دولت چهاردهم با تمام توان در برابر مافیای خودرو ایستادگی کند

دولت چهاردهم و مافیای خودرو
دولت چهاردهم و مافیای خودرو

محمدمهدی شهریاری، نماینده بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار اسب بخار گفت: «واردات خودرو یک موضوع مهم و مطالبه به حق مردم و مجلس از دولت است، اما بخش زیادی از عدم‌تحقق این کار به دلیل مشکلات ارزی است. به طور مثال بسیاری از واحدهای تولیدی‌مان که مواد اولیه‌شان رسیده است، ثبت سفارش نمی‌کنند، چون ارز ندارند که پرداخت کنند.»


آریزو 8


آریزو 8

وی افزود: «دولت چهاردهم اراده خود را بر این گذاشته است که اجرای طرح واردات خودرو صورت بگیرد و از قرار معلوم در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، وارداتی انجام شده است.»

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی تصریح کرد: «یکی از چالش‌های صنعت و بازار خودرو در ایران، حضور قدرتمند مافیاست. این افراد برای تصاحب سود حداکثری خود، از همه توان‌شان بهره می‌برند و طبیعتاً واردات خودرو به مذاق این افراد خوش نمی‌آید. یکی از انتظارات ما از دولت چهاردهم این است تا جایی که در توان دارند در برابر مافیای خودرو ایستادگی کنند و جسارتی متفاوت از دوره‌های گذشته از خود بروز دهند.»

شهریاری اظهار داشت: «اگر با فساد و مافیای خودرو، مقابله قدرتمندی شود، شک نکنید که حتا در همان کوتاه‌مدت اثرات مثبت آن برای همگان نمایان خواهد شد. این‌که سال‌هاست یک کالای مصرفی، تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده است واقعاً جای تأسف و نگرانی دارد. مردم باید راحت روی به خرید خودرو بیاورند و این موضوع در کشورهای پیشرفته، حل شده است، اما امروز خرید خودرو برای بسیاری از خانواده‌ها، رؤیا شده است.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «ایران در طول پنج دهه اخیر، در خیلی از زمینه‌ها به خودکفایی و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رسیده است. این‌که در صنعت خودرو هم بتوانیم، شرایط به مراتب بهتر از وضعیت کنونی را ایجاد کنیم، اصلاً دور از انتظار نیست. چند سالی است که تورم بسیار بالاست و معیشت مردم به خطر افتاده است. وظیفه دولت‌ها، ایجاد رفاه نسبی است و یکی از مطالبات بسیاری از خانواده‌ها و مخصوصاً جوان‌ها، خرید راحت خودروست. نه تنها این موضوع باید به مرور به واقعیت تبدیل شود که می‌باید در انتقال تکنولوژی و عرضه پلتفرم‌های جدید در صنعت خودروسازی، پیشتاز باشیم.»

مصاحبه‌کننده: محمد آیتی

source

توسط blogcheck.ir