ادعا بزرگ چینی ها با آیرودینامیک ترین خودرو ؛ Xinghai S7 با کم ترین ضریب درگ

دانگ فنگ فورتینگ Xinghai S7
دانگ فنگ فورتینگ Xinghai S7

دانگ‌فنگ اخیراً از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرده است. یکی از این محصولات، سدان فورتینگ Xinghai S7 است که طبق گفته این شرکت، به عنوان کم‌ترین ضریب درگ در بین خودروهای برقی تولیدی معرفی شده است.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، این سدان در تاریخ ۵ مهر رونمایی شد و با این‌که از Xpeng Mona M03 بزرگ‌تر است، اما مدیران دانگ‌فنگ علاقه دارند این خودرو را بیش‌تر با هاچ‌بک ۰.۱۹۴ Cdx از برند گوانگژو مقایسه کنند. با این حال، مدل‌های دیگری نیز وجود دارند که S7 می‌تواند رقابت جدی با آن‌ها داشته باشد.

دانگ فنگ فورتینگ Xinghai S7
دانگ فنگ فورتینگ Xinghai S7

اکنون به سؤال جذاب‌تر می‌پردازیم، یعنی ضریب درگ. دانگ فنگ فورتینگ Xinghai S7 دارای ضریب درگ Cx برابر با ۰.۱۹۱ است. این عدد چگونه به دست آمده است؟ این موفقیت به طراحی بسته و بسیار کشیده، شیشه جلو شیب‌دار و عقب جمع‌شده با پنجره عقب شیب‌دار خودرو برمی‌گردد. بخش عقب، به ویژه، به‌گونه‌ای طراحی شده تا آشفتگی هوا را کاهش دهد و نفوذ هوا را بهبود بخشد.

طراحان همچنین بر روی جزییاتی کار کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به دستگیره‌های درِ فرورفته، شکل آینه‌های کناری، چرخ‌های تقریباً بسته و کف صاف که به هوا اجازه می‌دهد به‌راحتی زیر بدنه خودرو جریان یابد، اشاره کرد.
مدیریت دانگ‌فنگ در این خصوص اعلام کرده است که این خودرو حتا ضریب درگ بهتری نسبت به برخی گلوله‌ها دارد. این بیان به‌نوعی نشان‌دهنده دقت طراحی آیرودینامیک است. با این وجود همچنان پرسش‌های بسیاری در خصوص کارایی این خودرو و شعارهای تبلیغاتی مطرح شده توسط تیم مدیریت دانگ‌فنگ وجود دارد.

طول این خودرو ۴.۹۴ متر، عرض ۱.۹۲ متر و ارتفاع کم‌تر از ۱.۵ متر و فاصله محورهای این خودرو ۲.۹۲ متر است. با این‌که طول آن نزدیک به ۵ متر است، شکل خاص بخش عقب موجب شده است صندوق عقب فضای مناسبی داشته باشد، اما آن قدرها هم بزرگ نیست. ظرفیت صندوق عقب ۵۴۱ لیتر است (در حالی که Xpeng Mona M03 که ۴.۷۸ متر طول دارد، صندوق ۶۲۱ لیتری دارد).

مشخصات فنی دانگ فنگ فورتینگ Xinghai S7

دانگ فنگ فورتینگ Xinghai S7
دانگ فنگ فورتینگ Xinghai S7

این خودرو به یک موتور برقی ۲۲۰ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن‌متری در عقب خودرو مجهز است و توسط یک باتری لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) با ظرفیت ۵۶.۸ کیلووات‌ساعت تغذیه می‌شود که طبق مقادیر تأییدشده در چرخه آزمایشی CLTC چین (که نسبت به WLTP سخاوتمندانه‌تر است)، بردی معادل ۵۵۵ کیلومتر (۳۴۵ مایل) را ارائه می‌دهد.

source

توسط blogcheck.ir