به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌ها واقعی شده‌اند. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دور دوم کشیده است.

هفته پیش معلوم شد که پس از بررسی‌های فراوان، تاریخ برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مشخص شده است. این انتخابات که قرار بود در سال 1400 انجام شود پس از گذشت اندی سال برای 30 مهر 1403 تعیین شده است. اکنون زومیت گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد انتخابات به حدنصاب نرسیده و به دور دوم کشیده شده است.

راهنمای خرید تکراتو

انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی باید به‌زودی برگزار شود

رضا الفت‌نسب، مدیرعامل کتاب‌مارکت در این باره توضیح داد: «باید دست کم 2300 نفر برای انتخاب اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در انتخابات شرکت می‌کردند اما همانطور که هشدار داده بودیم تعداد کمتر از این بود چون اعضای این صنف از محدودیت‌ها در حوزه کسب‌وکارهای مجازی خسته و ناامید‌ شده‌اند.»

انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، به دور دوم کشیده شد

وی افزود:

تنها راه نجات این است که وزارت صمت بپذیرد که انتخابات در دور دوم به‌صورت آنلاین برگزار شود و زیرساخت‌های لازم را برای این کار فراهم کند؛ در غیر این صورت باز هم شاهد تکرار اتفاق صبح امروز هستیم و سرانجام اتحادیه منحل خواهد شد.

الفت‌نسب عقیده دارد امکان برگزاری این انتخابات به صورت حضوری و غیرحضوری وجود داشت اما درخواست‌ها برای برگزاری آنلاین این انتخابات چندان جدی مطرح نشد. او در این باره توضیح داد: «اینکه صنف ما را مانند صنوف دیگر می‌بینند اشتباه است. کسب‌وکارهای مجازی مثل صنف املاک نیستند که برای انتخابات ۵ هزار نفر به‌صورت حضوری شرکت کنند. مجازی‌ها کارشان هم آنلاین است و جا دارد که انتخاباتشان هم آنلاین باشد. در این مورد صحبت شده بود اما با توجه به اینکه در سه سال گذشته اتحادیه در دست وزارت صمت بود و تغییر دولت هم داشتیم، این درخواست شنیده نشد.»

مدیرعامل کتاب‌مارکت این اتفاق را قابل پیش‌بینی عنوان کرد و گفت:

بی‌توجهی به انتخابات از طرف صنفی که بابت محدودیت و فیلترینگ در این سال‌ها ناامید شده، طبیعی است. خیلی‌ها اعتقاد دارند که انتخابات فایده‌ای ندارد و نمی‌توان مطالبه‌گری کرد. آن‌ها دیگر روحیه انجام کار صنفی ندارند و به همین دلیل است که در این سال‌ها رویدادهای خیلی کمی در این حوزه برگزار می‌شود. البته به آن‌ها حق می‌دهم اما مطمئن باشند که انحلال صنف در نهایت به ضرر همه‌ی کسب‌وکارها است. با این ناامیدی و ادامه محدودیت‌ها، اتحادیه هم روی هوا می‌رود.

وی در پایان با بیان اینکه دور دوم تا 20 روز پس از دور اول باید برگزار شود، خاطرنشان کرد: «امیدواریم که دور دوم بیش از این تأخیر داشته باشد که بتوان زیرساخت‌های برگزاری انتخابات آنلاین را فراهم کرد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم توانسته انتخابات خود را آنلاین برگزار کند و این کار چندان سختی نیست. تکنولوژی احراز هویت در دسترس است و هر روز برای باز کردن حساب در بانک‌ها و شکایت آنلاین و موارد مختلف استفاده می‌شود. امید ما این است که وزارت صمت همکاری کند، وگرنه به شکل حضوری باز هم به حد نصاب نخواهد رسید.»

بیشتر بخوانید:

source

توسط blogcheck.ir