شاهین پلاس، گران ترین خودرو سایپا تحویل شد ؛ رقیب تارا آمد

تحویل شاهین پلاس
تحویل شاهین پلاس

شرکت سایپا امروز (۱ آبان) اولین سری از گران ترین تولیدی خود یعنی شاهین پلاس را به خریدارانش تحویل داد. این سدان رقیب سرسخت تارا در بازار محسوب می شود.


آریزو 8


آریزو 8

شاهین پلاس اتوماتیک یکی از جدیدترین و البته گران ترین تولیدات سایپا است که امروز طی مراسمی به مشتریان این خودرو که پیش تر آن را در طرح تبدیل انتخاب کرده بودند، تحویل شد. در خلال برگزاری مراسم تحویل گران ترین خودروی سایپا به مشتریان، مدیرعامل این شرکت، جواد توسلی مهر نیز حضور داشت و شخصاً شاهین پلاس ها را تحویل داد.


مدیسه


مدیسه

نکته مهم و اصلی شاهین پلاس اتوماتیک این است که از لحاظ فنی کاملاً با تارا اتوماتیک یکسان است اما با قیمتی به مراتب بیشتر توسط سایپا به فروش می رسد.

تارا اتوماتیک فول یا V4 هم اکنون با مبلغ ۶۹۰ میلیون توسط ایران خودرو به فروش می رسد اما شاهین پلاس با وجود این که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ امکاناتی به تارا V4 نزدیک است، حدود ۷۵۸ میلیون قیمت گذاری شده است.

نام خودرو قیمت پایه کارخانه ای قیمت نهایی کارخانه ای
شاهین پلاس ۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ۷۵۷,۸۴۲,۰۰۰
تارا V4 ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تحویل شاهین پلاس

بیشتر بخوانید
قیمت نهایی شاهین پلاس اتوماتیک اعلام شد
شاهین پلاس گران تر از تارا V4 ؛ ارزش خرید گران ترین خودروی سایپا

حال نکته این است که چرا سایپا با علم به این موضوع که رقیبی هم چون تارا برای شاهین پلاس در بازار وجود دارد، قیمت سدان به نسبت لوکس خود را حدود ۶۰ میلیون گران تر ارزش گذاری کرده است.

در رابطه با قیمت بازار شاهین پلاس نیز می توان پیش بینی کرد که احتمالاً با توجه به ارزش خرید بیشتر تارا V4 و بازار خرید و فروش بهتر سدان ایران خودرو، شاهین نتواند آن چنان مورد استقبال مشتریان بازار قرار گیرد. به همین دلیل به احتمال زیاد این خودرو حدود ۹۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری و معامله شود.

به طور کلی در پایان می توان نتیجه گرفت که گروه سایپا با وجود این که قبل از قیمت گذاری نهایی شاهین پلاس اتوماتیک، نظرسنجی های متعددی را از کارشناسان حوزه خودرو اخذ کرد، اما باز هم در نهایت برخلاف پیشنهادهای کارشناسان عمل کرد و قیمتی برای این سدان در نظر گرفت که قابل رقابت با تارا V4 نباشد. لازم به ذکر است که البته قیمت کارخانه تارا V4 نیز بالا در نظر گرفته شده و این گفته ها نشان دهنده و گویای قیمت مناسب تارا و عادی جلوه دادن قیمت سدان ایران خودرو نیست.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط blogcheck.ir