به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کیانوش گودرزی با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش ملک برای اتباع خارجی و انتقاد از اقدام اتباع ( مخصوصا افغانی ها) به معامله دستی املاک و از طریق افراد امین در نشست خبری، اعلام کرد: اتباع زیادی در ایران هستند که باید شناسه یکتا آنها در یک سامانه جمع‌آوری شود تا امکان تنظیم قرارداد اجاره باشد اما قراردادها دستی نوشته می شود که ممنوع و تخلف است.

مواردی مانند استقرار ۲۵ خانواده اتباع در یک ساختمان یا پشت‌بام خوابی هم صحت ندارد. ممکن است کارگران فصلی در تابستان برای مدتی کوتاه پشت‌ بام خوابی داشته باشند که هر چند غیر قانونی نبوده اما اخلاقی هم نیست.

رکود بازار خرید و فروش مسکن هم در شرایطی ادامه دارد که اقشار ضعیف از چرخه خرید مسکن خارج شده‌اند و مدت زمان انتظار خرید مسکن به بیش از ۷۰ سال رسیده است. بنابراین رکورد مسکن در نیمه دوم سال هم ادامه خواهد یافت. سال گذشته ۲۵۰۰ بنگاه املاک و در سال جاری هم 800 مشاور بدون پروانه در تهران شناسایی شدند.

تعدد سامانه‌های کاتب و خودنویس برای ثبت معاملات املاک، مشکلاتی را ایجاد و موجب سردرگمی مردم و مشاوران املاک خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می شود یک سامانه واحد وجود داشته باشد تا مردم تکلیف خود را بدانند.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir