وضعیت فروش خودروهای برقی در چین چگونه است؟

بی وای دی Sealion 7
بی وای دی Sealion 7

بازار خودروهای برقی چین اخیراً نشانه‌هایی از نوسان‌های مختلف را نشان داده است و ثبت‌نام خودروهای تسلا با ۵۵ درصد افزایش همراه بود، Xiaomi افزایش ۲۰ درصدی را تجربه کرد، در حالی که، BYD با کاهش ۱۵ درصدی و Nio با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به هفته قبل مواجه شدند.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، فروش هفتگی خودروهای برقی در چین در چهل‌ودومین هفته ۲۰۲۴ که توسط شرکت لی‌اتومبیل منتشر می‌شود، به داده‌های ثبت‌نام بیمه مبتنی است و این ارقام شامل فروش خودروهای انرژی نو (NEV) است که در چین به خودروهای الکتریکی باتری‌دار (BEV)، پلاگین هیبریدی (PHEV) و خودروهای رنج اکستندر (EREV) اشاره دارد. به‌طور دقیق‌تر، این داده‌ها همچنین شامل خودروهای هیدروژنی (FCEV) است، اما فروش این نوع خودروها در چین تقریباً وجود ندارد.


مدیسه


مدیسه

براساس داده‌های موجود از بازار خودروی چین، عملکرد خودروسازان در فروش خودروهای یادشده در چهل‌ودومین هفته ۲۰۲۴ به شرح زیر است و ارقام با مدت زمان مشابه در سال گذشته مقایسه می‌شوند:

BYD با ثبت ۸۹,۶۰۰ خودرو، کاهش ۱۵.۶۳ درصدی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد (۱۰۶,۲۰۰ خودرو). با این حال، در مقایسه سالانه، ثبت‌نام BYD با ۷۳.۳۱ درصد رشد همراه بود و از ۵۱,۷۰۰ دستگاه در سال گذشته به این میزان رسیده است. در مجموع، تا تاریخ ۲۹ مهر، BYD تعداد ۲۶۳,۴۰۰ دستگاه خودرو در چین ثبت کرده است.

SGMW با برند Wuling، تعداد ۱۹,۴۰۰ خودرو ثبت کرد که نسبت به سال گذشته (۹,۴۰۰ واحد) افزایش ۱۰۶.۶۳ درصدی داشته است.

Tesla با ثبت ۱۳,۲۰۰ خودرو، افزایش ۵۵.۲۹ درصدی را نسبت به هفته گذشته (۸,۵۰۰ خودرو) تجربه کرد. در مقایسه سالانه، این تعداد ۶۲.۹۶ درصد رشد داشته و از ۸,۱۰۰ دستگاه در سال گذشته به این میزان رسیده است. مجموع ثبت‌نام تسلا تا ۲۹ مهر به ۲۳,۵۰۰ دستگاه رسید.

Li Auto با ثبت ۱۲,۱۰۰ خودرو، کاهشی ۹.۷۰ درصدی نسبت به هفته گذشته (۱۳,۴۰۰ خودرو) داشته است، اما در مقایسه با سال گذشته، ثبت‌نام‌های این شرکت ۳۴.۴۴ درصد افزایش یافته است (۹,۰۰۰ واحد).

Aito با ۸,۷۰۰ خودرو، ۲۲.۵۴ درصد رشد نسبت به هفته گذشته (۷,۱۰۰ خودرو) داشت و ثبت‌نام‌های آن نسبت به سال قبل ۲۱۰.۷۱ درصد افزایش یافت.

Leapmotor با ثبت ۸,۰۰۰ خودرو، ۸.۰۵ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته (۸,۷۰۰ واحد) تجربه کرد، اما در مقایسه با سال گذشته، این تعداد ۱۱۶.۲۲ درصد افزایش داشته است.

GAC Aion با ثبت ۶,۳۰۰ خودرو، کاهش ۸.۷۰ درصدی نسبت به هفته گذشته (۶,۹۰۰ واحد) داشته و در مقایسه با سال قبل ۳۰.۷۷ درصد کاهش یافته است.

Xiaomi با ۵,۶۰۰ خودرو، ۲۱.۷۴ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته (۴,۶۰۰ واحد) داشت.

Zeekr با ثبت ۵,۲۰۰ خودرو، ۵.۴۵ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته (۵,۵۰۰ واحد) تجربه کرد، اما نسبت به سال گذشته ۱۸۸.۸۹ درصد افزایش داشته است.

Xpeng با ثبت ۴,۵۰۰ خودرو، ۱۵.۳۸ درصد افزایش نسبت به هفته قبل (۳,۹۰۰ واحد) داشته و در مقایسه با سال قبل کاهش ۴.۲۶ درصدی را تجربه کرده است.

Deepal با ۴,۱۰۰ خودرو، ۱۰.۸۷ درصد کاهش نسبت به هفته قبل (۴,۶۰۰ خودرو) داشته، اما نسبت به سال گذشته ۱۰.۸۱ درصد رشد کرده است.

Nio با ۳,۹۰۰ خودرو، کاهش ۱۷.۰۲ درصدی نسبت به هفته قبل (۴,۷۰۰ خودرو) تجربه کرده و در مقایسه با سال قبل، ۱۱.۳۶ درصد کاهش داشته است.

source

توسط blogcheck.ir