سال 2025، پایان کار کدام خودروها خواهد بود؟

سال 2025، پایان کار کدام خودروها خواهد بود؟
سال ۲۰۲۵، پایان کار کدام خودروها خواهد بود؟

بیش از نیمی از سال میلادی جاری سپری شده است و این یعنی خودروهای مدل ۲۰۲۵ عمدتا به بازار راه یافته‌اند. اما این همچنین نشان می‌دهد که تعدادی از خودروها نمی‌توانند وارد سال ۲۰۲۵ شوند و از خط تولید خارج شده‌اند.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، خط تولید قدیمی نیسان ممکن است دچار یک به روز رسانی اساسی شود، همانطور که تولید GT-R و Titan پس از سال جاری متوقف می‌شوند. همزمان، مازراتی در حال جایگزین کردن Ghibli با یک مدل جدید است. اما ما از تماشای کنار رفتن تعدادی دیگر از خودروها مانند بوگاتی Chiron، شورلت Camaro مشهور و رم TRX ناراحت خواهیم شد.

با گذشت سال، خودروهای بیشتری قرار است به این لیست اضافه شوند که به آنها خواهیم پرداخت.

آلفارومئو Giulia Quadrifoglio

شرکت آلفارومئو تولید این خودرو با موتور احتراق داخلی را پس از سال ۲۰۲۴ متوقف می‌کند، اما لری دومینیک، رئیس عملیات منطقه آمریکای شمالی این شرکت می‌گوید این خودرو ممکن است در چند سال آینده به شکل یک خودروی پرفورمنس برقی یا هیبریدی به بازار بازگردد.

آلفارومئو Stelvio Quadrifoglio

آلفا همچنین تولید Stelvio Quadrifoglio را متوقف می‌کند. این شاسی‌بلند با قدرت ۵۰۵ اسب بخار برای سال ۲۰۲۵ باقی نخواهد ماند زیرا این شرکت در حال اجتناب از موتورهای احتراق داخلی و به کار گیری باتری است.

آئودی A4

آئودی A4 2024
آئودی A4 2024

آئودی خط تولید خود را محدود می‌کند. این بدان معناست که سدان آئودی A4 (که از سال ۱۹۹۴ یک عضو اصلی خط تولید این شرکت آلمانی بوده است) دیگر وجود نخواهد داشت و اگر هم بازگردد حداقل به شکل احتراق داخلی نخواهد بود. این شرکت احتمالا در چند سال آینده نام A4 را در قالب یک خودروی برقی احیا خواهد کرد، اما در حال حاضر، آئودی A5 جدید جای آن را گرفته است.

آئودی A5 Coupe / Cabrio

آئودی A5
آئودی A5

دو قربانی دیگر خط تولید آئودی A5 Coupe و A5 Cabrio هستند. سدان جدید A5 تنها موردی خواهد بود که اواخر سال جاری به فروش می‌رسد و مدل‌های دو درب و کروکی را که از زمان عرضه اولین مدل در ایالات متحده در سال ۲۰۰۷ وجود داشتند کنار می‌گذارد. Cabrio آخرین کروکی باقی مانده در خط تولید آئودی بود.

ب ام و X3M

ب ام و X3 مدل 2025
ب ام و X3 مدل ۲۰۲۵

ب‌ام‌و رسما مرگ X3M را تایید نکرده است اما شواهد چیزهای ناگواری را نشان می‌دهند. ب‌ام‌و در عوض بر روی شاسی‌بلند پرفورمنس بعدی خود که iX3 M تمام برقی (یا هر نام دیگری) خواهد بود، تمرکز خواهد کرد. این یک گزارش مربوط به سال ۲۰۲۲ را تایید می‌کند که اشاره کرده بود نسخه بعدی X3 تمام‌برقی خواهد بود.

بوگاتی Chiron

چراغ بوگاتی
چراغ بوگاتی

ورود Tourbillon جدید به معنای پایان کار برای Chiron محبوب است. این هایپرکار هشت سال پیمایش بسیار موفقی داشت و حداقل برای مدت کوتاهی رکورد سرعت حداکثر ۴۹۰.۵ کیلومتر در ساعت را به ثبت رساند. همه ما دلتنگ Chiron و موتور W-16 دیوانه‌کننده آن خواهیم شد.

شورولت Camaro

سال گذشته شورلت مدل چهار سیلندر Camaro را از خط تولید خارج کرد. اما برای سال ۲۰۲۵، نام Camaro به کلی غروب خواهد کرد. آخرین مدل نسل ششم آن در دسامبر سال ۲۰۲۳ تولید شد (یک ZL1 1LE با گیربکس دستی و ۶۵۰ اسب بخار قدرت) اما احتمالا هنوز هم می‌توانید مدل جدید ۲۰۲۴ را در نمایشگاه‌ها پیدا کنید.

