آیا فیدلیتی و ریسپکت در بازار گران می شوند؟

شرایط فروش ریسپکت و فیدلیتی اعلام شد

گروه بهمن به تازگی قیمت های جدیدی برای محصولات مونتاژی خود اعلام کرده که احتمالاً بر روی قیمت بازار آن ها تاثیراتی بگذارد.


آریزو 8


آریزو 8

حتماً به خاطر دارید که همیشه پس از افزایش قیمت های کارخانه، بهای اعلامی خودروها در بازار نیز دستخوش تغییر می شد و گرانی رخ می داد. به بیانی دیگر همیشه در بازار ایران به دلیل وجود اختلاف میان قیمت کارخانه و بازار آزاد، در صورت رشد قیمت کارخانه، قیمت بازار نیز افزایش می یافت.

حال نیز بهمن موتور قیمت کارخانه ای محصولات مونتاژی خود را افزایش داده اما سوال این است که تغییرات رخ داده می تواند موجب شود تا قیمت بازار نیز رشد کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که شاید در چند روز آینده به علت جو افزایشی و نابسامانی وضع کلی بازار خودرو، کمی شاهد رشد قیمت بازار محصولات بهمن موتور نظیر، دیگنیتی، فیدلیتی و ریسپکت باشیم و صاحبان این خودروها، قیمت های عجیب و غریبی برایشان در نظر بگیرند. اما در نهایت به علت رکود حاکم در بازار، به احتمال زیاد مجدداً قیمت های اعلامی ریزش کند. توجه داشته باشید که ریزش هایی که رخ خواهد داد به حدی نخواهند بود که مجدد خودروهای بهمن موتور با بهای فعلی بازار به فروش برسند و در نهایت کمی گرانی در پیش خواهد بود.

به عنوان مثال پیش بینی می شود فیدلیتی پرایم که حدود ۱۰۰ میلیون در کارخانه گران شده است، در نهایت در بازار حدود ۲۰ میلیون نسبت به قیمت فعلی رشد کند. از طرفی دیگر به علت بازار خرید و فروش ضعیف ریسپکت نیز احتمال می رود پس از افزایش قیمت حدوداً ۶۰ میلیونی این سدان در کارخانه، قیمت بازارش حدود ۱۰ میلیون گران شود.

به طور کلی باید گفت که به دلیل رکود سنگین به وجود آمده در بازار خودرو، دیگر افزایش قیمت های کارخانه مانند سابق بر قیمت های اعلامی در بازار تاثیر نمی گذارند و موجب نمی شوند تا هرج و مرج های اساسی در معاملات به وجود بیاید.

source

توسط blogcheck.ir