به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران؛ آیین یادبود و بزرگداشت هنرمند فقید «جواد جواهری» روز سه‌شنبه یکم آبان‌ماه ساعت ۱۶ با حضور چهره‌های موسیقی و جمعی از شاگردان استاد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
در این آیین محمد منتشری، سهیل محمودی و علیرضا پورامید به سخنرانی خواهند پرداخت و در بخش‌های مختلفی از مراسم، کلیپ و آثار صوتی زنده‎یاد جواد جواهری پخش می‌شود.
همچنین در چند بخش مختلف ساز و آواز توسط هنرمندان: سروش یغمایی (تار) و محمد فرزین ذوالقدر (آواز) / پرهام صرافی (تار) و علی میرمشهوری (آواز) / علی خصوصی ثانی (تار) و محسن جواهری (آواز) / فریبرز مصطفوی (تار و آواز) اجرا خواهد شد.
جواهری متولد ۱۳۲۴ میانه، فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی، خواننده و نوازنده چیره‌دست و باسابقه تار و سه تار و مدرس موسیقی و آواز است. او آواز را نزد اساتیدی چون بنان و قوامی آموخت و تار را  نزد استاد بزرگ علی اکبر شهنازی فرا گرفت؛ ایشان در ادامه از محضر اساتیدی چون ابوالحسن صبا، علی تجویدی، حسین کسایی، لطف‌الله مجد، نورعلی‌خان برومند، مشحون و علی‌اصغر بهاری نیز بهره‌مند شد. جواهری در رادیو و تلویزیون با بزرگانی چون مهرتاش و حنانه سالیان متمادی همکاری داشت.
این هنرمند فقید در برنامه‏‌های متعدد هنری جامعه باربد و برنامه‏‌های رادیویی مثل «صفای دل »، «جنگ جوان» و… همکاری کرد و از آن به بعد در بسیاری از کنسرت‌‏ها به مناسبت‏‌های مختلف اعیاد مذهبی و جشن‌‏های ملی و کمک به انجمن‏‌ها و مؤسسات خیریه و علمی و فرهنگی شرکت کرده است.
حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

۵۷۵۷

source

توسط blogcheck.ir