از رقیب کروات خود قدرت دارد و ۱,۹۰۰ اسب بخار و ۲۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را با چهار موتور الکتریکی تولید می‌کند و حداکثر سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

Lotus Evija

قدرتمندترین خودروهای جهان 2024
قدرتمندترین خودروهای جهان ۲۰۲۴

۱,۹۷۲ اسب بخار / ۱۷۰۰ نیوتن متر

برند لوتوس اکنون تحت مالکیت غول خودروسازی چینی یعنی برند Geely، بر روی خودروهای الکتریکی با عملکرد بالا تمرکز کرده است و هایپرکار Evija با نزدیک به ۲,۰۰۰ اسب بخار قطعاً براساس همین راهبرد تولید شده است. این مدل تقریباً به یکی از قدرتمندترین مدل‌های این فهرست تبدیل شده است، در حالی که Lotus هنوز مشغول ساخت نمونه‌هایی از آن است. همچنین قیمت نهایی این خودرو ۲.۳ میلیون دلار است.

آسپارک Owl

قدرتمندترین خودروهای جهان 2024
قدرتمندترین خودروهای جهان ۲۰۲۴

۱,۹۸۴ اسب بخار / ۱۷۰۰ نیوتن متر

شاید تا حالا نام خودرو Aspark Owl را نشنیده باشید، اما این هایپرکار ناشناخته ژاپنی در سال ۲۰۲۰ به‌صورت تولید انبوه معرفی شد و هنوز امکان خریداری آن برای مشتریان وجود دارد، به شرطی که ۳.۱ میلیون دلار برای آن پرداخت کنید. این هایپرکار تمام الکتریکی دارای ۱,۹۸۴ اسب بخار و ۱۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است و می‌تواند زمان ۱.۷۲ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

کونیگزگ جمرا

قدرتمندترین خودروهای جهان 2024
قدرتمندترین خودروهای جهان ۲۰۲۴

۲,۳۰۰ اسب بخار / ۲۷۵۰ نیوتن متر

یک Koenigsegg دیگر فهرست قدرتمندترین خودروهای سال ۲۰۲۴ را کامل می‌کند و واقعاً قدرت پیشرانه آن بی نظیر است. Gemera یک سوپرکار چهارنفره است که موتور V-8 تویین توربوشارژ ۵.۰ لیتری Koenigsegg را با یک سیستم الکتریکی پیچیده ترکیب می‌کند و ۲,۳۰۰ اسب بخار شگفت‌انگیز تولید می‌کند.

source

توسط blogcheck.ir