شورولت Malibu

احتمالا نمی‌دانستید که شورلت هنوز در حال تولید Malibu در سال ۲۰۲۴ است. اما نهمین نسخه این سدان قدیمی آخرین مدل آن خواهد بود زیرا شورلت به طور رسمی در نوامبر به تولید آن پایان می‌دهد تا راه را برای Bolt جدید باز کند. مدل کنونی Malibu نزدیک به ۹ سال در ایالات متحده ماندگار شد.

فیسکر Ocean

فیسکر اوشن

فیسکر چند ماه گذشته را پرفراز و نشیب سپری کرد. اما پس از نزدیک به یک سال تلاش برای نجات برند، این شرکت رسما در ماه ژوئن اعلام ورشکستگی کرد. به طور طبیعی، این بدان معناست که مدل Ocean با آن از بین رفته است و این شاسی‌بلند برقی احتمالا سال ۲۰۲۵ را نمی‌بیند.

فورد Escape

فورد Escape در سال گذشته با بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه، بیست و پنجمین خودروی پرفروش در بازار آمریکا بود. اما این هم کافی نبود تا این شاسی بلند کامپکت را برای بعد از ۲۰۲۴ در خط تولید باقی بگذارد. این نام ۲۳ ساله، پیش از پایان سال جاری از خط تولید خارج خواهد شد.

اینفینیتی Q50

اینفینیتی در حال اصلاح خط تولید خود است. پس از Q60 کوپه، سدان قدیمی Q50 پس از مدل ۲۰۲۴ از خط تولید خارج خواهد شد. اینفینیتی تایید کرد که این آخرین سال برای تنها سدان باقی‌مانده این خودروساز لوکس است و این برند در عوض روی بخش‌های محبوب‌تر خودروهای لوکس مانند کراس اوورها و شاسی‌بلندها تمرکز خواهد کرد.

جگوار F-Type

تولید جگوار F-Type
تولید جگوار F-Type

آخرین جگوار F-Type اخیرا از خط تولید خارج شد و راه را برای E-Type با رنگ سبز زیبایش هموار کرد. با ۱۰ سال استمرار و چندین مرحله تولید، این خودروی اسپرت محبوب جگوار رسما از تولید خارج شد زیرا این شرکت طی چند سال آینده به سمت برقی‌سازی حرکت می‌کند.

جیپ Gladiator با گیربکس دستی

نگران نباشید زیرا نام Gladiator برای سال ۲۰۲۵ باقی مانده است. اما متاسفانه نمی‌توانید آن را با گیربکس دستی خریداری کنید. جیپ این گزینه را برای این پیکاپ آفرود خود متوقف کرده است، به این معنی که به جای آن باید به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته بسنده کنید.

مازراتی Ghibli

پس از ۱۱ سال حضور در بازار، تولید مازراتی Ghibli برای سال ۲۰۲۵ متوقف خواهد شد. همانطور که مازراتی بیشتر به سوی برقی شدن حرکت می‌کند، ممکن است در آینده Ghibli با پیشرانه برقی یا هیبریدی وارد بازار شود.

مازراتی Levante

مازراتی خط تولید خود را فقط به خودروی اسپرت MC20، شاسی‌بلند کامپکت Grecale و البته GranTurismo جدید محدود می‌کند. اما این بدان معناست که یکی از پرفروش‌ترین خودروها یعنی شاسی بلند Levante برای سال ۲۰۲۵ وارد بازار نخواهد شد. تولید این خودرو رسما در مارس ۲۰۲۴ به پایان رسید.

مازراتی Quattroporte

مانند لوانته، مازراتی تولید Quattroporte را پس از مدل سال ۲۰۲۴ متوقف می‌کند. نسل فعلی این سدان پرفورمنس پس از حدود ۱۰ سال، خط تولید را ترک می‌کند و آخرین موتور V-8 محبوب مازراتی را نیز با خود می‌برد.

میتسوبیشی Mirage

بر اساس گزارش‌ها، هر دو نوع هاچ‌بک و سدان میتسوبیشی Mirage در پایان سال ۲۰۲۴ از خط تولید خارج خواهند شد. با قیمت اولیه ۱۷۹۵۵ دلار، این خودروی پنج درب همچنان یکی از ارزان‌ترین خودروهای آمریکا محسوب می‌شود. اما عملکرد ضعیف و پلتفرم قدیمی آن منجر به کاهش فروش شده است.

