به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
بهروز محبی نجم‌آبادی با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای به ویژه کشنده‌ها، گفت: مجلس با اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو و تبصره‌ مربوطه، مشکل فرسودگی ناوگان حمل و نقل را مرتفع ساخت و دولت گذشته هم مشکل ۱۸ هزار کشنده بدون پلاک را حل کرد.


وی افزود: دولت چهاردهم هم باید با اجرای قانون نوسازی این ناوگان و کاهش مشکلات مترتب بر آن را تسریع کند. چرا که قطعا کامیون‌های کشنده‌ با مصرف بالای انرژی در این وضعیت ناترازی انرژی، هزینه‌های عدیده‌ای را برای دولت ایجاد خواهند کرد. بنابراین دولت باید اجازه دهد افراد بتوانند حتی کشنده‌های مدل‌های کارکرده را وارد کنند تا از مخابرات زیست محیطی کامیون‌های فرسوده، مصرف سوخت بالا و همچنین تصادفات جاده‌ای جلوگیری شود.


این نماینده مجلس ادامه داد: هیچ منع قانونی برای واردات کشنده وجود ندارد و دولت باید بانک‌ها را پای کار آورده و با استفاده از فاینانس مسیر نوسازی کشنده ها را تسریع کند. در این میان عده ایی دلال قیمت خودروهای فرسوده را افزایش داده‌اند و دولت باید اقدامی انجام دهد تا در مسیر نوسازی ناوگان، سود اصلی به مالکی که چندین سال کامیون را اختیار داشته، برسد.


به گفته محبی نجم‌آبادی، وزارت صنعت هم باید در زمینه نوسازی کشنده‌ها، فعال‌تر عمل کرده و با وضع آیین‌نامه‌های مورد نیاز، دست دلالان را کوتاه کند.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir