به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین وضعیت بازارهای جهانی از جمله قیمت طلا، نفت، روند فلزات پایه و … از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

براساس این گزارش، قیمت طلا طی هفته گذشته به دلیل افزایش خطرات ژئوپلیتیکی با افزایش 2،660 دلار در هر اونس مورد معامله قرار گرفت و قیمت نفت نیز تحت تاثیر تشدید تنش‌ ایران و اسرائیل و نگرانی‌ها از مختل شدن عرضه با افزایش به 78.4 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین سطح طی پنج هفته اخیر است.

براساس این گزارش، قیمت متانول چین در این شرایط و بحبوحه بحث‌های آنی محدود به دلیل تعطیلات چین با افزایش جزئی 294 دلار بر تن معامله شد. از طرفی تنش‌های خاورمیانه در زمان مناقصه 3 اکتبر هند، قیمت اوره را افزایش داد. بطوریکه در خاورمیانه قیمت‌های نقدی اوره فوب گرانوله به 365-356 دلار بر تن رشد کردند. همچنین قیمت اوره فوب ایران با افزایش 296.5 دلار بر تن معامله شد.

در حالی گزارش قوی وضعیت کار بازار آمریکا بر بازار فلزات پایه تاثیر گذاشت که قیمت آلومینیوم و روی به دنبال افزایش قیمت معاملات آتی و اقدامات حمایتی اقتصادی دولت چین با افزایش در 2،668 و 3،176 دلار بر تن معامله شدند. قیمت روی نیز به دلیل و اقدامات حمایتی اقتصادی دولت چین رشد کرد اما قیمت مس به دنبال تعطیلات بازار چین همزمان با تنش ژئوپلیتیک خاورمیانه با کاهش 9،969 دلار بر تن معامله شد.

قیمت سنگ آهن 62 درصد هم در چین به دنبال بسته حمایتی و بهبود جو بازار فولاد با افزایش 108 دلار بر تن معامله شد.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir و mellatbroker.ir مراجعه شود.

6703b18279135.jpg

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir