به گزارش زوم ارز،

  • IOTA در دومین گروه از ابتکارات جعبه ایمنی بلاک چین اروپایی شرکت خواهد کرد.
  • این پروتکل نقش کلیدی در شکل دادن به پذیرش بلاک چین در منطقه خواهد داشت.

اخیراً تصمیم گرفته شده است که پروژه دفتر کل توزیع شده منبع باز IOTA به عنوان یکی از اعضای گروه دوم از ابتکارات جعبه ایمنی بلاکچین اروپایی (EBSI) انتخاب شود. اتحادیه اروپا EBSI را به منظور پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی با استفاده از فناوری دفترکل توزیع شده (DLT) تأسیس کرده است.

برای اطلاع از تمامی اخبار کانال تلگرام ما را دنبال کنید

مشارکت IOTA در ابتکار EBSI

این ابتکار فرصتی را برای ابتکارات مرتبط با بلاک چین و نهادهای نظارتی فراهم می‌کند تا در فرایند گفتگوی مشترک برای شناسایی و رفع موارد مربوط به مسائل قانونی و نظارتی حاضر شوند. در این استقرار، کمیسیون اروپا با حضور ۴۱ نماینده و نهاد نظارتی از ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا اقدام به تایید نموده است.

کشورهایی که در این برنامه شرکت کرده‌اند عبارتند از: فرانسه، اسپانیا، هلند، ایتالیا، یونان، اسلوونی، آلمان، قبرس، پرتغال، بلغارستان، بلژیک، دانمارک، نروژ، لتونی، مالت، لهستان و سایر کشورها. هدف EBSI ایجاد یک محیط نظارتی قابل پیش‌بینی تر برای فناوری‌های غیرمتمرکز است، این امر به تنظیم‌کنندگان امکان می‌دهد تا درک خود از فناوری بلاکچین را افزایش دهند.

به عنوان یکی از پروژه‌های منتخب، آیوتا قصد دارد به تقویت نوآوری بلاک‌چین برای فناوری‌های غیرمتمرکز کمک کند. آیوتا اعلام کرده است که شرکت در گروه دوم EBSI برای حل مسائل مربوط به هویت، یک مرحله مهم برای خود است.

همچنین، فرصت‌های بحث جامع در مورد پروتکل‌های «مشتری بدانید» (KYC) و حفظ حریم خصوصی در اکوسیستم Web3 نیز باز می‌شود. IOTA به آن تاکید کرد: «این موضوع به ویژه اکنون بسیار اهمیت دارد زیرا بسیاری از نهادهای تنظیم‌کننده به سمت رویکردهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) متمایل شده‌اند.

برای پروژه‌های منتخب گروه دوم EBSI، فراوانی مزایا وجود دارد. آن‌ها قادر خواهند بود مشاوره حقوقی و قانونی از Bird & Bird دریافت کنند، همچنین فرصتی برای بحث و گفتگو درباره مسائل نظارتی با نظارت‌کنندگان شرکت‌کننده خواهند داشت.

Blockchain Sandbox اروپا هر سال از ۲۰ ابتکار حمایت می‌کند که نشان می‌دهد می‌توان از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده کرد. در این برنامه، پروژه‌ها بر اساس بلوغ شرکتی، اهمیت حقوقی و تطابق آنها با اهداف سیاستی اتحادیه اروپا ارزیابی می‌شوند.

با پیشرفت ابتکار عمل، احتمالاً نقش اساسی در تحول فناوری بلاک چین در اروپا خواهد داشت.

آینده IOTA در Web3

دومینیک شینر، یکی از بنیانگذاران بنیاد IOTA، به تازگی به شدت آینده IOTA در فضای Web3 را برجسته کرده است، همانطور که در گزارش CNF آمده است. شینر تأکید دارد که بنیاد IOTA اکنون به جای تمرکز بر پروژه‌های تبلیغاتی، بیشتر به توسعه ابزارهای بلندمدت متمرکز شده است.

این مطلب در مورد توسعه IOTA 2.0 و تمرکز بر پروژه‌های توکن‌سازی دارایی‌های واقعی (RWA) است. توضیح داده شده است که چگونه توکن‌سازی می‌تواند فرایندهای مختلفی از جمله ردیابی ارزش خالص دارایی‌ها را به صورت زمان واقعی انجام دهد.

به‌رغم اینکه شبکه‌های بسیاری ابتکارات مرتبط با توکن‌ها را ارائه می‌دهند، اما IOTA به خاطر معماری خاص و قابل توسعه‌اش بهترین گزینه ممکن است. Scheiner معتقد است که افزایش ظرفیت توکن‌سازی منابع با جلب سرمایه‌گذاران نهادی، دسترسی به بازار و نقدینگی را افزایش می‌دهد.

به‌جای این تلاش‌ها، IOTA حمایت مالی از کنگره گمرک و تجارت آفریقا (ACT) را که در نایروبی، کنیا در تاریخ ۷ اکتبر برگزار شد، اعلام کرد. همانطور که پیشتر هم گفته شد، اکوسیستم IOTA از طریق خط تولید اطلاعات تجارت و لجستیک (TLIP) دسترسی پیدا خواهد کرد. این رویداد به منظور نمایش راه‌حل‌های TLIP که بر اساس شبکه IOTA ساخته شده اند، برگزار می‌شود.

منبع: crypto-news-flash.com


بیشتر بخوانید

source

توسط blogcheck.ir