به گزارش شهر بورس، در نیمه نخست سال ۱۴۰۳، ۱۸.۵ میلیون مسافر هوایی در کشور جابه‌جا شده‌اند. بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، در این مدت ۱۴۴ هزار پرواز داخلی و ۱۷ هزار پرواز بین‌المللی انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب رشد ۱۰ و ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش پروازهای داخلی و بین‌المللی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳

بررسی آمار نشان می‌دهد که تعداد نشست و برخاست هواپیما در پروازهای داخلی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ به ۱۴۴ هزار فروند و در پروازهای بین‌المللی به ۱۷ هزار فروند رسیده است. این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، رشد ۱۰ درصدی در پروازهای داخلی و ۲۱ درصدی در پروازهای بین‌المللی داشته است.

آمار ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیما

روند ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیما نشان می‌دهد که بالاترین میزان پروازهای داخلی و بین‌المللی به ترتیب در نیمه نخست سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ ثبت شده است. در مقایسه با سال ۱۳۹۳، عملکرد ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است.

رکوردداران نشست و برخاست هواپیما: مهرآباد و مشهد

فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد به ترتیب با ۵۸ و ۳۵ هزار فروند نشست و برخاست، رکورددار بیشترین پروازها بوده‌اند، در حالی که کمترین تعداد مربوط به فرودگاه شاهرود با هشت فروند بوده است. در مجموع ۵۸ درصد از نشست و برخاست‌ها در دو فرودگاه مهرآباد و مشهد انجام شده است.

شرایط جدید استرداد بلیت هواپیما؛ بدون کسر جریمه

جدول تعداد نشست و برخاست هواپیما در نیمه نخست سال ۱۴۰۳

فرودگاه تعداد نشست و برخاست درصد از کل نشست و برخاست
مهرآباد ۵۸,۰۰۰ ۳۶٪
مشهد ۳۵,۰۰۰ ۲۲٪
سایر فرودگاه‌ها ۶۸,۰۰۰ ۴۲٪

آمار اعزام و پذیرش مسافران در نیمه نخست ۱۴۰۳

میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی به ۱۶ میلیون و ۳۰۹ هزار نفر و در پروازهای بین‌المللی به ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار نفر رسیده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب ۹ و ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد به ترتیب با ۶.۵ و ۴.۸ میلیون نفر ثبت شده است.

نتایج بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافران

بررسی روند ۱۰ ساله نشان می‌دهد که بالاترین میزان اعزام و پذیرش مسافران در پروازهای داخلی و بین‌المللی به ترتیب در نیمه نخست سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ثبت رسیده است. همچنین، مقایسه عملکرد سال ۱۴۰۳ با سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳، به ترتیب کاهش ۲۶ و ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

جدول آمار اعزام و پذیرش مسافر در نیمه نخست سال ۱۴۰۳

فرودگاه تعداد مسافر درصد از کل مسافران
مهرآباد ۶.۵ میلیون ۳۵٪
مشهد ۴.۸ میلیون ۲۶٪
سایر فرودگاه‌ها ۷.۱ میلیون ۳۹٪

منبع: خبرگزاری تسنیم

source

توسط blogcheck.ir