مینی Clubman

کلاب من و کانتری من JCW، به عنوان قوی ترین خودروهای تاریخ مینی معرفی شدند

خط تولید جدید و بهبود یافته مینی دیگر شامل Clubman محبوب نمی‌شود. شما همچنان می‌توانید در سال ۲۰۲۴ یکی از آن‌ها را خریداری کنید، اما کمتر از ۱۰۰ دستگاه از نسخه نهایی آن در ایالات متحده با قیمت اولیه ۴۷۱۴۵ دلار عرضه می‌شود.

نیسان GT-R

نیسان GT-R
نیسان GT-R

زمان زیادی از عرضه این خودرو گذشته است، اما نیسان GT-R به طور رسمی در ماه اکتبر به تولید خود در ایالات متحده پایان می‌دهد. نیسان این خودروی اسپورت محبوب خود را با دو تریم ویژه Skyline Edition و Takumi Edition از خط تولید خارج می‌کند.

نیسان Titan

نیسان تایتان ۲۰۲۰

نیسان Titan یکی دیگر از مدل‌های قدیمی نیسان است که وارد سال ۲۰۲۵ نخواهد شد. اگرچه پیکاپ‌ها معمولا تجارت بزرگی هستند، اما نیسان کمتر از ۲۰ هزار دستگاه از این خودرو در سال ۲۰۲۳ فروخت، بنابراین Titan بیش از این در خط تولید باقی نخواهد ماند.

پورشه ۷۱۸ Boxster / Cayman (در اروپا)

718 کیمن GT4 RS مدل 2022
۷۱۸ کیمن GT4 RS مدل ۲۰۲۲

آمریکایی‌ها لازم نیست نگران باشند زیرا پورشه ۷۱۸ Boxster و Cayman حداقل هنوز در این بازار حضور دارند. اما در اروپا، این دو خودروی اسپورت مقررات عمومی ایمنی اتحادیه اروپا که شامل امنیت سایبری می‌شود را رعایت نمی‌کنند. این بدان معناست که از ژوئیه ۲۰۲۴ نمی‌توانید خودروهایی که با این مقررات مطابقت ندارند را خریداری کنید. با این حال مدل جدید برقی این خودرو ممکن است در چند سال آینده در اروپا در دسترس باشد.

رم  ۱۵۰۰ Classic

رم ۱۵۰۰ یک خودروی کاملا جدید است. اما نزدیک به پنج سال است که این شرکت خودروی ۱۵۰۰ Classic (نسل قبلی) را در کنار این پیکاپ جدید و بهبود یافته به فروش می‌رساند. متاسفانه این بدان معناست که موتور همی V-8 در خط تولید رم دیگر وجود نخواهد داشت.

رم  ۱۵۰۰ TRX

درگ رم TRX و فورد رپتور F-150

رم  1500 TRX از خط تولید خارج شده است و مدل جدید RHO جایگزین آن خواهد شد. این بدان معناست که این پیکاپ ۷۰۲ اسب بخاری پس از پایان ۲۰۲۴ در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود. خریداران هنوز هم می‌توانند با قیمت ۹۸۳۳۵ دلار این پیکاپ سوپرشارژر را دریافت کنند، اما این پیکاپ فقط در تعداد محدود موجود است.

تویوتا Supra چهارسیلندر

تویوتا GR سوپرا
تویوتا GR سوپرا

خبر خوب این است که مدل شش سیلندر Supra دست‌کم برای چند سال دیگر پابرجاست. خبر بد این است که هر کسی که امیدوار است بتواند مدل چهار سیلندر مقرون به صرفه را بخرد، اکنون باید بازار دست دوم را بررسی کند. تویوتا رسما مدل چهار سیلندر Supra را پیش از مدل سال ۲۰۲۵، احتمالا به دلیل کاهش فروش، از خط تولید خارج کرد.

ولوو S60

15 خودروی قدرتمند دنیا با پیشرانه پلاگین هیبرید

ولوو برند دیگری است که به سمت برقی‌سازی حرکت می‌کند و در نتیجه، S60 بنزینی به پایان خط می‌رسد. S60 در سال ۲۰۰۰ در ایالات متحده معرفی شد و نسل سوم این سدان لوکس در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد. با کنار رفتن S60 تا پایان سال، ولوو تمرکز خود را به شاسی‌بلند سه ردیفه برقی EX90 معطوف خواهد کرد.

source

توسط blogcheck.ir