خبر توقف تولید، بازار هایما S7 را شدیداً تکان داد ؛ رشد یک روزه 50 میلیونی

عرضه هایما در مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه

به تازگی ایران خودرو خبری مبنی بر توقف تولید هایما S7 پلاس و جایگزینی محصول دیگری منتشر کرده که بازار نسخه S7 را به دلیل احتمال نایاب شدنش داغ کرده است و شاهد افزایش قیمت این کراس اوور بودیم.


آریزو 8


آریزو 8

یکی از قوانین نانوشته بازار ایران این است که بلافاصله پس از توقف تولید و یا حتا احتمال توقف تولید یک خودرو، آن محصول برای مردم به طلا تبدیل می شود و به همین دلیل تقاضا برای خریدش افزایش می یابد. با توجه به این قضیه امروز خبری از سوی ایران خودرو منتشر شد که اعلام می کرد قرار است به زودی خط تولید هایما S7 پلاس متوقف شود و محصول جدیدی به عنوان جایگزین بر روی خط قرار گیرد.

به دنبال انتشار این خبر طبق روال همیشگی بازار، شاهد افزایش قیمت بسیار شدیدی برای هایما S7 بودیم تا این خودرو پس از حدود یک سال مجدداً به بالای ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برسد. شاید رشد ۵۰ میلیونی برای یک خودرویی با قیمت بالای ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون شدید نباشد اما با توجه به جو حاکم بر بازار و رکود موجود، باید گفت که افزایش قیمت رخ داده برای هایما S7 پلاس در بازار بسیار قابل توجه بوده و موجب تعجب بسیاری شده است.

نام خودرو هایما S7 پلاس
قیمت روز گذشته ۱,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
قیمت امروز ۱,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
میزان افزایش قیمت ۵۰,۰۰۰,۰۰۰

در نتیجه این افزایش قیمت اما مردم از خرید این کراس اوور از بازار منصرف نشدند و هم چنان تقاضا برای S7 پلاس زیاد است.

نکته مهم این گرانی رخ داده اما این است که خودروی جایگزین S7 پلاس قرار نیست در بخش ظاهری و امکانات فرق خاصی داشته باشد. لازم به ذکر است که هایما S7 پرو که به عنوان محصول جایگزین هایما S7 پلاس معرفی شده فقط در بخش قوای محرکه به روزتر شده. در نسخه پرو به جای موتور ۱.۸ لیتری توربو قرار است از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با تزریق سوخت مستقیم (GDi) استفاده شود تا مصرف سوخت خودرو کاهش یابد و خریداران از پیشرانه به روزتری بهره مند شوند.

در نتیجه می توان گفت که قرار نیست مدل S7 هایما به طور کلی از خط خارج شود بلکه ایران خودرو فقط قصد دارد تا نسخه به روزتری را روانه بازار کند.

به همین دلیل در پایان باید به متقاضیان خرید این کراس اوور در بازار توصیه کرد که هیجانی اقدام به معامله نکنند زیرا قیمت حال حاضر هایما S7 پلاس در بازار منطقی نیست و احتمالاً در روزهای آتی افت چشمگیری آن را تهدید کند.

source

توسط blogcheck.ir